[jaki?] smarfon na rower?

Data: 2013-12-05 10:29:29
Autor: Dominik Mirowski
[jaki?] smarfon na rower?
W dniu czwartek, 5 grudnia 2013 18:19:23 UTC+1 użytkownik abn...@googlemail.com
android, gps, reszta bez znaczenia. skoro na rower takze, to niedrogie, a skoro ma byc towarzyszem w drodze to i bateria powinna dlugo trzymac...

No właśnie sam nie wiem i nadal jedynym spełniającym moje wymagania telefonem jest nokia E52 :).

--
Dominik

Data: 2013-12-06 08:19:21
Autor: cytawa
[jaki?] smarfon na rower?
Dominik Mirowski pisze:

No właśnie sam nie wiem i nadal jedynym spełniającym moje wymagania telefonem jest nokia E52 :).

Dla mnie priorytetem jest mozliwosc uzywania map rastrowych. Nie wiem jak w tym temacie ma twoja Nokia. Chyba na symbiana wiele ciekawego nie ma. Ale moze sie myle.
Ja ze swojego smarfona na Androidzie uczynilem genialny podreczny komputer z mapami przewodnikami , slownikami, ebookami i mnostwem przydatnych aplikacji. No i ma duzy ekran.
Niestety wada jest, ze z GPS chodzi tylko ok 7 godzin. Potem trzeba doladowac z malego Powerbanku i w sumie to niewielki problem.
Ma tez niestety fochy, gdy sie przegrzeje. Potrafi sie zresetowac.
Na pewno sa smarfony nowsze pozbawione wady przegrzewania sie. Ale ja duzego doswiadczenia nie mam.

Jako telefonu go nie uzywam. Za duzy i za malo pewny.

Jan Cytawa

Data: 2013-12-06 00:30:13
Autor: Dominik Mirowski
[jaki?] smarfon na rower?

No wlasnie sam nie wiem i nadal jedynym spelniajacym moje wymagania telefonem jest nokia E52 :).

No wlasnie sie mylisz ;). http://www.forum.outdoor.org.pl/gps-i-pozostala-elektronika/%28gps%29-gps-w-komorce-gps-zintegrowany-symbian-%29/

--
Dominik

Data: 2013-12-06 10:02:45
Autor: cytawa
[jaki?] smarfon na rower?
Dominik Mirowski pisze:

[...]

Rzeczywiscie mylilem sie, bo cos jest. Ale chyba jednak nie mylilem sie, ze wiele ciekawego. :). Na tym forum nawet ktos wyrazil podobne zdanie. Mysle, ze symbian Nokii jest nierozwojowy. Zdecydowanie wiecej osob tworzy aplikacje pod androida. W temacie map mnie osobiscie szalenie sie podoba latwe tworzenie wlasnych map rastrowych pod Oziexplorera.

Nie twierdze, ze Nokia jest zla. Niektore jej rozwiazania bardzo mi sie podobaja. I tak to jest, ze czesto rozwiazania gorsze wypieraja lepsze, bo sa bardziej popularne i tansze.

Jan Cytawa

Data: 2013-12-06 12:39:57
Autor: AL
[jaki?] smarfon na rower?
On 2013-12-06 10:02, cytawa wrote:
Dominik Mirowski pisze:

[...]

symbian juz jest nierozwojowy, bo nie jest juz rozwijany, wiec i lista aplikacji sie juz nie rozszerza.
Natomaiast ja wykorzystuje strikte tylko na rower 51+zewnetrzny modul GPS po BT. Spokojnie z wlaczonym ekranem wytrzymuje ponad 8 godzin.

Z aplikacji mozesz uzyc TrekBudiego + generator atlasow, ale ja wole Garmina XT (mapy sa sprzed paru lat, ale sciezki w lasach sie nie zmieniaja :).

Data: 2014-01-19 18:23:28
Autor: Dp
[jaki?] smarfon na rower?
W dniu 2013-12-06 12:39, AL pisze:
Z aplikacji mozesz uzyc TrekBudiego + generator atlasow, ale ja wole
Garmina XT (mapy sa sprzed paru lat, ale sciezki w lasach sie nie
zmieniaja :).

Na Garmina XT są nadal aktualizowane mapy wraz ze ścieżkami -> ump-pcPL

Data: 2013-12-06 09:16:30
Autor: PB
[jaki?] smarfon na rower?
[...]

Jest rewelacyjny SmartComGPS - szybki i bezbłędny. A Nokia e52 z zewnętrznym
modułem GPS na bluetooth chodzi z włączonym GPS-em około 12 godzin.

Pozdrowienia
P.B.

Data: 2013-12-06 09:45:04
Autor: cytawa
[jaki?] smarfon na rower?
PB pisze:

[...]

Czyli cos jest. Pewno uzytkownicy tez wiedza jak konwertowac mapy Z Oziexplorera do SmartComGPS. Ale ekran ciagle pozostaje za maly :).

12 godzin + dodatkowo moduł zewnetrzny to rowniez malo ciekawe.
Rok temu uzywalem Samsunga i TrekBuddego. Do tego mialem modul GPS. O ile sam Samsung wytrzymywal i 16 godzin to modul padal po 8. No i Samsung byl jednoaplikacyjny czyli w sumie slaby.

Jan Cytawa

Data: 2013-12-06 01:00:22
Autor: Dominik Mirowski
[jaki?] smarfon na rower?
W dniu piątek, 6 grudnia 2013 09:45:04 UTC+1 użytkownik cytawa napisał:

Czyli cos jest. Pewno uzytkownicy tez wiedza jak konwertowac mapy Z Oziexplorera do SmartComGPS. Ale ekran ciagle pozostaje za maly :).
12 godzin + dodatkowo moduďż˝ zewnetrzny to rowniez malo ciekawe.

Mały ale daje rade, ja korzystam z wewnętrznym GPS, starcza na około 10h i po prostu wymieniam sobie aku na nowy (35g w zapasie da się żyć). --
Dominik

Data: 2013-12-31 17:50:56
Autor: Titus Atomicus
[jaki?] smarfon na rower?
In article <52a18e8e$0$2179$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

[...]

E, tam.
Dla mnie minusem jest jednak zbyt maly ekran (jesli mowimy o Solidzie B2710).
W znanym terenie (uzywam do nocnych wycieczek po lesie) jest ok, ale przy dluzszych wycieczkach ogladanie tak malego wycinka mapy jest niewygodne.
W Solidzie E2370 bateria trzyma znacznie dluzej (2000mAh), ale ekran jeszcze mniejszy - ale przede wszystkim - gpsa nie ma, a zewnetrznego sie nie da podlaczyc.
--
TA

Data: 2013-12-31 18:34:45
Autor: Titus Atomicus
[jaki?] smarfon na rower?
In article <Titus_Atomicus-2F7A7D.17505631122013@news.atman.pl>,

> [...]

W Solidzie E2370 bateria trzyma znacznie dluzej (2000mAh), ale ekran jeszcze mniejszy - ale przede wszystkim - gpsa nie ma, a zewnetrznego sie nie da podlaczyc.

W styczniu w Biedronce beda mieli myPhone Hammer w cenie 179zl.
http://tugazetka.pl/find/myPhone.Hammer
To jakas nowosc.
Wyglada jak klon Samsungow Solid/ GPSa nie ma - zamiast niego ma termometr.
Ciekawe, ile trzyma bateria (podobno 1700mAh) i czy mozna podlczyc zewn. GPS.
--
TA

Data: 2014-01-01 14:59:14
Autor: AZ
[jaki?] smarfon na rower?
On 2013-12-31, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

W znanym terenie (uzywam do nocnych wycieczek po lesie) jest ok, ale przy dluzszych wycieczkach ogladanie tak malego wycinka mapy jest niewygodne.

W nocy po lesie? Czym swiecisz? :-)

--
Artur

Data: 2014-01-02 12:58:43
Autor: Titus Atomicus
[jaki?] smarfon na rower?
In article <la1ag2$ucm$1@node1.news.atman.pl>,

On 2013-12-31, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote:

W nocy po lesie? Czym swiecisz? :-)

Czolowka.
Ale ja w nocy po lesie dla przyjemnosci to tylko na sladowkach...
--
TA

Data: 2014-01-02 08:25:44
Autor: cytawa
[jaki?] smarfon na rower?

jeszcze mniejszy - ale przede wszystkim - gpsa nie ma, a zewnetrznego
sie nie da podlaczyc.

Nie laczy sie po BlueTooth?

CHociaz moze to byc mozliwe. Z ciekawosci probowalem polaczyc smarfon HTC (z GPSem w srodku) z modulem zewnetrznym i tez nie bylo mozliwosci.

Jan Cytawa

Data: 2014-01-02 12:57:30
Autor: Titus Atomicus
[jaki?] smarfon na rower?
In article <52c51478$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>,
 cytawa <cytawa@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> jeszcze mniejszy - ale przede wszystkim - gpsa nie ma, a zewnetrznego
> sie nie da podlaczyc.

Nie laczy sie po BlueTooth?

Ano podobno nie.

CHociaz moze to byc mozliwe. Z ciekawosci probowalem polaczyc smarfon HTC (z GPSem w srodku) z modulem zewnetrznym i tez nie bylo mozliwosci.

Podobno samo istnienie BT nie wystarcza i przyczyna jest brak implementacji jakiegos protokolu.
--
TA

Data: 2014-01-04 10:44:42
Autor: 666
[jaki?] smarfon na rower?
Czasem przejadę się z Samsungiem B2710 w futerale Krussel i uchwycie rowerowym Krussel (uchwyt Krussel ma co prawda tę wadę, że telefon się w nim "majta", wolałbym mocowanie na sztywno, jak miałem świetne mocowanie rowerowe (by małe rączki) odbiornika Magellan Meridian) z włączonym Google Maps (i kartą Aero2).
Niektórzy na Solida B2710 ładują własnie TrekBuddy'ego, mnie się nie chce bawić (wolę prostotę użycia Google Maps, gdzie moge przełączyć widok pomiędzy drogowym wektorowym, a rastrowym obrazem satelitarnym).
Solidny telefon do tego w skórzanym futerale właściwie nie ma prawa się uszkodzić przy jakimkolwiek upadku.
Ale jak znajdziesz odpowiedniego smartfona, daj znać.
Podejrzewam, że jednak powinien być to model wodo- i pyłoodporny.
Ostatnio z tanich odpornych smartfonów króluje Haier, do kupienia od $70 w górę.

-- -- -
Rok temu uzywalem Samsunga i TrekBuddego.

Data: 2013-12-31 17:43:14
Autor: Titus Atomicus
[jaki?] smarfon na rower?
In article <f5c20be3-11fb-445c-a258-696da1d7bf37@googlegroups.com>,
 Dominik Mirowski <dominik.wro@gmail.com> wrote:

[...]

A ma androida?
--
TA

Data: 2014-01-28 15:28:21
Autor: TheGhost
[jaki?] smarfon na rower?
No właśnie sam nie wiem i nadal jedynym spełniającym moje wymagania telefonem jest nokia E52 :).

A ma androida?

Trza było spytac jak tam moduł GPS :-)

pozdrawiam, M. -- -

[jaki?] smarfon na rower?