Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   słabnie bez rury dolotowej

słabnie bez rury dolotowej

Data: 2014-07-20 08:14:05
Autor: Jacek Maciejewski
słabnie bez rury dolotowej
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisał(a):

Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

Zdawało ci się. Kilka % różnicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym, moc
powinna wzrosnąć. No, chyba że komputer w twoim aucie wyczuwszy brak
elementów dolotu wrzucił jakiś bezpieczny tryb eksploatacji.
--
Jacek

Data: 2014-07-20 04:10:46
Autor: kogutek444
słabnie bez rury dolotowej
W dniu niedziela, 20 lipca 2014 08:14:05 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski napisał:
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisaďż˝(a):



> Auto odczuwalnie os�ab�o. Dlaczego?



Zdawa�o ci si�. Kilka % r�nicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym, moc

powinna wzrosn��. No, chyba �e komputer w twoim aucie wyczuwszy brak

element�w dolotu wrzuci� jaki� bezpieczny tryb eksploatacji.

-- Jacek

Jak może wzrosnąć jak w mieszance jest połowa tlenu?

Data: 2014-07-20 09:11:21
Autor: MarcinJM
słabnie bez rury dolotowej
W dniu 2014-07-20 08:14, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisał(a):

Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

Zdawało ci się. Kilka % różnicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym, moc
powinna wzrosnąć. No, chyba że komputer w twoim aucie wyczuwszy brak
elementów dolotu wrzucił jakiś bezpieczny tryb eksploatacji.

Tak, zapewne dlatego opracowywanie układów dolotowych jest dosc skomplikowane (ścislej: dolotowo/wydechowych, przy założonym pokryciu faz rozrządu oraz oczekiwanym zakresie obrotów efektywnych uwzględniając odbicia na katalizatorze, bo to praktycznie jeden uklad).
A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.
Ech, ludzie, ludzie.

--
Pozdrawiam
MarcinJM      gg: 978510    http://www.supervw.com.pl
kompleksowe remonty old i youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "tego sie nie da zrobic"

Data: 2014-07-20 11:52:34
Autor: megrimsES
słabnie bez rury dolotowej
W dniu 2014-07-20 09:11, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-20 08:14, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisał(a):

Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

Zdawało ci się. Kilka % różnicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym,
moc
powinna wzrosnąć. No, chyba że komputer w twoim aucie wyczuwszy brak
elementów dolotu wrzucił jakiś bezpieczny tryb eksploatacji.

Tak, zapewne dlatego opracowywanie układów dolotowych jest dosc
skomplikowane (ścislej: dolotowo/wydechowych, przy założonym pokryciu
faz rozrządu oraz oczekiwanym zakresie obrotów efektywnych uwzględniając
odbicia na katalizatorze, bo to praktycznie jeden uklad).
A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.
Ech, ludzie, ludzie.

Większość ludzi uważa, że tzw barany stosowane w autach wyczynowych
są używane ze względów estetycznych - ładnie wyglądają.

http://imagizer.imageshack.us/a/img811/1523/3lq6.jpg

A nie z powodów zestrojenia czasów potrzebnych aby spaliny z tłoka
przeszły do rury wydechowej. Czyli aby z poszczególnych tłoków spaliny
w równych odstępach czasu dostawały się do wydechu (równoległosciowy
kolektor wydechowy).

Ogólnie to cały układ jest zaprojektowany i policzony.
Aby pogodzić osiągi z dźwiękiem to inżynierowie z AMG w C63
pracowali latami.

Ale pomysł, aby ujebać wydech przy samym silniku podoba mi się ;)

Data: 2014-07-20 13:03:51
Autor: tck
słabnie bez rury dolotowej

Użytkownik "megrimsES" <megrimsNOSPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:lqg73h$noi$1usenet.news.interia.pl...
W dniu 2014-07-20 09:11, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-20 08:14, Jacek Maciejewski pisze:
Dnia Sun, 20 Jul 2014 00:25:03 +0200, PiteR napisał(a):

Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

Zdawało ci się. Kilka % różnicy mocy jest nie do wyczucia. A poza tym,
moc
powinna wzrosnąć. No, chyba że komputer w twoim aucie wyczuwszy brak
elementów dolotu wrzucił jakiś bezpieczny tryb eksploatacji.

Tak, zapewne dlatego opracowywanie układów dolotowych jest dosc
skomplikowane (ścislej: dolotowo/wydechowych, przy założonym pokryciu
faz rozrządu oraz oczekiwanym zakresie obrotów efektywnych uwzględniając
odbicia na katalizatorze, bo to praktycznie jeden uklad).
A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.
Ech, ludzie, ludzie.

Większość ludzi uważa, że tzw barany stosowane w autach wyczynowych
są używane ze względów estetycznych - ładnie wyglądają.

http://imagizer.imageshack.us/a/img811/1523/3lq6.jpg

A nie z powodów zestrojenia czasów potrzebnych aby spaliny z tłoka
przeszły do rury wydechowej. Czyli aby z poszczególnych tłoków spaliny
w równych odstępach czasu dostawały się do wydechu (równoległosciowy
kolektor wydechowy).

Ogólnie to cały układ jest zaprojektowany i policzony.
Aby pogodzić osiągi z dźwiękiem to inżynierowie z AMG w C63
pracowali latami.

Ale pomysł, aby ujebać wydech przy samym silniku podoba mi się ;)


w tym akurat da rade ale w innych konstrukcjach trzeba gdzies turbine podpiac...


--
pozdr


tck(at)top.net.pl

Data: 2014-07-20 16:00:56
Autor: Jacek Maciejewski
słabnie bez rury dolotowej
Dnia Sun, 20 Jul 2014 09:11:21 +0200, MarcinJM napisał(a):

A przeciez wystarczy zastosowac nic i za darmo jest MOC.

Za darmo?? No to zdejmij filtr powietrza w swojej bryce, ciekawe jak długo
pojeździ :)  Przecież wnosi tylko opory przepływu. Nie darmo poleruje się i
picuje kanały wlotowe w maszynach sportowych tak by te opory
zminimalizować, nie? --
Jacek

Data: 2014-07-20 13:20:45
Autor: PiteR
słabnie bez rury dolotowej
na  ** p.m.s **  Jacek Maciejewski pisze tak:

Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

Zdawało ci się.

Chciałbym ale chyba nie. Bez rury, cisnę ma inny buczący odgłos i słabiej przyśpiesza. Z rurą cisnę jest cichszy i jedzie normalnie.

Jeden argument na Twoje, że mi się zdaje, to jest to że nie bardzo widzę różnicy pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem. No chyba, że to jest tak blisko kolektora wydechowego i powietrze tak szybko nagrzewa się od niego.

Po zderzeniu w 2010r mam trochę połamany ten fabryczny lejek. Spróbuje tak dla nauki go uszczelnić lub wymienić skoro ma to aż takie znaczenie. Może przybędzie koni ;)

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

Data: 2014-07-20 17:26:09
Autor: PiteR
słabnie bez rury dolotowej
na  ** p.m.s **  PiteR pisze tak:

Po zderzeniu w 2010r mam trochę połamany ten fabryczny lejek.
Spróbuje tak dla nauki go uszczelnić lub wymienić skoro ma to aż
takie znaczenie. Może przybędzie koni ;)

pokleiłem i koni tyle samo :)

--
Piter

golf - 350 tyś km, nic nie póka nic nie stóka
Niemiec pod kocem trzymał. Płakał jak sprzedawał.

słabnie bez rury dolotowej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona