slady uderzenia EMP

Data: 2010-05-12 07:01:04
Autor: Janina Kolina
slady uderzenia EMP
100 komórek zakłóciło wysokomierze?

jk

Przyczyny najtragiczniejszego wypadku lotniczego w historii Polski wciąż są badane. Brana jest pod uwagę i taka możliwość, że użycie komórek mogło mieć wpływ na zakłócenie pracy urządzeń prezydenckiego samolotu. Także tę hipotezę trzeba zweryfikować.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7871384,Czy_wlaczone_komorki_mogly_zaklocic_ladowanie_Tu_154.html?skad=rss

Data: 2010-05-12 09:14:45
Autor: Mark10
slady uderzenia EMP
100 komórek zakłóciło wysokomierze?

Myślę że mogło tak być ale pod warunkiem, że włączono je jednoczedśnie.

Data: 2010-05-12 10:18:29
Autor: Aaron
slady uderzenia EMP
"Mark10" wrote ...
> 100 komórek zakłóciło wysokomierze?

Myślę że mogło tak być ale pod warunkiem, że włączono je
jednoczedśnie.

Czy oprócz myślenia masz jakieś konkrety? 50 komórek też by mogło? A
może trzeba do tego 1000 komórek albo wystarczy tylko 10?
A.
P.S. Ja myślę, że nie mogło...

Data: 2010-05-12 10:47:07
Autor: Janina Kolina
slady uderzenia EMP
Myślę że mogło tak być ale pod warunkiem, że włączono je
jednoczedśnie.

dokładnie tak myśle, jeśli jedna włonczjąca się komórka zakłóca nawet telewizor, to 100 może wysokościomierz

jk

Data: 2010-05-12 15:46:36
Autor: Janina Kolina
slady uderzenia EMP
Data: 2010-05-13 07:58:50
Autor: Grzegorz
slady uderzenia EMP
Hello Mark10 !:
100 komórek zakłóciło wysokomierze?

Myślę że mogło tak być ale pod warunkiem, że włączono je jednoczedśnie.

Nie da się - nie ma w pobliżu BTSa o takiej pojemności.

Zakłócające działanie komórek GSM polega na tym, że nośna (modulowana FM - w przybliżeniu) jest wysyłana przez ok. 1/8 czasu, paczki są wysyłane co ok. 20 ms. I stąd to "brzęczenie" w chińskich radiach czy nawet kolumnach głośnikowych (nośna jest "prostowana" na wszystkich nieliniowych elementach w układzie).

Moc maksymalna komórki (do anteny), to 2 W w paśmie 900 i 1 W w 1800.

Ale żeby taki sygnał zakłócił wysokościomierz ???? Musiałby to być wybitnie dziadowski wysokościomierz.

BTW na niektórych liniach, nawet tanich, od pewnego czasu można używać komórek. Czyli nie jest jednak tak źle - choć w fazie startu i lądowania chyba jest to zabronione.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2010-05-13 09:13:45
Autor: Janina Kolina
slady uderzenia EMP
wybitnie dziadowski wysokościomierz.

twoje rozważania mają sens dla barycznych, ale rosyjskie radiowysokościomierze są podatne (TU154 nie maiła instalacji odszumowującej)

jk

Data: 2010-05-13 10:50:28
Autor: Piotrp_de
slady uderzenia EMP
Hello Mark10 !:

> [...]

BTW na niektórych liniach, nawet tanich, od pewnego czasu można używać komórek. Czyli nie jest jednak tak źle - choć w fazie startu i lądowania chyba jest to zabronione.

Ty dyskutujesz z trollem co nie ma instalacji "odszumowujcej" w mózgu... Nie karm to może wreszcie zdechnie

Pozdrawiam Pior'tr

Data: 2010-05-13 11:01:38
Autor: Jaca
slady uderzenia EMP
karm to może wreszcie zdechnie

nie wiem skąd u was ta złość...
Temat jest ciekawy bo nikt nie zbadał wpływu tak potężnego sygnału na tutkę z nowoczesną awioniką

Jaca

Data: 2010-05-13 11:30:23
Autor: Piotrp_de
slady uderzenia EMP
nie wiem skąd u was ta złość...

To nie złość. Temat sam w sobie może i ciekawy, tyle że "to coś" odpowiada nie mając pojęcia o niczym, wprowadzając często ludzi w błąd. Ktoś, kto chce się czegoś na tej grupie dowiedzieć zostaje przez tego trolla celowo wprowadzany w błąd. Tak było już wielokrotnie. Zauważ, "to coś" zmienia często tożsamość, padawało się już za studenta MEiLu, robiło kurs na kontrolera lotów, pracowało na Okęciu, przebazowywało swoją Cessnę z Irlandii itd... Na szczęście robi tyle błędów ortograficzynych, że bardziej kumaty nie weźmie go na serio.

Pozdrawiam Piotr

Data: 2010-05-13 11:59:02
Autor:
Dopuszczenie ;-)
 A czy ta grupa ma jakieś dopuszczenia , żeby można było pisać ? Czy ona jest dla
profesjonalistów ? A jeśli tak , to co , albo kto o tym decyduje . Czy to źle jak ktoś napisał ,
że drugi poczytał na necie i sie wymądrza . Czyli informacja merytorycznie była ok. Tylko osoba była niekoszerna i źródło - Internet . Jak ja siedzę w necie i czegoś nie wiem , to właśnie Internet jest taka wspaniałą sprawą , że za chwile wiem i nie muszę do tego mieć studiów . Ale nie wymagam żeby mnie dokooptowali do komisji wypadkowej .   To może najlepiej cytować źródło , żeby dyskusja nie schodziła niżej niż tutka . I kto może sie odzywać . Może świadectwo z  czerwonym paskiem . Co Wy na to ? Ten post nie jest skierowany do nikogo osobiście , tylko jest do zastanowienia . Ta grupa itak umiera , może dlatego właśnie ze
ludzie sie boja napisać . Mir