skrzypiąca sztyca

Data: 2009-07-25 09:47:22
Autor: kundzia Pindzia
skrzypiąca sztyca
co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

Data: 2009-07-25 11:53:23
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
skrzypiąca sztyca

co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

A rura w ramie to pies?

zyga

Data: 2009-07-25 09:57:46
Autor: kundzia Pindzia
skrzypiąca sztyca
Zygmunt M. Zarzecki <zygmunt@malpa.zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>
napisał(a):

> co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
> ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

A rura w ramie to pies?

zyga

rurę też czysciłem, trochę to pomoglo ale nie całkowicie.

Data: 2009-07-25 09:57:53
Autor: kundzia Pindzia
skrzypiąca sztyca

Data: 2009-07-25 09:59:49
Autor: Jan Srzednicki
skrzypiąca sztyca
napisał(a):

> co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
> ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

A rura w ramie to pies?

rurę też czysciłem, trochę to pomoglo ale nie całkowicie.

To nasmaruj.

Data: 2009-07-25 13:00:33
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
skrzypiąca sztyca
napisał(a):
[...]

Nic nie smaruj! Wyczyść lepiej jarzmo.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-25 11:19:26
Autor: Jan Srzednicki
skrzypiąca sztyca
napisał(a):
[...]

Sztyca w ramie może być nasmarowana, a jeśli rama jest stalowa czy
tytanowa, to wręcz musi (zakładając, że sztyca jest aluminiowa).

Data: 2009-07-25 13:22:56
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
skrzypiąca sztyca

[...]

Smarem miedzianym oczywiście.

zyga

Data: 2009-07-25 14:22:57
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
skrzypiąca sztyca
napisał(a):
[...]

Może błędnie założyłem, że rama i sztyca są aluminiowe albo kompozytowe.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-25 13:19:41
Autor: Radek N.
skrzypiąca sztyca
napisał(a):
[...]

A jak nie pomoże to nasmaruj :)

ps. A tak na poważnie, to spotkałem się z takimi przypadkami połączeń rama/sztyca/zacisk, że choćbyś czyścił z użyciem mikroskopu, to nic nie wskórasz.

--
Radek N.

Data: 2009-07-26 08:35:14
Autor: kundzia Pindzia
skrzypiąca sztyca
Mikołaj \Miki\ Menke <miki@menek.one.pl> napisał(a):

Nic nie smaruj! Wyczyść lepiej jarzmo.

jakie jarzmo? co to jest?

Data: 2009-07-26 11:40:06
Autor: Wooyek
skrzypiąca sztyca
Nic nie smaruj! Wyczyść lepiej jarzmo.

jakie jarzmo? co to jest?

Mocowanie siodełka.

Data: 2009-07-25 12:09:40
Autor: zly
skrzypiąca sztyca
Dnia Sat, 25 Jul 2009 09:47:22 +0000 (UTC), kundzia Pindzia napisał(a):

co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

a moze siodelko lekko niedokrecone?
--
marcin

Data: 2009-07-25 12:14:19
Autor: Wooyek
skrzypiąca sztyca
a moze siodelko lekko niedokrecone?

Albo skrzypi w miejscu, gdzie pręty są osadzone w plastikowej skorupie. Chyba każde moje siodełko po jakimś czasie zaczynało tam skrzypieć. Odrobina WD40 (itp.) pomaga :)

Data: 2009-07-25 14:56:51
Autor: kml
skrzypiąca sztyca

Użytkownik "Wooyek" <wooyek@(nospam)epf.pl> napisał w wiadomości news:h4elu7$7a6$1inews.gazeta.pl...
a moze siodelko lekko niedokrecone?

Albo skrzypi w miejscu, gdzie pręty są osadzone w plastikowej skorupie. Chyba każde moje siodełko po jakimś czasie zaczynało tam skrzypieć. Odrobina WD40 (itp.) pomaga :)

No właśnie mi się zaczyna kończyć siodło właśnie i też tak skrzypi ale na wszelki wypadek rozebrałem jarzmo etc etc i zobaczymy co będzie dalej.

kml
Last update 19/07/2009 manual do TIME Z i nowe graty.

Data: 2009-07-25 12:37:02
Autor: Piotr Biernawski
skrzypiąca sztyca
przekichane - mi jak zaczelo skrzypiec, a raczej, kurcze nie wiem jak to powiedziec - tak pojedynczo stukac to kaplica - odtluszczalem, smarowalem, oblepialem tasma - wszystko pomaga tylko na chwile. zreszta w poprzedniej ramie mialem to samo - jak raz zacznie skrzypiec to juz chyba nie przestanie ;) ludzie mi juz nawet radzili zmienic sztyce, napilowac na obecnej kilka 'rys', lub tez nawet nalutowac odrobine cyny (!), ale mnie sie juz nie chce z tym walczyc - jak mi ostatnio ktos powiedzial "przynajmniej nie musze miec dzwonka w rowerze" ;)

ale jak ktos radzil na wszelki wypadek sprawdzil bym tez jarzmo siodelka bo i tam moze skrzypiec (siodelko oczywiscie tez ! mi juz jedno tak zaczelo skrzypiec ze musialem wymienic, do teraz nie wiem czy od mojej ciezkiej dupy czy ki diabel...)

pozdr
piotrek

Data: 2009-07-25 15:35:04
Autor: reme.k
skrzypiąca sztyca
co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

Kup nową ramę, ja tak zrobiłem i pomogło.

Tak poważnie mówiąc też miałem skrzypiącą sztycę i nic nie pomagało.
Czyściłem, smarowałem, nie smarowałem, pomagało tylko na chwilę (3-4km)
Może obejrzyj dobrze rurę od sztycy?
Jak to jest z alu i ma spory przebieg to rura nie jest już walcem tylko w
miejscu zacisku jest przewężona jakby. To może powodować że nie dolega dobrze do
ścianek ramy albo coś?

Ale kupno nowej ramy naprawdę pomogło :)
(choć już nie pamiętam czy też z ramą nowej sztycy nie kupiłem)

Data: 2009-07-25 19:06:36
Autor: Maciek[NP]
skrzypiąca sztyca
kundzia Pindzia pisze:
co z tym zrobić zeby nie skrzypiała? wyczysciłem ją, była oblepiona piachem
ale to nie pomogło całkowicie, co z tym robic?

Chyba każdy miał taki problem, ja też. Czyszczenie niestety nie pomagało. Może było niedokładne, nie wiem. Pomogło za to obniżenie sztycy o kilka mm. Siedzi głębiej to i siła działająca mniejsza.

--
Pozdrawiam,
Maciek

nocnypatrol.org.pl - jedyny i jedynie słuszny Nocny Patrol z Lublina

skrzypiąca sztyca