smarowanie łańcucha a jego żywotn ość

Data: 2009-09-29 10:36:37
Autor: marider
smarowanie łańcucha a jego żywotn ość
darekfazer pisze:
Witam
Pytanko mam czy nalezy czyscic lancuch (jakies spraje badz inne metody) przed jego smarowaniem? Pytam, bo wlasnie konczy mi sie kolejny lancuch, smaruje srednio co ok 300-400 km, a po deszczu i myciu to obowiazkowo, odpowiedni naciag lancucha a mimo to przebiegi jakie uzyskuje na lancuchu to max 15 tys km. dodam ze jezdze duzo i w kazdych warunkach atmosferycznych, ale  moze to wina tego, ze nigdy go przed smarowaniem nie myje?
Dodam dla wyjasnienia ze motorek to fazer 600 a lancuchy kupuje o odpowiedniej wytrzymalosci i tzw firmowe.
pozdrawiam
darek

Ja czyszcze lancuch raz na jakis czas (nie lubie miec brudnego motocykla :) ) i smaruje Motulem srednio co 500km a po deszczu od razu jak tylko obeschnie moto ;) No i lancuch naciagalem jakies moze 5 razy do tej pory. Przy tym nie bawie sie w tanie gowno (*) bo pozorna oszczednosc tylko szkodzi, jak kupowac to wzmocniony "iks kwadrat" i porzadne zebatki a nie tandete.

Pzdr
PS:(*) dotyczy nie tylko lancucha ale tez oleju, klockow, filtrow, opon i innych rzeczy eksploatacyjnych.
--
marider
Wsciekla R1 + dodatki

smarowanie łańcucha a jego żywotn ość