skupujeta funta chopy?

Data: 2016-07-01 23:52:20
Autor: PiteR
skupujeta funta chopy?
lepiej nurkuje niż spitfire.

Niech sepleny tera go wykupio za karę.

--
Piter

w banku bądź czujny jak pies podwójny!

Data: 2016-07-02 11:00:20
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik PiteR email@fauszywy.pl ...

lepiej nurkuje niż spitfire.

Niech sepleny tera go wykupio za karę.

Tez mysle, ze to jest dobry moment.
Pikowanie w doł na razie ustało, wczoraj w miare stabilnie.
Teraz jakas pozytywna informacja i powinien isc do góry.

Data: 2016-07-02 19:29:16
Autor: witek
skupujeta funta chopy?
On 7/1/2016 4:52 PM, PiteR wrote:
lepiej nurkuje niż spitfire.

Niech sepleny tera go wykupio za karę.

ano skupujemy.

Data: 2016-07-03 01:43:14
Autor: adamadammek
skupujeta funta chopy?
W dniu niedziela, 3 lipca 2016 02:29:18 UTC+2 użytkownik witek napisał:
On 7/1/2016 4:52 PM, PiteR wrote:
> lepiej nurkuje niż spitfire.
>
> Niech sepleny tera go wykupio za karę.

ano skupujemy.

Gdy popatrzy się na wykres 10 letni, to okazja wydaję się być taka średnia.... równie dobrze może się obsówać powoli do 4,5 zł

http://stooq.pl/q/?s=gbppln&c=10y&t=l&a=lg&b=0

Data: 2016-07-03 11:31:00
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-03 o 10:43, adamadammek@gmail.com pisze:
Gdy popatrzy się na wykres 10 letni, to okazja wydaję się być taka średnia.... równie dobrze może się obsówać powoli do 4,5 zł

http://stooq.pl/q/?s=gbppln&c=10y&t=l&a=lg&b=0

Sorry ale zawsze bawią mnie dyskusje spekulantów z wróżkami :-)

Najgorsze jest to że robią to często za moje podatki.

"Fachowcy od gospodarki"
Żałość :-)

Data: 2016-07-03 02:52:56
Autor: Adam#
skupujeta funta chopy?
W dniu niedziela, 3 lipca 2016 11:31:04 UTC+2 użytkownik z napisał:
> [...]

Sorry ale zawsze bawią mnie dyskusje spekulantów z wróżkami :-)

Najgorsze jest to że robią to często za moje podatki.

Tylko tyle do powiedzenia w temacie? Cóż dobre i to.

Data: 2016-07-03 12:00:57
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-03 o 11:52, Adam# pisze:
Tylko tyle do powiedzenia w temacie? Cóż dobre i to.

Ty na prawdę nie widzisz śmieszności w tym co tu piszecie?

"Ja bym kupował bo pewnie wzrośnie albo może nie kupować bo może nadal spadać"

:-)

Data: 2016-07-03 23:38:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"z" 5778e25a$0$12540$65785112@news.neostrada.pl

Ty na prawdę nie widzisz śmieszności w tym co tu piszecie?

Naprawdę. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 09:45:55
Autor: z
skupujeta funta chopy?
Naprawdę. :)

No. A czego się spodziewałeś po chopach? :-)

Dobrej wróżby?

Data: 2016-07-03 10:58:56
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik z z@z.pl ...

Sorry ale zawsze bawią mnie dyskusje spekulantów z wróżkami :-)

Najgorsze jest to że robią to często za moje podatki.

"Fachowcy od gospodarki"
Żałość :-)

A coś merytorycznie dałbys rade dodac?

Data: 2016-07-03 13:44:18
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-03 o 12:58, Budzik pisze:
A coś merytorycznie dałbys rade dodac?

Sęk w tym że tu merytorycznie nic się nie da powiedzieć.
Podyskutuj z pogodynkami albo wróżbitą Maciejem.
Ten sam poziom merytoryki i profesjonalizmu.

A wg mnie... Funt na długą metę się umocni bo będzie walutą nie związaną z upadającą UE. Jak nie chcecie stracić swoich pieniędzy to sprzedajcie złotówki, euro... i kupujcie funty...

Teraz dobrze? ;-)

Data: 2016-07-03 18:00:34
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik z z@z.pl ...

A coś merytorycznie dałbys rade dodac?

Sęk w tym że tu merytorycznie nic się nie da powiedzieć.
Podyskutuj z pogodynkami albo wróżbitą Maciejem.
Ten sam poziom merytoryki i profesjonalizmu.

Oczywistym jest, ze nie da sie przewidziec w 100%.
Ale pospekulowac, okreslic ryzyka - dlaczego nie.
Można tez okreslic zaleznosci - przykładowo - jak bedzie brexit to spadnie, jak nie bedzie to wzrosnie.
Jednak deprecjonowac sama dyskusje o rynkach walutowych... Dziwne...

[...]

Lepiej.

Data: 2016-07-03 22:54:09
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-03 o 20:00, Budzik pisze:
Jednak deprecjonowac sama dyskusje o rynkach walutowych... Dziwne...

Bo już dość tego gloryfikowania. :-)

Fakty są takie że można spokojnie pójść do wróżki a ta też za opłatą przepowie przyszłość.
Skoro nie da się w 100% określić to się nie da i już zwłaszcza ostatnio kiedy wszystkie prognozy się nie sprawdzają.

Wiadomo że stosując sztuczki socjotechniczne można wykreować się na "fachowca" ale dokładnie to samo robi cyganka na ulicy

Śmieszność do kwadratu :-)

Lepiej.

Widzisz. 500 zł za poradę "fachowca" się należy :-)

Dzisiaj każdy gimnazjalista Ci taką "przepowiednię" spreparuje :-)

Data: 2016-07-03 23:47:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"z" 57797b72$0$15194$65785112@news.neostrada.pl

Fakty są takie że można spokojnie pójść do wróżki a ta też za opłatą przepowie przyszłość.

Ja przepowiadam taniej -- i równie skutecznie. ;)

Widzisz. 500 zł za poradę "fachowca" się należy :-)

U mnie -- tylko 400 pln!!!

Dzisiaj każdy gimnazjalista Ci taką "przepowiednię" spreparuje :-)

  https://pl.wikiquote.org/wiki/Winston_Churchill
  Dobry polityk musi umieć przepowiedzieć, co będzie się działo jutro,
  za tydzień, czy za rok i musi umieć wytłumaczyć, dlaczego nie zaszło
  to, co przepowiedział.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 10:01:03
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Mowisz ze wszystkie sie nie sprawdzaja?
Hmm...

Ja mysle, ze jednak jakies prawdopodobienstwa mozna załozyć.
Przykładowo jak dolar spadnie powiedzmy do 3,8 to warto kupic - jest duza szansa ze gdzies tam wachnie sie w okolice 4zł.
Oczywiście moze tez spasc do 3,6 albo do 3 zł jak przyjdzie jakis kataklizm ale to wydaje sie mało prawdopodobne.
Wszystko pytanie ile chcemy zaryzykowac i ile zyskac.

Ponoc na brexicie ludzie grajacy na opcjach dorobili sie majatków, obstawiajac spadek wartosci funta, kiedy było juz wiadomo, ze referendum bedzie na wyjscie.

Skoro tak twierdzisz...

Data: 2016-07-04 13:25:38
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-04 o 12:01, Budzik pisze:

Ponoc na brexicie ludzie grajacy na opcjach dorobili sie majatków,
obstawiajac spadek wartosci funta, kiedy było juz wiadomo, ze referendum
bedzie na wyjscie.

Zanim poszedłem spać to wszystkie sondaże i media trąbiły że nie wyjdą
Rano się budzę i szok - wychodzą.

Kto wiedział i o której? Jaka instytucja pozwalała na taki zakład o takiej porze?
Przecież to pachnie korupcją i prokuratorem i czym tam jeszcze...

To już typowanie meczu na euro jest uczciwsze.

Data: 2016-07-04 13:53:03
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
W dniu 2016-07-04 o 12:01, Budzik pisze:
Ponoc na brexicie ludzie grajacy na opcjach dorobili sie majatków,
obstawiajac spadek wartosci funta, kiedy było juz wiadomo, ze referendum
bedzie na wyjscie.

To ma jednak druga strone medalu - aby ktos zyskal na takiej spekulacji, ktos musi stracic :-)

Zanim poszedłem spać to wszystkie sondaże i media trąbiły że nie wyjdą
Rano się budzę i szok - wychodzą.

Na pare dni wczesniej podawano jednak, ze sondaze wskazuja na spora przewage opcji wyjscia.

Kto wiedział i o której? Jaka instytucja pozwalała na taki zakład o takiej porze?
Przecież to pachnie korupcją i prokuratorem i czym tam jeszcze...

Forex ? Gieldy pracuja na okraglo.
Nawet na glupim walutomacie mozna bylo zarobic ... lub stracic.

Mozna tez normalnie opcje/kontrakt terminowy  nabyc/wystawic liczac na spadek ... i trafic.

J.

Data: 2016-07-04 17:48:52
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik z z@z.pl ...

Kto wiedział i o której? Jaka instytucja pozwalała na taki zakład o takiej porze?

Ok 23 były juz pierwsze sondaze
Forex nie pracuje 24/7?

Przecież to pachnie korupcją i prokuratorem i czym tam jeszcze...

Ach te spiski...

To już typowanie meczu na euro jest uczciwsze.

Zdefiniuj: uczciwie.

Data: 2016-07-04 18:00:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"z" 577a47b2$0$12558$65785112@news.neostrada.pl

Zanim poszedłem spać to wszystkie sondaże i media trąbiły że nie wyjdą

U mnie tak samo.

Rano się budzę i szok - wychodzą.

U mnie odwrotnie -- wiedziałem, że sondaże chybiły, zanim zasnąłem.

Kto wiedział

Ja wiedziałem przez cały dzień, w którym odbywało się
referendum i z niedowierzaniem patrzyłem na sondaże.

Tak było też z frankiem -- wiedziałem, że złote referendum
nie może niczego zmienić i wiedziałem, że albo AMerkel
zmieni kurs swej polityki, albo Szwajcarzy odetną franka,
a ten wyskoczy w górę i zacznie dygotać wokoło nowego pułapu.

           o-- -- -- -- -- -- -- -0-- -- -- -- -- -- -- -o

Chwyć 0 (jest na środku) i pociągnij do dołu a następnie puść.
Najpierw (wleczone ręką) będzie spadać (wiązanie z euro) następnie
wystrzeli w górę i zacznie dygotać/oscylować z coraz mniejszą
amplitudą.

Nawet przy okazji referendum chciałem pisać, ale uznałem, że już
nieraz odkryłem Amerykę, dlatego zrezygnowałem. 15 stycznia 2015
roku nie byłem zaskoczony ani trochę -- od długiego czasu Niemcy
krytykowali AMerkel i zapowiadali takie coś, jako nieuchronne.

Ale skokiem dolara po aneksji Krymu byłem zdumiony -- choć chyba bez powodu.

i o której? Jaka instytucja pozwalała na taki zakład o takiej porze?

Wróżka. Nie interesowałem się sondażami bardzo długo, więc uznałem,
że Brytyjczycy zdecydują o wyjściu. Gdy zobaczyłem sondaże, byłem
zdumiony, ale uznałem, że sondaże chybiły...

Przecież to pachnie korupcją i prokuratorem i czym tam jeszcze...

Pachnie zdrowym rozsądkiem. Zdrowi na umyśle ludzie mają dość
brukselskiego (przepraszam) pierdolenia.

 -- banan taki
 -- chleb taki
 -- pietruszka to ryba, ale tylko we środy...

To już typowanie meczu na euro jest uczciwsze.

Wygrywa po prostu lepszy -- bogatszy, cwańszy, lepiej wyćwiczony...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 17:48:52
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski prosze@czytac.fontem.lucida.console ...

[...]

Gdyby to były prawdziwe problemu UE...

Data: 2016-07-06 01:19:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"Budzik" XnsA63BC27BEFC1budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

 -- banan taki
 -- chleb taki
 -- pietruszka to ryba, ale tylko we środy...

Gdyby to były prawdziwe problemu UE...

Prawdziwe problemY UE? -- to (oczywiście?) pieniądze. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-05 21:04:20
Autor: ąćęłńóśźż
skupujeta funta chopy?
A ci, co obstawiali wzrost nic nie stracili, tak?

-- -- -

Data: 2016-07-06 17:00:54
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik ąćęłńóśźż nie@dla.spamerow ...

A ci, co obstawiali wzrost nic nie stracili, tak?

kto tak twierdzi?

Data: 2016-07-03 23:42:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"Budzik" XnsA63AC46056795budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Oczywistym jest, ze nie da sie przewidziec w 100%.
Ale pospekulowac, okreslic ryzyka - dlaczego nie.

Zwłaszcza wówczas, gdy odpowiedzialność za słowo -- żadna. :)

[wiem na pewno, że funt pójdzie w górę; wiem nawet dokładnie o ile
i dokładnie kiedy -- dokładność/tolerancję wzrostu szacuję na
+/- 10000 pln na funcie; dokładność czasu - +/- ;) 100 lat]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 10:01:08
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
[...]

Oczywiście.
Przeciez nie robimy tego ani za kase a i nikogo do niczego nie bedziemy namawiac.
Tylko dobre intencje sie licza.

[wiem na pewno, że funt pójdzie w górę; wiem nawet dokładnie o ile
i dokładnie kiedy -- dokładność/tolerancję wzrostu szacuję na
+/- 10000 pln na funcie; dokładność czasu - +/- ;) 100 lat]

Spoko. :)
Chociaz bardziej pdoobało mi sie to co wczesniej przytoczyłes o przepowiadaniu przyszłosci i o umiejetnosci tłumaczenia dlaczego sie nie sprawdziło.
Bardziej zyciowe.

Data: 2016-07-04 18:04:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"Budzik" XnsA63B73335CE80budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Chociaz bardziej pdoobało mi sie to co wczesniej przytoczyłes o
przepowiadaniu przyszłosci i o umiejetnosci tłumaczenia dlaczego sie nie
sprawdziło.
Bardziej zyciowe.

Cytowałem Churchilla.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 17:48:52
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
[...]

Tak wiem, mowie tylko ze tamto wtracenie podobało mi sie bardziej :)

Data: 2016-07-03 12:35:01
Autor: Zbynek Ltd.
skupujeta funta chopy?
z napisał(a) :
[...]

Lubię to

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-07-03 14:30:36
Autor: PiteR
skupujeta funta chopy?
adamadammek pisze tak:

> [...]

Gdy popatrzy się na wykres 10 letni, to okazja wydaję się być taka
średnia.... równie dobrze może się obsówać powoli do 4,5 zł

Nie no pleśniaki będą bronić waluty żeby zakryć głupotę jaką zrobili ;)

Data: 2016-07-03 08:44:48
Autor: adamadammek
skupujeta funta chopy?
Aha, no skoro w kręgach eksperckich klasy uzytkownika Z przewidują upadek uni, to to należy to uznać niemal za oczywistą oczywistość. Funt może wówczas faktycznie okazać się faktycznie bezpieczną alternatywa... obok korony, fraka, dolara zlotówki i 47 innych walut.

Data: 2016-07-03 18:00:34
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
> [...]

średnia.... równie dobrze może się obsówać powoli do 4,5 zł

Nie no pleśniaki będą bronić waluty żeby zakryć głupotę jaką zrobili ;)

Ja mysle ze bedzie tak:
- przez rok bedzie gadanie, negocjacje
- przez ten czas spoleczenstwo bedzie z roznych wzgledach stawac coraz bardziej okoniem do brexitu
- kiedy sondaze pokaza ze ilosc brexitowców w spoleczenstwie spadnie do 35%, ogłosi sie nowe referendum w ktorym wynik bedzie juz własnie taki czyli ponad 60% za IN.

reasumujac - funt okaze sie dobra inwestycją.

Tyle ze spekulanci na walucie przeciez takich długich scenariuszy nie pisza, chodzi o to, zeby w tym czasie funt kilka razy poszedł to w jedna, to w druga strone :)

Data: 2016-07-03 22:57:17
Autor: z
skupujeta funta chopy?
[...]

A najbardziej się uśmiałem kiedy jakiś poważny bankowiec przekonywał że nie wyjdą bo bukmacherzy stawiają na to kasę a jeśli ktoś stawia swoją kasę to wie co robi i ma na to podstawy.
Ubawiłem się po pachy następnego dnia :-)

Data: 2016-07-04 10:01:08
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik z z@z.pl ...

[...]

Tak, to było zaskoczenie.
Podobno banki robiły dla siebie sondaze i z nich tez wychodziło ze nie wyjda.
Stad takie zaskoczenie.

Data: 2016-07-04 10:33:28
Autor: Mirek Ptak
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-03 o 22:57, z pisze:
[...]

Znaczy wyszli? Ciekawe...

--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2016-07-04 10:01:04
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik Mirek Ptak nieprawdziwy@nieprawdziwy.pl ...

[...]

Nie czepiaj sie słowek - wiesz o co chodzi...

Data: 2016-07-05 08:54:27
Autor: Mirek Ptak
skupujeta funta chopy?
[...]

Wiem, ale nie wyszli i nie wyjdą - wspomnisz moje słowa :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2016-07-05 09:05:10
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 08:54, Mirek Ptak pisze:
[...]

Całkiem możliwe, że się unia rozpadnie bez wychodzenia.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 23:55:03
Autor: Animka
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 09:05, Liwiusz pisze:
[...]

Polska nie powinna sie tak kurczowo tej unii trzymać. Trzeba pokazać im, że nie pozwolimy się już wykorzystywać.
Anglicy dobrze moim zdaniem zadecydowali i garbów się pozbyli.

--
animka

Data: 2016-07-05 10:00:46
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
[...]

Moze wspomne, sam tutaj pisałem, ze to bardzo prawdopodobny scenariusz, ze nie wyjda jednak... :)

Data: 2016-07-04 10:43:20
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-04 o 10:33, Mirek Ptak pisze:
Znaczy wyszli? Ciekawe...

Dobrze wiesz że chodzi o wynik głosowania.

Ale szacun za czujność i trzymanie się wytycznych z centrali ;-)

Data: 2016-07-04 17:56:37
Autor: Tomasz Chmielewski
skupujeta funta chopy?
On 07/04/2016 05:43 PM, z wrote:
W dniu 2016-07-04 o 10:33, Mirek Ptak pisze:
Znaczy wyszli? Ciekawe...

Dobrze wiesz że chodzi o wynik głosowania.

Ale szacun za czujność i trzymanie się wytycznych z centrali ;-)

Z Watykanu, Moskwy, Waszyngtonu, Centrali Produktów Naftowych? Czy gdzie teraz spisek sprzysiągł się przeciwko tobie?

Tomasz Chmielewski
https://www.japanizer.org/

Data: 2016-07-04 11:07:59
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-04 o 10:56, Tomasz Chmielewski pisze:
Z Watykanu, Moskwy, Waszyngtonu, Centrali Produktów Naftowych? Czy gdzie
teraz spisek sprzysiągł się przeciwko tobie?

Nie bierz wszystkiego tak dosłownie (trochę luzu :-) ).
Wszyscy wiedzą że i tu i gdzie indziej piszą specjaliści spychający niewygodne tematy na poboczne tory sprowadzający tematy do absurdu czy przez osobiste wycieczki zaciemniając dyskusję.
Łatwo nie jest ale trzeźwe spojrzenie przetrwa :-)

Data: 2016-07-04 10:21:26
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup
[...]

Ten scenariusz ma dwie slabe strony:
a) zawsze beda glosy, ze nie po to robili referendum, zeby zaraz robic drugie,
b) chodza plotki, ze Unia chce ich wyp* szybko. A przynajmniej Niemcy i Francja.

Mnie chodzi po glowie inny scenariusz:
-Szkocja wychodzi z GB.
-Szkocja wnioskuje o wejscie/pozostanie w Unii, na warunkach GB.
-... Anglia przylacza sie do Szkocji :-)

reasumujac - funt okaze sie dobra inwestycją.
Albo bardzo kiepska.

I badz tu czlowieku madry.

Swoja droga - Soros podobno zagral na zwyzke funta. I stracil.

A swoja droga - jak to sie stalo, ze przy okazji wejscia do euro Slowacji, Litwy, Lotwy, Estonii czy Slowenii nikt nie powtorzyl manewru Sorosa ?

J.

Data: 2016-07-04 10:01:08
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?

[...]

Ale te głosy beda zagłuszone przez aktualne sondaze i przez pretekst ktory dał sam Farage mamiac (kłamiac) o kasie ktora pójdzie na socjal zamiast do UE.

b) chodza plotki, ze Unia chce ich wyp* szybko. A przynajmniej Niemcy i Francja.

Szybko znaczy pewnie w 2 lata.

Mnie chodzi po glowie inny scenariusz:
-Szkocja wychodzi z GB.
-Szkocja wnioskuje o wejscie/pozostanie w Unii, na warunkach GB.
-... Anglia przylacza sie do Szkocji :-)

:)

reasumujac - funt okaze sie dobra inwestycją.
Albo bardzo kiepska.

I badz tu czlowieku madry.

Swoja droga - Soros podobno zagral na zwyzke funta. I stracil.

Podobno. Tak jak pisał "z" - to jednak jest gra.

A swoja droga - jak to sie stalo, ze przy okazji wejscia do euro Slowacji, Litwy, Lotwy, Estonii czy Slowenii nikt nie powtorzyl manewru Sorosa ?

Jakiego manewru?
I skad wiesz ze nikt nie powtorzył?

Data: 2016-07-04 12:07:35
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Budzik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:XnsA63B7399BB65budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Na razie probuja zebrac tyle podpisow pod wnioskiem o ponowne referendum, aby przekroczyc 50% spoleczenstwa ..

b) chodza plotki, ze Unia chce ich wyp* szybko. A przynajmniej Niemcy
i Francja.
Szybko znaczy pewnie w 2 lata.

2 lata to minimum, ale chodzi o to, aby szybko zaczac proces.

A swoja droga - jak to sie stalo, ze przy okazji wejscia do euro
Slowacji, Litwy, Lotwy, Estonii czy Slowenii nikt nie powtorzyl
manewru Sorosa ?
Jakiego manewru?

No tego slynnego
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Wednesday

I skad wiesz ze nikt nie powtorzył?

No przynajmniej nie na taka skale jak to zrobil Soros.
A przeciez to znikome gospodarki w porownaniu z GB.

J.

Data: 2016-07-04 18:07:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"J.F." 577a356c$0$12558$65785112@news.neostrada.pl

2 lata to minimum, ale chodzi o to, aby szybko zaczac proces.

IMO UE padnie, zanim miną te 2 lata.
UE nikomu do szczęścia nie jest potrzebna -- - poza urzędnikom z Brukseli. :)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-05 01:35:57
Autor: Tomasz Chmielewski
skupujeta funta chopy?
On 07/05/2016 01:07 AM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Popatrzmy na to z innej strony.

W roku 1990, dochód na obywatela w Polsce i na Ukrainie był mniej więcej identyczny - $1569 na Ukrainie i $1698 w Polsce. Kilka lat później Polska postanowiła, że jednak będzie zbliżać się gospodarczo i politycznie z zachodnią, a nie wschodnią Europą.

Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

Całość z wykresami do wyklikania tu:

https://goo.gl/wR6MmZ

Tomasz Chmielewski
https://www.japanizer.org

Data: 2016-07-04 19:56:15
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-04 o 18:35, Tomasz Chmielewski pisze:
[...]

Możesz udowodnić że Polska nie będąc w UE dalej dryfowałaby jak Ukraina?
Nie możesz. To jest zupełnie inny kraj leżący w innym miejscu z innymi ludźmi. Nie da się wprost przypisać wszystkich zasług UE tak samo jak nie da się wszystkich nieszczęść ale też nie da się już ukrywać minusów bycia w UE.
A może nie będąc pod kagańcem unijnych dyrektyw nie zostalibyśmy tylko montownią i źródłem taniej siły roboczej?
Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.

Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?
Unia tak lubi wszystko wyrównywać oprócz pensji. Tyle energii idzie w gwizdek a ciemny lud ma się cieszyć z dotacji i nie przejmować się zawłaszczaniem rynku.

Data: 2016-07-04 20:31:04
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:577aa33f$0$15207$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No, na wykresach, ktore podal, sa lata przed 2004 i po.
Rozwijalismy sie i przedtem, ale po jednak lepiej - do 2008.

Choc unia zaczela nas ciagnac i wczesniej - sam fakt negocjacji, dotacje drobne itp.

A może nie będąc pod kagańcem unijnych dyrektyw nie zostalibyśmy tylko montownią i źródłem taniej siły roboczej?
Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.

No to zobacz jak sie sie rozwinela Ukraina czy Bialorus, nie skrepowana unijnymi przepisami ...
Niestety - w ich przypadku nawet tania sila robocza nie jest tania, bo transport drozszy ..

Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.
A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?

Pomarzyc piekna rzecz ...

J.

Data: 2016-07-05 09:07:22
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
[...]

I jeszcze jedno - gdyby to tylko o nas chodzilo - ale jak myslisz, co by bylo, gdyby tak Czechy, Slowacja, Wegry weszly do Unii, a my nie ?

J.

Data: 2016-07-05 09:09:35
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 09:07, J.F. pisze:
[...]

No co? Pewnie by kury jajek nie dawały, bo by nie stały w klatce pazurami do przodu. Albo same krzywe banany byśmy jedli.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 09:30:14
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlfmfk$97q$2@node2.news.atman.pl...
[...]

IMO jakos tak.
Przynajmniej polowa zagranicznych inwestycji IMO powstala by gdzie indziej, doplat do rolnikow by nie bylo, doplat do infrastruktury by nie bylo, pracy w Londynie tez byloby mniej.

J.

Data: 2016-07-05 09:51:17
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 09:30, J.F. pisze:
[...]

Acha.

Przynajmniej polowa zagranicznych inwestycji IMO powstala by gdzie
indziej, doplat do rolnikow by nie bylo, doplat do infrastruktury by nie
bylo, pracy w Londynie tez byloby mniej.

Bogactwo nie bierze się z dopłat, a liczenie na emigrację to murzyńskość. Ale za to można by zrobić taki ustrój, aby połowy inwestycji z Unii nie było, ale 10x więcej z całego świata -tak.

A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 11:03:29
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlfotq$clp$1@node2.news.atman.pl...
[...]

To zobacz ile autostrad zbudowalismy do 2004 r.

a liczenie na emigrację to murzyńskość.

Ale bez emigracji zasilki bezrobotnym trzeba placic.

Ale za to można by zrobić taki ustrój, aby połowy inwestycji z Unii nie było, ale 10x więcej z całego świata -tak.

Ta, rezygnujac z minimum socjalnego czy ochrony srodowiska ?
A poza tym - po co oni by tu mieli inwestowac ?
Oni potrzebuja taniego kraju, ale w Unii.

A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.

A po co ? Obrotowy chcesz w zamian wprowadzic czy co ?

J.

Data: 2016-07-05 11:35:03
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 11:03, J.F. pisze:
[...]

A mnie czytać nauczyła państwowa szkoła. Co nie znaczy, że jest niezbędna do nauki czytania.

a liczenie na emigrację to murzyńskość.

Ale bez emigracji zasilki bezrobotnym trzeba placic.

Jeśli nie chcemy, aby pracowali, to tak, tylko po co?

[...]

Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy Niemcy.

A tak teraz, to kisimy się tylko w tym unijnym sosie jako biedne państwo (i będziemy biedni, bo, będąc biednym, jesteśmy zmuszani żyć jak bogaty).

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 11:45:10
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlfv0c$1sg$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Nie jest.
Ale przed 2004 bylo nas stac na 100km autostrady, i to nie tyle nas, co Kulczyka ...

a liczenie na emigrację to murzyńskość.
Ale bez emigracji zasilki bezrobotnym trzeba placic.
Jeśli nie chcemy, aby pracowali, to tak, tylko po co?

Myslisz ze bogactwo bierze sie z niepracowania i wyplacania zasilkow ?

A tak, teraz nawet VATu nie możemy znieść.
A po co ? Obrotowy chcesz w zamian wprowadzic czy co ?
Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak

Nie byloby patologii powiadasz ?
Ja tam jeszcze pamietam, ze oplacalo sie skombinowac "zamowienie z pieczatka" aby kupic cos bez podatku.
I jak chcesz to zlikwidowac - kary nakladac na te sklepy, co niedokladnie skontrolowaly kupujacego i sprzedaly bez podatku ?

dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy Niemcy.

Bezrobotnymi przeganiamy :-)

Brak ZUS ... a skad pieniadze na emerytow ?
A na przyszlych emerytow ?

A tak teraz, to kisimy się tylko w tym unijnym sosie jako biedne państwo (i będziemy biedni, bo, będąc biednym, jesteśmy zmuszani żyć jak bogaty).

Widac nie da sie dwoch wiekow roznicy nadrobic w 20 lat
(chociaz ... sprawdzic Chinczykow za 20 lat ).

A do czegoz takiego "zyc jak bogaci" oni nas zmuszaja ?

Proponuje - wyjedz na Bialorus i zostan doradca Lukaszenki. Albo na Ukraine.
Mozesz tez sprobowac Armenie, Azejberdzan i troche jeszcze krajow zostalo, gdzie chca byc bogaci :-)

J.

Data: 2016-07-05 18:46:19
Autor: Tomasz Chmielewski
skupujeta funta chopy?
On 07/05/2016 06:35 PM, Liwiusz wrote:

A po co ? Obrotowy chcesz w zamian wprowadzic czy co ?

Chociażby. Przynajmniej nie byłoby patologii. Obrotowy, brak
dochodowego, brak ZUS i mamy +15% PKB r/r. Za 10 lat przeganiamy Niemcy.

Napisz od razu +120% PKB r/r. Albo podaj metodologię, z której ci wyszło "+15% r/r".

Bo równie dobrze mogę napisać - dochody budżetu się załamują, pozbawieni środków do życia emeryci, górnicy, księża, siostry zakonne i zakonnicy dokonują przewrotu, następuje rewolucja, Śląsk domaga się przyłączenia do Unii, a wschód Polski zajmuje Rosja, następuje IV i ostateczny rozbiór Polski.

Tomasz Chmielewski
https://wpkg.org

Data: 2016-07-05 21:13:45
Autor: ąćęłńóśźż
skupujeta funta chopy?
A po ch... autostrady dla lokalnych społeczności?

-- -- -
To zobacz ile autostrad zbudowalismy do 2004 r.

Data: 2016-07-05 14:06:17
Autor: z
skupujeta funta chopy?
[...]

Masz strasznie zawężony światopogląd przez unijną propagandę :-)

Data: 2016-07-05 14:32:51
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
[...]

Watpie.
Jak pisalem - gdybysmy byli sami, to troche inwestycji by do nas trafialo.

Ale majac do wyboru pare nowych i tanich krajow Unii oraz Polske, to gdzie bys zainwestowal, bedac bogatym Niemcem, Amerykaninem czy Koreanczykiem - w Polsce, czy w Czechach ?

Myslisz, ze te "fabryki telewizorow" LG i Sharpa, to by w Polsce powstaly, gdyby nie ulga celna ?
Żałować niby nie ma czego - techniki tam nie ma, płace g*, ale lepiej ze ludzie cokolwiek robia, czy zeby im placic zasilki ?

J.

Data: 2016-07-05 14:40:45
Autor: z
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 14:32, J.F. pisze:
Myslisz, ze te "fabryki telewizorow" LG i Sharpa, to by w Polsce
powstaly, gdyby nie ulga celna ?

Unia celna zmusiła nas na nakładanie ceł których do tej pory nie było
To nie jest czarnobiała sytuacja. Coś za coś.
Że na papierze są tylko plusy dodatnie to nie znaczy że papier przestał już wszystkiego przyjmować :-)

Nisko sobie (nam) stawiasz poprzeczkę

Data: 2016-07-05 16:24:04
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:577baacd$0$652$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A my to tak niby zylismy sobie szczesliwie, bez cel i innych podatkow ....
Unia raczej nam te cla obciela.

Że na papierze są tylko plusy dodatnie to nie znaczy że papier przestał już wszystkiego przyjmować :-)
Nisko sobie (nam) stawiasz poprzeczkę

Raczej jestem realista - kraj byl zacofany i zreszta nadal jest.

J.

Data: 2016-07-05 10:51:27
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Tomasz Chmielewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlfo7v$19fs$1@gioia.aioe.org...
On 07/05/2016 04:09 PM, Liwiusz wrote:
No co? Pewnie by kury jajek nie dawały, bo by nie stały w klatce
pazurami do przodu.
Albo same krzywe banany byśmy jedli.

Ja tam pamiętam klasy jaj (i pieczątki na nich), a także klasy jabłek, butów i innych towarów (czy wyrobów cośtam-podobnych, bo nie spełniały żadnych norm, więc ktoś z kręgów rządowych wpadł na taki eufemizm). I wcale wtedy nie byliśmy w Unii: sami, dumnie, nie będąc na kolanach, byliśmy w stanie wpaść na to, że pewne produkty powinno opisywać się normami.

I potem mielibysmy dwie normy - krajowe i unijne, bo klient wymaga unijnej.

Ja np do zalet Unii zaliczam maslo - przychodze do sklepu, widze maslo, kupuje i to jest maslo.
A nie jakis masmix. Dawniej jakos nie udawalo sie unormowac.

Mixy nadal sa, ale juz sie nie nazywaja "maslo".

A bananów wtedy nie było (choć spotkałem kiedyś Kubańczyka, który twierdził, że do Hawany zawijały do nich czasem statki z "polaquito", czyli małymi fiacikami, a wracały do Polski wyładowane bananami).

Byly byly. Z nalepka "Chiquita" - to chyba nie z Kuby ...

J.

Data: 2016-07-05 11:32:43
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 10:51, J.F. pisze:
Ja np do zalet Unii zaliczam maslo - przychodze do sklepu, widze maslo,
kupuje i to jest maslo.
A nie jakis masmix. Dawniej jakos nie udawalo sie unormowac.

Mixy nadal sa, ale juz sie nie nazywaja "maslo".

I do tego potrzeba aż unii, aby to unormować? Wyjaśnij mi ten fenomen.

Chyba że w ogóle wyjdziemy z założenia, że Polacy się rządzić nie potrafią, wówczas rzeczywiście oddajmy się w okupację jakiemuś sąsiadowi, skoro już mamy taką mentalność.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 12:04:05
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
[...]

Absolutnie nie trzeba. Ale jakos przed uniowstapieniem sie nie dalo uregulowac.
Widac komus zalezalo, abym stal w sklepie i szukal ile masla jest w tym masle :-)

J.

Data: 2016-07-05 12:07:47
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 12:04, J.F. pisze:
[...]

Spisek panie. Ale od twojego masła Unia? Toż to przecież strzelanie z armaty do wróbla.

A co do szukania - raz znalazłeś i już wiesz. W końcu po to są marki, aby budować zaufanie.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 12:31:51
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
[...]

Ano widzisz - Unia oprocz wielu przepisow ktore oceniam negatywnie, przyniosla tez wiele, ktore sie w tamtych krajach sprawdzily, wiec czemu nie u nas ?
Maslo jest maslem, wino winem, wodka wodka, a sok owocowy sokiem owocowym ...

A co do szukania - raz znalazłeś i już wiesz. W końcu po to są marki, aby budować zaufanie.

A potem sklep to wycofuje, albo marka sie za bardzo ceni.
Lub sprzedaje i zmienia.

J.

Data: 2016-07-05 13:08:21
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 12:31, J.F. pisze:

[...]

Dlatego, że do tego nie potrzeba unii, aby na przykład uregulować nazewnictwo masła.

No i?
Wydumywasz problemy.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 13:20:03
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlg4fb$a93$3@node1.news.atman.pl...
[...]

Teoretycznie nie potrzeba, a praktyka jak widac inna :-)

No i stoje i szukam jak ten glupi ...

Wydumywasz problemy.

Powiedzmy, ze to mnie w sklepie wk* ...

J.

Data: 2016-07-05 13:22:26
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 13:20, J.F. pisze:
[...]

Prościej by było, gdybyś wyjechał do jakiegoś kraju EU, zamiast nas unieszczęśliwiać unią, bo cię wybór masła przerasta ;o

--
Liwiusz

Data: 2016-07-05 13:30:16
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlg59n$sti$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Zalet unii bylo wiecej.
Zreszta - zacznij zbierac podpisy pod Polexit, to zobaczysz co wiekszosc rodakow sadzi :-)

J.

Data: 2016-07-06 00:05:35
Autor: Animka
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 13:22, Liwiusz pisze:
[...]

Dobre masło i dobry, świezy chleb to podstawa. Też sprawdzam ile jest masła w maśle. Niby prawdziwe masło ma zawierac 82% masła.

--
animka

Data: 2016-07-05 17:00:42
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Czasami przesadzaja, kiedy w ramahc jakiegos dealu podciagaja marchewke pod warzywo itp.
Ale unormowania jakosciowe złe chyba nie sa? Kupujac masło chce wiedziec ze to jest masło.
Zobacz o ile staniały połaczenia gsm w roamingu na ten przykład.

Data: 2016-07-05 19:11:59
Autor: Kamil Jońca
skupujeta funta chopy?
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

[..]

Czasami przesadzaja, kiedy w ramahc jakiegos dealu podciagaja marchewke pod warzywo itp.

Marchewka jest warzywem :-> Chciałeś pewnie napisać "owoc"
Ale to jest dość często powtarzana demagogia.
ZTCW to w jakimś kraju unii funkcjonuje "dżem z marchewek".
Żeby nie komplikować, to na potrzeby przepisów o przetwórstwie owocowym
wpisano "marchewka jest owocem"

Jeśli ktoś uważa to za absurd to przypomnę, że:
- w przedwojennym prawie "rak był rybą"
- w kodeksie drogowym, dziecko na rowerze (do chyba 10 lat) jest
"pieszym"
KJ
We can embody the truth, but we cannot know it.
-- Yates

Data: 2016-07-06 11:00:40
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
Użytkownik Kamil Jońca kjonca@poczta.onet.pl ...

Czasami przesadzaja, kiedy w ramahc jakiegos dealu podciagaja
marchewke pod warzywo itp.

Marchewka jest warzywem :-> Chciałeś pewnie napisać "owoc"
Ale to jest dość często powtarzana demagogia.

Dokładnie.

Data: 2016-07-05 19:33:40
Autor: Liwiusz
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-05 o 19:00, Budzik pisze:
[...]

No cóż, jeśli dla ciebie unia to marchewka vs. roaming, to nie mamy o czym dyskutować.

--
Liwiusz

Data: 2016-07-06 11:00:39
Autor: Budzik
skupujeta funta chopy?
[...]

To sa tylko przykłady. Wczesniej było o mixie to ci nie przeszkadzało.

Data: 2016-07-05 21:22:03
Autor: ąćęłńóśźż
skupujeta funta chopy?
Twierdzisz, że Amerykanin dzwoniąc z Meksyku lub z Kanady pójdzie z torbami?
Pamiętam stawki chorwackie.
Stawki były niskie, dopóki ich sieci były chorwackie.
Stawki zrobiły się bandyckie, gdy sieci zostały wykupione przez "inwestorów" z unii (Niemców, Włochów, Skandynawów).
Przy takiej mafii (te różne Oranżady i podobne) regulator się wreszcie wqrwił i określił stawki maksymalne.

-- -- -
Zobacz o ile staniały połaczenia gsm w roamingu na ten przykład.

Data: 2016-07-05 21:16:07
Autor: ąćęłńóśźż
skupujeta funta chopy?
Dziwne, bo w moim sklepie tak się własnie nazywają.

-- -- -
Mixy nadal sa, ale juz sie nie nazywaja "maslo".

Data: 2016-07-05 23:50:53
Autor: Animka
skupujeta funta chopy?
W dniu 2016-07-04 o 20:31, J.F. pisze:
[...]

Emeryt też?

Pomarzyc piekna rzecz ...

J.

--
animka

Data: 2016-07-05 13:19:57
Autor: Tomasz Chmielewski
skupujeta funta chopy?
On 07/05/2016 02:56 AM, z wrote:

(...)

To jest zupełnie inny kraj leżący w innym miejscu z innymi
ludźmi.

To znaczy? Sprecyzuj o co ci chodzi.

Ile czasu spędziłeś żyjąc na Ukrainie? Ilu poznałeś tam ludzi?

Według wszelkich miar to zupełnie podobny kraj z podobnymi ludźmi. Nawet język mają bardzo podobny do naszego.

Nie a się wprost przypisać wszystkich zasług UE tak samo jak
[...]

I co i gdzie byś sprzedawał cokolwiek, nie mając dostępu do unijnego rynku? Światową potęgą w produkcji ziemniaków i węgla już byliśmy przez kilkadziesiąt lat, dobrobytu to nie przyniosło.

Nie wiesz tego więc nie bredź mi tu o Ukrainie.
                       ^^^^^^^^^
Widzę argumentów nie masz, to musisz robić wycieczki osobiste.

Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

A może byłyby bogatszy 7 razy bez unii?

Taa, 100 razy bogatsi byśmy byli od całej Unii razem wziętej.

Tomasz Chmielewski
https://www.japanizer.org

Data: 2016-07-05 21:12:35
Autor: ąćęłńóśźż
skupujeta funta chopy?
Liczysz od 1989 czy od 2004?
A może Polak jest bogatszy dzięki wstąpieniu do NATO (pamiętasz rok)?
A może dzięki taniej produkcji w Chinach (lodówka, pralka, telewizor  za 1/5 pensji)?
Stawiam tezę, że bez Chin polska transformacja mogła się nie udać (a może by się udała lepiej, i w Świnoujsciu mielibyśmy "drugie Shenzen")
I co to znaczy przeciętny? Np. były rolnik na ścianie wschodniej?

-- -- -
Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

Data: 2016-07-07 01:13:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

" ąćęłńóśźż" nlj9kh$lou$4@node1.news.atman.pl

: I co to znaczy przeciętny? Np. były rolnik na ścianie wschodniej?

Na tej ścianie niewiele zmienia się od dziesięcioleci. :)
Białostocki dworzec kolejowy wygląda dziś niemal jak wokzał za cara. ;)
Augustowski ,,dworzec'' także bez zmian od lat.
Na tej ścianie szybciej zobaczyć można odciski bosych stóp -- niż opon samochodowych.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-07 02:02:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"Eneuel Leszek Ciszewski" nlk3j8$git$1@node1.news.atman.pl

[...]

Oczywiście, pisząc o ścianie wschodniej, mam na myśli nie Białystok, lecz pobliskie
tereny przygraniczne. Piszę poważnie -- znam te tereny, gdyż jeździłem tam jeszcze
niedawno dosyć często. Metropolie ;) typu Gródek -- OK, ale wsie raczej są biedne
tak, iż łatwiej mi było znaleźć na piachu odciski/ślady bosych stóp dziecięcych
niż ślady samochodowych opon a jeśli już jakieś ślady opon znalazłem -- doprowadzały
mnie do samochodu, którym przyjechałem.

Byłem świadkiem bezradności podobnej do tej, która dziś pęta mnie.
Ale to nie koniec. Najgorsze chcę teraz przemilczeć...

-=-

   https://www.youtube.com/watch?v=_-clFZFdLQk

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-07 12:30:37
Autor: J.F.
skupujeta funta chopy?
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:nlk3j8$git$1@node1.news.atman.pl...
: I co to znaczy przeciętny? Np. były rolnik na ścianie wschodniej?
Na tej ścianie niewiele zmienia się od dziesięcioleci. :)
Białostocki dworzec kolejowy wygląda dziś niemal jak wokzał za cara. ;)

Wroclawski tez wyglada jak za kanclerza Bismarcka (i troche jak za prezydenta Lincolna).

Czyli ... calkiem dobrze wyglada.

Za to np dworzec Zgorzelec nie wyglada jak za PRL
http://wiadomosci.wp.pl/gid,13543190,gpage,2,img,13544124,kat,355,title,Budynki-PKP,galeria.html?ticaid=11752c

Ale jest sposob
https://qbanez.wordpress.com/2012/06/01/397-dworzec-pkp-w-zgorzelcu-przed-euro/

J.

Data: 2016-07-07 23:37:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"J.F." 577e2f53$0$645$65785112@news.neostrada.pl

Po to nam UE. ;)    http://www.domowladni.pl/upl/t_xl/zdjecie_917_naklejanie_fototapety_na_garazowych_drzwiach.jpg
   http://www.domowladni.pl/trend/329-garaz-z-fototapeta
   http://www.quirkyjessi.com/2011/01/garage-door-stickers-looks-lot-better.html

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-06 01:26:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"z" 577aa33f$0$15207$65785112@news.neostrada.pl

Dzisiaj przeciętny Polak jest prawie 5 razy bogatszy.

Ja jestem biedniejszy kilkadziesiąt razy teraz -- niż byłem pod koniec XX wieku. :)
Bogacę się teraz dzięki galeriom handlowym i bankom dającym wisienki i orzeszki.
Agora też daję? -- mało. Citi za jedną kredytówkę dał więcej niż Agora
w kilkanaście miesięcy.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-06 01:30:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"Tomasz Chmielewski" nle39d$10v7$1@gioia.aioe.org

[...]

Porównaj polskie zarobki sprzed 1989 roku i po 1990 roku. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-07-04 18:09:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
skupujeta funta chopy?

"J.F." 577a1c8b$0$12557$65785112@news.neostrada.pl

Swoja droga - Soros podobno zagral na zwyzke funta. I stracil.

On zawsze traci, ;) ale jakoś ma masę forsy.
Teraz znów straci ;) -- na Kijowskiego, bo zapłaci jego alimenty.

A swoja droga - jak to sie stalo, ze przy okazji wejscia do euro Slowacji, Litwy, Lotwy, Estonii czy Slowenii nikt nie powtorzyl manewru Sorosa ?

Bo nie miał tyle forsy, ile miał Soros w wypadku GB. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

skupujeta funta chopy?