śmierć w Poznaniu

Data: 2009-08-19 14:24:19
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
http://www.tvn24.pl/0,1615370,0,1,ostatni-rowerowy-wyskok,wiadomosc.html

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Data: 2009-08-19 14:53:22
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

http://www.tvn24.pl/0,1615370,0,1,ostatni-rowerowy-wyskok,wiadomosc.html

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Ale co ci tam nie pasuje?

Data: 2009-08-19 15:01:04
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:
Remek wymodził:

http://www.tvn24.pl/0,1615370,0,1,ostatni-rowerowy-wyskok,wiadomosc.html

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Bezczelność:
Sugerowanie przez ignoranta bezmyślności komentującego chłopaka, który rzekomo "wszystko" tłumaczy strachem.

Kretynizm:
Dyżurna wrzutka o kasku, kiedy dzieciak nie rozwalił łba tylko złamał kark.

Data: 2009-08-19 15:07:59
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

Kretynizm:
Dyżurna wrzutka o kasku, kiedy dzieciak nie rozwalił łba tylko złamał kark.

I nieużywanie kasku przy tego typu sportach jest OK?

Data: 2009-08-19 15:11:36
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:
Remek wymodził:

Kretynizm:
Dyżurna wrzutka o kasku, kiedy dzieciak nie rozwalił łba tylko złamał kark.

I nieużywanie kasku przy tego typu sportach jest OK?

nie jest
ale chyba nie sadzisz, ze kask chroni kregoslup?
--
c l i c k 'n' r i d e   | kto nie pije, ten nie jedzie
"Who wants to pedal bike uphill?

Data: 2009-08-19 15:20:47
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

nie jest
ale chyba nie sadzisz, ze kask chroni kregoslup?

Ale jak to jest?
Ci goście przewidują kiedy mogą złamać kręgosłup a kiedy "tylko"
przywalić dynią w glebę?
I w zależności od prognoz zakładają kask lub nie?

Kwestia też jest dyskusyjna.
Kask pochłonąby częśc siły uderzenia w głowę (chłopak nie walnął chyba
kręgosłupem?) i być może siła jaka byłaby przeniesiona na kręgi byłaby
mniejsza? Ale nie wiem.

Data: 2009-08-19 15:32:50
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:

Ale jak to jest?
Ci goście przewidują kiedy mogą złamać kręgosłup a kiedy "tylko"
przywalić dynią w glebę?
I w zależności od prognoz zakładają kask lub nie?

To jest "nijak" bo to jest nie na temat. Tu nie chodzi o to czy goście
jeżdżą w kaskach czy bez kasków, tylko o to, że gryzipiórek mantruje
z zgodnie z obecnie obowiązującą linią frontu ideologicznego nawet tam,
gdzie jest to co najmniej niestosowne.

Kwestia też jest dyskusyjna.
Kask pochłonąby częśc siły uderzenia w głowę (chłopak nie walnął chyba
kręgosłupem?) i być może siła jaka byłaby przeniesiona na kręgi byłaby
mniejsza? Ale nie wiem.

Wyobrażam, sobie że kask poprzez amortyzację może zapobiec złamaniu podstawy
czaszki przy uderzeniu centralnym z byka. Co do łamania karku - nie widzę takiej
możliwości. Widzę natomiast możliwość, by kask pomógł w łamaniu karku poprzez dołożenie dźwigni.

Data: 2009-08-19 16:01:43
Autor: BoDro
śmierć w Poznaniu
"dobrov" napisał;

[...]

to się wpisuje w obecną "asekuracyjną porawność" - vide choćby reklamy w tv
z cyklistami, gdzie bez względu na sytuację (np. lajtowy spacer rodzinki po
parku ) wszyscy "karnie" jadą w kaskach...

--

Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2009-08-19 16:03:36
Autor: click
śmierć w Poznaniu
BoDro pisze:
"dobrov" napisał;

[...]

kiedys to nazywano nachalna propaganda

ale sa wyjatki, ta laska w sukience, co odsadzila na asfaltowym podjezdzie gnomow w lajkrach i kaskach, byla bez kasku

Data: 2009-08-19 16:12:02
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

kiedys to nazywano nachalna propaganda

Bo społeczeństwo trzeba edukować:)

Data: 2009-08-19 20:30:16
Autor: Wojtek M.
śmierć w Poznaniu

ale sa wyjatki, ta laska w sukience, co odsadzila na asfaltowym
podjezdzie gnomow w lajkrach i kaskach, byla bez kasku

Gnom to ten z poznania co już nie żyje. Sam jeżdżę w lajkrach i w kasku, wielokrotnie reprezentowałem swój klub na różnych zawodach. Jesteście smieszni, w kaskach motocyklowych, z papierosem z mordzie i przekleństwami na każdym kroku. Widze jak się zachowujecie w lasku wolskim w Krakowie albo w parku AWF. Śmieszne gnoje

Krosiarz

Data: 2009-08-19 21:59:02
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Wojtek M. pisze:

[...]

widzisz
jest taka stara dobra zasada, ze jak nie wiesz o czym mowa, to lepeij sie nie odzywaj, bo mozesz wyjsc na durnia
a ty sie odezwales

--
c l i c k ' n ' r i d e | MSPANC
Cigarettes and coffee, man, that's a combination

Data: 2009-08-19 22:23:05
Autor: Wojtek M.
śmierć w Poznaniu

bo mozesz wyjsc na durnia
a ty sie odezwales

nie wiekszego od ciebie

Data: 2009-08-19 22:31:15
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Wojtek M. pisze:

bo mozesz wyjsc na durnia
a ty sie odezwales

nie wiekszego od ciebie

wiec jeszcze nie skumales?
trudno

Data: 2009-08-20 07:28:42
Autor: Wojtek M.
śmierć w Poznaniu

wiec jeszcze nie skumales?
trudno

To może wytłumaczysz, dlaczego osoba jadąca w "lajkrach" i kasku jest gnomem. Bo nie kumam

Data: 2009-08-20 08:32:09
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

> wiec jeszcze nie skumales?
> trudno

To może wytłumaczysz, dlaczego osoba jadąca w "lajkrach" i kasku jest gnomem. Bo nie kumam

Bo jazda w kasku po asfalcie jest be, a szczególnie w reklamie TV.

To objaw pewnej cechy natury ludzkiej która polega na tym że moje jest
mojsze i już.
To jest wszędzie, w muzyce, polityce, strojach, sportach (narty vs
sołbord), książkach, komputerach, sprzęcie AGD, RTV i motoryzacji - tak
to już z ludźmi jest.
Chęć odróżnienia się ściera się z chęcią przynależności do grupy :)

Data: 2009-08-20 16:44:21
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:
Remek wymodził:

wiec jeszcze nie skumales?
trudno
To może wytłumaczysz, dlaczego osoba jadąca w "lajkrach" i kasku jest gnomem. Bo nie kumam

nie osoba jadaca w kasku i w lajkrach, tylko osoby jadace w tej reklamie
bo o tym byla mowa

Bo jazda w kasku po asfalcie jest be, a szczególnie w reklamie TV.

nie
wystarczy zobaczyc te reklame
zamiast sobie strzepic klawiature po proznicy
specjalnie dla was
http://www.youtube.com/watch?v=SA4M2tiVWQ4&hl=pl

Data: 2009-08-20 17:36:54
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

> [...]

nie
wystarczy zobaczyc te reklame
zamiast sobie strzepic klawiature po proznicy

No i?

Data: 2009-08-20 23:49:50
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:
Remek wymodził:

[...]

ichuj

Data: 2009-08-21 09:07:20
Autor: Rem
śmierć w Poznaniu
Remek wymodził:

ichuj

Tak się Pan ładnie przedstawił przed milionami słuchaczy :)
Właśnie takie odpowiedzi inteligentnych ludzi wnoszą najwięcej.

Data: 2009-08-20 17:54:58
Autor: Wojtek M.
śmierć w Poznaniu

nie osoba jadaca w kasku i w lajkrach, tylko osoby jadace w tej reklamie
bo o tym byla mowa

nieistotne, na rowerach górskich i szosowych przez pare lat zrobiłem już ponad 100 000 km. Dwa razy potrącił mnie samochód w tym czasie, miałem kilka powazniejszych upadków w tym dwa pobyty w szpitalu z tego powodu. Nie widze nic "gnomowatego" w jeżdżeniu w kasku nawet z taka prędkością jak oni się guzdrają. Chociaż przyjnaję, że wyglądają trochę komicznie, nie wspominając o tym, że blokują przejazd

Data: 2009-08-20 20:30:59
Autor: stefandora
śmierć w Poznaniu
Wojtek M. wrote:
[...]

Ojojojoj, a dystans do siebie to co, w tyle na trasie został?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-20 23:50:49
Autor: click
śmierć w Poznaniu
Wojtek M. pisze:

[...]

wiec skup sie na chociaz

Data: 2009-08-19 21:49:39
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
click wrote:

ale sa wyjatki, ta laska w sukience, co odsadzila na asfaltowym podjezdzie gnomow w lajkrach i kaskach, byla bez kasku

Wow!
Rada etyki mediów powinna się tym zająć.

Data: 2009-08-19 15:22:31
Autor: granat
śmierć w Poznaniu
click pisze:

nie jest
ale chyba nie sadzisz, ze kask chroni kregoslup?

sadze ze poziom dziennikarstwa w portalach netowych jest taki ze chlopak rownie dobrze mogl zejsc na zawal serca.
ps. nie robie sobie jaj

[']

granat

Data: 2009-08-19 15:33:36
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
granat pisze:

sadze ze poziom dziennikarstwa w portalach netowych jest taki ze chlopak rownie dobrze mogl zejsc na zawal serca.
ps. nie robie sobie jaj

Tu zdecydowanie masz rację.

Data: 2009-08-19 15:34:17
Autor: click
śmierć w Poznaniu
granat pisze:
click pisze:

[...]

wiem, to przeciez nie do ciebie bylo pytanie (retoryczne)

Data: 2009-08-19 15:14:38
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
Rem pisze:
Remek wymodził:

Kretynizm:
Dyżurna wrzutka o kasku, kiedy dzieciak nie rozwalił łba tylko złamał kark.

I nieużywanie kasku przy tego typu sportach jest OK?

To nie ma nic do rzeczy.
Równie dobrze mógł napisać o szkodliwości palenia - byłoby bezczelniej czyli jeszcze efektowniej.

Data: 2009-08-19 15:15:35
Autor: granat
śmierć w Poznaniu
dobrov pisze:

[...]

skad wiesz ze nierozwalil??

granat

Data: 2009-08-19 15:16:21
Autor: click
śmierć w Poznaniu
granat pisze:
dobrov pisze:

[...]

a jakie znaczenie ma rozwalona/nierozwalona glowa przy zlamanym karku?

Data: 2009-08-22 07:29:10
Autor: Przemek Budzyński
śmierć w Poznaniu
click <click_n_ride@psychop.op.pl> napisał(a):
a jakie znaczenie ma rozwalona/nierozwalona glowa przy zlamanym karku?

ogromne.

Z artykułu nie wynika, który krąg szyjny został uszkodzony, i czy w ogóle
szyjny, możemy się jednak domyślać z kontekstu. Owszem, złamanie kręgosłupa na
poziomie C1-C2 może doprowadzić do wysokiego przerwania rdzenia i śmierci
wskutek ostrej niewydolności krążeniowo-oddechowej. Ale już niższe złamania
mogą się skończyć tylko/aż niedowładem, wolną akcją serca (ale akcją) i
trudnościami z oddechem (ale jednak trudnościami a nie bezdechem). Gdy do tego
dochodzi uraz głowy z krwiakiem śródmózgowym i objawami ciasnoty
śródczaszkowej, ryzyko zatrzymania krążenia robi się większe. --

Data: 2009-08-19 15:26:06
Autor: dobrov
śmierć w Poznaniu
granat pisze:

skad wiesz ze nierozwalil??

"Jego kręgosłup nie wytrzymał jednak upadku. Chłopak uderzył głową o ziemię. Nie miał kasku.
Mimo szybkiej akcji ratunkowej nie udało się go uratować."

Abstrahując od tego, że ten zlepek zdań (zwłaszcza pierwsze) w ogóle jest idiotyczny (to kolejny przytyk do dziennikarzyny, który to pisał) widać, że jest tu coś "niewytrzymaniu" kręgosłupa a ani słowa o rozwalaniu głowy.

Nota bene: jeżeli nawet rozwalił przy okazji łeb, to nie znaczy, że to było
przyczyną śmierci.

Dlaczego do diabła nie napisał, że nie miał krawata?
A może miał?

Data: 2009-08-19 18:26:41
Autor: Moper
śmierć w Poznaniu
"dobrov" <dobrov0@interia.pl> wrote in message news:h6gpnl$24k$1news.interia.pl...
http://www.tvn24.pl/0,1615370,0,1,ostatni-rowerowy-wyskok,wiadomosc.html

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Czy chodzi o cytadelę?

Data: 2009-08-19 19:24:19
Autor: Moper
śmierć w Poznaniu
"Moper" <brak@meilu.pl> wrote in message news:4a8c27be$1news.home.net.pl...
[...]

Nie cytadela, chyba park sołacki, ale nie wiem gdzie te górki tam...

Data: 2009-08-19 19:18:58
Autor: stefandora
śmierć w Poznaniu
dobrov wrote:
http://www.tvn24.pl/0,1615370,0,1,ostatni-rowerowy-wyskok,wiadomosc.html

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Hm... ktoś obejrzał relację w TVN Fakty? Słowo kask występowało częściej niż fuck w Pulp Fiction.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-19 23:14:26
Autor: Coaster
śmierć w Poznaniu
stefandora wrote:
dobrov wrote:
[...]

A czesciej niz w skroconej wersji Biga Lebowskiego?
http://www.youtube.com/watch?v=gU2ZgaQ_H-Y&feature=player_embedded

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-19 20:28:21
Autor: emyo
śmierć w Poznaniu
Będę mało oryginalny.

['] __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4348 (20090819) __________

Data: 2009-08-19 22:45:51
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
[OT] Re: śmierć w Poznaniu
Dnia 19.08.2009 20:28 użytkownik emyo napisał :
Będę mało oryginalny.

['] __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4348 (20090819) __________

Faktycznie, bardzo mało oryginalny, nie tylko Ty doklejasz takie śmieci.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-08-19 20:38:53
Autor: Wojtek M.
śmierć w Poznaniu

Szkoda dzieciaka, ale jak czytam ten idiotyczny i bezczelny artykulik o tym wydarzeniu to mi się k.... ciśnienie do 300 podnosi :(

Szkoda chłopaka bo dopiero zaczynał przygodę z kolarstwem. Nie przeżył wyprawy z namiotami na turbacz, kilkudniowej tułaczki w Bieszczadach, czy zawodów i mistrzostwa Polski. 15 lat, to najpiękniejszy wiek. Wszystko można sobie zaplanować i dążyć do tego.

[*]

śmierć w Poznaniu