smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie

Data: 2009-08-09 01:17:20
Autor: STranger
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie
Piszê tego posta jako ostrze¿enie dla osób sk³adaj±cych sobie komputery, albo sprzedaj±cych innym zasilacze.

Pod koniec lipca sprzeda³em mój stary zasilacz na aukcji:
Dzisiaj dosta³em maila z pretensjami od kupuj±cego, ¿e zasilacz by³ uszkodzony bo cytujê "po pod³±czeniu do p³yty i w³±czeniu dosz³o do zwarcia i spali³ sie komputer".
Wiem na pewno, ¿e zasilacz by³ sprawny i dawa³ stabilne napiêcia, bo wymontowa³em go z jednego z moich starszych komputerów.
Z opisu zdarzenia przez kupuj±cego wynika, ¿e pod³±czy³ wtyczkê czarno-zó³t± 4-pinow± 12V do gniazda 24-PIN zasilania p³yty wraz z wtyczk± 20PIN. St±d zwarcie i uszkodzenie p³yty. Ale facet wini mnie, ¿e zasilacz mu sprzeda³em niesprawny i twierdzi, ¿e pod³±czy³ prawid³owo bo zna siê na komputerach. Cytat:
"od 5-ciu lat sk³adam komputery na zamówienie. Ja równie¿ jestem powa¿nym cz³owekiem a komputer na poprzednim zasilaczu chodzi³ dobrze, ale by³ g³o¶ny, dlatego klient za¿yczy³ sobie wymiany. Sam siê nie spali³ a ja nie pope³ni³em ¿adnego b³êdu."

Czy uznaliby¶cie za powa¿nego cz³owieka, który sk³ada komputery, a kupi³ u¿ywany stary zasilacz ATX za 10,50 z³otych na allegro dla swojego klienta, aby mu "wyciszyæ komputer"?
A przy tym nie zada³ mi ani razu pytania w czasie 7 dniowej aukcji "czy mój zasilacz jest cichy czy g³o¶ny". :)

Có¿, to tak jako przestroga co mo¿e cz³owieka spotkaæ gdy sprzeda sprawny sprzêt komputerowy komu¶, kto w wyniku braku wiedzy narobi sobie szkód. :(

STranger

Data: 2009-08-09 09:05:00
Autor: Andrzej Libiszewski
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie
Dnia Sun, 09 Aug 2009 01:17:20 +0200, STranger napisa³(a):

[...]

Nie takie rzeczy widzia³em, acz z regu³y w relacji poszkodowanego winny
jest "s±siad informatyk" albo "wujek informatyk".

Czy uznaliby¶cie za powa¿nego cz³owieka, który sk³ada komputery, a kupi³ u¿ywany stary zasilacz ATX za 10,50 z³otych na allegro dla swojego klienta, aby mu "wyciszyæ komputer"?

Ktokolwiek kupuje zasilacz Tracera 4Life jest podejrzany, niezale¿nie od
ceny ;)

A przy tym nie zada³ mi ani razu pytania w czasie 7 dniowej aukcji "czy mój zasilacz jest cichy czy g³o¶ny". :)

Przecie¿ mu siê uda³o wyciszyæ i to jak skutecznie ;D

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-08-09 13:21:25
Autor: STranger
Andrzej Libiszewski pisze:

Nie takie rzeczy widzia³em, acz z regu³y w relacji poszkodowanego winny
jest "s±siad informatyk" albo "wujek informatyk".

LOL
To fakt, zawsze kogo¶ trzeba obwiniæ, siebie siê obwinia najtrudniej.

Ktokolwiek kupuje zasilacz Tracera 4Life jest podejrzany, niezale¿nie od
ceny ;)

Hehe.. bez przesady.
S± zastosowania dla takich starych zasilaczy, ja go mia³em w starym prostym komputerze na dzia³ce, u¿ywanym sporadycznie ¿eby sprawdziæ pocztê czy co¶ na www :) Ale zasilacz by³ po prostu razem z obudow± kiedy¶ zakupiony. Komputer zosta³ w czê¶ciach sprzedany wiêc zasilacz te¿ wystawi³em na allegro za 10 z³. Na pewno by³ wart tyle, bo napiêcia mia³ w normie.

A przy tym nie zada³ mi ani razu pytania w czasie 7 dniowej aukcji "czy mój zasilacz jest cichy czy g³o¶ny". :)

Przecie¿ mu siê uda³o wyciszyæ i to jak skutecznie ;D

Tiaa.. tak twierdzi niby.
Teraz zaczynam sie w sumie powa¿nie zastanawiaæ czy facet napisa³ mi prawdê, ¿e mu siê co¶ spali³o, mo¿e po prostu ten mój u¿ywany zasilacz nie jest tak cichy jak sobie to wyobra¿a³ ¿e bêdzie i teraz szuka sposobu jak zrzuciæ winê na sprzedaj±cego i wydêbiæ zwrot kosztów za niepotrzebny zakup?
¦wiadczyæ o tym mo¿e jego tekst o rzekomym kliencie któremu "chcia³ wyciszyæ komputer" starym zasilaczem z allegro. Pewnie siê spodziewa³, ¿e stary zasilacz badziewnej firmy za 10z³ bêdzie tak cichy jak nowy Corsair albo BeQuiet ze sklepu. Mo¿e pan Nemo wymy¶li³ sobie historiê o spiêciu i spaleniu sprzêtu, ¿eby wzbudziæ we mnie poczucie winy i wysêpiæ pokrycie kosztów i jeszcze mo¿e odszkodowanie. LOL
Prawdy sie nie dowiem, a ca³a historia zakoñczy siê pewnie negatywami.
:(

STranger

Data: 2009-08-09 14:13:35
Autor: Rako
"STranger" <pisz@naberdyczow.ue> wrote in message news:h5mbg4$1vc0$1opal.icpnet.pl...
Andrzej Libiszewski pisze:

[...]

Zawsze mo¿esz sparafrazowaæ ten kawa³ z czasów bezrobocia jakto urzêdnik proponuje bezrobotnemu 10k + samochód + kierowca .... w Twoim wypadku wygl±da³oby to jako¶ tak:
Ziom: ¿±dam rekompensaty za ten zasilacz
STranger: w ramach rekompensaty szkód proponuje panu nowy komputer Core i7, 6GB ram, blabla
Z: ¿artuje pan?
S: owszem, ale to pan zacz±³ ;)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-08-09 15:26:47
Autor: STranger
Rako pisze:

[...]

LOL, dobre! :)

STranger

Data: 2009-08-09 12:50:41
Autor: Animka
STranger pisze:

Có¿, to tak jako przestroga co mo¿e cz³owieka spotkaæ gdy sprzeda sprawny sprzêt komputerowy komu¶, kto w wyniku braku wiedzy narobi sobie szkód. :(

Teraz tamten ¿±da od Ciebie pewnie zwrotu tych 10,50 z³?

--
animka

Data: 2009-08-09 13:15:42
Autor: STranger
Animka pisze:
STranger pisze:

Có¿, to tak jako przestroga co mo¿e cz³owieka spotkaæ gdy sprzeda sprawny sprzêt komputerowy komu¶, kto w wyniku braku wiedzy narobi sobie szkód. :(

Teraz tamten ¿±da od Ciebie pewnie zwrotu tych 10,50 z³?

To nie ma w sumie znaczenia. Na razie nie ¿±da wprost niczego, ale ma pretensje i obwinia mnie. Pyta w mailu jakie mam dla niego w zwi±zku z tym propozycje. A propozycji nie mam ¿adnych bo nie ma mojej winy, zasilacz wys³a³em ca³kowicie sprawny, napiêcia pr±du w normie.

STranger

Data: 2009-08-09 13:35:07
Autor: Animka
STranger pisze:

[...]

Wspó³czujê Ci. Ciekawa jestem jak to siê zakoñczy ze strony tamtego cz³owieka.

--
animka

Data: 2009-08-09 13:57:58
Autor: Maurycy123
[...]

Byly kiedys takie kaiazki: Dos dla opornych, Windows dla opornych itp.
Moze jest tez: Skladanie komputerow dla opornych ;-)
Zaproponuj mu to jako rozwiazanie ;-)

Ps. Jezeli spalil plyte przez zle podlaczenie wtyczek, to prawdopodobnie jest slad typu upalone sciezki przy danym gniezdzie.
Niech Ci przesle zdjecie tej plyty. Z obu stron.

Maurycy123.

Data: 2009-08-09 15:44:30
Autor: Tomaszek
Maurycy123 pisze:
Ps. Jezeli spalil plyte przez zle podlaczenie wtyczek, to prawdopodobnie jest slad typu upalone sciezki przy danym gniezdzie.
Niech Ci przesle zdjecie tej plyty. Z obu stron.

Trzeba byæ artyst±, ¿eby w³o¿yæ odwrotnie wtyczki, które s± profilowane, ale z do¶wiadczenia wiem, ¿e s± tacy arty¶ci niestety. Nic nie pomo¿e jak cz³owiek nie potrafi mózgu u¿ywaæ.
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*P£ACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-10 09:52:35
Autor: hycek
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza d o gniazda 24Pin na p³ycie
Dnia Sun, 09 Aug 2009 15:44:30 +0200, Tomaszek napisa³(a):

Maurycy123 pisze:
Trzeba byæ artyst±, ¿eby w³o¿yæ odwrotnie wtyczki, które s± profilowane, ale z do¶wiadczenia wiem, ¿e s± tacy arty¶ci niestety. Nic nie pomo¿e jak cz³owiek nie potrafi mózgu u¿ywaæ.

Bo jak nie po dobroci to si³±, raz klient przyszed³ do mnie z komputerem w
którym procek amd by³ w³o¿ony odwrotnie :)

Data: 2009-08-09 14:59:33
Autor: Arkadiusz Stopa
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gn iazda 24Pin na p³ycie
U¿ytkownik "STranger" <pisz@naberdyczow.ue> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h5l132$hts$1@opal.icpnet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
W³a¶ciwie wystarczy³o popatrzeæ na kolor kabelków czy choæby
przeczytaæ tre¶æ aukcji. Ale pisz±c w informacjach dodatkowych
"z³±cze 20+4" raczej zrobi³e¶ mu na z³o¶æ. Szuka³ zasilacza ze
z³±czem 24 lub 20+4, znalaz³ na Twojej aukcji i kupi³.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa ma³pka post kropka pl> tel. 0897633408
Ma³a Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-08-09 15:41:04
Autor: STranger
Arkadiusz Stopa pisze:

[...]

Mo¿liwe, ¿e to b³±d by³. Wydawa³o mi siê, ¿e 24 okre¶la tak¿e dzielon± wtyczkê.
A 20+4 to wtyczka 20PIN i dodatkowa 4PIN wtyczka P4 zasilaj±ca procesor jak w tym zasilaczu Tracer 4Life.

STranger

Data: 2009-08-09 17:23:25
Autor: qwerty
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gn iazda 24Pin na p³ycie
U¿ytkownik "Arkadiusz Stopa" <arek@zmylka.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:h5mhbs$ras$1@atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Przecie¿ nic takiego nie napisa³.
"Zasilacz ma z³±cze zasilania p³yty 20 pin, oraz dodatkowe 4 pin 12V (tzw P4)"
Przy takim opisie nie ma szans pomy³ki.

Data: 2009-08-09 15:17:31
Autor: GLaF
[...]

Jakim cudem? IMHO bez m³otka siê nie da.

--
GLaF

Data: 2009-08-09 15:35:10
Autor: STranger
GLaF pisze:
[...]

Nie wiem, nigdy sam nie próbowa³em, ale my¶lê ze siê da jak kto¶ jest zdeterminowany. Wtyczki maj± po 4 piny i s± wizualnie identyczne. Tutaj nawet podobna sytuacja:
http://tnij.com/G7sJI

STranger

Data: 2009-08-09 16:37:44
Autor: GLaF
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza d o gniazda 24Pin na p³ycie
Dnia Sun, 09 Aug 2009 15:35:10 +0200, STranger napisa³(a):

GLaF pisze:
[...]

Maj± inaczej rozmieszczone "¶ciête piny", tutaj jak to wygl±da:
http://www.formfactors.org/developer/specs/ATX12V_PSDG_2_2_public_br2.pdf
strona 36.

Mo¿e jak gniazdka lu¼ne to siê da wcisn±æ, te¿ nigdy nie próbowa³em. Choæ
nie powinno siê daæ.

--
GLaF

Data: 2009-08-09 17:25:49
Autor: qwerty
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gn iazda 24Pin na p³ycie
U¿ytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:3u6po9s4pq3c.985ntbk5w78b$.dlg@40tude.net...
[...]

To jeszcze nie wiesz, ¿e polak jest zdolny?

Data: 2009-08-09 14:01:05
Autor: Saiko Kila
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza d o gniazda 24Pin na p³ycie
Proces qwerty <qwerty01@poczta.fm> zwróci³ b³±d:

[...]

Mo¿e w tym Tracerze s± z tak miêkkiego i elastycznego plastiku ¿e siê
da³o. Mam takie molexy, ¿e da siê odwrotnie bez ¿adnej si³y w³a¶nie z
tego powodu, w zasilaczu do³±czonym do obudowy wydaje siê podobnie
miêkki ale nie by³em na tyle odwa¿ny ¿eby to w ogóle sprawdzaæ.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Data: 2009-08-15 23:08:33
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 9 Aug 2009, GLaF wrote:

[...]

  Bodaj na foto.cyfrowa albo w okolicy by³ wspominany przypadek go¶cia,
który w³o¿y³ odwrotnie kartê CF.
  Nie wiem, czy ciê¿arowiec czy górnik, ale w³o¿y³.
  Zgiêcie 40 pinów naraz wymaga pewnej krzepy w gar¶ci... tak wiêc
nie spiera³bym siê, czy wsadzenie P4 do z³±cza zasilacza jest
niemo¿liwe :]

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-08-09 17:54:28
Autor: Doxent
[...]

W/g mnie go¶cia olaæ. Pisz±c w ten sposób ten cz³owiek tylko siê kompromituje.
Nigdy nie wsadzi³bym zasilacza za 10,50 bez wcze¶niejszego pod³±czenia luzem i zmierzenia napiêæ na kablach.
Nawet robiê to z nowymi zasilaczami z jak Chieftec czy BeQuiet a co dopiero sprzêtem u¿ywanym. Czêsto mo¿na spotkaæ felerne egzemplarze.
Wsadzenie wtyczki od dodatkowego zasilania 4pin do gniazda atx 24 pin to niez³a magiczna sztuczka niemo¿liwa do wykonania bez u¿ycia m³otka.
Swoj± drog± widzia³em ju¿ w³o¿one odwrotnie zasilanie dysków twardych (molex). Niby fizycznie nie mo¿liwe ale jednak kwiatki siê znajduj±.

Data: 2009-08-09 19:20:05
Autor: ggs
STranger wrote:
[...]

A jak ten opis zdarzenia dokladnie brzmi ?

*
Core i7 920,P6T Deluxe, 6GB/1333,SapphHD4850
Xonar D2X, CL-InspireP580 5.1,KNC1-DVR, 20WGX2Pro
3xST3500320NS, GGW-H20L / GSA-H55L, CMPSU-450VX

smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie