sms 'gdzie jesteÅ›'

Data: 2011-08-23 12:50:07
Autor: AL
sms 'gdzie jesteÅ›'

Czy jest oprogramowanie (najlepiej na symbiana), ktore dzialaloby na zasadzie podobnej do uslugi w sieci lus (gdzie jest dziecko)
https://gdziejestdziecko.pl/public/sc01-news.jsf

na zasadzie:
- Instaluje dziecku programik w telefonie pracujacy w tle
- Wysylam do niego sms'a (cichego, ale nie zalezy mi by to ukrywac przed dzieciakiem a jedynie nie zwracac jego uwagi sms'em)
- telefon dzieciaka na podstawie lokalizacji telefoni gsm (ew. gps - ale dokladnosc gsm jest wystarczajaca w tym przypadku) zwroci mi dane lokalizacyjne (moga byc przyblizone).

Nie chodzi o inwigilacje, ale o to, by sprawdzic ze dzieciak dotarl do celu przeznaczenia, ewentualnie gdzie w danej chwili przebywa (np. jezdzac na rowerze).
Dzieciak 11 lat lubi sie juz zapuszczac coraz dalej od domu - a nie chce by odczul moja 'nadmierna troskliwosc' o niego.
Wystarczy mi by czasami moc sprawdzic, ze jest np. po drugiej stronie miasta, pojechal do lasu, czy juz wrocil do domu.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-23 14:06:55
Autor: Dominik & Co
sms 'gdzie jesteÅ›'
W dniu 23-08-2011 12:50, AL rzecze:

- telefon dzieciaka na podstawie lokalizacji telefoni gsm (ew. gps - ale
dokladnosc gsm jest wystarczajaca w tym przypadku) zwroci mi dane
lokalizacyjne (moga byc przyblizone).

Jeśli nie znajdziesz- w mshell (dla Symbiana) bez problemu
powinno się coś takiego wyrzeźbić- gsm.cid() zwróci Ci
CID BTS-a  (który z kolei odszukasz choćby na btsearch.pl).

CoÅ› w rodzaju:

use sms,gsm
while true do
   n=sms.receive(); m=sms.get(n);   // czytanie otrzymanego sms
   t=lower(trim(m["text"]));
   if t="gdziedziecko" then         // sÅ‚owo klucz
     r=gsm.cid()
     sms.send(m["sender"], r);      // odsyÅ‚amy sms zwrotny z nr CID
   end
end

Wysłanie sms o treści "gdziedziecko" spowoduje odesłanie
nr CID BTS-a.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-08-23 14:28:13
Autor: AL
sms 'gdzie jesteÅ›'
W dniu 2011-08-23 14:06, Dominik & Co pisze:
[...]

if t="gdziedziecko" then // słowo klucz
r=gsm.cid()
sms.send(m["sender"], r); // odsyłamy sms zwrotny z nr CID
end
end

Wysłanie sms o treści "gdziedziecko" spowoduje odesłanie
nr CID BTS-a.

no jest to jakies rozwiazanie
(ngdy tego nie stosowalem - moze to byc pretekst na pierwszy raz ;)
Zdziwilo mnie tylko, ze text czy sender nie sa funkcjami obiektu m

rozumiem, ze za pomoca tego serwisu to da rade wykonac?
http://www.m-shell.net/

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-23 14:48:30
Autor: Dominik & Co
sms 'gdzie jesteÅ›'
W dniu 23-08-2011 14:28, AL rzecze:

no jest to jakies rozwiazanie
(ngdy tego nie stosowalem - moze to byc pretekst na pierwszy raz ;)

Można się pobawić, choć oczywiście ma spore ograniczenia.
Ale za to prosto uzyskać pierwsze "Hello World" :-)

Zdziwilo mnie tylko, ze text czy sender nie sa funkcjami obiektu m

Nie są obiektami, ale elementami (tablicy). No tak se autor wymyślił.
http://www.m-shell.net/documentation/library_sms_module.html#qqs335
"Get the contents of the message with number msgnum.
The message contents are returned as an array with the
following keys: "

rozumiem, ze za pomoca tego serwisu to da rade wykonac?
http://www.m-shell.net/

Niezupełnie- AFAIK musisz mieć dostęp do komórki z Symbianem
i działającym m-shellem, żeby skompilować program
(z .m zrobić .mex). Na aplikację (także zawierającą
środowisko)- czyli .sis faktycznie przerobisz już
tylko korzystajÄ…c z tej strony.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-08-23 14:49:47
Autor: Dominik & Co
sms 'gdzie jesteÅ›'
W dniu 23-08-2011 14:48, Dominik & Co rzecze:

Nie są obiektami, ale elementami (tablicy). No tak se autor wymyślił.

Oczywiście miało być "funkcjami".

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-08-23 16:28:52
Autor: AT
sms 'gdzie jeste¶'

U¿ytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisa³ w wiadomo¶ci news:j300kt$quf$1inews.gazeta.pl...

[...]

tak polecam guardian
sam korzsta³em, umozliwia duzo wiêcej nawet kontrole nad telefonem.

Brakuje mi czegos takiego na androida
pozdrawiam
AT

Data: 2011-08-23 17:26:14
Autor: AL
sms 'gdzie jeste�'
W dniu 2011-08-23 16:28, AT pisze:
U�ytkownik "AL"<adam@skads.tam>  napisa� w wiadomo�ci

[...]

sam korzsta�em, umozliwia duzo wi�cej nawet kontrole nad telefonem.

przyjrze sie

Brakuje mi czegos takiego na androida

polecam wiec Watchdroid (wersja lite jest za darmoche)
ma to co guardian a nawet wiecej.

Uzywalem w poprzednim telefonie G1.
Teraz mam HTZ DesireZ i HTC Sense, ktore ma miec teoretycznie podobna funkcjonalnosc do programu w/w - jednak czesto nie dziala, nie lokalizuje telefonu, nie da sie nawet czasem wywolac dzwonka, no i zawsze trzeba to zrobic z przegladarki www.

W Watchdroidze wysylalem sms'a w odpowiednim formacie (zrobilem sobie szablony) i z komenda.
Mogles wlaczyc dzwonek, wlaczyc alarm (aby zlokalizowac zlodzieja w tlumie - zeby wylaczyc alarm trzeba podac kod lub wyciagnac baterie), wyczyscic dane zdalnie badz zablokowac telefon a takze wyslac zadanie zlokalizowania telefonu (wszystkie sms'y ciche - nie rejestrowane w systemie).  Aplikacja ukrywa sie - nie widac jej w procesach.
Chyba powroce znowu do tego rozwiazania - szkoda, ze takiego czegos nie ma na symbiana.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-08-23 16:31:49
Autor: AT
sms 'gdzie jeste¶'
> [...]
Wystarczy mi by czasami moc sprawdzic, ze jest np. po drugiej stronie miasta, pojechal do lasu, czy juz wrocil do domu.

Program guardian mia³ jedn± wadê, kosztowal ok 25usd
ale ikonka by³a w aplikacjach, i jak mlodzieniec bystry to siê domysli :)

jednemu znajomemuy tez kupi³em taki program to syn siê kapn±³ :) i by³a afera.

pisa³em w tej sprawie do producenta, miêli to w najstêpnej wersji pod uwagê wzi±¶æ

a czy wziêli nie wiem, bo juz niemam symbiana

Data: 2011-08-29 23:40:03
Autor: Wojciech Nawara
sms 'gdzie jesteÅ›'
W dniu 2011-08-23 12:50, AL pisze:

Czy jest oprogramowanie (najlepiej na symbiana), ktore dzialaloby na
zasadzie podobnej do uslugi w sieci lus (gdzie jest dziecko)
https://gdziejestdziecko.pl/public/sc01-news.jsf

Anti-Theft możesz wypróbować. W wersji darmowej.

WN

sms 'gdzie jesteÅ›'