smuga na matrycy LCD

Data: 2009-08-06 22:34:51
Autor: Artur
smuga na matrycy LCD
Witam,

Od kilku lat jestem szczesliwym posiadaczem monitora LCD FujitsuSiemens 19". Niestety od kilku tygodni radosc moja psuje dziwna smuga, ktora niestety z tygodnia na tydzien staje sie coraz wyrazniejsza. Wyglada to tak (fotki po ok 2mb):

http://img30.imageshack.us/img30/8753/dsc01772a.jpg
http://img263.imageshack.us/img263/9550/dsc01774.jpg

Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze jakis fachowiec sie wypowie? --
Pozdrawiam
/pisząc na priv usuń z adresu myślnik/

Data: 2009-08-07 03:18:04
Autor: aux
smuga na matrycy LCD

On Thu, 6 Aug 2009, Artur wrote:

Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze jakis fachowiec sie wypowie?

Prawie wszystko ma koniec. Kij ma dwa końce. Kijowe matryce są trwalsze

Data: 2009-08-07 08:50:04
Autor: qwerty
smuga na matrycy LCD
Użytkownik "Artur" <zhan@o-p.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5fepg$af9$1@inews.gazeta.pl...
Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi to albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale moze jakis fachowiec sie wypowie?

Na wszystkich kolorach to występuje?

Data: 2009-08-07 09:33:33
Autor: Artur
smuga na matrycy LCD
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h5giqt$t7k$1achot.icm.edu.pl...
> [...]
> Czy to oznacza smierc matrycy czy tylko uleczalna chorobe? Wyglada mi
> to  albo na zakurzenie (malo realne) albo na wypalenie swietlowki ale

nie, wlasnie sek w tym, ze na kolorach podstawowych tego nie widac albo ledwo widac, najbardziej jest to widoczne wlasnie na takich brazowych tlach, bardzo slabo widoczne tez jest na niebieskim tle w trakcie uruchamiania xp-eka --

Data: 2009-08-07 11:42:29
Autor: qwerty
smuga na matrycy LCD
Użytkownik "Artur" <zhan@o-p.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5glcj$532$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Nie martw się - mój monitor też tak ma (i to chyba od nowości). Miałem zawozić do serwisu, ale miesiąc bez monitora mnie nie urządzała. Po przeczyszczeniu ekranu jakoś mniej jest to widoczne. Na vista w ogóle nie widzę tego problemu.

Data: 2009-08-07 11:31:16
Autor: Osadnik
smuga na matrycy LCD
Artur pisze:
[...]

Fachowiec nie jestem ale miałem cos identycznego tylko bardziej w lewo.
Poszedł monitor na serwis i wrócił bez smugi - powiedzieli ze zdemontowali wszystko złożyli z powrotem i smugi już nie było (była ale tak mała ze trzeba było się wpatrywać)

Rok później padł zasilacz w monitorze i... po wymianie zasilacza smuga kompletnie znikła. Dlatego obstawiam problemy z zasilaniem. Obadaj jeśli nie na gwarancji czy wszystko wewnątrz jest ok - odo otwarcia obudowy trzeba niestety użyć siły co zostawia na niej trwałe ślady.

Świetlówka w tym modelu jest zintegrowana z matrycą co oznacza ze samemu jej wymiana jest delikatnie mówiac trudna.

Data: 2009-08-07 15:15:01
Autor: Jakub Spiernowski
smuga na matrycy LCD
[...]

bingo! - taka jest przyczyna, zmiany naprężeń w warstwach folii w
podświetleniu pod wpływem wilgoci temperatury itp czynników, najbardziej widoczne na szarych tłach, najlepiej rozłożyć i złożyć matryce ale nie gwarantuje że jak zrobi się sucho problem powróci

można też próbować dokładnie przemasować całą matrycę "odprężyć"

J.

smuga na matrycy LCD