slabo chlodzaca klima

Data: 2012-05-27 21:06:21
Autor: Czeslawek
slabo chlodzaca klima
W dniu 2012-05-27 14:47, marcin pisze:
Co moze byc powodem slabo chlodzacej klimy ?

uklad ma odpowiednia ilosc czynnika, cisnienia maszyna wskazala rowniej
prawidlowe a mimo to powietrze leci w sumie chlodne ale o wiele za
cieple aby skutecznie schlodzic wnetrze. wentylator dmucha bardzo
dobrze. chlodnica klimy czysta.

PROSZE BEZ POMYSLOW TYPU WYMIEN FILTR KABINOWY LUB MUSISZ ODGRZYBIC UKLAD.

Dużo zależy jaki masz układ klimy, tj. sprężarka ze sprzęgłem lub zaworem regulującym, czy jest zawór rozprężny czy inne badziewia.

Ogólnie jeśli ciśnienia i skraplacz oraz parownik są sprawne i czyste to może to być np. zbyt duża ilość oleju w układzie lub uszkodzony zawór rozprężny.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-27 21:17:42
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
Ogólnie jeśli ciśnienia i skraplacz oraz parownik są sprawne i czyste to
może to być np. zbyt duża ilość oleju w układzie lub uszkodzony zawór
rozprężny.

w koncu jakas sensowna odpowiedz. dziekuje. oleju napewno jest tyle ile ma byc.
powiedz gdzie szukac zaworu rozpreznego?

Data: 2012-05-27 21:26:24
Autor: neoniusz
slabo chlodzaca klima
W dniu 27.05.2012 21:17, marcin pisze:
[...]

Zabolaloby cie gdybys napisal co to za szrot?

Data: 2012-05-27 21:27:33
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
W dniu 2012-05-27 21:26, neoniusz pisze:
[...]

nie ma to zadnego znaczenia.

Data: 2012-05-27 21:41:08
Autor: 'Tom N'
slabo chlodzaca klima
marcin w <news:jptv75$e9n$1inews.gazeta.pl>:

W dniu 2012-05-27 21:26, neoniusz pisze:
Zabolaloby cie gdybys napisal co to za szrot?
nie ma to zadnego znaczenia.

Czyli pierwsza konkretna informacja -- szrot

Data: 2012-05-27 22:18:33
Autor: jerzu
slabo chlodzaca klima
On Sun, 27 May 2012 21:27:33 +0200, marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> wrote:

nie ma to zadnego znaczenia.

Jednak ma.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-05-27 22:30:21
Autor: Czeslawek
slabo chlodzaca klima
W dniu 2012-05-27 21:27, marcin pisze:
[...]

Ma to znaczenie. Tak jak pisałem są różne układy klimatyzacji. Np stare na czynnik R12 przerobione na czynnik R134a. W takich układach z definicji klima będzie mniej wydajna.

Zawór rozprężny znajduje się na wejściu do parownika. Odpowiada on za rozprężenie czynnika. Przy rozprężaniu czynnika pochłania on (czynnik) ciepło, a więc ochładza parownik - w ten oto banalny sposób działa klima. Oczywiście czynnik oprócz właściwego ciśnienia powinien być charakteryzowany temperaturą. Bo co z tego jak ma dobre ciśnienie jak jego temperatura nie została obniżona w skraplaczu, a więc nadal czynnik jest gazem :)

Niestety ja mogę tylko pokierować w jakimś kierunku, bo kiedyś pisałem referat z układów autoklimatyzacji, a szczegółowo to nie pomogę bo nie mam praktyki :)

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-27 22:32:58
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
Ma to znaczenie. Tak jak pisałem są różne układy klimatyzacji. Np stare
na czynnik R12 przerobione na czynnik R134a. W takich układach z
definicji klima będzie mniej wydajna.

r134a, nic nie przerabiane.

Zawór rozprężny znajduje się na wejściu do parownika. Odpowiada on za

dzieki. popatrze tam. czy ten zawor powinien miec jakies kabelki?

Data: 2012-05-27 22:46:01
Autor: Czeslawek
slabo chlodzaca klima
W dniu 2012-05-27 22:32, marcin pisze:
[...]

Nie jest automatyczny. Do niego dochodzą tylko dwie rurki - niskie i wysokie ciśnienie.

Mam jeszcze takie pytanie. Czy jesteś pewien, że kiedyś klimatyzacja w tym samochodzie lepiej działała? Ogólnie się zakłada, że przy maksymalnym nadmuchu, temperatura zewn. do 25oC klima powinna schładzać powietrze w środkowych kratkach do 5-7oC. Gdy na zewnątrz będzie cieplej to i to powietrze będzie cieplejsze.

Tak jak już niżej napisałeś jedna rurka może mieć nawet kilka stopni na minusie. Natomiast druga za skraplaczem nie powinna mieć więcej niż chyba 60oC. Tą drugą temperaturę się odczytuje z wykresu temp i ciśnienia dla danego typu czynnika.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-27 23:14:11
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
[...]

nie wiem. mam go od 5 lat ale dopiero rok temu uzytkowalem w lecie.
przy 25C to schladza moze do 19-20 ale nie mniej. generalnie lipa. przy upalach nie schladza wnetrza w ogole (bilans wyraznie ujemny na niekorzysc chlodzenia)

[...]

sprawdze temp tej rurki. ta zimna na minusie napewno nie jest, bo robia sie tylko kropelki wody, a nie szron czy lod :)

Data: 2012-05-27 21:41:03
Autor: szufla
slabo chlodzaca klima
Zabolaloby cie gdybys napisal co to za szrot?

Dziwie sie, ze ktokolwiek mu odpisuje. Niezle chamisko :)

sz.

Data: 2012-05-27 21:45:00
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
Dziwie sie, ze ktokolwiek mu odpisuje. Niezle chamisko :)

JEDNA osoba odpowiedziala z sensem, reszta to fachofcy i przyglupy na ktorych mam szczegolne uczulenie. czekam az ktos zaproponuje uzupelnienie czynnika.

Data: 2012-05-27 21:49:21
Autor: szufla
slabo chlodzaca klima
JEDNA osoba odpowiedziala z sensem, reszta to fachofcy i przyglupy na ktorych mam szczegolne uczulenie. czekam az ktos zaproponuje uzupelnienie czynnika.

Skad wiesz, ze z sensem, bo cie zaskoczyl terminologia  o ktorej nie masz zielonego pojecia ?:)

sz

Data: 2012-05-27 21:50:48
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
Skad wiesz, ze z sensem, bo cie zaskoczyl terminologia o ktorej nie masz
zielonego pojecia ?:)

stad ze poradzil sprawdzic cos czego nie sprawdzalem.

Data: 2012-05-27 21:50:33
Autor: 'Tom N'
slabo chlodzaca klima
marcin w <news:jpu07s$h5g$3inews.gazeta.pl>:

czekam az ktos zaproponuje uzupelnienie czynnika.

Szarego czy białego ci brakuje?

Data: 2012-05-27 22:38:22
Autor: Czeslawek
slabo chlodzaca klima
W dniu 2012-05-27 21:17, marcin pisze:
[...]

Poza tym ciężko jest sprawdzić ile jest tak naprawdę oleju w układzie bez spuszczenia go i wypłukania układu. Olej jest rozprowadzony po wszystkich elementach układu klimatyzacji, a z czynnikiem odzyskuje się go około 3% masy czynnika czyli może z 5% wszystkiego oleju.

Kiedyś kolega miał taki przypadek, że w wyniku wstrząsu, ktoś trącił maszynę, maszyna źle zważyła odzyskany olej i wlała go zbyt dużo z nowym czynnikiem. Efektem była właśnie mała wydajność chłodzenia.

Naprawa była czasochłonna ale na szczęście dla kolegi bezkosztowa, bo się okazało że na kwitku z maszyny było wpisane że dodała sto kilkadziesiąt gramów oleju. Podczas gdy powinna dodać dziesięć razy mniej.

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-05-27 22:28:53
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
[...]

przypomnialo mi sie cos jeszcze.
jedna z rurek idaca z chlodnicy klimy do wnetrza auta jest zajebiscie zimna nawet przy 35st upalach. na moje oko/dotyk mysle ze ma okolo 5-10 stopni.

Data: 2012-05-27 22:40:14
Autor: Przemysław Czaja
slabo chlodzaca klima

Użytkownik "marcin"

przypomnialo mi sie cos jeszcze.
jedna z rurek idaca z chlodnicy klimy do wnetrza auta jest zajebiscie zimna nawet przy 35st upalach. na moje oko/dotyk mysle ze ma okolo 5-10 stopni.

Prawdopodobnie ta rurka nie idzie od chłodnicy do wnętrza auta ale wręcz odwrotnie, idzie od parownika do chłodnicy.
Podsumowanie tego co teraz wiemy - czynnika jest prawdopodobnie wystarczająco skoro rura od parownika jest zimna, sprawny jest również prawdopodobnie zawór rozprężny, czyli coś uniemożliwia przepływ zimnego powietrza od parownika do kabiny albo parownik jest tak zawalony (choć nie wiem czy to możliwe) że nie oddaje ciepła czynnikowi

Data: 2012-05-27 22:44:20
Autor: marcin
slabo chlodzaca klima
[...]

parownik sprobuje obejrzec, ale nie ukrywam ze jest to niezle wyzwanie ze wzgledu na dostepnosc :(

slabo chlodzaca klima