Data: 2010-04-13 21:57:01 | |
Autor: Sysek | |
skuter - porady - opinie | |
Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200
Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem, ale na skuterach to się ni cholery nie znam. Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ? W szranki stają - Aprilia SR 50 DiTech - Piaggio NRG - TBG Howk 303 - Yamaha Slider - Suzuki Katana AY50 Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają Kurcze poradźcie coś. Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu. Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ? -- Sysek |
|
Data: 2010-04-13 22:43:15 | |
Autor: Paweł.H. | |
skuter - porady - opinie | |
Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają Kilka lat temu, kiedy zadomowiła się na rynku Aprilia Ditech, przeważały opinie, że DiTech to rozwiązanie awaryjne i z uwagi na brak przeszkolenia polskich mechaników i marną dostępność części, drogie w naprawie i że najlepiej brać bardziej uniwersalną w naprawach i tuningu wersję gaźnikową (do tego stopnia, ze w ogłoszeniach na Allegro, kiedy ktoś sprzedawał wertsję gaźnikową, było to wyraźnie wytłuszczone, natomiast w przypadku wersji wtryskowej nikt się tym nie chwalił, a rozpoznać mozna ją było po dodatkowej kontrolce poniżej deski rozdzielczej:)) Zaznaczam, iż to opionie sprzed kilku lat, nie wiem, jak ta sytuacja wyglada obecnie, kiedy wiekszość nowych "markowych" (czytaj: zaawansowanych technologicznie) modeli opartych jest na wtrysku. |
|
Data: 2010-04-14 01:43:19 | |
Autor: WS | |
skuter - porady - opinie | |
On 13 Kwi, 21:57, Sysek <sys...@poczta.onet.pl> wrote:
Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200 A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z biegami? np. Yamaha TZR 50 ;) WS |
|
Data: 2010-04-14 12:47:48 | |
Autor: Sysek | |
skuter - porady - opinie | |
W
A czy musi to byc koniecznie skuter? Nie wystarczy jakis motorower z Właśnie , że nie , ma być koniecznie skuter. młody potrenował na sprzętach starszego syna i stwierdził , że mu to nie pasuje. Nie czuje się pewnie. A miarkował się do Suzuki Gama, Aprilla turag 50 , czy jakoś tak i ostatnio KTM Sting czyli DT w wersji SM. Ma być "kibelek" i koniec. -- Sysek |
|
Data: 2010-04-14 02:03:42 | |
Autor: Bialy | |
skuter - porady - opinie | |
Sysek napisal:
| Nadeszła wiekopomna chwila i czas najmłodszego posadzić na 200 | Jak tu by chodziło o klasyczne moto , nie było by problemu z wyborem, | ale na skuterach to się ni cholery nie znam. | Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ? | W szranki stają | - Aprilia SR 50 DiTech | - Piaggio NRG | - TBG Howk 303 | - Yamaha Slider | - Suzuki Katana AY50 | | Wszelkiego rodzaju 4T made in market odpadają | Kurcze poradźcie coś. | Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , | mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu. | Jaki przebieg kwalifikuje to już do remontu ? 10k a może 50k ? DiTech to był awaryjny sukinsyn, ciężko było go naprawić, a części drogie i niedostępne od ręki ;) Tak było przynajmniej... jakieś 3 lata temu, o ile mnie pamięć nie myli ;) Jakkolwiek i obecnie nie babrałbym się z tym modelem. Pali niby mniej, ale jak się spieprzy, to ta różnica się o kant ... roztrzaśnie. SRkę brałbym tylko z gaźnikiem. Ponadto z tych z listy osobiście wybrałby NRG lub Gilerę Runner. Tym ostatnim miałem okazję sam jeździć prawie dwa sezony (dawno temu co prawda) i bardzo ciepło wspominam ten skuter. Mówię oczywiście o tym starszym modelu, choć ten nowy też jest rewelacyjny, ale nie miałem z nim tak długiej styczności :) Mój Runner (silnik ten sam co w NRG) miał 70 tys. przebiegu i jedną generalkę po drodze, a rozwijał jakieś 90 km/h, co jak na skuter 50ccm jest chyba nadal niezłym wynikiem :) Ehh... stare dobre czasy... :P -- Bialy | GG:1092403 |
|
Data: 2010-04-14 08:23:58 | |
Autor: Seba | |
skuter - porady - opinie | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 21:57:01 +0200, Sysek napisał(a):
Jak ktoś tym handluje, może ktoś ma na zbyciu, może coś doradzi ? Lekki OT, ale w ubiegłym roku szukałem skutera, który miał być w miarę długowieczny, z bezproblemowym dostępem do części (nawet za kilka lat), z możliwością odblokowania (chodziło o lepszy start - V max był/jest sprawą drugorzędną), itp. Po prostu prosty dupowozik na rożnorakie dojazdy po wsi. Po analizie tego co można było spotkać nowego na rynku wyszło mi, że Yamaha miała najlepszy stosunek ceny do jakości i długowieczności - zdecydowaliśmy się na wersję zwaną YogRR. Za krótko go mamy (jeden sezon), żebym mógł cokolwiek wyrokować - ale wszędzie gdzie czytałem i słyszałem o tym wynalazku, to ludzie go polecali (i oczywiście Aeroxa). Wczoraj byłem w naszej wrocławskiej yamasze - z tego co przelotnie zobaczyłem to nowe skutery jakby potaniały, a do tego można spokojnie znaleźć coś z ubiegłego roku, co będzie jeszcze tańsze ze względu na rocznik. IMO lepiej dopłacić te kilka złotych i kupić jakiegoś prostego, firmowego 2T na gaźniku, ze starymi sprawdzonymi rozwiązaniami, które ogranie każdy mechanik, niż najnowsze rozwiązania - w końcu to nie Fireblade, gdzie liczy się każdy KM/Kg. -- Pozdrawiam, Sebastian S. FZS 600 |
|
Data: 2010-04-14 14:59:05 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
skuter - porady - opinie | |
Dnia Tue, 13 Apr 2010 21:57:01 +0200, Sysek napisał(a):
- Piaggio NRG Sprzęta nei znam, za to mam opinię o marce. Skuterek mojej żony, kupiony jako używka mająca 15 tysiaków na liczniku jeździła, jeździła, jeździła.... PO zimie po prostu odpalała i tak dalej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98) _______/ /_ GG: 3524356 ___________/ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ |
|
Data: 2010-04-14 17:41:12 | |
Autor: Maciekq | |
skuter - porady - opinie | |
Użytkownik "Sysek" napisał w wiadomości: Najbardziej widzi nam się Aprilia, ciekawe rozwiązanie z wtryskiem , mało pali. Tylko zastanawiam się jak z trwałością tego patentu. Kupiłem Di-Techa z przebiegiem 4500 i odsprzedałem po 1,5 roku z 11000 na liczniku. Nie miałem żadnych problemów z wtryskiem. Odblokowany palił mi w mieście max 2,5l, przy mojej spokojnej jeździe wychodziło czasem nawet 2-2,2l. Dobre hamulce, dwie tarcze, przewidywalne i skuteczne. Słyszałem różne historie, że to się psuje, że ten wtrysk awaryjny, ale to tylko z drugiej ręki. Kolega do szkoły jeździł też Di-Techem i sobie chwalił. Bardzo miło wspominam tego mojego pierwszego sprzęta :) Maciek |
|
Data: 2010-04-16 23:09:56 | |
Autor: Sysek | |
skuter - porady - opinie | |
Ma ktoś jakieś doświadczenie z
Peugeot SPEEDFIGHT II -- Sysek |
|
Data: 2010-04-17 17:06:07 | |
Autor: alex | |
skuter - porady - opinie | |
Sysek <sysekk@poczta.onet.pl> writes:
Ma ktoś jakieś doświadczenie z no, dwa lata na tym przejezdziem, a co bys chcial wiedziec? A. -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm |
|