słuczka, auto do działalnosci a auto zastępcze

Data: 2009-03-07 10:13:39
Autor: glang
słuczka, auto do działalnosci a auto zastępcze
co mam zrobić, by od PZU dostać auto zastępcze (tzn. by PZU pokryło koszt wypożyczenia)

oddać na naprawę bezgotówkową do warsztatu który daje samochód zastępczy
pzdr
GL

Data: 2009-03-07 10:40:40
Autor: LEPEK
glang pisze:

oddać na naprawę bezgotówkową do warsztatu który daje samochód zastępczy

Problem w tym, że taki warsztat nie "daje" a wynajmuje taki samochód, tzn. chce za to pieniądze (80-150 zł/doba + paliwo). I chodzi o to, aby ubezpieczalnia pokryła ten koszt przy ostatecznym rozrachunku z warsztatem.
Jak naprawiałem samochód prywatny, to się interesowałem, ale wyszło na to, że nie mam szans na taką refundację, bo nie mam dokumentu, abym wykorzystywał go do roboty. Natomiast z rozmów z ludźmi z warsztatów wynikało, że wystarczy aby samochód był zarejestrowany na firmę, albo przez nią leasingobrany ;), aby ubezpieczyciel nie robił problemów przy zwrocie kosztów wynajmu samochodu zastępczego.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2009-03-07 11:37:35
Autor: SALAMON
LEPEK pisze:
glang pisze:

[...]

Ja do Warty skrobnąłem coś takiego:

"Informuję o konieczności wynajęcia samochodu zastępczego na czas naprawy mego samochodu który uległ uszkodzeniu w kolizji, której sprawca ubezpieczony jest w TUiR WARTA. Uszkodzony samochód używany jest do celów służbowych na podstawie umowy nr RK/038/2001 (kopia umowy w załączeniu)."

Potem wziąłem z wypożyczalni auto.
Fakturę zaniosłem do Warty i po problemie.

pozdrawiam
SALAMON

Data: 2009-03-07 13:59:56
Autor: Marcin Luty
[...]

Kiepskie warsztaty i kiepski ubezpieczyciel. 2 przypadki:
- kolega z pracy oddaje auto do warsztatu (nie ASO) na klepanie tylnej klapy w Astrze (z oc przeciwnika) - dostaje auto zastepcze bez zadnych oplat (oczywiscie za paliwo sam sobie placi)
- nastepny kolega oddaje auto do naprawy lakierniczej do ASO (oc sprawcy) - dostaje zastepcze auto platne. ubezpieczyciel bez szemrania pokrywa koszty wynajecia auta. auto nie bylo wykorzystwywane w celach zarobkowych.
W sumie moge podac swoj przyklad gdzie tez robilem zderzak w ASO z oc sprawcy i dostalem auto bez zadnych oplat ze strony swojej czy ubezpieczyciela. Jedynym ograniczeniem bylo max 100 km dziennie.
Tak wiec reasumujac proponuje zmienic warsztat jednak.

--
ml

Data: 2009-03-08 01:55:38
Autor: Wild Root
słuczka, auto do działalnosci a auto zastępcze
 W poście <49b2410e$1@news.home.net.pl>
 m.in. przeczytać można:

Problem w tym, że taki warsztat nie "daje" a wynajmuje taki samochód,

Zmień warsztat. ASO Ci daje zastępcze auto i rozlicza się z tego z PZU, Ty
powinieneś mieć to w d... przy naprawie bezgotówkowej.

--
Wild Root

słuczka, auto do działalnosci a auto zastępcze