służebność....studni?

Data: 2009-08-17 01:14:56
Autor: Robert Tomasik
służebność....studni?
Użytkownik "łamaga" <anty****@onet.eu> napisał w wiadomości news:h5umf0$ae8$1news.onet.pl...

Mam działke w której prawie przy samej granicy jest studnia, jakiś koleszka podpiął jakąś rure tam i sączy wode. Jak mu powiedziałem że chce sprzedać działkę i żeby wzioł tą aparturę ze studni - to mi oznajmił że ma jakieś upoważnienie sprzed 20-30 lat od poprzedniego właściciela działki, że może korzystać itp. i  że on ją zasiedział. Przyznam że oniemiałem. Z punktu prawnego ma on rację? ewentualnie jak wyznaczyć teraz granicę? Jak ogrodzić działkę?

Upoważniene poprzedniego własciciela miało znaczenie dotąd, dokąd on był władajacym nieruchomością. Od chwili, gdy stałęś sie nim Ty, to ewentualnie Twojego upoważnienia potrzebował by sąsiad. Jak rozumiem dotąd nie wyrażałeś sprzeciwu, a teraz wyrażasz.

służebność....studni?