Data: 2018-03-11 09:32:22 | |
Autor: Cojate | |
smarowanie srub | |
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:4683on578tve$.1vhkco8k8y1ux.dlg40tude.net...
A po jakiego Zenka smarujesz ? Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwo samoodkrecenia przy nieodpowiednim przykreceniu. Czy ktos wiarygodny zaleca smarowanie tego ? |
|
Data: 2018-03-11 17:26:18 | |
Autor: Jacek | |
smarowanie srub | |
W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze:
Smar zmniejsza tarcie, czyli jest wieksze prawdopodobienstwoStosując taką logikę to wszystkie połączenia gwintowe wewnątrz silnika i w skrzyni biegów też by się musiały odkręcać, no bo przecież moczą się w oleju. Jacek |
|
Data: 2018-03-11 22:03:42 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Dnia Sun, 11 Mar 2018 09:32:22 +0100, Cojate napisał(a):
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci Wczesniej samoodkrecenie mnie nie spotkalo. Za to rozerwanie klucza przy zmianie kola tak :-) J. |
|
Data: 2018-03-11 22:06:41 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Dnia Sun, 11 Mar 2018 17:26:18 +0100, Jacek napisał(a):
W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze: A kto wie, czy nie sa fabrycznie wkrecone na jakis klej typu Loctite .... J. |
|
Data: 2018-03-11 14:20:03 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Nue znalazles jeszcze linka na skrecanie korbowodow?
|
|
Data: 2018-03-11 23:04:23 | |
Autor: Uzytkownik | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-11 o 17:26, Jacek pisze:
W dniu 11.03.2018 o 09:32, Cojate pisze: Tylko, że każde takie połączenie jest liczone do warunków w jakich ma pracować. Ponadto jak się odkręci jakaś śruba w silniku to co najwyżej silnik się popsuje i pójdzie na złom. Jak Ci się odkręci koło w trakcie jazdy to możesz skończyć na cmentarzu. Potrafisz dostrzec poziom wartości? |
|
Data: 2018-03-11 15:15:13 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol.
|
|
Data: 2018-03-12 13:54:43 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Nie jestem religijny i nie interesuje mnie Twoja religia opisujaca dokrecanie srub na sucho. Zawsze dokrecalem na jakis smar i zawsze na jakis smar bede dokrecal. Z religiami tak jest ze sie frajera szuka. Na budowaniu jest temat o ogrzewaniu i ktos tam dal linka do wypowiedzi doktora inzyniera prezesa zespolu rzeczoznawcow samochodowych co napisal "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO), węglowodorów (HC), ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych."
|
|
Data: 2018-03-12 22:16:23 | |
Autor: Uzytkownik | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-12 o 21:54, Zenek Kapelinder pisze:
Nie jestem religijny i nie interesuje mnie Twoja religia opisujaca dokrecanie srub na sucho. Zawsze dokrecalem na jakis smar i zawsze na jakis smar bede dokrecal. Z religiami tak jest ze sie frajera szuka. Na budowaniu jest temat o ogrzewaniu i ktos tam dal linka do wypowiedzi doktora inzyniera prezesa zespolu rzeczoznawcow samochodowych co napisal "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest Jak widać to ty tu uskuteczniasz wiarę i to nie wiarę w religię, ale w voodoo, a przy tym próbujesz z tego zrobić normę. Kolejny raz swoją niewiedzę starasz się teraz ukryć wprowadzaniem tematu zastępczego. Co do dokręcania śrub, to to co piszesz świadczy tylko o kompletnej twojej ignorancji. Wybacz, ale mam trochę pojęcia na temat mechaniki i uważam, że dalsza dyskusja z tobą jest marnowaniem czasu. |
|
Data: 2018-03-12 14:35:52 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy dokonczyc rozmowe.
|
|
Data: 2018-03-13 12:30:50 | |
Autor: RomekA | |
smarowanie srub | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości
news:5cff04b0-5398-4a95-a9c8-1a16357a662cgooglegroups.com... Jak bedziesz mial wiecej niz troche pojecia o mechanice to mozemy Typowa odpowiedź PiSdziaka spod budki z piwem. Nikt mi nie wmówi, że białe jest białe, a czarne jest czarne (C) Kaczyński. |
|
Data: 2018-03-12 23:03:10 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Dnia Mon, 12 Mar 2018 13:54:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a): "Praca silnika diesla w przeciwieństwie do silnika benzynowego nie jest uzależniona od składu mieszanki określającej granicę zapalności, może więc pracować na bardzo ubogich mieszankach. W spalinach są więc znacznie mniejsze ilości trujących toksyn takich jak tlenek węgla (CO), Owszem, zazwyczaj diesel pracuje na "ubogiej mieszance", ale: -elektroniczny system sterowania benzyniaka ilosc CO bardzo ogranicza, a katalizator resztki dopala -jak kierowca diesla depnie w gaz, to robi sie bogato a nie ubogo -elektroniczny system sterowania diesla powinien pilnowac zeby nie zrobilo sie zbyt bogato ... ale czasem widac jak czarny dym leci. węglowodorów (HC) A to nie dokladnosci spalania zalezy, stanu wtryskiwaczy, spozycia oleju ? ale również w nowoczesnym silniku diesla jest znaczna redukcja tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych." Szczegolnie takich z VW :-) J. |
|
Data: 2018-03-12 21:30:04 | |
Autor: Uzytkownik | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-11 o 23:15, Zenek Kapelinder pisze:
Mozesz sobie uwazac co chcesz. Mozes sobie wymyslac dowolne wytlumaczenia. Mnie to rybka. Smarowalem i bede smarowal sruby do kol. Nikogo nie interesuje co Ty uważasz, ale nie propaguj złych praktyk, które ktoś może przepłacić swoim życiem. Ponadto nie jest obojętne co Ty robisz, bo poza zabiciem siebie samego, możesz także zabić innych na drodze. Ja sobie niczego nie uważam, bo to co piszę jest napisane w instrukcjach serwisowych samochodów oraz producentów części zamiennych. W tym przypadku producentów śrub/szpilek i nakrętek do kół. Niektórzy producenci w niektórych modelach dopuszczają smarowanie tylko i wyłącznie stożków przy śrubach, ale nie gwintów i to też tylko w nielicznych przypadkach dopuszczone jest smarowanie stożków. Dlaczego nie wolno smarować gwintów poczytaj sobie na forum dla profesjonalistów mechaników. https://motofocus.pl/technika/13406/bezpieczne-dokrecanie-srub-kol-wskazowki-febi-bilstein lub w instrukcji producenta takich śrub http://e-autoparts.pl/images_products/101/FEBIEXAKT90998_PL.PDF Smarując gwinty śrub/szpilek do kół nie tylko istnieje zagrożenie ich samoczynnego odkręcenia, ale także i kwestia urwania, bo taka śruba dokręcana nawet kluczem dynamometrycznym z prawidłowym momentem jest zbyt mocno naprężana. |
|
Data: 2018-03-13 13:50:37 | |
Autor: Jacek | |
smarowanie srub | |
W dniu 11.03.2018 o 23:04, Uzytkownik pisze:
Tylko, że każde takie połączenie jest liczone do warunków w jakich ma pracować. Ponadto jak się odkręci jakaś śruba w silniku to co najwyżej silnik się popsuje i pójdzie na złom. Jak Ci się odkręci koło w trakcie jazdy to możesz skończyć na cmentarzu. Potrafisz dostrzec poziom wartości?Nie chcesz chyba powiedzieć, że w silniku są gwinty o innym kącie (np. drobnozwojowe), niż w kołach.> Jacek |
|
Data: 2018-03-13 09:28:00 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Z wielka niesmialoscia musze stwierdzic ze w silniku czesc srub ma drobniejszy gwint. Duza czesc to typowe M. Ale ani jedne ani drugie pomimo ze pracuja w goracym oleju i na dodatek pod niektorymi nie ma zadnych podkladem zabezpieczajcych przed odkrecaniem to same sie nie odkrecaja. Pewno dzisiaj na calym swiecie w dwoch samochodach odkrecila sie sruba czy nakretka na korbowodzie. Ale nie da sie z tego zrobic zadnej statystyki czy probowac znalezc jakas zaleznosc ze jak w oleju to sie samo odkreca. Zjawisko samoczynnego oskrecania sie srub czy nakretek mocujacych felge jest znane. Zwiazane jest ze zjawiskiem otaczania. Wystepowalo w przeladowanych ciezarowkach w ktorych sruby i gniazda w felgach byly zuzyte. Zabezpieczano sie przed tym stosujac z jednej strony gwinty normalne a z drugiej gwinty lewe. Spotkalem sie z tym w Willysie i innych samochodach ciezarowych z czasow wojny.
|
|
Data: 2018-03-13 21:14:22 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-13 o 17:28, Zenek Kapelinder pisze:
Z wielka niesmialoscia musze stwierdzic ze w silniku czesc srub ma drobniejszy gwint. Duza czesc to typowe M. Ale ani jedne ani drugie pomimo ze pracuja w goracym oleju i na dodatek pod niektorymi nie ma zadnych podkladem zabezpieczajcych przed odkrecaniem to same sie nie odkrecaja. Pewno dzisiaj na calym swiecie w dwoch samochodach odkrecila sie sruba czy nakretka na korbowodzie. Ale nie da sie z tego zrobic zadnej statystyki czy probowac znalezc jakas zaleznosc ze jak w oleju to sie samo odkreca. Zjawisko samoczynnego oskrecania sie srub czy nakretek mocujacych felge jest znane. Zwiazane jest ze zjawiskiem otaczania. Wystepowalo w przeladowanych ciezarowkach w ktorych sruby i gniazda w felgach byly zuzyte. Zabezpieczano sie przed tym stosujac z jednej strony gwinty normalne a z drugiej gwinty lewe. Spotkalem sie z tym w Willysie i innych samochodach ciezarowych z czasow wojny. Zarzucasz rozmówcom nieznajomość tematu a sam produkujesz takie babole. Nie spotkałeś jeszcze wewnątrz silnika śrub zabezpieczonych przed odkręceniem? Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-13 13:49:14 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Spotkalem. W silniku od warszawianki sruby i nakretki od korbowodow mialy otwory jak pod zawleczki. Ale nie bylo zawleczek tylko po skreceniu przeciagany byl przez otwory drut. Potem sie go skrecalo kombinerkami zeby kupy sie trzymal. W woldze byly takie smieszne blaszki z gwintem nakrecane za nakretka. Podpory walu i korbowody byly tak zabezpieczone. Czasami stosuje sie zabezpieczenie z zaklepywanej na lbie sruby blaszki. Teraz Twoja kolej. Wymieniaj znane Ci zabezpieczenia. Przy okazji. Niedawno widzialem w autobusie komunikacji miejskiej nakretki mocujace felge zabezpieczone drutem tak jak to bylo w warszawiance zrobione.
|
|
Data: 2018-03-14 12:24:53 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-13 o 21:49, Zenek Kapelinder pisze:
Spotkalem. W silniku od warszawianki sruby i nakretki od korbowodow mialy otwory jak pod zawleczki. Ale nie bylo zawleczek tylko po skreceniu przeciagany byl przez otwory drut. Potem sie go skrecalo kombinerkami zeby kupy sie trzymal. W woldze byly takie smieszne blaszki z gwintem nakrecane za nakretka. Podpory walu i korbowody byly tak zabezpieczone. Czasami stosuje sie zabezpieczenie z zaklepywanej na lbie sruby blaszki. Teraz Twoja kolej. Wymieniaj znane Ci zabezpieczenia. Przy okazji. Niedawno widzialem w autobusie komunikacji miejskiej nakretki mocujace felge zabezpieczone drutem tak jak to bylo w warszawiance zrobione. To dlaczego w dyskusji pomijasz istnienie takich zabezpieczeń? Nie pasują do twojej koncepcji nieodkręcających się smarowanych śrub? Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-14 05:53:12 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Co Ci nie pasuje. Zabezpieczenie z warszawianki, zaginane blaszki czy zabezpieczenie nakretek w autobusie.
|
|
Data: 2018-03-14 14:17:43 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-14 o 13:53, Zenek Kapelinder pisze:
Co Ci nie pasuje. Zabezpieczenie z warszawianki, zaginane blaszki czy zabezpieczenie nakretek w autobusie. Nie pasuje mi twoje wybiórcze podawanie faktów, nie używania przez ciebie znaku końca linii i brak cytatów. Na ale na brak wiedzy u dyskutanta nic nie poradzę. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-14 07:49:53 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Wiesz co. Kolo chuja mi lata czy smarujesz sruby czy nie.
|
|
Data: 2018-03-14 19:47:30 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-14 o 15:49, Zenek Kapelinder pisze:
Wiesz co. Kolo chuja mi lata czy smarujesz sruby czy nie. Mi lata to że tobie lata, to że ty smarujesz i to że olewając netykietę udowadniasz że masz innych w dupie. Ale nie lata mi jak zaczynasz swoje debilizmy propagować jako coś słusznego i popierać to kłamliwymi argumentami jak ten o odkręcaniu się śrub w silniku. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-14 12:36:08 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem.
|
|
Data: 2018-03-15 11:33:05 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-14 o 20:36, Zenek Kapelinder pisze:
Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem. Nieprawdą jest że są niczym nie zabezpieczone. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-15 11:39:39 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8di57$aon$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-03-14 o 20:36, Zenek Kapelinder pisze: Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem. Nieprawdą jest że są niczym nie zabezpieczone. A czym sa zabezpiecznone ? J. |
|
Data: 2018-03-15 15:06:24 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-15 o 11:39, J.F. pisze:
Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem. Zabezpieczeniami. Oponent nawet kilka z nich sam wymienił. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-15 10:20:01 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Skoro ty nie wymieniles to ktos powinien to zrobic i padlo na mnie. Nie zmienia to faktu ze tam gdzie moglo by sie wydawac ze jakies zabezpieczenie by sie przydalo to go nie ma i pewnosc polaczenia oparta jest na gwincie plywajacym w oleju.
|
|
Data: 2018-03-15 15:54:36 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8dul6$mqh$2@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-03-15 o 11:39, J.F. pisze: Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem. Zabezpieczeniami. Ja tam jak rozkrecalem to nie widzialem zadnych. A Kogutek widzial, ale tylko w silniku Warszawy, w nowszych nie ma. J. |
|
Data: 2018-03-15 19:05:19 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-15 o 15:54, J.F. pisze:
Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w duzym zakresie temperatur, na dodatek sa w oleju i obecnie niczym nie zabezpieczone przed samoczynnym odkreceniem. Ja widziałem i w nowszych w dodatku robionych nie u nas. Ale co to zmienia? Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-15 12:48:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
A moj dziadek spod Sosnowca stracil chujem odrzutowca.
|
|
Data: 2018-03-16 06:54:33 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Dnia Thu, 15 Mar 2018 19:05:19 +0100, RadoslawF napisał(a):
W dniu 2018-03-15 o 15:54, J.F. pisze: Ze jesli widziales i takie bez zabezpieczen, to znaczy, ze zabezpieczenia niepotrzebne, albo nie zawsze potrzebne :-) J. |
|
Data: 2018-03-16 15:47:12 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-16 o 06:54, J.F. pisze:
Raczej o nie odkrecaniu srub w silniku pomimo tego ze pracuja w Zabezpieczenie to nie tylko zawleczka lub odginana blaszka. Jak poszukasz informacji o zabezpieczeniach znajdziesz też o substancjach klejących. I teraz pytanie czy te silniki gdzie na pierwszy rzut oka zabezpieczeń nie widać faktycznie ich nie mają. :-) Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-16 08:50:28 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Ty z uporem maniaka twierdzisz ze sa jakies zabezpiecznia. Teraz w strone niewidzialnych idziesz. Jesli twierdzisz ze ja sie myle to na tobie ciazy obowiazek udowodnienia ze powszechnie stosuje sie przy srubach korbowodow kleje. Dokad nie wybijesz mi oczu powszechnym klejeniem srub przy korbowodach i podporach walu dotad to co napisales nie warte bylo czytania.
|
|
Data: 2018-03-16 17:59:52 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-16 o 16:50, Zenek Kapelinder pisze:
Ty z uporem maniaka twierdzisz ze sa jakies zabezpiecznia. Teraz w strone niewidzialnych idziesz. Jesli twierdzisz ze ja sie myle to na tobie ciazy obowiazek udowodnienia ze powszechnie stosuje sie przy srubach korbowodow kleje. Dokad nie wybijesz mi oczu powszechnym klejeniem srub przy korbowodach i podporach walu dotad to co napisales nie warte bylo czytania. Twierdzę ze to co piszesz mija się z prawdą. Tak jak tekst z poprzedniego twojego posta: "A moj dziadek spod Sosnowca stracil chujem odrzutowca." Pozdawiam |
|
Data: 2018-03-16 10:44:24 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Z koniem kopal sie nie bede. Masz racje ze sa zabezpieczane tylko nie powiesz ani nie pokazesz jak i czym.
|
|
Data: 2018-03-16 11:10:10 | |
Autor: lospistols111 | |
smarowanie srub | |
W Sosnowcu to wszystko jest możliwe.
|
|
Data: 2018-03-16 12:48:38 | |
Autor: Kris | |
smarowanie srub | |
W dniu piątek, 16 marca 2018 18:00:01 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:
Twierdzę ze to co piszesz mija się z prawdą. Uważaj co piszesz bo Zenek oprócz dziadka spod Sosnowca ma jeszcze wujka znad Wołgi |
|
Data: 2018-03-16 20:54:49 | |
Autor: RadoslawF | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-16 o 20:48, Kris pisze:
Twierdzę ze to co piszesz mija się z prawdą. Z niecierpliwością czekam aż zaśpiewa ichni chit pt. "wołga wołga". Pozdrawiam |
|
Data: 2018-03-16 03:33:00 | |
Autor: Marcin Debowski | |
smarowanie srub | |
On 2018-03-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja tam jak rozkrecalem to nie widzialem zadnych. A nie sprowadza sie to czasem do tego, że te śruby przy silniku są zwykle "normalne" z płaskim kołnierzem, a przy kołach ze stożkowym? Plus to, że felgi są często albo cienkie albo miekkie. Jakby ktos policzył zalecana siłę dokręcenia na powierzchnię kontaktu to co by wyszło? A podkładki, których nie ma przy kołach, a moga być przecież blokujące/zabezpieczające. -- Marcin |
|
Data: 2018-03-16 06:39:33 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Dnia Fri, 16 Mar 2018 03:33:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
On 2018-03-15, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Akurat ten stozek to zabezpieczenie. Na zasadzie klina - wieksza sila tarcia. Ale sam gwint jest stozkowy. Plus to, że felgi są często albo cienkie albo miekkie. Miekkie istotnie moga byc problemem ... ale az tak miekkie nie sa. Glowica silnika tez bywa z aluminium. Jakby ktos policzył zalecana siłę dokręcenia na powierzchnię kontaktu to co by wyszło? A podkładki, których nie ma przy kołach, a moga być przecież blokujące/zabezpieczające. Moga, ale nie sa. https://www.youtube.com/watch?v=f9azMvF2TAQ J. |
|
Data: 2018-03-16 06:04:19 | |
Autor: Marcin Debowski | |
smarowanie srub | |
On 2018-03-16, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Dnia Fri, 16 Mar 2018 03:33:00 GMT, Marcin Debowski napisał(a): Ta sila zalezy od docisku i od powierzchni, więc bez policzenia trudno wyrokować. Jeśli jest faktycznie wieksza, niż dla srub w silniku, to jest to odpowiedź na pytanie czemu tu nie a tam tak. -- Marcin |
|
Data: 2018-03-16 05:12:24 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
We wzorze na tarcie nie ma nic o powierzchni. Jest sila dociskajaca i wspolczynnik tarcia.
|
|
Data: 2018-03-16 20:16:40 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
smarowanie srub | |
W dniu .03.2018 o 13:12 Zenek Kapelinder <4kogutek44@gmail.com> pisze:
We wzorze na tarcie nie ma nic o powierzchni. Jest sila dociskajaca i wspolczynnik tarcia. W gwincie jest moment tarcia, który zależy od średnicy gwintu: http://www.pkm.edu.pl/index.php/polocenia-obl/84-01010104 tutaj: http://www.pg.gda.pl/~wlitwin/pkm/1_05.pdf macie wszystko łopatologicznie wyjaśnione :-) - są i zabezpieczenia i wzór na samohamowność gwintów. TG |
|
Data: 2018-03-14 15:44:18 | |
Autor: J.F. | |
smarowanie srub | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p8b0q9$q6k$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2018-03-13 o 21:49, Zenek Kapelinder pisze: Spotkalem. W silniku od warszawianki sruby i nakretki od korbowodow mialy otwory jak pod zawleczki. Ale nie bylo zawleczek tylko po skreceniu przeciagany byl przez otwory drut. Potem sie go skrecalo kombinerkami zeby kupy sie trzymal. W woldze byly takie smieszne blaszki z gwintem nakrecane za nakretka. Podpory walu i korbowody byly tak zabezpieczone. Czasami stosuje sie zabezpieczenie z zaklepywanej na lbie sruby blaszki. Teraz Twoja kolej. Wymieniaj znane Ci zabezpieczenia. Przy okazji. Niedawno widzialem w autobusie komunikacji miejskiej nakretki mocujace felge zabezpieczone drutem tak jak to bylo w warszawiance zrobione. To dlaczego w dyskusji pomijasz istnienie takich zabezpieczeń? Ale faktem jest, ze w innych silnikach ich nie ma. Sruby wystarczajaco dobrze trzymaja. Nie ma ich tez np na nakretce mocujacej kolo pasowe alternatora. Ale bywaja w piastach kol. Moze dlatego, ze tam sie nie dokreca nakretek do oporu. J. |
|
Data: 2018-03-13 18:47:03 | |
Autor: Uzytkownik | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-13 o 13:50, Jacek pisze:
W dniu 11.03.2018 o 23:04, Uzytkownik pisze:Chcę powiedzieć. Śruba śrubie nie jest równa - poza różnym skokiem gwintu, masz jeszcze: różne długości śrub, różne średnice, różne łby, różne przenoszenia sił (jedne działają na zrywanie, inne na ścinanie), różne wstępne naprężenia (dokręcanie z odpowiednimi momentami), śruby też mają różne właściwości tj. jedne są miękkie, a inne twarde - mówi się w tedy o różnych klasach wytrzymałości, przy czym na tą klasę składają się dwa parametry tj. wytrzymałość na rozciąganie oraz stosunek granicy plastyczności do wytrzymałości na rozciąganie. Ponadto podczas doboru śrub bierze się też kwestie sprężystości zarówno mocowanych elementów jak i śrub. |
|
Data: 2018-03-13 12:07:04 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
smarowanie srub | |
Powiedz teraz cos czego tutaj o srubach nikt nie wie. Na przyklad dlaczego niczym nie zabezpieczone sruby od skrecania korbowodow sie nie odkrecaja. Zeby dodac pikanterii dodam ze zawsze skreca sie je na olej. Znaczy sie polewa sie olejem gwint a nastepnie skreca.
|
|
Data: 2018-03-13 20:28:07 | |
Autor: Uzytkownik | |
smarowanie srub | |
W dniu 2018-03-13 o 20:07, Zenek Kapelinder pisze:
Powiedz teraz cos czego tutaj o srubach nikt nie wie. Na przyklad dlaczego niczym nie zabezpieczone sruby od skrecania korbowodow sie nie odkrecaja. Zeby dodac pikanterii dodam ze zawsze skreca sie je na olej. Znaczy sie polewa sie olejem gwint a nastepnie skreca. Jak byś miał choć odrobinę rozumu to nie zadawałbyś pytań, na które już udzieliłem odpowiedzi. |
|