smarowanie łańcucha a jego żywotn ość

Data: 2009-09-28 13:55:09
Autor: Miecio
smarowanie łańcucha a jego żywotn ość
darekfazer pisze:
Witam
Pytanko mam czy nalezy czyscic lancuch (jakies spraje badz inne metody) przed jego smarowaniem? Pytam, bo wlasnie konczy mi sie kolejny lancuch, smaruje srednio co ok 300-400 km, a po deszczu i myciu to obowiazkowo, odpowiedni naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys km. dodam ze jezdze duzo i w kazdych warunkach atmosferycznych, ale  moze to wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej wytrzymalosci i tzw firmowe.
pozdrawiam
darek

Nie wiem jak powinno się "fachowo" serwisować napęd ale ja robię tak: (koszt to w moim wypadku ok 100zł/sezon (ok 6000km)

1) Czyszczę łańcuch używając MOTUL Chain Clean - działa super, bród i stary smar spływa jak woda. Psikam kilkukrotnie wycierając łańcuch szmatką. Po tym zabiegu łańcuch jest tak czysty, że można by go położyć ba białej koszuli i nie było by śladów.

2) Smaruję napęd dokładnie (ale niezbyt oficie)za pomocą MOTUL CHAIN LUBE ROAD PLUS i zostawiam moto na noc.

Powtarzam te czynności co ok 1000-1200km. Po tym przebiegu (gdy nie jeździmy w deszczu) łańcuch jest nadal "tłusty" i czysty.

Data: 2009-09-28 14:05:51
Autor: darekfazer
[...]

Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
pozdrawiam
darek

Data: 2009-09-28 05:14:11
Autor: Artur Zabroński
On 28 Wrz, 14:05, "darekfazer" <dare...@op.pl> wrote:

Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to
jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
Generalnie jak wszędzie są dwie albo i więcej szkół ;-)

Przykład jednej z nich:
http://preview.tinyurl.com/yc2dhor

Ja tam nie czyszczę a tylko smaruję :-)

--
Artur

Data: 2009-09-28 16:57:57
Autor: Seba
Dnia Mon, 28 Sep 2009 05:14:11 -0700 (PDT), Artur Zabroński napisał(a):

Generalnie jak wszędzie są dwie albo i więcej szkół ;-)

Przykład jednej z nich:
http://preview.tinyurl.com/yc2dhor

Wątkotwórca już wtedy zgłaszał obiekcje co do trwałości napędu ;)

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2009-09-28 14:12:15
Autor: Miecio
darekfazer pisze:
Ja sie musze przyznac ze go w zyciu nie czyscilem - tylko smarowanie - moze to jest przyczyna ze tak malo wytrzymuja
pozdrawiam
darek

Ja spotkałem się z taką opinią:
http://www.scigacz.pl/Warsztat,Scigacz,pl,naciaganie,lancucha,8132.html

"- czyszczenie łańcucha o-ringowego wbrew obiegowym opinią nie wydłuża jego żywotności, ani nie poprawia jego stanu technicznego. Łańcuch oczyszcza się sam w trakcie pracy, natomiast brud oblepiający go z zewnątrz jest nieszkodliwy. Zamiast czyścić łańcuch lepiej skupić się na jego prawidłowym naciągu oraz na regularnym jego smarowaniu."

Ale ja tam wolę mieć czyste, zadbane moto - napęd też

Data: 2009-09-28 14:13:40
Autor: Marek Borowski
darekfazer wrote:
[...]
Raczej nie. Tez nigdy nie czyszcze, smaruje co 1 - 2kkm (ew. po deszczu) a mam przebieg 14kkm. Ino ja delikanie jezdze.

Pozdr

Marek

smarowanie łańcucha a jego żywotn ość