Data: 2014-07-15 21:00:17 | |
Autor: loqash | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Witam.
Mam pytanie odno¶nie slalomu szybkiego (https://www.youtube.com/watch?v=slgttu490Yc) czyli manewru który jest wymagany by zdać prawko na kat. A Nie jeĽdziłem wcze¶niej na motocyklach więc jestem zielony i liczę, że znajdzie się tu kilku profesjonalistów którzy mnie u¶wiadomi±... Instruktor zasugerował mi by (uwaga!!!) wjeżdżać przez pierwsz± bramkę powyżej 30 km/h następnie bez puszczania manetki gazu wdusić tylny hamulec delikatnie by lekko doci±żyć tył i lecieć dalej omijaj±c słupki na końcu docisn±ć manetkę mocniej... Efekt który zauważyłem był do¶ć dobry... koło tylne trzymało się asfaltu motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40 km/h gdzie wcze¶niej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno... żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedy¶ na torze miał pokonać slalom jak±¶ "krow±" i wydawało mu się to niemożliwe i jaki¶ profesjonalny kierowca doradził mi t± technikę... Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka technika? czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę? Macie może jakie¶ inne techniki? w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, kole¶ jeĽdzi na torach i lata często po 300km/h więc co o tym s±dzicie?... zanim napisałem poczytałem troszkę na forach i wszyscy s± przeciwni tylnemu hamulcowi poza hamowaniem w pozycji pionowej... uprzedzaj±c tylne koło nie ¶lizgało mi się na tym manewrze... -- Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/ |
|
Data: 2014-07-16 05:26:17 | |
Autor: Tmek | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Użytkownik "loqash" <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:05c749f60c748f1969cb344b695cf1f4$1grupy.scigacz.pl... poczytałem troszkę na forach i wszyscy s± przeciwni tylnemu hamulcowi poza hamowaniem w pozycji pionowej... Moze taka moda w kregach wzajemnej adoracji. Kiedys wszyscy byli przeciwko uzywaniu przedniego, rysujac katastroficzne wizje smierci w wyniku przelotu przez kierownice. Teraz sa przeciwko tylnemu.. Hamowac silnikiem tez jest passe? Ja tam hamuje tylnym, szczegolnie na zakretach w pagorkach. I im jest bardziej mokro tym czesciej. Tmek |
|
Data: 2014-07-16 21:25:48 | |
Autor: kakmar | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Dnia 15.07.2014 loqash <loqash@_NOSPAM_gmail.com> napisał/a:
Witam.Eeee, bez takich... Twist of the Wrist II, jak prawdziwie szukasz wiedzy. A spróbuj z przednim hamulcem, z umiarem, ale tak żeby się lekko skompresowało przednie zawieszenie i zmniejszając lekko gaz. Potem za każdym najazdem trochę szybciej. Na ostatnim słupku puszczasz hebel, celujesz w bramkę i w palnik. Efekt który zauważyłem był dość dobry... koło tylne trzymało się asfaltu motor fajnie się kładł i ogólnie niekiedy wychodziłem ze slalomu ok. 40 km/h gdzie wcześniej było to niemożliwe....chyba... jedyna zasada nie puszczać manetki z gazem i uważać na hamulec by nie dusić za mocno... Ogólnie hamując łatwiej skręcać, przyśpieszając prostować, ale samym tyłem na asfalcie to tak trochę bez sensu. Jeżdżenie "krowami" wymaga wiele patentów, w większości niepotrzebnych w zwykłych motocyklach.
Niespecjalnie, to takie placebo raczej, jak na poziomie kursu. czy jeżeli nawierzchnia będzie mokra będzie szansa że zaliczę glebę? Hamujesz odciążone koło, ale jednocześnie napędzane, więc jak nie przesadzisz to nie. Macie może jakieś inne techniki?Jw. w moim mniemaniu ten sposób działa bardzo dobrze, koleś jeździ na torach i lata często po 300km/h więc co o tym sądzicie?... zanim napisałem poczytałem troszkę na forach i wszyscy są przeciwni tylnemu hamulcowi poza hamowaniem w pozycji pionowej... To kwestia ćwiczeń, warunków i efektu jaki chcesz uzyskać. Tył przy hamowaniu jest odciążony, w motocyklach sportowych b.szybko się ślizga, w armaturach działa dość dobrze. Wszystko zależy, nie prostych odpowiedzi, trzeba trenować. Ciśnij mocniej, sprawdź co się stanie ;) jak zdusisz silnik to masz szanse ładnie wyglebić. -- kakmaratgmaildotcom |
|
Data: 2014-07-16 21:42:53 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
hamulec delikatnie by lekko doci±żyć tył i lecieć dalej omijaj±c słupki Hamulec (którykolwiek) = odci±zenie tyłu Wiec: bł±d logiczny. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-16 23:01:02 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-17 16:53:41 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje. Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód odci±ża tył. Kropka. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-17 18:28:14 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 16:53, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze: To poobserwuj sobie może co się dzieje z jad±cym motocyklem gdy użyjesz TYLKO tylnego hebla. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-17 20:21:26 | |
Autor: James | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
hamulec delikatnie by lekko doci±żyć tył i lecieć dalej omijaj±c słupki Wniosek jest prosty i oczywisty! Wciskaj±c przedni hamulec robi się "stoppie", natomiast wciskaj±c tylny robi się "wheelie". Teraz rozumiem dlaczego mi stawianie na gumę nie wychodziło z gazu... nie używałem tylnego hamulca! ;) -- James |
|
Data: 2014-07-17 21:27:28 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 18:28, Magic pisze:
To poobserwuj sobie może co się dzieje z jad±cym motocyklem gdy użyjesz A co sie dzieje niezwyklego? Wykraczaj±cego poza elementarna fizyke. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-17 22:13:36 | |
Autor: Hinek | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Użytkownik "Magic" napisał
Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże. To tylko tylny zawias ¶ciska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Kiedy¶ były motocykle z wahaczem pchanym z przodu. W takiej Gazeli przód np. podnosił się przy hamowaniu...ale jako¶ na gumę nie szła od hamowania przodem :) -- Hinek |
|
Data: 2014-07-17 22:35:37 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 22:13, Hinek pisze:
Użytkownik "Magic" napisał Tylnego nie. Przedniego. To tylko tylny zawias ¶ciska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Jeżeli zawias siada, to znaczy, że działa jednak jaka¶ siła w dół, nie ? W tym przypadku cały motocykl usiłuje "obrócić się" wokół osi tylnego koła. Spróbuj zrobić co¶ takiego na monocyklu to zaryjesz dziobem w ziemię. W motocyklu mamy przednie koło, które temu zapobiega, ale jest dociskane t± sił± mocniej do asfaltu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 08:09:08 | |
Autor: AZ | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
On 2014-07-16, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-07-18 10:12:07 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
On 2014-07-16, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote: To akurat zależy od rozkładu mas. Poza tym patrz późniejsze moje posty. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 08:20:08 | |
Autor: AZ | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
On 2014-07-18, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:No i od tego co napisal MarcinJM - jakby nie bylo, opoznienie przesuwa to co ruchome na przod. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-07-18 10:15:56 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem Myślę, że prawda leży po środku. Czyli jest minimalne zwiększenie nacisku na przednie koło poprzez działanie zacisku na tarczę (czy też tarczy na zacisk) ale jednocześnie można przekroczyć siłę tarcia statycznego opony przez zablokowanie tylnego koła -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-07-19 19:44:59 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasemE tam. i to duze ETAM. Tylny hebel sie przydaje przy wyjsciach z winkla, przy jezdzie z pasazerem po sekwencji winkli ciasno nastepujacych po sobie jak gwaltowna zmiana kierunku destabilizuje motocykl, i nic sie nie slizga.. Ps. Jak komus brakuje winkli, to polecam Korsyke - o ja pierdole :)) -- Pozdr! Rogal GSX1300RL2 http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 09:39:42 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne. Podobne zjawiska zachodza w jezdzie rajdowej samochodem, kiedy operujac rownoczesnie gazem i lewa noga hamulcem balansuje sie autem, istotnie wspomagajac kierowanie samochodem. Co nie zmiena absolutnie faktu, ze opozniajac pojazd odciazamy tyl, przyspieszajac doci±żamy. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-18 01:20:07 | |
Autor: WS | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu pi±tek, 18 lipca 2014 09:39:42 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał:
Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne. Nie tylko, czasem przydaje sie przy wolnej jezdzie (korki, trudniejszy teren) Mozna utrzymywac wyzsze obroty silnika - mniejsza szansa, ze zgasnie (+ moze jakis tam efekt zyroskopowy utryzymujacy pion?), a zeby sie za bardzo moto nie rozpedzal to operuje sie polsprzeglem + hamulcem (tylnym latwiej) WS |
|
Data: 2014-07-17 03:28:00 | |
Autor: Prawy | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Instruktor zasugerowaďż˝ mi by (uwaga!!!) wjeďż˝dďż˝aďż˝ przez pierwszďż˝ bramkďż˝ powyďż˝ej 30 km/h nastďż˝pnie bez puszczania manetki gazu wdusiďż˝ tylny hamulec delikatnie by lekko doci��yďż˝ tyďż˝ i lecieďż˝ dalej omijajďż˝c sďż˝upki na koďż˝cu docisn�� manetkďż˝ mocniej... Na zdrowy rozum to siła z łancucha równoważy w t± czy inn± strone siłe z hamowania i gaz i hamulec razem wydaj± sie bez sensu. Chociaż sam czesto tak wła¶nie jadę w zakęt, czesto dodatkowo na półsprzęgle. Chodzi o szarpanie z silnika, co¶ może sie rozregulowało. |
|
Data: 2014-07-17 10:31:20 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
Pytanie: czy przy wykonywaniu tego manewru wydaje się logiczna taka My¶lę że dużo większy sens ma stosowanie tylnego hamulca podczas wolnej jazdy (prawie zerowe prędko¶ci). Wtedy tylny hamulec wygładza nierówne działanie półsprzęgła i poprawia stabilno¶ć. Co¶ takiego ćwiczyli¶my na motocyklach enduro w ramach motoszkoły z Rafałem Górskim w Modlinie. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-07-17 11:08:59 | |
Autor: Adampio | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
Mam pytanie odno¶nie slalomu szybkiego Oszkurna, co¶ sie zmieniło przez niecałe dwa lata? W końcu roku 2012 zdawałem na A2 i był slalom z ósemkami ale nikt nigdzie nie mówił, że ma być szybki =:-O -- - Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com |
|
Data: 2014-07-18 11:10:10 | |
Autor: charwel(Oo)==::: | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 11:08, Adampio pisze:
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: No trochę się zmieniło :) charwel |
|
Data: 2014-07-18 10:17:53 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
[OT] Re: slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
Witam. To chyba pierwsze sensowne pytanie z portalu scigacz na tej newsgrupie :) -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-07-18 11:56:25 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
żeby nie było, że wzięło się to z nieba powiedział że kiedy¶ na torze OIDP Tomek Kędzior też stosował tylny hamulec. W kontek¶cie wychodzenia z zakrętu. -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-07-22 00:15:18 | |
Autor: Prawy | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
hamulec tylny dajesz w zakrecie aby wypłaszczyć motor i na wyj¶ciu z zakrętu aby przytrzymać przednie koło przy ziemi(i zachować stery), poza tym tylny masz na te okoliczno¶ci jak strach użyć przedniego...
|