slajdy

Data: 2014-03-28 17:10:25
Autor: SD!
slajdy
On 2014-03-22 20:56:52 +0000, yorgus said:

Odkopalem troche slajdow z lat 70 tych (UT18/orwo) i tak sie zastanawiam jak wtedy wygladalo
wywolywanie takich blon.

Jeżeli się miało kogoś, kto umiał (różnie z tym bywało) to zawsze się do niego dawało.

Zakladajac, ze ktos mial koreks to byla wtedy dostepna
jakas chemia (gotowe proszki) do wywolywania czy trzeba bylo skads kombinowac poszczegolne
skladniki.

Były (raczej: bywały) zestawy do różnych takich.

 Ambitny amator mogl takie slajdy wywolac ?

Nigdy sam slajdu nie zaryzykowałem bo nie było „drugiego podejścia” w razie czego.

Apratem bez swiatlomierza (w rodzaju smieny czy czajki) mozna bylo takie blony poprawnie naswietlic ?

Z pewną dozą ryzyka tak. Ale - jak wiadomo - negatyw jednak więcej wybacza więc (ponieważ rodzice mieli Praktica) z reguły slajd wkładałem jednak do innego aparatu ;-)

--
SD!

slajdy