słup telefoniczny na mojej parceli

Data: 2009-07-25 19:53:20
Autor: michael
słup telefoniczny na mojej parceli
Dziękuję za odpowiedzi. Jak napisałem wcześniej - słup przeszkadza bo stoi akurat przy wjeździe (nie tarasuje) na parcelę ale jest po pierwsze - blisko ogrodzenia, które planuję wymienić, po drugie - stoi w miejscu idealnym do postawienia np. samochodu, po trzecie - nie jest elementem dekoracyjnym. Tak więc - z rozmowy z poprzednik właścicielem - kiedyś był tu mały słup tp kawałek dalej i przy wymianie chłopaki poszli na łatwizję i wypierdzielili betonową podstawę z podwójnymi belkami jako słup. Nie pytali właściciela o zgodę, ponieważ jak napisałem - postawili go poza ogrodzeniem, co nie znaczy że poza (aktualnie moją) parcelą. Pewnie uważają więc że wszystko jest ok i nie mają świadomości, że postawili komuś na parceli. Idąc dalej uważam, że skoro tp s.a. raczej tanią firmą nie jest to dlaczego mają jeszcze takie 'usługi' mieć gratis. Ja abonament płacić muszę.
Michał

Data: 2009-07-26 07:22:16
Autor: Kot Behemot
słup telefoniczny na mojej parceli
michael <michael@gower.pl> napisał(a): Więc napisz do nich pismo informujące, ze słup stoi na twoim gruncie i zzażądaj ustanowienia odpłatnej służebności przesyłu (art 305 kc)
Ile metrów parceli zajmuje ten słup ewt jak duży obszar jest z winy słupa niemożliwy do normalnego uzytkowania? Możesz liczyć na zapłatę podobną jak w przypadku zwykłych służebności gruntowych a te ustala się w oparciu o średnie ceny stawek dzierżawnych w okolicy - koszt wykonania operatu szacunkowego ok. 800-1000 zł (ty płacisz). Ale i bez operatu mogę ci powiedzieć, że te stawki to zazwyczaj kilka zł/m.kw. miesięcznie - jeśli działka superatrakcyjna w centrum dużego miasta to moze więcej.
Oblicz czy warto się w to bawic.

Data: 2009-07-26 08:38:02
Autor: Rafal M
On 26 Lip, 09:22, "Kot Behemot" <kot_behemot8.SKA...@gazeta.pl> wrote:

Oblicz czy warto się w to bawic.

Dlatego lepiej wynegocjowac telefon+internet od nich gratis :)

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-07-27 09:01:58
Autor: Kot Behemot
Rafal M <rafal.markiewicz@gmail.com> napisał(a):
On 26 Lip, 09:22, "Kot Behemot" <kot_behemot8.SKA...@gazeta.pl> wrote:

> Oblicz czy warto si=EA w to bawic.

Dlatego lepiej wynegocjowac telefon+internet od nich gratis :)

Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;) --

Data: 2009-07-27 12:22:44
Autor: Herald
Dnia Mon, 27 Jul 2009 09:01:58 +0000 (UTC), Kot Behemot napisał(a):

Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;)

A skąd znasz FAKTYCZNĄ wartość tych usług?
Nie mam bynajmniej na myśli wartości cennikowych - bo te są dla odbiorcy
końcowego, co wcale nie oznacza wartości usługi :)

Data: 2009-07-27 13:08:23
Autor: kris

Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:zk5neq50ai5o$.nmmug4k2jq2f.dlg40tude.net...
[...]

Czyli uważasz że Tp bardziej opłaca się zrezygnować ze 100zł przychodu niż płacić 5zł miesięcznie?

Krzysiek

Data: 2009-07-27 13:37:21
Autor: Herald
Dnia Mon, 27 Jul 2009 13:08:23 +0200, kris napisał(a):

[...]

Następny który wkłada mi do dyskusji coś czego nie napisałem. Co za
popierdolona mentalność nie których osobników ;)
Żeby płacić 5zl miesięcznie, to nasz pytek by się musiał na to zgodzić.
Wątpię by za 5zł nasz pytek uzyskał parkowanie samochodu w "swoim rejonie".
A o to się rozchodzi. Dzierżawca może sobie wyceniac na 5zł - a acet pokaże
że za tyle nie wydzierżawi sobie terenu na parkowani eauta - i wio - tepsa
niech zwija żagle.
Jeżeli to go nie będzie satysfakcjonowało - to wypowie (o ile jest
zawarta!) dzierżawę i niech sobie tepsa przebuduje infrastrukturę tak by
nie przechodzić przez jego nieruchomość.

Data: 2009-07-27 15:01:57
Autor: Kot Behemot
Herald <herald@onet.eu> napisał(a):
[...]

Tak by to wyglądało w twojej wyobraźni. A w świecie realnym wygląda tak: TPSA wnosi o ustanowienie służebności przesyłu "za odpowiednim wynagrodzeniem" zaś sąd stosownie do z art 305 kc. zasądza ile uzna za stosowne - i w najlepszym razie jest to odpowiednik średniej stawki czynszu dzierżawnego w podobnej nieruchomosci, ewt 4% wartości zajetego gruntu w skali roku co pewno da jeszcze mniej niz 5 zł miesięcznie...
Ale to i tak wariant optymistyczny, bo jest jeszcze jeden haczyk: zasiedzenie służebności. Zakłady energetyczne stosują to ostatnio z dużym upodobaniem w stosunku do krnąbrnych właścicieli gruntów;))

Data: 2009-07-28 11:48:37
Autor: Andrzej Lawa
Kot Behemot pisze:

Dlatego lepiej wynegocjowac telefon+internet od nich gratis :)

Ano, powodzenia w negocjacjach. TPSA na pewno ucieszy sie, że może dać usługi za ponad 100 zamiast 5 zł w twardej gotówce;)

Ahem - ta "ponad stówa" to jest tyle, ile oni za to biorą. A nie tyle,
ile ich to kosztuje.

Data: 2009-07-28 12:12:44
Autor: kris

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:l4u2k6-f07.ln1ncc1701.lechistan.com...
Ahem - ta "ponad stówa" to jest tyle, ile oni za to biorą. A nie tyle,
ile ich to kosztuje.
Myślisz że mniej jak 5zł?
Idiotyzmem byłoby pozbawiać się przychodu 100zł płacąc w zamian 5zł

Krzysiek

Data: 2009-07-28 23:02:56
Autor: Andrzej Lawa
kris pisze:
[...]

Taniej, niż użerać się z np. przestawianiem słupa czy jego tajemniczymi
"awariami". No i zawsze można wpisać w koszta.

słup telefoniczny na mojej parceli