slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-10-31 20:32:19
Autor: bourbaki
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
czy to ponizej co napisano w tym artykule to prawda ???

http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7202053,Policjant_z_drogowki__O_kazdym_krzyzu_moge_opowiedziec.html?as=2&ias=3&startsz=x

"W Słowenii jeżeli pan przekroczy prędkość o 50 km/h, to samochód przez sześć miesięcy nie może jeździć. Jest zaaresztowany. W Norwegii jak pan przekroczy na autostradzie o 35 km/h, to idzie pan do więzienia na sześć miesięcy. Za 30 km/h traci się prawo jazdy na pół roku."

Data: 2009-10-31 20:44:46
Autor: Artur Maśląg
bourbaki pisze:
[...]

Powiedz/napisz mi jedną rzecz - z całego artykułu tylko to zwróciło
Twoją uwagę?

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-31 20:15:59
Autor: to
Artur Maśląg wrote:

Powiedz/napisz mi jedną rzecz - z całego artykułu tylko to zwróciło
Twoją uwagę?

Prawie cała reszta to demagogia...

--
cokolwiek

Data: 2009-10-31 21:24:18
Autor: Artur Maśląg
to pisze:
Artur Maśląg wrote:

Powiedz/napisz mi jedną rzecz - z całego artykułu tylko to zwróciło
Twoją uwagę?

Prawie cała reszta to demagogia...

Demagogia powiadasz... Trochę może i jej tam jest, niemniej to co
tam napisano, to jedna wielka prawda. Ja wiem, Ĺźe dla wielu jest nie
do przyjęcia (gadki Piasecznego bywają irytujące), niemniej temu co tam
napisano mogą zaprzeczać tylko ludzie o niewielkim poziomie świadomości.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-10-31 21:57:53
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
to pisze:
Artur Maśląg wrote:

Powiedz/napisz mi jedną rzecz - z całego artykułu tylko to zwróciło
Twoją uwagę?

Prawie cała reszta to demagogia...

To też demagogia
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1348,title,15-osob-zginelo-113-rannych-na-drogach-w-piatek,wid,11646570,wiadomosc.html

szczególnie dla tych co zginęli i ich rodzin ...

--
                      Wojciech Smagowicz
                      http://www.ebaja.pl

Data: 2009-11-01 03:22:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 31 Oct 2009 21:57:53 +0100, Wojciech Smagowicz [ZIWK] napisał(a):

To też demagogia
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1348,title,15-osob-zginelo-113-rannych-na-drogach-w-piatek,wid,11646570,wiadomosc.html

szczególnie dla tych co zginęli i ich rodzin ...

Zaorać drogi. Nie będzie dfró - nie będzie wypadków. --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-02 09:30:02
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Data: 2009-11-02 10:24:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Jan Strybyszewski" hcm5bo$35v$9@inews.gazeta.pl

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Popieram -- państwo by dało po 5 tysięcy euro za taki samochód w sytuacji, gdy byłby kasowany. :)

Data: 2009-11-02 11:37:09
Autor: Jan Strybyszewski
Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Jan Strybyszewski" hcm5bo$35v$9@inews.gazeta.pl

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Popieram -- państwo by dało po 5 tysięcy euro za taki samochód w sytuacji, gdy byłby kasowany. :)

1tys EUR wystarczy jak na Polske. DOlozy drugie tyle i ma samochod z XXIwieku

Data: 2009-11-16 14:43:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Jan Strybyszewski" hcmcq3$5a5$1@inews.gazeta.pl

1tys EUR wystarczy jak na Polske. DOlozy drugie tyle i ma samochod z XXIwieku

Pewnie i 500 by starczyło,ale Polacy wolą podnoszenie podatków. :)
Władza w czasie kryzysu musi żyć na wysokim poziomie. :)
A podatki to nie wspólne pieniądze, ale pieniądze urzędników. :)

Merkel wie o tym, że podatki nie należą do niej, lecz do społeczeństwa,
że jest sługą i dłużniczką społeczeństwa, ale w Polsce jest inaczej. Tu
dopycha się człek do urzędu i żre!!! :) Tusk o tyle lepszy jest od
Kaczyńskiego, że nie nasyła prewencji na protestujących, którym
brakuje na jedzenie. :)

Ogólnie jednak polityki państwa polskiego raczej ;) brak. :)

Data: 2009-11-16 23:37:52
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Eneuel Leszek Ciszewski" hdrkub$npg$1@inews.gazeta.pl

1tys EUR wystarczy jak na Polske. DOlozy drugie tyle i ma samochod z XXIwieku

Pewnie i 500 by starczyło,ale Polacy wolą podnoszenie podatków. :)

A ja chyba wreszcie mam kupca na swoją pannę Mercedes.
Co gorsza -- kupiec czekał na mnie i szukał mnie od chyba maja br. :)

Chciałem ją albo złomować, albo oddać komuś w prezencie -- komuś,
kogo bym lubił, ale nie znalazłem nikogo takiego. :) Mądrzy mówili,
że na pewno jakaś dziewoja zlituje się nade mną, gdy będę obłożnie
chory, ale poza matką nikt mnie nie odwiedzał, gdy niemal umarłem
z powodu chorych oskrzeli. :)

Matce raczej nie oddam, bo nie zechce. :)

Tak zwanym obcym nie oddam, ani nie sprzedam za free, bo dziś ta kupią
u mnie pannę Mercedes, jutro poproszą o Volvo w dobre cenie, a pojutrze
wywalą mnie z mieszkania, mówiąc, że dwa mi nie są potrzebne naraz... ;)

I tak niektórzy patrzyli już na mnie z nadzieją na moją śmierć. :)
Na śmierć panny Mercedes też patrzyli z nadzieją, ale Panna Mercedes
odzyskała swój blask zanim w garażu pojawiło się Volvo, i nawet nie
skorodowała po ponad dwóch latach, jakie minęły od czasu reperacji
jej blach. :)

Fajnych czasów doczekaliśmy -- chcesz mieć mieszkanie, musisz kogoś zabić. :)

Data: 2009-11-02 10:44:56
Autor: Grejon
Jan Strybyszewski pisze:

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Te z 1999 r. też?

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-02 09:51:44
Autor: Jacek Rudowski
Dnia 02.11.2009 Grejon <grejon83@gazeta.pl> napisał/a:
Jan Strybyszewski pisze:

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Te z 1999 r. też?

Ja bym dorzucil jeszcze do kasacji wszystkich ludzi po 60tce - bo wiadomo, refleks juz nie ten i ogolnie
kondycja slaba... to tez powinno  poprawic sytuacje na drogach.

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-11-02 10:53:50
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Idźmy dalej - baby, bo nie potrafią prowadzić, kapeluszy, bo utrudniają
szybką jazdę, pieszych, bo włażą na jezdnie, rowerzystów, bo nie
uciekają w krzaki na widok samochodu itd....

Data: 2009-11-02 11:04:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Artur 'futrzak' Maśląg" hcma7e$nh3$1@inews.gazeta.pl

Idźmy dalej - baby, bo nie potrafią prowadzić, kapeluszy, bo utrudniają
szybką jazdę, pieszych, bo włażą na jezdnie, rowerzystów, bo nie
uciekają w krzaki na widok samochodu itd....

IMO należy pozostawić na polskich drogach tylko dwa
samochody -- szary i zielony oraz zrobić miejsce na
trzeci... Niestety nie wiem, w jakim będzie kolorze. ;)

Wkrótce zima -- liczba jeżdżących samochodów drastycznie spadnie.
Co więcej -- nocą też jeździ mało samochodów. (prawie nikt nie jeździ)
Są też takie drogi, po których nawet w środku dnia prawie nikt nie jeździ. :)

IMO należałoby jeszcze podnieść dozwoloną szybkość do 160 km/h -- wówczas
będzie jeszcze luźniej na drogach. I dobrze by było, gdyby za przekroczenie
dozwolonej szybkości groziły mandaty dopiero wówczas, gdyby takie przekroczenie
było większe od 50 km/h... ;)

Można też wprowadzić zakaz jeżdżenia na odległość większą
niż 300 km -- takie odległości można by było pokonywać
samolotami. :) Byłoby całkiem luźno.

Data: 2009-11-02 11:42:33
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Wartburgi byly biale a Syreny "prawie biale"

A powaznie ... kazdy samochod powyzej 10 lat MUSI przechodzic PRAWDZIWE KOMPLEKSOWE badanie techniczne lacznie z opcja zlomowania w razie braku geometrii na koszt wlasciciela.  Czas skonczyc ze zlomem...

Tak samo jak kazdy kierowca po 50roku zycia (co 5 lat) tez powinien miec badania.

Data: 2009-11-02 14:36:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Nov 2009, Jan Strybyszewski wrote:

Tak samo jak kazdy kierowca po 50roku zycia (co 5 lat) tez powinien miec badania.

  Każdy kierowca przed 50. rokiem też - przynajmniej "przydatności
prawnej" (znaczy na ile zna *obowiązujące* przepisy), najlepiej
na symulatorze, z numerami typu "dwa pasy i przejście", "zielona
strzałka i pułapka po prawej" itede - może nie byłoby tylu
głosów np. za zniesieniem zielonych strzałek (tak przykładowo).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 15:44:00
Autor: to
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Gotfryd Smolik news wrote:

  KaĹźdy kierowca przed 50. rokiem teĹź - przynajmniej "przydatności
[...]

Po cholerę? Nie rozumiem ludzi, którzy chcą sami na siebie nakładać jakieś durne restrykcje. --
cokolwiek

Data: 2009-11-02 16:44:27
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

Pewnie dlatego ze nie chca byc zabici przez slepego staruszka

Data: 2009-11-02 16:02:41
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

Pewnie dlatego ze nie chca byc zabici przez slepego staruszka

Ile znałeś osób, które potem zabił ślepy staruszek?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 09:41:53
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Jan Strybyszewski wrote:

Pewnie dlatego ze nie chca byc zabici przez slepego staruszka

Ile znałeś osób, które potem zabił ślepy staruszek?

Mojej zony siostrze wyjechal skrecajac w lewo, nie zauwazyl auta jadacego prosto. Ba ... okazalo sie ze staruszek jest slepy jak kret ... no ale ma bezterminowe... niestety zle sie to dla niego skonczylo ... dostal skierowanie na badania i zatrzymane prawo jazdy. Grozi mu tez odpowiedzialnosc karna mimo braku rannych za to "zagrozenie katastrofa w ruchu ladowym" motywacja iz swiadomy byl swojego stanu zdrowia "slepoty" a mimo to nie poddal sie badaniom

Data: 2009-11-03 11:13:24
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Czyli system zadziałał prawidłowo.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-04 13:33:17
Autor: kamil

"to" <to@abc.xyz> wrote in message news:4af01054$1news.home.net.pl...
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Czyli system zadzialal prawidlowo.

Za to sam system prawidlowy juz nie jest, badania powinno sie przeprowadzac co kilka lat, i to najlepiej niezaleznie od wieku..

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-04 14:33:46
Autor: to
kamil wrote:

Za to sam system prawidlowy juz nie jest, badania powinno sie
przeprowadzac co kilka lat, i to najlepiej niezaleznie od wieku..

Po cholerę? Żeby Ci, co by ich nie przeszli dawali w łapę?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-04 11:07:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-02 15:44:55
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

A powaznie ... kazdy samochod powyzej 10 lat MUSI przechodzic PRAWDZIWE
KOMPLEKSOWE badanie techniczne lacznie z opcja zlomowania w razie braku
geometrii na koszt wlasciciela.  Czas skonczyc ze zlomem...

Napisz czym jeĹşdzisz, bardzo mnie to ciekawi.

Tak samo jak kazdy kierowca po 50roku zycia (co 5 lat) tez powinien miec
badania.

Mhm, z opcją eutanazji.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-02 16:54:43
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Samochodem segmentu B , w wieku lat 5.

Tak samo jak kazdy kierowca po 50roku zycia (co 5 lat) tez powinien miec
badania.

Mhm, z opcją eutanazji.

Slepych na drogach nie potrzeba.  Ja mam badania co 5 lat wiec mozna.
Jak ktos zagraza bezpieczenstwu jezdzic nie powinien.

Data: 2009-11-02 17:03:00
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

Samochodem segmentu B , w wieku lat 5.

A jechałeś kiedykolwiek dobrze utrzymanym autem klasy E w wieku 10-15 lat?

[...]

Czyli znowu myślenie w stylu "ja mam źle to i innym dowalę".

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 09:44:59
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
Jan Strybyszewski wrote:

Samochodem segmentu B , w wieku lat 5.

A jechałeś kiedykolwiek dobrze utrzymanym autem klasy E w wieku 10-15 lat?

Nie rozsmieszaj mnie dobrze.... tak wiem same po emerycie nowki sztuki serwisowane w ASO... wybacz ale dobrze utrzymany 15 letni samochod to taki polski zart.

Slepych na drogach nie potrzeba.  Ja mam badania co 5 lat wiec mozna.
Jak ktos zagraza bezpieczenstwu jezdzic nie powinien.

Czyli znowu myślenie w stylu "ja mam źle to i innym dowalę".

A co slepy jestes ze sie boisz ?

Data: 2009-11-03 11:12:25
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Jechałeś czy nie? Bo jeśli Twoim punktem odniesienia jest Twoja pięcioletnia, mała padaka, to rzeczywiście nie ma o czym dyskutować.

[...]

Masz za dużo czasu i za dużo pieniędzy, ze nie szkoda Ci ich na bzdury?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 13:34:20
Autor: Mario
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-04 10:57:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-02 18:18:06
Autor: jerry
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Artur 'futrzak' Maśląg natekścił posta hcma7e$nh3$1@inews.gazeta.pl:

[...]

Najlepiej skasować wszystkich ludzi. Żadnych niebezpiecznych kierowców
ani nawet potencjalnych ofiar by nie było.

Data: 2009-11-02 10:56:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Jacek Rudowski" slrnhetatg.kf6.ami@chloru.luftbrandzlung.org

Ja bym dorzucil jeszcze do kasacji wszystkich ludzi
po 60tce - bo wiadomo, refleks juz nie ten i ogolnie
kondycja slaba... to tez powinno  poprawic sytuacje
na drogach.

I tych przed 40 -- małe doświadczenie. ;)

Data: 2009-11-02 11:39:43
Autor: Jan Strybyszewski
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Oczywiscie od 10 lat mowie ze po 50roku zycia kazdy kierowca ma waznosc prawa jazdy maksymalnie 5 lat i badania okresowe. Koniec ze slepymi na drogach.

Data: 2009-11-02 11:24:30
Autor: Jacek Rudowski
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Nie nie... wiadomo, jak to z badaniami  bywa... conajmniej zakaz poruszania sie po drogach w ogole.
A najlepiej kasacja - to i ZUS odetchnie, i ekolodzy sie uciesza, populacja zmaleje, emisja smiercionosnego CO2 zmaleje.

Same korzysci... A tak to wiadomo - pojdzie taki na kontrole, da lapowke i dalej bedzie jezdzil...

--
Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-11-02 23:12:08
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 2 Nov 2009 09:51:44 +0000 (UTC), Jacek Rudowski napisał(a):

Ja bym dorzucil jeszcze do kasacji wszystkich ludzi po 60tce - bo wiadomo, refleks juz nie ten i ogolnie
kondycja slaba... to tez powinno  poprawic sytuacje na drogach.

I pracowników pekape - wiadomo, sami pszychole ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-11-03 09:46:52
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Bez watpinia Adasiu nierobie i przestepco podatkowy ... Widzisz   ... nie stac cie na auto wiec dorabiasz sobie ideologie do kupowania zlomu za 2 tys

Data: 2009-11-05 23:44:13
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 03 Nov 2009 09:46:52 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

I pracowników pekape - wiadomo, sami pszychole ;)

Bez watpinia Adasiu nierobie i przestepco podatkowy ... Widzisz   ... nie stac cie na auto wiec dorabiasz sobie ideologie do kupowania zlomu za 2 tys

Dlatego tez stać mnie na 120m^2 mieszkania kupionego za gotówkę. A Ty ile
masz latek spłacania kredytu na autko?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-11-06 10:19:17
Autor: Jan Strybyszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-08 01:40:12
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 06 Nov 2009 10:19:17 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Dlatego tez stać mnie na 120m^2 mieszkania kupionego za gotówkę. A Ty ile
masz latek spłacania kredytu na autko?

Wybuduj dom i wroc :)

Spłać kredyt i wróc. Za 30 lat. --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-08 14:23:30
Autor: Adam Płaszczyca
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Dnia Sun, 8 Nov 2009 09:51:41 +0100, Jacek "Plumpi" napisał(a):

Wybuduj dom i wroc :)

Spłać kredyt i wróc. Za 30 lat.

Pustak :D

Adam Płaszczyca, miło mi panie Pustak. --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-08 21:37:23
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1rbwdtfa1cjuz.dlgoldfield.org.pl...

Wybuduj dom i wroc :)

Spłać kredyt i wróc. Za 30 lat.

Pustak :D

Adam Płaszczyca, miło mi panie Pustak.

A mnie z tobą nie jest miło. Wybacz Adasiu, ale ja w gejach nie gustuję.

Data: 2009-11-02 11:38:39
Autor: Jan Strybyszewski
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Te z 1999 r. też?

Oczywiscie :) tak wiem niektorzy maja cudowne po niemieckim emerycie.
Na dobra sprawe wystarczylo by solidne badanie techniczne dla tych samochodow. Ale to w Polsce niemozliwe

Data: 2009-11-02 11:44:58
Autor: Grejon
Jan Strybyszewski pisze:
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

Wystarczy skasowac samochody z XXwieku ... odrazu lepiej na drodze.

Te z 1999 r. też?

Oczywiscie :) tak wiem niektorzy maja cudowne po niemieckim emerycie.

A niektórzy mają od nowości. Zresztą, gratuluję życia w czarno-białym świecie.

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-02 12:15:41
Autor: Jan Strybyszewski
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Tak wiem .... wlasciciele Panharda strasznie by plakali.
IMHO wystarczylaby pozadny rozszerzony przeglad techniczny takich aut.
No ale do tego musi byc porzadek w tym temacie. Zasadniczo polityka panstwa powinna kijem i marchewka pozbywac sie aut ponad 10 letnich a juz napewno nie pozwalac na ich PIERWSZA rejestracje w Polsce

Data: 2009-11-02 12:21:07
Autor: Grejon
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Dżizus. Ja mówię o aucie wyprodukowanym w 1999r. a nie Panhardzie sprzed I wojny. Zresztą czemu auta po 2000 roku miały by podlegać mniej rygorystycznym badaniom technicznym? Nawet w 2-letnim aucie można mieć skopaną geometrię...

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-02 12:35:23
Autor: Jan Strybyszewski
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Mozna ale w 10 letnim jest wieksza szansa prawda. Pozatym chcesz jezdzic takim samochodem twoj wybor ale ma BYC SPRAWNY i dwusladowy.

stad rozsadne jest:

a) gruntowana kontrola stanu technicznego po 10 latach.
b) okresowe badania kierowcow powyzej 50 roku zycia co 5 lat.
c) zakaz pierwszej rejestracji samochodow 10 letnich i starszych.
d) prawo jazdy przez okres 3 lat upowaznia do poruszania sie pojazdem o mocy do 60KM, przy czym na kurs mozna isc majac skonczone 17lat a dokument odebrac w 18 urodziny.

Data: 2009-11-02 11:44:18
Autor: Jacek Rudowski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Dnia 02.11.2009 Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał/a:
stad rozsadne jest:

a) gruntowana kontrola stanu technicznego po 10 latach.

Kazdego samochodu, nie po 10 latach.

b) okresowe badania kierowcow powyzej 50 roku zycia co 5 lat.

Nienajgorszy pomysl.

c) zakaz pierwszej rejestracji samochodow 10 letnich i starszych.

Z powodu?

d) prawo jazdy przez okres 3 lat upowaznia do poruszania sie pojazdem o mocy do 60KM, przy czym na kurs mozna isc majac skonczone 17lat a dokument odebrac w 18 urodziny.

Mysle, ze tutaj odpowiednio skonstruowane ubezpieczenie powinno spokojnie zalatwic sprawe.
Samo ograniczenie mocy bedzie do bani raczej - bo 60konne Seicento jest calkiem szybkim samochodem,
podczas gdy 80-90konne "potwory" z ciezkimi "budami" wcale takimi byc nie musza.

Jacek "AMI" Rudowski

Data: 2009-11-02 14:38:43
Autor: Gotfryd Smolik news
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
On Mon, 2 Nov 2009, Jan Strybyszewski wrote:

a) gruntowana kontrola stanu technicznego po 10 latach.

  OK

c) zakaz pierwszej rejestracji samochodow 10 letnich i starszych.

  Przecież w świetle a. to jest bzdura.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 14:56:07
Autor: Jan Strybyszewski
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Nie jest bzdura....  Pierwsza rejestracja w Polsce czyli zakaz importu 10 letnich samochodow.

Data: 2009-11-02 16:11:37
Autor: masti
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Dnia pięknego Mon, 02 Nov 2009 14:56:07 +0100, osobnik zwany Jan
Strybyszewski wystukał:

Gotfryd Smolik news pisze:
On Mon, 2 Nov 2009, Jan Strybyszewski wrote:

a) gruntowana kontrola stanu technicznego po 10 latach.

 OK

c) zakaz pierwszej rejestracji samochodow 10 letnich i starszych.

 PrzecieĹź w świetle a. to jest bzdura.

Nie jest bzdura....  Pierwsza rejestracja w Polsce czyli zakaz importu
10 letnich samochodow.

oczywiście, że jest.
Skoro jest w stanie przejść przegląd to co za różnica ile ma lat?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-11-02 16:30:04
Autor: to
masti wrote:

oczywiście, że jest.
Skoro jest w stanie przejść przegląd to co za różnica ile ma lat?

Bo Jan kupił sobie pięcioletniego, miejskiego strucla i wymyślił takie zasady, które będą uciążliwe dla innych, ale nie obejmą jego małej padaki.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 09:43:32
Autor: Jan Strybyszewski
to pisze:
masti wrote:

[...]

Buhahha szpachlowozom 20 letnim mowimy wypier*& z polskich drog

Data: 2009-11-03 09:47:44
Autor: Mario
Jan Strybyszewski pisze:
to pisze:
masti wrote:

[...]

czy to takie trudne jest dla Ciebie zrozumieć, że nie każde 10, 20letnie auto to szpachlowóz czterośladowy?

pozdrawiam
mario

Data: 2009-11-03 10:46:03
Autor: Jan Strybyszewski
Mario pisze:

czy to takie trudne jest dla Ciebie zrozumieć, że nie każde 10, 20letnie auto to szpachlowóz czterośladowy?

Ale w takim razie czemu sie boisz "szerszego PRAWDZIWEGO przegladu" skoro jest taki idealny ten twoj 20 letni ?

Wybacz ale "miedzy nie kazde jest szpalowozem "  a "90% to szrot" bardzo duze podobienstwo. Jak masz sprawne auto to co sie boisz ?

Data: 2009-11-03 13:38:59
Autor: Mario
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-06 00:13:25
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 03 Nov 2009 09:43:32 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Bo Jan kupił sobie pięcioletniego, miejskiego strucla i wymyślił takie zasady, które będą uciążliwe dla innych, ale nie obejmą jego małej padaki.

Buhahha szpachlowozom 20 letnim mowimy wypier*& z polskich drog

No to sobie mówcie :D

--
     ___________ (R)

Data: 2009-11-06 10:03:11
Autor: Mario
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-02 19:00:05
Autor: Cavallino
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w wiadomości news:

Nie jest bzdura....  Pierwsza rejestracja w Polsce czyli zakaz importu
10 letnich samochodow.

oczywiście, że jest.
Skoro jest w stanie przejść przegląd to co za różnica ile ma lat?

A czy ktoś mówi, że wypierdzianych, pocerowanych portków nie da sie nosić?
Niemniej często są właśnie do odpadów kwalifikowane, a nie wstawiane do salonów na równi z nową odzieżą.

Data: 2009-11-03 09:42:57
Autor: Jan Strybyszewski
masti pisze:

oczywiście, że jest.
Skoro jest w stanie przejść przegląd to co za różnica ile ma lat?

Jak to jest w stanie ?   Zakaz dotyczy sytuacji gdy badania beda takie jak sa.  Mozna ewenatilnie dopuscic do ruchu po KOMPLEKSOWYM ROZSZERZONYM badaniu.

Data: 2009-11-03 09:22:35
Autor: masti
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Dnia pięknego Tue, 03 Nov 2009 09:42:57 +0100, osobnik zwany Jan
Strybyszewski wystukał:

masti pisze:

[...]

a to niby dlaczego? Czym się ten samochód różni od już jeżdżących?

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2009-11-03 10:44:24
Autor: Jan Strybyszewski

masti pisze:

[...]

Pewnie tym ze jest importowany ? A jak wiemy nikt nie sprzedaje czegos co jest cudowne po emerycie do kosciola jesli moze sprzedac to w .de taniej.

Co do 10 letnich juz zarejestrowanych warto rozwazyc "szerszy" przeglad.   Tylko przy obecnym "kupowaniu" przegladow to jest bez sensu kupia tak samo "szerszy".

Data: 2009-11-03 10:22:39
Autor: masti
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Dnia pięknego Tue, 03 Nov 2009 10:44:24 +0100, osobnik zwany Jan
Strybyszewski wystukał:

masti pisze:

[...]

a co to ma do rzeczy?

A jak wiemy nikt nie sprzedaje czegos
co jest cudowne po emerycie do kosciola jesli moze sprzedac to w .de
taniej.

rozumiem, że sprzedasz swój dopiero jak będzie złomem?

Data: 2009-11-03 11:09:18
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

Pewnie tym ze jest importowany ? A jak wiemy nikt nie sprzedaje czegos
co jest cudowne po emerycie do kosciola jesli moze sprzedac to w .de
taniej.

To się nazywa dysonans poznawczy. Wywaliłeś kupę kasy na nową, ale cały czas małą padakę i próbujesz dorabiasz do tego głupie teorie.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 12:16:55
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4af00f5e$1news.home.net.pl...
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Albo nie potrzebuje sobie nic przedłużać, więc duże a stare mu jest zbędne, za to ma zmysł estetyczny i śmieci na ulicach nie chce oglądać.

Data: 2009-11-02 14:41:14
Autor: Mario
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

c) zakaz pierwszej rejestracji samochodow 10 letnich i starszyc

chwila, chwila,
badanie techniczne TAK, zakaz NIE.
Nowa panda dla każdego?
Autka które mi się podobają i zamierzam kupić mają powyżej 10lat ale są jeszcze za młode na zabytki.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-11-02 14:54:26
Autor: Jan Strybyszewski
Mario pisze:

[...]

I chcesz je kupic zagranica ?  Powiedzmy niech przejdzie rozszerzona procedure przegladu jak przy zabytku.

Data: 2009-11-03 09:46:04
Autor: Mario
Jan Strybyszewski pisze:
Mario pisze:

[...]

I chcesz je kupic zagranica ?

oczywiście, z powodu znacznie lepszego stanu technicznego, chcę sprowadzić z USA.

Powiedzmy niech przejdzie rozszerzona
procedure przegladu jak przy zabytku.

czemu nie, tego się nie boję. Tak jak pisałem, przegląd TAK, zakaz NIE.

pozdrawiam
mario

Data: 2009-11-03 10:49:15
Autor: Jan Strybyszewski
Mario pisze:
Jan Strybyszewski pisze:
Mario pisze:

[...]

Mozna by pomyslec nad paroma wyjatkowi typiu przeglad przez bieglego albo cos w ten desen. Zasadniczo i tak ten samochod tani nie bedzie wiec   koszt takiego badania nie bedzie jakos wplywal na cene. Zasadniczo zakaz mialby zniechecic do importu wszystkiego do 5tys zlotych polatanych i pocerowanych

Data: 2009-11-03 11:10:52
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Jak ktoś nie kupi importowanego złomu za 5 tys. to kupi krajowy, dużo większy złom, też za 5 tys. --
cokolwiek

Data: 2009-11-03 12:17:30
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4af00fbc$1news.home.net.pl...
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Ale z tego tytułu ilość złomu w kraju nie wzrośnie i zaśmiecaczy dróg nie przybędzie.

Data: 2009-11-03 11:31:58
Autor: to
Cavallino wrote:

Ale z tego tytułu ilość złomu w kraju nie wzrośnie i zaśmiecaczy dróg
nie przybędzie.

Wzrośnie, bo złom z czasem staje się jeszcze większym złomem. A tak jest wymieniany na nowy, coraz mniejszy złom. Gdy społeczeństwo się odpowiednio wzbogaci nikt już złomu nie będzie kupował.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 12:42:18
Autor: Cavallino
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4af014ae$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

Ale z tego tytułu ilość złomu w kraju nie wzrośnie i zaśmiecaczy dróg
nie przybędzie.

Wzrośnie, bo złom z czasem staje się jeszcze większym złomem.

Ilość - taka w sztukach.
Zawartość złomu w złomie mnie nie bardzo interesuje.

A tak jest
wymieniany na nowy, coraz mniejszy złom.

Wymieniany to by był, gdyby za jeden zaimportowany złom musiałbyś oddać potwierdzenie złomowania starego złoma.

Data: 2009-11-05 20:16:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 3 Nov 2009, Cavallino wrote:

[...]

  Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kompetentny w temacie "Dania"?
  O ile wiem, z innych powodów (podatkowych) był tam dowód, że nawet
relatywnie większe bogactwo społeczeństwa NIE przyczynia się do
"spadku złomowatości", jeśli przepisy nie pozwalają *wybrać*,
czy lepiej remontować odpadki "dwukrotny przystanek", czy
lepiej kupić sprowadzony jednokrotny przystanek.
  IMVHO "to" ma rację - ograniczenie podaży podniesie ceny i spowoduje
że opłaci się utrzymywać "większy złom" (taki który dziś faktycznie
idzie na złom).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-06 08:08:37
Autor: Cavallino
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-06 11:18:54
Autor: to
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-06 12:23:04
Autor: Cavallino
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-06 11:31:14
Autor: to
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-06 20:59:48
Autor: Cavallino
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4af40902$1news.home.net.pl...
Cavallino wrote:

To jest normalność laweciarzy i giedłowych handlarzy. Czyli dokładne jej
zaprzeczenie.

Tak, tak, normalność w Cavallino to nowa, mała padaka dostępna dla
wybranych

Nie dla wybranych, tylko dla tych których stać na samochód.
Jak kogoś nie stać to jeździ zbiorkomem, zamiast robić z Polski złomowisko.

Data: 2009-11-07 21:05:20
Autor: to
Cavallino wrote:

Tak, tak, normalność w Cavallino to nowa, mała padaka dostępna dla
wybranych

Nie dla wybranych, tylko dla tych których stać na samochód.

Nie stać tylko "stać". O tym właśnie piszę, jak za PRL-u.

--
cokolwiek

Data: 2009-11-06 00:15:04
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 03 Nov 2009 10:49:15 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):

Mozna by pomyslec nad paroma wyjatkowi typiu przeglad przez bieglego albo cos w ten desen. Zasadniczo i tak ten samochod tani nie bedzie wiec

I wtedy Twoja thalia odpada - bo co z tego, że lakier ma cacy, jak właściciela nie stac na zawiechę czy hamulce?

--
     ___________ (R)

Data: 2009-11-06 10:21:04
Autor: Jan Strybyszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-08 01:41:37
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 06 Nov 2009 10:21:04 +0100, Jan Strybyszewski napisał(a):
I wtedy Twoja thalia odpada - bo co z tego, że lakier ma cacy, jak właściciela nie stac na zawiechę czy hamulce?

Buhahah... nie osmieszaj sie juz wiecej.... i idz naklasc smaru do swoich amortyzatorow "bo taniej" w Sierrze

Jasiu, janie spłacam tak jak Ty kredytu, więc kupuje nowe amortyzatory, nie
reanimuje zuzytych tak, jak Ty to czynisz. --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-08 21:31:40
Autor: Jan Strybyszewski
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

Alez ja nie mam zadnego kredytu bo i po co, a smar wymieniam w amortyzatorach Syreny zgodnie z wytycznymi producenta

Data: 2009-11-02 14:45:53
Autor: Grejon
Jan Strybyszewski pisze:

d) prawo jazdy przez okres 3 lat upowaznia do poruszania sie pojazdem o mocy do 60KM,

A po 3 latach wsiąść do 200-konnego Porsche...

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-02 14:55:17
Autor: Jan Strybyszewski
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

d) prawo jazdy przez okres 3 lat upowaznia do poruszania sie pojazdem o mocy do 60KM,

A po 3 latach wsiąść do 200-konnego Porsche...

No i .... lepiej jak odrazu po odebraniu wsiadzie do 250KM BMW o czterech sladach i pojedzie na dyskoteke wyrywac laski ?

Data: 2009-11-02 15:32:11
Autor: Grejon
Jan Strybyszewski pisze:
Grejon pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

No to sam widzisz że i tak źle i tak niedobrze :)

Mazda 6 2.0 zaolejona Kombi
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-11-02 15:41:20
Autor: to
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

Janie, co Wy tam palicie?

--
cokolwiek

Data: 2009-11-03 09:48:14
Autor: Mario
to pisze:
Jan Strybyszewski wrote:

[...]

nie wiem co ale chętnie bym spróbował :-D

pozdrawiam
mario

Data: 2009-10-31 21:21:35
Autor: kogutek
bourbaki pisze:
> [...]

Powiedz/napisz mi jedną rzecz - z całego artykułu tylko to zwróciło

Reszta jest taka straszna że może bał się ją cytować. Zresztą po co cytować
skoro do "miszczów" kierownicy i tak nie dotrze. Wszędzie w cywilizowanym
Świecie założyli już obrożę kierowcom. Czas teraz na Polskę. Oby jak najszybciej. --

Data: 2009-10-31 22:48:10
Autor: Piotr C.
kogutek wrote:
[...]

http://wyborcza.pl/1,100503,6828746,Morderca_jest_kim_innym_niz_to_opisuja_media.html

Najłatwiej powiedzieć, że zawiniła prędkość.

Data: 2009-10-31 22:50:51
Autor: Piotr C.
Piotr C. wrote:
http://wyborcza.pl/1,100503,6828746,Morderca_jest_kim_innym_niz_to_opisuja_media.html
(...)
Z moich statystyk wynika: małolat w czarnej beemce z ciemnymi szybami pod wpływem amfetaminy lub alkoholu trafia do szpitala (lub trafiają jego ofiary) raz na dwa miesiące. Motocyklista, który kogoś zabił, trafia się raz na pół roku. Natomiast, motocyklista, którego ktoś zabił lub próbował zabić, trafia do nas dwa razy w tygodniu.

A wiecie Państwo kto jest, też w moich statystykach, absolutnym numerem jeden jeśli chodzi o liczbę ofiar? Jest to pani lat 30-40, trzeźwa, w dobrym, służbowym samochodzie, przejeżdżająca pieszego na pasach. To się zdarza CODZIENNIE, i to kilka - kilkanaście razy dziennie.
(...)
sprawdźcie ogólnopolskie statystyki we własnym zakresie. Ale krytycznie, nie na zasadzie, że patrol policji wpisał w rubryce przyczyna wypadku: szybkość, brawura itp.

Data: 2009-10-31 23:54:06
Autor: Tomasz Pyra
Piotr C. pisze:
Piotr C. wrote:
[...]

Jeżeli chodzi o artykuł, to warto dodać że lekarz będący jego autorem to zapalony motocyklista (przynajmniej tak wnioskuję po tym że aktywnie udziela się na forach motocyklowych).
Co w jakiś sposób tłumaczy że "zamordowani" motocykliści mu się tak rozmnażają.

Więc nie wynika z tego wiele więcej niż to, że punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

Data: 2009-11-01 00:16:53
Autor: Ra
Piotr C. pisze:
Piotr C. wrote:
[...]

nie znam statystyk i nie jestem szowinistą ale jeśli chodzi o panie to muszę się zgodzić, tak średnio co drugi dzień chce mnie jakaś rozjechać na pasach na takiej jednej podporządkowanej uliczce. Jest po prostu skręt albo zielona strzałka. To samo jeśli chodzi o wejście do galerii mokotów od rodzin hiszpańskich. Parę razy może mi się zdarzyło że pani za kierownica puściła pieszych.

Data: 2009-11-01 01:36:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Piotr C." hcibg1$p2v$2@inews.gazeta.pl

[...]

Ja pamiętam 3 wypadki --   za każdym razem kierowała trzeźwa kobieta,
jadąca powoli. Raz wyprzedzała na przejściu i połamała miednicę
przechodzącemu po tym przejściu, raz nie zauważyła WIDODCZNEGO
znaku STOP i uderzyła jadącego do niej prostopadle po drodze
z pierwszeństwem wjazdu chyba w tylne koło, a raz po prostu :)
pojechała, gdy śliska droga skręcała łukiem... I walnęła w s_łup. :)

No i moje wypadki pamiętam... Przywalenia w zderzak z tyłu :) i moje :)
przywalenie w Tico -- nie miałem widoczności i jechałem tak szybko, aby
samochód nie stanął, bo było lekko pod górkę po kocich łbach a w takiej
scenerii skrzynia automatyczna niekoniecznie ciągnie  po puszczeniu obu
pederstów. :) Mnie w tyłek Volvo walili tylko mężczyźni. :) W pannę
Mercedes też chyba zawsze mężczyźni, nawet bardzo dobrzy kierowcy -- na
przykład taksówkarz, :) a nie hamuję ostro bez powodu i (jeśli mogę)
patrzę w lusterko przed każdym hamowaniem. Taksówkarzowi akurat urwał
się zacisk, na dodatek wtedy, gdy już uznałem, że widzi, iż hamuję
i będzie hamował. :)

IMO najczęstszymi przyczynami są:

 -- zła widoczność lub złe oznakowanie
 -- głupota i zagapianie się
 -- zły stan samochodu...

Rzadko widywałem wypadki spowodowane nadmierną szybkością, choć zawsze
można uznać, że gdyby każdy samochód stał w miejscu, liczba wypadków
spadłaby drastycznie. ;)

Moje oba autka (nowe Volvo S40 i ćwierćwieczna Mercedes 190 D) mają dobre hamulce. :)
Wiem jednak, że nie każde jeżdżące po naszych drogach autko ma równie dobre. :)

Data: 2009-11-01 10:35:45
Autor: Piotr C.
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
IMO najczęstszymi przyczynami są:

-- zła widoczność lub złe oznakowanie
-- głupota i zagapianie się
-- zły stan samochodu...

Hehe no i zawsze można powiedzieć, że przyczyną była również (jeśli nie przede wszystkim ;)) prędkość - wszakże gdyby jechać jeszcze o połowę wolniej, to głupota i zły stan auta też by mniej przeszkadzały...

Ja jednak uważam podobnie - brak umiejętności to numer jeden, dekoncentracja to numer dwa. Na tą drugą ma niestety wpływ zbyt WOLNA jazda ;)

pozdrawiam

Data: 2009-11-01 11:10:57
Autor: J.F.
On Sun, 01 Nov 2009 10:35:45 +0100,  Piotr C. wrote:
Ja jednak uważam podobnie - brak umiejętności to numer jeden, dekoncentracja to numer dwa. Na tą drugą ma niestety wpływ zbyt WOLNA jazda ;)

Oj tak. Dwie niebezpieczne sytuacje mialem w ostatnich paru latach -
raz jechalem za szybko, a drugi raz - za wolno ..

J.

Data: 2009-11-01 15:04:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"J.F." qjnqe59mn0kisviuvbq6sgladdlhruap73@4ax.com

Oj tak. Dwie niebezpieczne sytuacje mialem w ostatnich paru latach -
raz jechalem za szybko, a drugi raz - za wolno ..

Ja mam tylko wtedy, gdy jadę powoli.

I zazwyczaj obarczam winą innych -- zła widoczność na skrzyżowaniu
(raczej brak widoczności jakiejkolwiek) czy źle ułożony krawężnik
(pionowo, dzięki czemu można podrapać felgi czy kołpaki, a nie tylko
same opony) czy tłuczenie podwoziem o nierówności :) dróg itp...

Zazwyczaj jednak taka (powolna) jazda nie dopinguje --   w razie czego straty są małe, więc... ;)

Data: 2009-11-01 16:10:05
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 01 Nov 2009 11:10:57 +0100, J.F. napisał(a):

Oj tak. Dwie niebezpieczne sytuacje mialem w ostatnich paru latach -
raz jechalem za szybko, a drugi raz - za wolno ..

A ja wszystkie jak jechałem za wolno... --
     ___________ (R)

Data: 2009-11-01 16:34:23
Autor: J.F.
On Sun, 1 Nov 2009 16:10:05 +0100,  Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Sun, 01 Nov 2009 11:10:57 +0100, J.F. napisał(a):
Oj tak. Dwie niebezpieczne sytuacje mialem w ostatnich paru latach -
raz jechalem za szybko, a drugi raz - za wolno ..

A ja wszystkie jak jechałem za wolno...

A ten row to byl za wolno czy za szybko ? :-)

J.

Data: 2009-11-01 21:44:26
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 01 Nov 2009 16:34:23 +0100, J.F. napisał(a):

A ja wszystkie jak jechałem za wolno...

A ten row to byl za wolno czy za szybko ? :-)

Za wolno - jakbym zaczął z większą prędkością, to bym nie przyśpieszał na
lewym i by mi tył nie uciekł ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2009-11-04 21:52:34
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:1m0z3y4e9y0v4.dlgoldfield.org.pl...

A ja wszystkie jak jechałem za wolno...

A ten row to byl za wolno czy za szybko ? :-)

Za wolno - jakbym zaczął z większą prędkością, to bym nie przyśpieszał na
lewym i by mi tył nie uciekł ;)

Boś dupa, a nie kierowca, dlatego tył ci ucieka :)
Nie masz ani umiejętności manulanych, ani też rozumu, żeby przewidzieć taką ewentualność.

Data: 2009-11-01 19:53:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Adam Płaszczyca" 1a76sc2cy6f5$.dlg@oldfield.org.pl

Oj tak. Dwie niebezpieczne sytuacje mialem w ostatnich paru latach -
raz jechalem za szybko, a drugi raz - za wolno ..

A ja wszystkie jak jechałem za wolno...

Jeśli o mnie chodzi, to zdecydowana większość wypadków
dopada mnie właśnie wtedy, gdy zmniejszam szybkość. :)
Nierzadko wtedy, gdy hamuję przed czerwonymi światłami
sygnalizatora :) czy przed przejściem dla pieszych, po
którym właśnie przechodzi jakiś człowiek. :)

Dodam, że bardzo rzadko zdarza się tak, iż nie mam świateł stopu.
Nawet wtedy, gdy hamuję silnikiem, naciskam hamulec, aby zapalić
stopy i sprawdzam, czy stopy zapalają się -- zwykle widać je
w tablicach rejestracyjnych, w pasach malowanych na jezdni lub
nawet na samej jezdni, zwłaszcza wtedy, gdy jezdnia jest mokra. :)

Raz nie miałem świateł stopu. Jadący za mną wyprzedził mnie,
zatrzymał się przede mną tak, aby mi uniemożliwić ominięcie
go, podszedł i zapytał, czy dać mi w morę, po czym powiedział
spokojnie, że nie mam stopów. :)

Rzecz działa się na polskiej Białorusi a ja miałem na pokładzie
śliczną Białorusinkę, która ugasiła złość swym miękkim głosem... :)

Bardzo często sprawdzam, czy mam stopy. :)

Data: 2009-11-01 15:00:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Piotr C." hcjkpq$in3$1@inews.gazeta.pl

[...]

Dokładnie tak!! I jeszcze coś! Zauważ, że jadąc zbyt wolno, jedziesz
dłużej (niż wtedy, gdy jedziesz szybko) i możesz nawet wjechać w jazdę
nocną, która zazwyczaj jest mniej bezpieczna od jazdy dziennej.

Zazwyczaj, choć ja wolę jeżdżenie nocą. :) Jest wówczas mniejszy ruch
(niż w dzień) a i kierowcy są wówczas mądrzejsi, bo głupole boją się
złych warunków lub po prostu selekcjonują się. ;)

Data: 2009-10-31 22:50:04
Autor: bourbaki
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
troche mnie dziwi to co piszecie. zadalem pytanie i nie musze sie
tlumaczyc, ze swojego stosunku do reszty artykulu. akurat ta kwestia
drastycznych kar w innych panstwach mnie zainteresowala wiec
pytam a wy zmieniacie temat ...

Data: 2009-11-01 01:48:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"bourbaki" hcibe6$p36$1@achot.icm.edu.pl

[...]

W Norwegii przekroczyłem szybkość (niby nie ja prowadziłem, ale
jechałem obok kierowcy) i policjant traktował nas ulgowo.

 -- Zapnij pasy, bo w Norwegii jeździ się z zapiętymi,
    zmniejsz szybkość, bo na obszarze zabudowanym [dwa
 domy w zasięgu wzroku to u nich sporo, dlatego tablice
 oznaczające ,,obszar zabudowany'' widać często] i jedź
 ostrożniej, aby wam się coś gorszego nie przytrafiło.

Mieliśmy uszkodzony przód -- na parkingu promowym dzieciak
spuścił na luz i samochód uderzył w poprzedzająca nas furgonetkę...

W Niemczech też nas potraktowano ulgowo. ;)

 -- 10 marek za brak nalepki PL.
 -- Zaraz kupimy.
 -- Oczywiście, że kupicie. 10 marek. :)
 -- Zaraz kupimy i nakleimy,
 -- Tak jest. Bez naklejki nie odjedziecie. :)
    10 marek. :)
 -- Za co?
 -- Za brak naklejki.
 -- Zaraz kupimy...
 -- Kupicie i nakleicie, a teraz 10 marek!!! :)

Z innych opowiadań. Samochód zatrzymał się
przednimi kołami na linii zatrzymania.
Obok stanął samochód policyjny. :)

 -- Cofnij samochód przed linię. :)
 -- Zapaliło się zielne światło.
    Mogę jechać do przodu?
 -- Cofnij!!!!! A po cofnięciu nie odjeżdżaj od razu!!!

Cofnięcie i zatrzymanie zabrało tyle czasu, że zapaliło się znowu czerwone światełko... :)

Data: 2009-11-01 11:43:14
Autor: gogi
[...]

Ciekawe czy tak samo by sie zachowali, jesli kierowca bylby Niemiec (chodzi o zabawe cofnij i poczekaj).

--
gogi

Data: 2009-11-01 12:08:40
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
gogi pisze:
[...]

Mam jakieś dziwne wrażenie, że tam chodziło o pętlę indukcyjną w jezdni, która sterowała światłami. :)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

Data: 2009-11-01 12:35:44
Autor: gogi
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
Mam jakieś dziwne wrażenie, że tam chodziło o pętlę indukcyjną w jezdni, która sterowała światłami. :)

Takiej ewentualnosci nie bralem pod uwage, ale to by znaczylo, ze np. w zimie, gdy nie widac linii (jest wieksza szansa, ze sie ja przekroczy) to swiatlo zielone sie nie zapali? :)

gogi

Data: 2009-11-01 14:56:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"gogi" hcjrqe$a2u$1@inews.gazeta.pl

Takiej ewentualnosci nie bralem pod uwage, ale to by znaczylo, ze np. w zimie, gdy nie widac linii (jest wieksza szansa, ze sie ja przekroczy) to swiatlo zielone sie nie zapali? :)

Raczej nie. Pętle, kamery i czujniki ruchu, czas i sterowanie
z zewnątrz (każdy sterownik ma port RS232 do którego można
podłączyć cały świat) i włączniki na przejściach dla pieszych
 -- wszystko to jest brane pod uwagę, nie tylko same pętle. :)

Może nowe sterowniki mają inne międzymordzia -- nie wiem.
Znam te sterowniki z czasu, gdy były tam eReSy, a było to
pod koniec ubiegłego wieku.

ZTCW te eReSy nie zostały należycie wykorzystane do dzisiaj.
Można było podłączyć do nich moduły GSM, można było łączyć
się ze światem poprzez internet po WiFi czy Ethernet... No
i zaczęło się ponad 10 lat temu od łączenia modemami wręcz
dedykowanymi.

W Białymstoku położono... Światłowody... Wywalono masę szmalu
na to, aby puszczać pojedyncze bajty w czasie godziny... :)
W tym samym czasie przygotowywano wszechobecne sieci WiFi,
do których można było podłączyć te sterowniki... :)

-=-

Jeśli ktoś mówi, że po internecie powszechnym ;) nie mogą biegać
sterowania sygnalizacją (czy w ogóle, że przemysłowy internet nie
może mieszać się elektrycznie z ,,powszechnym'') z uwagi na przykład
na wirusy czy poufność informacji i wagę owej informacji, przypomnę,
że banki jakoś radzą sobie z problemem podsłuchiwania czy zawirusowania... :)

Cała telemetria może pracować na tych powszechnych sieciach, nie musi
do tego korzystać z dedykowanych, przemysłowych sieci... :) I całe
sterowanie przemysłowe także... :)

Data: 2009-11-01 14:43:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Marcin "Kenickie" Mydlak" hcjq8l$77i$1@news.dialog.net.pl

Ciekawe czy tak samo by sie zachowali, jesli kierowca bylby Niemiec (chodzi o zabawe cofnij i poczekaj).

Mam jakieś dziwne wrażenie, że tam chodziło o pętlę indukcyjną w jezdni, która sterowała światłami. :)

Wtedy jeszcze tych pętli nie było. Za samochodem stały
inne samochody, obok także stały inne samochody. :)

Samochód miał (ZTCW -- znam to z opowiadań) niemieckie tablice rejestracyjne.

Data: 2009-11-02 07:27:10
Autor: Massai
[...]

Kumpel zapłacił za brak winiety autostradowej w Austrii - za stanie na
parkingu ;-)

Wjechał od strony włoch, noc, zmęczony, zapomniał na granicy kupić,
przejechał kawałek, zatrzymał się na parkingu przy stacji benzynowej i
się kimnął parę godzin.

Obudziło go stukanie w szybę ;-)

Panowie policjanci stwierdzili że JAKOŚ musiał tu dojechać, a winiety
nie ma... Na nic się zdało pobiegnięcie na stację i kupienie.
Na dobrą sprawę - mógł zedrzeć ;-) ale jakoś nie wyglądali na skłonnych
w to uwierzyć.
100 euro...

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 08:45:57
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
Kumpel zapłacił za brak winiety autostradowej w Austrii - za stanie na
parkingu ;-)

Bynajmniej - zapłacił za brak winiety, co sam napisałeś poniżej.

Wjechał od strony włoch, noc, zmęczony, zapomniał na granicy kupić,
przejechał kawałek, zatrzymał się na parkingu przy stacji benzynowej i
się kimnął parę godzin.

Ano właśnie - brak winiety i jechał.

[...]

I bardzo dobrze. Niech się cieszy, że tylko 100 euro, a nie odpowiednio
więcej.

Data: 2009-11-02 08:04:24
Autor: Massai
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:
(...)
> Kumpel zapłacił za brak winiety autostradowej w Austrii - za stanie
> na parkingu ;-) Bynajmniej - zapłacił za brak winiety, co sam napisałeś poniżej.

Winieta jest potrzebna żeby móc JEŹDZIĆ po autostradach.

On zresztą przypomniał sobie o tym, jeszcze w czasie jazdy, ale
stwierdził że kupi już rano, jak będzie wyjeżdżał.

> Wjechał od strony włoch, noc, zmęczony, zapomniał na granicy kupić,
> przejechał kawałek, zatrzymał się na parkingu przy stacji
> benzynowej i się kimnął parę godzin. Ano właśnie - brak winiety i jechał.

Wiesz, sam kiedyś w Szwajcarii zapomniałem kupić, przejechałem ze 30
km, zatrzymałem się na tankowanie, i wtedy mi się przypomniało.
Jak płaciłem w kasie to podjechała policja i sprawdzała za koleją - jak
wyszedłem już z winietą, to stali przy moim samochodzie.

Pokazałem, powiedziałem że własnie kupiłem bo na granicy zapomniałem.

Pokiwali głową, stwierdzili - nie ma problemu, skoro kupiłem sam nie
wzywany.

IMHO nie ma co przesadzać - każdemu może się zdarzyć.

> [...]
> wyglądali na skłonnych w to uwierzyć.
> 100 euro... I bardzo dobrze. Niech się cieszy, że tylko 100 euro, a nie

A niby czemu ma się cieszyć że nie odpowiednio więcej? Tyle wynosił
mandat za brak winiety. Jakieś pierdolenie.
Ot, trafił na służbistów.

Pojedź do Wiednia, wjazd podajże od zachodu - jest tak sprytnie że całą
droge jedziesz poza autostradą, a w samym Wiedniu wjeżdża się dosłownie
na 100 metrów autostrady - i tam stoją policjanty zatrzymując za koleją
samochody.

Od miejscowych się dowiedziałem że ten odcinek dawniej nie był
autostradą, od jakiegoś czasu zrobili jako źródło dochodu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 09:59:01
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
Winieta jest potrzebna żeby móc JEŹDZIĆ po autostradach.

Jechał? Jechał, więc o czym dyskusja? Prawo jest jednoznaczne.
Teleportację widziałem tylko na filmach. Do tego to nie jest
tak, że muszą złapać za rękę.

On zresztą przypomniał sobie o tym, jeszcze w czasie jazdy, ale
stwierdził że kupi już rano, jak będzie wyjeżdżał.

Gapowe się płaci.

[...]

No dobrze, ale co to wnosi do tematu?

[...]

Dobra wola policjantów to kwestia odrębna.

A niby czemu ma się cieszyć że nie odpowiednio więcej? Tyle wynosił
mandat za brak winiety. Jakieś pierdolenie.

Może powstrzymaj swój język. Niech się cieszy, ze tylko 100 euro
zapłacił - w innych krajach mógłby zapłacić wielokrotnie więcej.

Ot, trafił na służbistów.

Cóż, zawsze można takich spotkać i trudno specjalnie narzekać, że
tacy są.

[...]

No i? Widzisz, ja jakoś tak dziwnie robię, że jak mam szanse skorzystać
z autostrady i winiety są obowiązkowe, to takowe kupuję. Trudno.
Inna sprawa, że coś mi w tym opisie nie pasuje - nie ma możliwości
ominięcia autostrady?

Od miejscowych się dowiedziałem że ten odcinek dawniej nie był
autostradą, od jakiegoś czasu zrobili jako źródło dochodu.

Coś mi się nie chce wierzyć, ale może przy okazji popatrzę jak
to wygląda - choć z drugiej strony wątpię, bym akurat o tym pamiętał.

Data: 2009-11-02 10:04:03
Autor: Massai
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:
(...)

> [...]

No dobrze, ale co to wnosi do tematu?

> Pokazałem, powiedziałem że własnie kupiłem bo na granicy

Dobra wola, czy zła - chodzi o to żeby pilnowac porządku, a nie
próbować uwalić obywatela w każdym możliwym punkcie.

I jak widać - da się.

> [...]
zapłacił - w innych krajach mógłby zapłacić wielokrotnie więcej.

"a mogli zabić".

Był w tym konkretnym kraju, i cieszyć nie ma się z czego. Zapłacił tyle
ile musiał.
Cieszyć to by się mógł, jakby powiedzieli "no dobrze, rozumiemy, niech
pan kupi i naklei".
A tak - z czego tu się cieszyć?

> Ot, trafił na służbistów. Cóż, zawsze można takich spotkać i trudno specjalnie narzekać, że
tacy są.

Szczerze? Ja też w swojej pracy mógłbym ściśle przestrzegać przepisów.
I 3/4 pacjentów odesłać z kwitkiem do rodzinnego, bo coś tam.

Takie zachowanie nawet ma swoją nazwę - strajk włoski.

Policjant polski też mógłby za koleją lapać ludzi i walić mandaty za
koleją za nieaktualne gaśnice.
Tylko po co? NIe ma znaczenia czy gaśnica jest nowa czy stara, bo i tak
jest na tyle mała że nic nie zdziała.

Niektóre przepisy są po prostu nieżyciowe, i jedynie dobra wola
egzekwujacych je może sprawić że się będzie dało żyć.

> [...]
skorzystać z autostrady i winiety są obowiązkowe, to takowe kupuję.
Trudno.  Inna sprawa, że coś mi w tym opisie nie pasuje - nie ma

Ano jest. Trzeba odpowiednio wcześnie zjechać z "obwodnicy", bo to tak
naprawdę taki wysunięty fragment Gurtla, AFAIR. Wcale nie jest łatwo
się zorientować.
Ja akurat bardzo lubię jeździć po Wiedniu, to niesłychanie logiczne
miasto, zazwyczaj jeżdżąc w ciemno i na azymut trafiam tam gdzie chcę.

Ale ten jeden kruczek to nawet miejscowi mówią że to draństwo, i że
bardzo wielu przyjezdnych się łapie.

> [...]
to wygląda - choć z drugiej strony wątpię, bym akurat o tym pamiętał.

Jeśli będą stali to na pewno nie przeoczysz - tam jest taki pas
zakreskowany i na całej jego długości stoją zazwyczaj zatrzymane
samochody.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 11:34:38
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
Dobra wola, czy zła - chodzi o to żeby pilnowac porządku, a nie
próbować uwalić obywatela w każdym możliwym punkcie.

A gdzie masz to uwalanie na każdym możliwym punkcie?

I jak widać - da się.

Owszem, da się.

"a mogli zabić".

Jasne.

Był w tym konkretnym kraju, i cieszyć nie ma się z czego. Zapłacił tyle
ile musiał.

Niech się cieszy, że tylko tyle wynosił mandat.

Cieszyć to by się mógł, jakby powiedzieli "no dobrze, rozumiemy, niech
pan kupi i naklei".

Widocznie policjanci uznali, że nauczka jest potrzebna. To ich suwerenna
decyzja.

A tak - z czego tu się cieszyć?

Z niewielkiego mandatu.

Szczerze? Ja też w swojej pracy mógłbym ściśle przestrzegać przepisów.
I 3/4 pacjentów odesłać z kwitkiem do rodzinnego, bo coś tam.

No i?

Takie zachowanie nawet ma swoją nazwę - strajk włoski.

Nie, strajk włoski to inne zachowanie.

Policjant polski też mógłby za koleją lapać ludzi i walić mandaty za
koleją za nieaktualne gaśnice.

Nie ma czegoś takiego jak nieaktualna gaśnica w samochodzie (mowa
oczywiście o tych obowiązkowych, kilogramowych).

Tylko po co? NIe ma znaczenia czy gaśnica jest nowa czy stara, bo i tak
jest na tyle mała że nic nie zdziała.

Pudło - brak jest podstaw do wystawienia mandatu. Jej wygląd, bądź
domniemania policjantów nie są podstawą do wystawienia mandatu.

Niektóre przepisy są po prostu nieżyciowe, i jedynie dobra wola
egzekwujacych je może sprawić że się będzie dało żyć.

Owszem, to prawda, ale nie powiesz mi, że nieżyciowym przepisem
jest obowiązek posiadania winiety - nie masz, płacisz.

(...)
Ale ten jeden kruczek to nawet miejscowi mówią że to draństwo, i że
bardzo wielu przyjezdnych się łapie.

Widocznie ktoś ma w tym interes, albo uznano, że oznakowanie jest
wystarczające. W sumie komu przeszkadza zwrócenie się do zarządcy
drogi w tej kwestii? Miejscowi mówią, że to draństwo i na ty się
kończy?

Jeśli będą stali to na pewno nie przeoczysz - tam jest taki pas
zakreskowany i na całej jego długości stoją zazwyczaj zatrzymane
samochody.

Obawiam się, że mogę przeoczyć, bądź zwyczajnie nie skojarzyć, że
to właśnie o to chodzi.

Data: 2009-11-02 11:19:45
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:

> Cieszyć to by się mógł, jakby powiedzieli "no dobrze, rozumiemy,
> niech pan kupi i naklei". Widocznie policjanci uznali, że nauczka jest potrzebna. To ich
suwerenna decyzja.

Na upartego - to teoretycznie do mandatu nie mieli podstaw.
Parking przy autostradzie to nie autostrada.

> Takie zachowanie nawet ma swoją nazwę - strajk włoski. Nie, strajk włoski to inne zachowanie.

A jakie wg. Ciebie?

Strajk włoski to właśnie wykonywanie swojej pracy maksymalnie
dokładnie, przestrzegając wszelkich mądrych i niemądrych procedur.

Przynajmniej 1/5 pacjentów mógłbym odesłać za brak dowodu ubezpieczenia
(nieczytelną książeczkę).
Następną 1/5 za choćby brak wyników badań, z którymi powinni przyjśc od
rodzinnego.

> [...]
jest obowiązek posiadania winiety - nie masz, płacisz.

Nieżyciowym nie jest - jednak już sam sposób egzekwowania można zrobić
"nieżyciowo".

Tak samo jak u mnie - pacjent ma być ubezpieczony i ma przedstawić na
to dowód.

(...)
> [...]
wystarczające. W sumie komu przeszkadza zwrócenie się do zarządcy
drogi w tej kwestii? Miejscowi mówią, że to draństwo i na ty się

Miejscowych to aż tak nie dotyka - jedyne tyle że klient do hotelu
przyjeżdża wpieniony ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 12:32:08
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
Na upartego - to teoretycznie do mandatu nie mieli podstaw.
Parking przy autostradzie to nie autostrada.

Bynajmniej. Stwierdzili jazdę po autostradzie bez wymaganej
winiety. To nie Polska, gdzie można się wykręcać w podobny sposób.

Strajk włoski to właśnie wykonywanie swojej pracy maksymalnie
dokładnie, przestrzegając wszelkich mądrych i niemądrych procedur.

A tak, to jest strajk włoski.

Przynajmniej 1/5 pacjentów mógłbym odesłać za brak dowodu ubezpieczenia
(nieczytelną książeczkę).

Obawiam się, że nie masz takiej możliwości.

Następną 1/5 za choćby brak wyników badań, z którymi powinni przyjśc od
rodzinnego.

No cóż, Twój wybór.

Nieżyciowym nie jest - jednak już sam sposób egzekwowania można zrobić
"nieżyciowo".

Jakie nieżyciowo? Mandat za brak winiety to nieżyciowe egzekwowanie
tego obowiązku?

Tak samo jak u mnie - pacjent ma być ubezpieczony i ma przedstawić na
to dowód.

Tak? A nie jest tak, że jak nie jest ubezpieczony, to dostaje rachunek,
albo może fakt ubezpieczenia potwierdzić później? Inna sprawa, że
ubezpieczonemu wystarczy PESEL - resztę niech sobie sprawdza
przychodnia. Te potwierdzenia to wewnętrzne zarządzenia i tak
szczerze - panuje całkowita dowolność w tej materii.

Miejscowych to aż tak nie dotyka - jedyne tyle że klient do hotelu
przyjeżdża wpieniony ;-)

A mówiłeś, że lubisz Wiedeń? ;)

Data: 2009-11-02 11:49:30
Autor: Massai
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:

> [...]
sprawdza przychodnia. Te potwierdzenia to wewnętrzne zarządzenia i tak
szczerze - panuje całkowita dowolność w tej materii.

Dowolność, czy nie... już raz miałem taką sytuację że przyjąłem na
oddział człowieka który miał po prostu nie podbita książeczkę.
Tak przynajmniej twierdził.

Potem się okazało że pracuje gdzie za granicą na czarno, że w tej
firmie juz od jakiegoś czasu nie pracuje, że nie jest zarejestrowany
jako bezrobotny - no czarna rozpacz, ten unikalny wypadek że człowiek
nie ma ubezpieczenia ;-)

Na szczęście jeszcze przed zabiegiem się to wydało, no i jak dostał
propozycję odpłatnego leczenie, to stwierdził że go nie stać.

Jakbym go zoperował, i był niewypłacalny, to miałbym z tego powodu
kłopoty.

> Miejscowych to aż tak nie dotyka - jedyne tyle że klient do hotelu
> przyjeżdża wpieniony ;-)

A mówiłeś, że lubisz Wiedeń? ;)

No lubię, bo już za pierwszym razem mnie uczulono na ten mały problem
;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 18:09:08
Autor: kogutek
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Jakbym go zoperował, i był niewypłacalny, to miałbym z tego powodu
kłopoty.
A tak nie miałeś kłopotów a pacjent może nie wykitował albo odwalił kitę
później. Z reguły nie życzę nikomu nic złego. Ale tobie życzę żebyś miał
niegroźny wypadek. W ramach uszkodzeń niewielki krwotok, Taki co się nie daje
zatamować w warunkach polowych. Żadne duże krwawienie. Takie że krwi w człowieku
wystarczy na 45 minut. I żeby nikt z tych co się zatrzymali nie chciał cie
zawieźć do najbliższego, oddalonego o 30 minut spokojnej jazdy, szpitala. Bo byś
mu ufaflunil tapicerkę i by musiał iść do ubezpieczyciela żeby oddal za pranie.
I żeby w karetce co by płyn fizjologiczny przywiozła i może nawet i krew
kierowca gumę złapał. A jeszcze lepiej dwie. I żeby zabrakło tak ze sześć minut.
 Przyjmuję z szacunkiem i wdzięcznością dla moich Mistrzów nadany mi tytuł
lekarza i w pełni świadomy związanych z nim obowiązków przyrzekam:

    * obowiązki te sumiennie spełniać;
    * służyć życiu i zdrowiu ludzkiemu;
    * według najlepszej mej wiedzy przeciwdziałać cierpieniu i zapobiegać
chorobom, a chorym nieść pomoc bez żadnych różnic, takich jak: rasa, religia,
narodowość, poglądy polityczne, stan majątkowy i inne, mając na celu wyłącznie
ich dobro i okazując im należny szacunek;
    * nie nadużywać ich zaufania i dochować tajemnicy lekarskiej nawet po
śmierci chorego;
    * strzec godności stanu lekarskiego i niczym jej nie splamić, a do kolegów
lekarzy odnosić się z należną im życzliwością, nie podważając zaufania do nich,
jednak postępując bezstronnie i mając na względzie dobro chorych;
    * stale poszerzać swą wiedzę lekarską i podawać do wiadomości świata
lekarskiego wszystko to, co uda mi się wynaleźć i udoskonalić.

PRZYRZEKAM TO UROCZYŚCIE!
 Śmieć jesteś a nie lekarz. --

Data: 2009-11-02 19:20:04
Autor: Massai
kogutek wrote:

> Jakbym go zoperował, i był niewypłacalny, to miałbym z tego powodu
> kłopoty.

A tak nie miałeś kłopotów a pacjent może nie wykitował albo odwalił
kitę później.

W dupie byłeś, i gówno widziałeś.
I gówno wiesz.

Stan zagrożenia życia - i w takiej sytuacji jestem kryty. Mogę przyjąć
każdego, i nikt się o to nie przyczepi.

A jak przyjmę na zwykłą, planową discektomię kogoś kto jest
nieubezpieczony i jest niewypłacalny - to odpowiadam. "Tylko" trzema
pensjami. Zwyczajnie szpital mi będzie ściągał z pensji - mam to w
umowie o pracę. Ściągną całe trzy pensje bo takie leczenie to naście
tysięcy złotych.

4 takich pacjentów i cały rok pracuję za darmo.

Jak rozumiem następnym razem mam rachunek za takiego pacjenta wysłać do
ciebie, baranie?

[...]

Dzięki, naprawde serdeczne dzięki.

Najpierw taki skurwysyn mi daje na leczenie jakieś grosze (swoim
głosami na kolejnych aferałów, co to mu obiecają nie podnoszenie
składki zdrowotnej), a potem, jak trzymam się procedur które mi
narzuca, i za te gówniane grosze robię co mogę - będzie mi życzył
śmierci.

Żeby było merytorycznie:
Roczny budżet NFZ to około 50 mld pln.
Obywateli mamy circa 40 mln, czyli jakieś 1250 zł rocznie na głowę.
Czyli jakieś 300 euro rocznie.

Niemcy - ponad 3000 euro rocznie.
GB - ponad 2500 euro rocznie.
Francja - ponad 2000 euro rocznie.
Leki kosztują tyle samo (a często drożej). Prąd, woda, opatrunki,
sprzęt diagnostyczny, operacyjny - tyle samo.

Różnica jest tylko w pensjach. W Polsce neurochirurg dostaje pensję
miesięczną w wysokości jednej dniówki neurochirurga w GB. Pielęgniarka
- około 1/10 tego co dostaje pielęgniarka w GB. Jedna od nas przychodzi
do pracy na piechotę, godzinę codziennie rano, bo nie zawsze ją stać na
bilet miesięczny.

Dla porównania: murarz w PL dostaje 1/4 tego co by dostał w GB. Żeby
nie było pierdolenia o szopenie, że inni też zarabiają mniej.

[...]

Zacznij od siebie. Bo to ty swoimi głosami wybrałeś ludzi którzy
powiedzieli: "nie, za nasze niebezpieczonego leczyć ci nie wolno".

 Śmieć jesteś a nie lekarz.

Sam jesteś śmieciem, bo to ty swoimi głosami nakazujesz tak postępować.

Przelewaj co miesiąc na rachunek szpitala ze 200-300 tysięcy, powinno
starczyć - takich pacjentów na szczęście nie ma wielu.

Ja będę chętnie leczył każdego kto przyjdzie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 22:41:10
Autor: kogutek
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Reprezentujesz poziom chłoporobotnika a nie lekarza. Żeby zostać lekarzem nie
wystarczy skończyć studia. Trzeba złożyć jeszcze przyrzeczenie. Kiedyś to się
przysięgą Hipokratesa nazywało. Jeśli człowiekowi honoru proponuje się warunki
pracy takie, że będzie musiał złamać dane słowo to odpowiada on  "dziękuję ale
nie mogę ich przyjąć bo są niezgodne z danym przyrzeczeniem". Na lekarza nie
biorą z łapanki. Bo tylko w takiej sytuacji można być zwolnionym z
przyrzeczenia. Dalej jesteś ludzkim śmieciem, gorszym niż na początku bo się
tłumaczysz i szukasz winnych tam gdzie ich nie ma. --

Data: 2009-11-03 07:06:23
Autor: Massai
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
kogutek wrote:

<ciach głupoty>

Chędoż się bucu, ja się nie tłumaczę.

Nie muszę - bo po prostu nie robię nic złego, wręcz przeciwnie - robię
co mogę, i robię to dobrze - tak przynajmniej uważają pacjenci i moi
przełożeni.

A ty jesteś tylko małym onetowym gówniarzem, co to kompletnie sobie
nieznanych sobie ludzi wyzywa od śmieci i życzy im śmierci. Palancie,
życzysz mi śmierci i masz czelność pouczać mnie jak mam postępować?

Wracaj do lekcji, bo ci mama po dupie przyłoży.

Eot, nie chce mi się dyskutować z takimi kretynami.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 11:54:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 2 Nov 2009, Massai wrote:

Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

[...]

  Ale tu nie chodzi o "nieprzesadzanie" - prawo często tak właśnie
działa, jak *sam* zdążysz podjąć działania polegające na ujawnieniu
niedopatrzenia lub naprawie jego skutków, to kary nie ma.
  Nawet w polskim prawie podatkowym :P
  Za jakbyś nie miał ich w ręku kiedy kontrola przyszła, to
"zaraz kupię" mogłoby nie poskutkować.

[...]

  Zaraz.
  I to na fotoradary *w Polsce* ktoś narzeka, że są "źródłem dochodu"???
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-02 11:01:01
Autor: Massai
Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

 Nawet w polskim prawie podatkowym :P
 Za jakbyś nie miał ich w ręku kiedy kontrola przyszła, to

"manie w ręku" też teoretycznie nie powinno pomóc.

Ma być "skasowane" i naklejone...

Tyle że jak ktoś chce rzeczywiście pilnować żeby ludzie kupowali te
winiety, to przywali mandat komuś kto jedzie autostradą w głębi kraju
bez winiety.

A jak chce po prostu mandaty walić, to się ustawi 100 metrów za
wyjazdem z parkingu przy granicy.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 12:20:02
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
"manie w ręku" też teoretycznie nie powinno pomóc.

Teoretycznie.

Ma być "skasowane" i naklejone...

Zgadza się - nawet na winiecie jest instrukcja :)

Tyle że jak ktoś chce rzeczywiście pilnować żeby ludzie kupowali te
winiety, to przywali mandat komuś kto jedzie autostradą w głębi kraju
bez winiety.

Bynajmniej - miejsce nie ma znaczenia.

A jak chce po prostu mandaty walić, to się ustawi 100 metrów za
wyjazdem z parkingu przy granicy.

Widocznie zbyt wielu "zapomina". Patrzysz zbyt jednostronnie na
zagadnienie.

Inna sprawa, ze są systemy automatycznego wykrywania jazdy bez
winiety i patrol już czeka przy najbliższym zjeździe. Dla mnie
to żadna różnica, czy stwierdzili brak na parkingu, do którego
można dojechać tylko autostradą, czy też bezpośrednio w czasie
jazdy.

Data: 2009-11-02 12:00:46
Autor: Massai
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Artur 'futrzak' Maśląg wrote:

Massai pisze:
(...)
> [...]

> wyjazdem z parkingu przy granicy. Widocznie zbyt wielu "zapomina". Patrzysz zbyt jednostronnie na
zagadnienie.

Ze wszystkim tak jest. Clou programu to umieć rozpoznać.

Raz mnie policja drapnęła na polach lucerny za Radomiem.
Radar wykazał 93 km/h.
Ja "no panowie, bez przesady, taka droga a wy się o 3 km czepiacie?"

A oni "nie 3 tylko 33!" zbaraniałem i pytam "ale jak to? nie było
ograniczenia!"

A ci mi pokazali tablicę końca miejscowości 20 metrów dalej w krzakach.

I co? i nic.

Panowie uznali że rzeczywiście byłem przekonany że wolno 90 (bo tak
było naprawdę), i mnie tylko pouczyli.

Fakt że to dawno było, i mieli formalnie taką możliwość.

[...]

A ja jednak widzę różnicę między gościem co pomyka sobie radośnie
celowo nie płacąc, a turystą który po długiej jeździe zwyczajnie
zapomniał i chce natychmiast błąd naprawić.

Po prostu żyj i daj żyć innym.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 13:23:29
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
Massai pisze:
(...)
Ze wszystkim tak jest. Clou programu to umieć rozpoznać.

Umiejętność rozpoznania przydaje się, niemniej nie zawsze
można coś rozpoznać w 100% poprawnie.

[...]

No, ale o czym by to miało świadczyć? Zrobili dobrze, czy źle?
Co w sytuacji, gdy tak samo traktują tego, który z rozmysłem
jedzie te 93 na 60 i rżnie głupa, w taki sam sposób, w jaki Ty
się tłumaczyłeś? Niestety, sprawa nie jest taka oczywista.

A ja jednak widzę różnicę między gościem co pomyka sobie radośnie
celowo nie płacąc, a turystą który po długiej jeździe zwyczajnie
zapomniał i chce natychmiast błąd naprawić.

Różnica jest, niemniej pomijasz fakt, który wcześniej przedstawiłem
- zbyt często zdarza się takie zapominalstwo i policja często jest
na to wyczulona. Ten złapany też się będzie tłumaczył, że zapomniał
i kupi na najbliższej stacji, wjechał przypadkiem i w ogóle.

Po prostu żyj i daj żyć innym.

Hasło piękne, niestety świat nie jest taki idealny. Najwyraźniej
problemy z winietami są częste, skoro doszło do tego, że łażą
po parkingach i tam sprawdzają - i wiesz, ja to rozumiem.

Data: 2009-11-02 19:54:08
Autor: gogi
Massai pisze:
[...]

A jesli dojechal na parking na lawecie to tez mial wykupic winiete?

--
gogi

Data: 2009-11-02 19:21:34
Autor: Massai
gogi wrote:

Massai pisze:
> [...]
> wyglądali na skłonnych w to uwierzyć.
> 100 euro...

A jesli dojechal na parking na lawecie to tez mial wykupic winiete?

No, pewnie nie ;-)
Ale to normalny gość, myślał, powiem co i jak, wyjaśnię, i sprawy nie
będzie.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-02 20:43:39
Autor: Artur Maśląg
Massai pisze:
gogi wrote:
A jesli dojechal na parking na lawecie to tez mial wykupic winiete?

No, pewnie nie ;-)

Owszem, tylko musiałby udowodnić transport na lawecie do tego miejsca.

Ale to normalny gość, myślał, powiem co i jak, wyjaśnię, i sprawy nie
będzie.

Widzisz, myśleć to trzeba wcześniej, wtedy nie ma takich problemów.
Żeby nie było - nie twierdzę, że nie można czasem czegoś zapomnieć,
ba, zrobić głupoty. Niestety, wtedy trzeba się liczyć z konsekwencjami.
Za przykład dam Ci pewnego mojego znajomego - niepełnosprawny, nota bene
walczący w pewien sposób o prawa dla niepełnosprawnych. Był on łaskaw
zaparkować w Londynie na miejscu dla niepełnosprawnych, ale legitymacji
nie wyłożył (choć jest obowiązek i sam walczy o porządek na tych
miejscach). Londyn to nie Warszawa - jak wrócił, to samochodu już nie
było - został sholowany. Miał później wielkie pretensje, że policjant
mógł ocenić niepełnosprawność na podstawie oceny jego osoby (fakt,
jeździ na wózku). Na nic były tłumaczenia, że policjant nie jest
jasnowidzem i nie obserwuje każdej osoby parkującej na takich miejscach
(w sumie - jak ma ocenić niepełnosprawność/prawo do parkowania w takich
miejscach?). Dokumentem uprawniającym do parkowania na takich miejscach
jest legitymacja/karta o stosownym wzorze itd. Robi kurs co jakiś czas
i do samochodów zaparkowanych niezgodnie z prawem wzywa lawetę.
Napiszę Ci, że chciałbym, by służby w Polsce podobnie się zachowywały
i nie było dyskusji, że pod supermarketem policja nie ma nic do roboty,
bo to teren prywatny. Tak jak w przytaczanej przez Ciebie Szwajcarii
- zaparkuj pod marketem na miejscu dla niepełnosprawnych (bez
karty), a po powrocie z zakupów możesz samochodu szukać na parkingu
policyjnym. Porządek musi być - jeżeli sami go chcemy, to musimy
go akceptować i robić wszystko, by go utrzymać, a nie głupio się
tłumaczyć.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-03 07:30:47
Autor: Massai
Artur Maśląg wrote:

Massai pisze:

Owszem, tylko musiałby udowodnić transport na lawecie do tego miejsca.

> Ale to normalny gość, myślał, powiem co i jak, wyjaśnię, i sprawy
> nie będzie. Widzisz, myśleć to trzeba wcześniej, wtedy nie ma takich problemów.

Widzisz, równie dobrze ja tak mógłbym mówić każdemu kto przychodzi
"wybrakowany". Że trzeba było myśleć wcześniej, że przepisy i wymogi są
jasne, że każdy je zna itd.

Ale... wolę pójść komuś na rękę.

Żeby nie było - nie twierdzę, że nie można czasem czegoś zapomnieć,
ba, zrobić głupoty. Niestety, wtedy trzeba się liczyć z
konsekwencjami.

Ano - ale ja wolę myśleć że można też liczyć na dobrą wolę drugiego
człowieka. Że ten zrozumie że to po prostu przeoczenie, zapomnienie
czegoś itp.

Na szczęście - mam dość nietypowe doświadczenia z ludźmi. Jakoś
zazwyczaj trafiam na uczciwych, normalnych i życzliwych. Sam staram się
taki być - bo jestem przekonany że to "wraca".

Hehe, kiedyś miałem taką sytuację że rozszczelniła mi się klima,
czerwiec, tuż przed wyjazdem, podjechałem do dobrego warsztatu. Kolejka
jak cholera. Idę, pytam - kiedy. Facet za ladą mówi - za 3 tygodnie...
pytam czy nie da się wcześniej tego zlutować i napełnić, bo wyjeżdżam.
Jakiś gośc wychodzi z zaplecza, patrzy na mnie, i mówi - spoko, zrobimy
od ręki. Ja trochę zdziwiony, a ten dorzuca - "jak ja do pana
przyszedłem, to nie musiałem czekać". Nawet go nie pamiętałem.

Facet mi zajechał drogę ostatnio, ot - stłuczka z jego winy. Mówi -
robimy na ubezpieczalnię. Nie wzywałem policji, mimo że radzą żeby tak
robić.
Napisał oświadczenie, 2 godziny później jeszcze zadzwonił i mówi że
zapomniał numeru do siebie zostawić, jakby coś, to pod tym jest
uchwytny i gdyby były problemy, to on będzie potwierdzał i wyjaśniał.

W zeszłym roku zostawiłem kartę przy bankomacie - sporo papierów
miałem, sporo na głowie - no i zapomniałem. Zorientowałem się po
godzinie, dzwonię do banku zastrzec, a ci mi mówią że już ktoś znalazł,
że zaniósł do banku, że już zablokowana.

Powiem więcej - w dość nietypowy sposób prowadzę firmę. Pracuję
praktycznie bez umów papierowych - wszystko na gębę.
Po prostu - tak jest znacznie łatwiej. Znacznie łatwiej dograć
zlecenie, jeśli umowa nie musi przechodzić przez fafnastu prawników -
podpisuje się tylko jakiś świstek na koniec roboty, żeby była podkładka
pod fakturę i jako gwarancja.
Ktoś powie - frajer. Ale siedzę w tym szósty rok, i miałem w tym czasie
3 wpadki. Tzn. klient mnie, nazwijmy to - wydymał. 2 razy - była umowa.
Raz - na gębę.
Gdy były te umowy, zleceniodawca grymasił, kombinował, zawracał dupę,
by w końcu mieć podstawę do wycofania się z umowy (a chodziło o to że
się po podpisaniu umowy zorientował że go nie stać).
W przypadku tego dealu na gębę - dostałem momentalnie telefon "wie pan
co, mamy problem, szefowa mi budżet przyblokowała, nic z tego w tym
roku nie będzie". Coś tam zrobiliśmy wcześniej, ale niewiele się
narobiliśmy.

Od tego czasu wolę wrzucić od czasu do czasu w koszty taki nieudany
deal, niż szarpać się z każdym.

Po prostu znacznie łatwiej się żyje, gdy się zakłada że jednak inni to
tez normalni, tacy sami ludzie, a nie wilki.

Wiem, wiem - postawa tych policjantów to nie "wilki" tylko po prostu
dokładnie wykonujący swoje obowiązki funkcjonariusze. IMHO mogli
postąpić inaczej - ale widać nie chcieli. Mieli do tego prawo.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-11-03 18:29:08
Autor: gogi
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-02 20:25:00
Autor: Artur Maśląg
gogi pisze:
Massai pisze:
[...]

Dokumenty przewozowe, misiu, dokumenty - jak pokaże, to sprawy nie
będzie. Polecam kontakty z krokodylami (ITD).

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-11-03 18:35:58
Autor: gogi
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

Data: 2009-11-02 10:30:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

"Eneuel Leszek Ciszewski" hcilti$1nt$1@inews.gazeta.pl

[...]

Aby było jasne -- rzecz działa się na granicy
polsko-niemieckiej, nie gdzieś w głębi Niemiec. :)

Data: 2009-11-02 10:04:33
Autor: Pepek
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?

www.gazeta.pl i fraza w wyszukiwarce: "kto by tam patrzył na jakieś znaki..."
niestety płtane, ale warto.

--
Pepek
-amator francuszczyzny i innych wynalazków-

Data: 2009-11-02 10:06:40
Autor: robal
slowenia, norwegia - drakonskie przepisy ?
bourbaki <bourbaki1@go2.pl> popełnił(a):

Norwegia: http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=14 (za duże wykroczenia minimum 18 dni paki)

Słowenia: http://www.traffic-penalties.eu/english/slovenia-speeding.php (widzę tylko zawieszenie prawa jazdy).

--