smsy

Data: 2011-02-08 01:36:40
Autor: Paul
smsy
Wysłanie SMSa o określonej treści "TAK", "LOS", itp. na jakiś numer
podobno jest równoznaczne ze zgodą na otrzymywanie codziennie smsów za 5 zł.

Zrobię sobie stronę z regulaminem, że za wysłanie na mój numer telefonu
smsa o jakiejkolwiek treści pobieram 1M zł.

Ostatnio otrzymałem kilka smsów reklamowych z sieci w której jestem.

Czy mogę tej sieci wystawić fakturę na równowartość 1 000 000 * ilość
otrzymanych smsów?

Jeśli nie mogę, to proszę o wyjaśnienie czym się różni moje działanie,
od działania sieci komórkowych.

Data: 2011-02-08 07:45:20
Autor: Kondi
smsy

Użytkownik "Paul" <example@example.com> napisał w wiadomości news:iiq36q$97g$1node2.news.atman.pl...

Czy mogę tej sieci wystawić fakturę na równowartość 1 000 000 * ilość
otrzymanych smsów?

Jeśli nie mogę, to proszę o wyjaśnienie czym się różni moje działanie,
od działania sieci komórkowych.

Tym że najpierw ta sieć musiałaby do ciebie wysłać SMS'a akceptującego takie działanie z twojej strony a tam nie siedzą durnie.

K.

Data: 2011-02-08 07:54:46
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 01:36:40 +0100, Paul napisa³(a):

Wys³anie SMSa o okre¶lonej tre¶ci "TAK", "LOS", itp. na jaki¶ numer
podobno jest równoznaczne ze zgod± na otrzymywanie codziennie smsów za 5 z³.

Podobno jest

Zrobiê sobie stronê z regulaminem, ¿e za wys³anie na mój numer telefonu
smsa o jakiejkolwiek tre¶ci pobieram 1M z³.

Regulamin jest, ok. A jak zawrzesz umowê z nadawc± i Twoim operatorem?
Musisz mieæ umowê z tym od kogo chcesz kasê. Bardzo mo¿liwe ¿e musisz te¿
mieæ z operatorem, bo w jego regulaminie mo¿e co¶ byæ o niekomercyjnym
u¿yciu numeru.

Ostatnio otrzyma³em kilka smsów reklamowych z sieci w której jestem.

Czy mogê tej sieci wystawiæ fakturê na równowarto¶æ 1 000 000 * ilo¶æ
otrzymanych smsów?

Jasne.. wystawiæ mo¿esz... ;-)

Je¶li nie mogê, to proszê o wyja¶nienie czym siê ró¿ni moje dzia³anie,
od dzia³ania sieci komórkowych.

Operator komórkowy ma podk³adkê w umowie któr± podpisa³e¶ - na pewno jest
tam o informacjach marketingowych od operatora i pomiotów z nim
wspó³pracuj±cych. W niektórych umowach jest te¿ od razu o tym, ¿e bêdziesz
p³aci³ za jakie¶ odebrane sms'y reklamowe - i wtedy musisz p³aciæ mimo ¿e
nic nie wys³a³e¶ (era ostatnio chyba na to r¿nê³a ludzi).

Pozdrawiam,
                       Henry

Data: 2011-02-08 08:23:05
Autor: spp
smsy
W dniu 2011-02-08 07:54, Henry(k) pisze:

Czy mogê tej sieci wystawiæ fakturê na równowarto¶æ 1 000 000 * ilo¶æ
otrzymanych smsów?

Jasne.. wystawiæ mo¿esz... ;-)

Tylko musi pamiêtaæ o odprowadzeniu VAT-u. ;)

--
spp

Data: 2011-02-08 13:12:37
Autor: TomT
smsy
[...]

Co to znaczy "otrzymywanie codziennie smsów za 5 zł"?
Czy ty płacisz za odebrane smsy?

TomT

Data: 2011-02-08 13:45:19
Autor: TomT
smsy
Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:iirccf$r5u$1news.onet.pl...
[...]

To jaki jest sens wyrażania takiej zgody?
To przecież jest równoznaczne z opłacaniem codziennym abonamentem podatku od naiwności.

TomT

Data: 2011-02-07 14:03:01
Autor: Arek
smsy
W dniu 2011-02-08 13:45, TomT pisze:
To jaki jest sens wyrażania takiej zgody?
To przecież jest równoznaczne z opłacaniem codziennym abonamentem
podatku od naiwności.

Niektórzy lubią boleśnie i systematycznie odczuwać swoje frajerstwo :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-08 14:14:54
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 8 Feb 2011 13:45:19 +0100, TomT napisa³(a):

To przecie¿ jest równoznaczne z op³acaniem codziennym abonamentem podatku od naiwno¶ci.

To jest op³ata za us³ugê - dostarczenie jakiej¶ informacji.
Sk±d ta my¶l ¿e przychodz±cy sms ma nic nie kosztowaæ...

Henry

Data: 2011-02-08 14:16:31
Autor: spp
smsy
W dniu 2011-02-08 14:14, Henry(k) pisze:

[...]

To je ono:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9069798,Uzytkownicy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.html

--
spp

Data: 2011-02-08 14:32:18
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 14:16:31 +0100, spp napisa³(a):

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9069798,Uzytkownicy_oburzeni__UKE_przyjrzy_sie_konkursom_SMS_owym.html

No w³a¶nie - skoro UKE nie ma zastrze¿eñ do tego, ¿e przychodz±cy sms mo¿e
byæ p³atny to jest ok.

Henry

Data: 2011-02-08 15:03:18
Autor: MZ
smsy
W dniu 2011-02-08 14:32, Henry(k) pisze:
[...]

Proponujê czytaæ ze zrozumieniem. Ludziom siê wydawa³o ¿e wysy³aj±
darmowego smsa a w praktyce gdzie¶ na www (podanej kropkami na pasku na
dole reklamy) by³ regulamin w którym stoi ¿e SMS jest owszem, darmowy,
ale jego wys³anie jest równoznaczne m. inn. z zamówieniem subskrypcji
tapet przysy³anych co dzieñ przez x dni. A ta us³uga ju¿ kosztuje drobne
4 +vat. Typowy konkurs dla naiwnych którzy wierz±, ¿e co¶ mo¿na dostaæ
ZA DARMO.

--
MZ

Data: 2011-02-08 19:46:39
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 15:03:18 +0100, MZ napisa³(a):

Proponujê czytaæ ze zrozumieniem. Ludziom siê wydawa³o ¿e wysy³aj±
darmowego smsa

No patrz... - a ja wyczyta³em ¿e nic nie wysy³ali a mimo to uznawano ¿e
wyrazili zgodê. A UKE kwestionuje tylko wyra¿enie zgody.
Mo¿e link prowadzi do dwóch ró¿nych artyku³ów? W moim by³o:
"Ze skarg, jakie do nas dotar³y, wynika, ¿e oprócz SMS-ów operator
wykorzysta³ automatyczny system obdzwaniaj±cy klientów. Po³±czenie
inicjowa³o udzia³ w loterii. Chodzi o to, ¿e na u¿ycie takiego systemu
nale¿y mieæ zgodê abonenta, a od klientów wiemy, ¿e takiej zgody nie by³o -
t³umaczy Piotr Dziubak, rzecznik UKE."

Pozdrawiam,
                   Henry

Data: 2011-02-08 19:48:45
Autor: spp
smsy
W dniu 2011-02-08 19:46, Henry(k) pisze:

Proponujê czytaæ ze zrozumieniem. Ludziom siê wydawa³o ¿e wysy³aj±
darmowego smsa

No patrz... - a ja wyczyta³em ¿e nic nie wysy³ali a mimo to uznawano ¿e
wyrazili zgodê.

Wiesz, ludzie to ró¿ne rzeczy mówi± ...

Wcale nie jestem przekonany, ¿e zawsze prawdê.

--
spp

Data: 2011-02-08 19:59:05
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 19:48:45 +0100, spp napisa³(a):

Wiesz, ludzie to ró¿ne rzeczy mówi± ...

Wcale nie jestem przekonany, ¿e zawsze prawdê.

Ja te¿, ale akurat w tym przypadku im wierzê... Im ³atwiejsza kasa tym
wiêksza bezczelno¶æ firm... Kary dla UKE ju¿ maj± wliczone w biznes.

Pozdrawiam,
              Henry

Data: 2011-02-08 20:03:59
Autor: RadoslawF
smsy
Dnia 2011-02-08 19:48, U¿ytkownik spp napisa³:

[...]

W tym przypadku organizator ma dowód w postaci SMSa od ka¿dego
idioty który wyrazi³ zgodê. Ale dziennikarzowi mo¿na zawsze
powiedzieæ ¿e nie wyrazi³em, niekoniecznie uwierzy ale w artykule
wykorzysta jakby uwierzy³.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-08 20:51:14
Autor: Gotfryd Smolik news
smsy
On Tue, 8 Feb 2011, RadoslawF wrote:

W tym przypadku organizator ma dowód w postaci SMSa od ka¿dego
idioty który wyrazi³ zgodê.

  WKwestiiFormalnej: dysponowanie dowodem w postaci otrzymanego
SMSa o tre¶ci "TAK" nie dowodzi niczego, a w szczególno¶ci
zgody na cokolwiek, wyra¿onej w sposób zgodny z tre¶ci± KC.
  W szczególno¶ci mog³a to byæ odpowied¼ na pytanie: "czy ten
telefon ma numer <tu numer telefonu>", co kilkakrotnie
widzia³em.

Ale dziennikarzowi mo¿na zawsze
powiedzieæ ¿e nie wyrazi³em

  W przypadku jak wy¿ej odpowiadajacemu mo¿na zarzuciæ g³upotê,
lekkomy¶lno¶æ, cokolwiek - ale nie to, ¿e k³amie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-08 20:55:47
Autor: spp
smsy
W dniu 2011-02-08 20:03, RadoslawF pisze:

[...]

Dok³adnie tak to sobie wyobra¿am.
Zreszt± wypowiadaj±ca siê w linkowanym artykule osoba asekurancko wspomina: "Przeczyta³am, i to do¶æ pobie¿nie, tylko pierwszy,...".
Oczywi¶cie, "niechc±cy nacisnê³o mi siê 'odpowiedz' ale to by³o na bezp³atny numer 8007" mog³oby spokojnie uzupe³niæ tak± relacjê.

--
spp

Data: 2011-02-08 21:14:30
Autor: niusy.pl
smsy

U¿ytkownik "RadoslawF" <radoslawf@onet.pl>

W tym przypadku organizator ma dowód w postaci SMSa od ka¿dego
idioty który wyrazi³ zgodê.

Taaa szczególnie w tym pustym sms'ie :-)

Data: 2011-02-08 23:15:26
Autor: Arek
smsy
W dniu 2011-02-08 20:03, RadoslawF pisze:
W tym przypadku organizator ma dowód w postaci SMSa od ka¿dego
idioty który wyrazi³ zgodê. Ale dziennikarzowi mo¿na zawsze

Podaj mi nr telefonu swojej lubej, mamy , szefa itd.

W try miga za³atwiê, ¿e "Wys³ali SMSa i wyrazili zgodê" a organizator
bêdzie mia³ dowód w jego postaci. :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-09 10:03:53
Autor: Andrzej £awa
smsy
W dniu 08.02.2011 23:15, Arek pisze:
[...]

Czyli pamiêtajcie: jak kto¶ zostanie gdzie¶ zapisany na jaki¶ konkurs,
co¶ zamówi³ itepe a nic o tym nie wie - wiadomo ju¿, kogo nale¿y
wpisywaæ jako podejrzanego w formularzu ;->

Data: 2011-02-09 11:07:46
Autor: RadoslawF
smsy
Dnia 2011-02-09 10:03, U¿ytkownik Andrzej £awa napisa³:

[...]

Nie do koñca.
Czym¶ innym jest wy¶wietlenie na czyjej¶ komórce nieprawdziwego
numeru od którego pochodzi po³±czenie a czym¶ innym jest sfa³szowanie
informacji w bazie danych operatora telefonicznego.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-09 11:19:18
Autor: Arek
smsy
W dniu 2011-02-09 11:07, RadoslawF pisze:
[...]

Ta informacja bêdzie w bazie danych operatora :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-09 11:24:43
Autor: Andrzej £awa
smsy
W dniu 09.02.2011 11:19, Arek pisze:
[...]

Taaaaaaaaak. "Operatora" pod tytu³em ETERIA S.A., hmmm?

Data: 2011-02-08 17:09:48
Autor: Arek
smsy
W dniu 2011-02-08 14:14, Henry(k) pisze:
To jest op³ata za us³ugê - dostarczenie jakiej¶ informacji.
Sk±d ta my¶l ¿e przychodz±cy sms ma nic nie kosztowaæ...

Prawda? Za przysy³any spam esemesowy te¿ powinno siê p³aciæ.

Mamy na grupie nowego Geniusza Karpat?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-08 19:50:04
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 17:09:48 +0100, Arek napisa³(a):

Prawda? Za przysy³any spam esemesowy te¿ powinno siê p³aciæ.

O.. fajnie by by³o... tylko ¿e w tym roku dosta³em tylko jednego sms'a reklamowego, w zesz³y ze trzy... maj±tku by nie by³o ;-)

Henry

Data: 2011-02-08 23:17:09
Autor: Arek
smsy
W dniu 2011-02-08 19:50, Henry(k) pisze:
O.. fajnie by by³o... tylko ¿e w tym roku dosta³em tylko jednego sms'a
reklamowego, w zesz³y ze trzy... maj±tku by nie by³o ;-)

Jakby¶ musia³ za nie p³aciæ to by¶ nie nad±¿y³ ich czytaæ :)

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-02-09 08:03:11
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 08 Feb 2011 23:17:09 +0100, Arek napisa³(a):

Jakby¶ musia³ za nie p³aciæ to by¶ nie nad±¿y³ ich czytaæ :)

Przy niektórych muszê i to od razu - jak dostajê sms'a od ¿ony ¿eby zrobiæ
przelew ;-)

Henry

Data: 2011-02-08 18:27:50
Autor: niusy.pl
smsy

Użytkownik "TomT" <tom@wywal_to.pl>

[...]

Zależy co jest w tych sms'ach. Mnie bardziej zastanawia ... czy są podstawy do odmowy bo sms inicjujący można wysłać zupełnie bez związku z konkretną usługą np za czyjąś namową. Jest w cenniku operatorów pozycja odnosząca się do takiego inicjijącego i przysyłania dalszych ?

Data: 2011-02-08 13:41:15
Autor: Henry(k)
smsy
Dnia Tue, 8 Feb 2011 13:12:37 +0100, TomT napisa³(a):

Co to znaczy "otrzymywanie codziennie smsów za 5 z³"?
Czy ty p³acisz za odebrane smsy?

Niektórzy p³ac±.

Henry

Data: 2011-02-08 20:34:24
Autor: Tomasz Pyra
smsy
W dniu 2011-02-08 01:36, Paul pisze:
[...]

Może by tak zorganizować konkurs dla reklamodawców?

"Wyślij swoją reklamę na numer 6XXXXXXXX, weźmiesz udział w konkursie - do wygrania 1000zł, regulamin dostępny na stronie www.konkursdlareklamodawców.pl, cena udziału w konkursie 200zł" ;)

Data: 2011-02-09 08:38:45
Autor: Manhattan Project
smsy
Właściwi to czekam na nowy rodzaj zabawy z operatorami.
SMS: Jeżeli nie chcesz nie dostawać dostawać wiadomości konkursowych
wyślij sms o treści .... Regulamin na www....

smsy