Data: 2014-07-16 21:42:53 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze:
hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki Hamulec (którykolwiek) = odciązenie tyłu Wiec: błąd logiczny. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-16 23:01:02 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-15 23:00, loqash pisze: Użycie tylnego hebla dociska moto do asfaltu, więc nie masz racji. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-17 16:53:41 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Wg znanej mi fizyki (a innej nie ma) mam racje. Przyspieszanie dociska tył, odciaża przod, opoznianie dociska przód odciąża tył. Kropka. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-17 18:28:14 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 16:53, MarcinJM pisze:
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze: To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz TYLKO tylnego hebla. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-17 20:21:26 | |
Autor: James | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
hamulec delikatnie by lekko dociążyć tył i lecieć dalej omijając słupki Wniosek jest prosty i oczywisty! Wciskając przedni hamulec robi się "stoppie", natomiast wciskając tylny robi się "wheelie". Teraz rozumiem dlaczego mi stawianie na gumę nie wychodziło z gazu... nie używałem tylnego hamulca! ;) -- James |
|
Data: 2014-07-17 21:27:28 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 18:28, Magic pisze:
To poobserwuj sobie może co się dzieje z jadącym motocyklem gdy użyjesz A co sie dzieje niezwyklego? Wykraczającego poza elementarna fizyke. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-17 22:13:36 | |
Autor: Hinek | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
Użytkownik "Magic" napisał
Tył motocykla siada ale nie zwiększa się nacisk tylnego koła na podłoże. To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Kiedyś były motocykle z wahaczem pchanym z przodu. W takiej Gazeli przód np. podnosił się przy hamowaniu...ale jakoś na gumę nie szła od hamowania przodem :) -- Hinek |
|
Data: 2014-07-17 22:35:37 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-17 22:13, Hinek pisze:
Użytkownik "Magic" napisał Tylnego nie. Przedniego. To tylko tylny zawias ściska się na skutek reakcji od zacisku hamulcowego. Jeżeli zawias siada, to znaczy, że działa jednak jakaś siła w dół, nie ? W tym przypadku cały motocykl usiłuje "obrócić się" wokół osi tylnego koła. Spróbuj zrobić coś takiego na monocyklu to zaryjesz dziobem w ziemię. W motocyklu mamy przednie koło, które temu zapobiega, ale jest dociskane tą siłą mocniej do asfaltu. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 08:09:08 | |
Autor: AZ | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
On 2014-07-16, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze:Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem byle mocniejsze jego nacisniecie = uslizg. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2014-07-18 10:12:07 | |
Autor: Magic | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
On 2014-07-16, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote: To akurat zaleĹźy od rozkĹadu mas. Poza tym patrz późniejsze moje posty. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 08:20:08 | |
Autor: AZ | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
On 2014-07-18, Magic <maciejsajeckiCIACH@wp.pl> wrote:
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:No i od tego co napisal MarcinJM - jakby nie bylo, opoznienie przesuwa to co ruchome na przod. -- Artur ZZR 1200 GSX-R 600 K6 |
|
Data: 2014-07-18 10:15:56 | |
Autor: Piotr Rezmer | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasem MyĹlÄ, Ĺźe prawda leĹźy po Ĺrodku. Czyli jest minimalne zwiÄkszenie nacisku na przednie koĹo poprzez dziaĹanie zacisku na tarczÄ (czy teĹź tarczy na zacisk) ale jednoczeĹnie moĹźna przekroczyÄ siĹÄ tarcia statycznego opony przez zablokowanie tylnego koĹa -- pozdrawiam Piotr XLR250&bmw_f650_dakar |
|
Data: 2014-07-19 19:44:59 | |
Autor: Grzegorz Rogala | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-18 10:09, AZ pisze:
Gdyby tak bylo to tylny hamulec bylby zajebiscie skuteczny a tymczasemE tam. i to duze ETAM. Tylny hebel sie przydaje przy wyjsciach z winkla, przy jezdzie z pasazerem po sekwencji winkli ciasno nastepujacych po sobie jak gwaltowna zmiana kierunku destabilizuje motocykl, i nic sie nie slizga.. Ps. Jak komus brakuje winkli, to polecam Korsyke - o ja pierdole :)) -- Pozdr! Rogal GSX1300RL2 http://www.rogal.riders.pl -- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- - |
|
Data: 2014-07-18 09:39:42 | |
Autor: MarcinJM | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu 2014-07-16 23:01, Magic pisze:
W dniu 2014-07-16 21:42, MarcinJM pisze: Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne. Podobne zjawiska zachodza w jezdzie rajdowej samochodem, kiedy operujac rownoczesnie gazem i lewa noga hamulcem balansuje sie autem, istotnie wspomagajac kierowanie samochodem. Co nie zmiena absolutnie faktu, ze opozniajac pojazd odciazamy tyl, przyspieszajac dociążamy. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510 kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic" |
|
Data: 2014-07-18 01:20:07 | |
Autor: WS | |
slalom szybki i tylny hamulec | |
W dniu piątek, 18 lipca 2014 09:39:42 UTC+2 użytkownik MarcinJM napisał:
Uzycie tylnego przy nieodpuszczonym gazie pozwala co najwyzej plynnie balansowac nad/podsterownosia, to samo przy uzyciu przedniego hampla jest bardziej zerojedynkowe (o wiele wieksza wydajnosc przedniego hamulca), ale bardziej efektywne, agresywne. Nie tylko, czasem przydaje sie przy wolnej jezdzie (korki, trudniejszy teren) Mozna utrzymywac wyzsze obroty silnika - mniejsza szansa, ze zgasnie (+ moze jakis tam efekt zyroskopowy utryzymujacy pion?), a zeby sie za bardzo moto nie rozpedzal to operuje sie polsprzeglem + hamulcem (tylnym latwiej) WS |
|