smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie

Data: 2009-08-09 09:05:00
Autor: Andrzej Libiszewski
smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie
Dnia Sun, 09 Aug 2009 01:17:20 +0200, STranger napisa³(a):

Piszê tego posta jako ostrze¿enie dla osób sk³adaj±cych sobie komputery, albo sprzedaj±cych innym zasilacze.

Pod koniec lipca sprzeda³em mój stary zasilacz na aukcji:
Dzisiaj dosta³em maila z pretensjami od kupuj±cego, ¿e zasilacz by³ uszkodzony bo cytujê "po pod³±czeniu do p³yty i w³±czeniu dosz³o do zwarcia i spali³ sie komputer".
Wiem na pewno, ¿e zasilacz by³ sprawny i dawa³ stabilne napiêcia, bo wymontowa³em go z jednego z moich starszych komputerów.
Z opisu zdarzenia przez kupuj±cego wynika, ¿e pod³±czy³ wtyczkê czarno-zó³t± 4-pinow± 12V do gniazda 24-PIN zasilania p³yty wraz z wtyczk± 20PIN. St±d zwarcie i uszkodzenie p³yty. Ale facet wini mnie, ¿e zasilacz mu sprzeda³em niesprawny i twierdzi, ¿e pod³±czy³ prawid³owo bo zna siê na komputerach. Cytat:
"od 5-ciu lat sk³adam komputery na zamówienie. Ja równie¿ jestem powa¿nym cz³owekiem a komputer na poprzednim zasilaczu chodzi³ dobrze, ale by³ g³o¶ny, dlatego klient za¿yczy³ sobie wymiany. Sam siê nie spali³ a ja nie pope³ni³em ¿adnego b³êdu."

Nie takie rzeczy widzia³em, acz z regu³y w relacji poszkodowanego winny
jest "s±siad informatyk" albo "wujek informatyk".

Czy uznaliby¶cie za powa¿nego cz³owieka, który sk³ada komputery, a kupi³ u¿ywany stary zasilacz ATX za 10,50 z³otych na allegro dla swojego klienta, aby mu "wyciszyæ komputer"?

Ktokolwiek kupuje zasilacz Tracera 4Life jest podejrzany, niezale¿nie od
ceny ;)

A przy tym nie zada³ mi ani razu pytania w czasie 7 dniowej aukcji "czy mój zasilacz jest cichy czy g³o¶ny". :)

Przecie¿ mu siê uda³o wyciszyæ i to jak skutecznie ;D

--
|Andrea|Gigabyte Triton 180, Gigabyte GA-MA69G-S3H, HP Pavilion W2408H
AMD Athlon 64X2 4400+,  Gigabyte Radeon HD4850,  Arctic Freezer 64 Pro
4x1GB RAM PC6400, ST3160815AS 160GB, ST3500320AS 500GB, WD2000JS 200GB
Pioneer DVR-115, Tagan TG480-U15 480W, VideoMate E850F,  Asus Xonar DX

Data: 2009-08-09 13:21:25
Autor: STranger
Andrzej Libiszewski pisze:

Nie takie rzeczy widzia³em, acz z regu³y w relacji poszkodowanego winny
jest "s±siad informatyk" albo "wujek informatyk".

LOL
To fakt, zawsze kogo¶ trzeba obwiniæ, siebie siê obwinia najtrudniej.

Ktokolwiek kupuje zasilacz Tracera 4Life jest podejrzany, niezale¿nie od
ceny ;)

Hehe.. bez przesady.
S± zastosowania dla takich starych zasilaczy, ja go mia³em w starym prostym komputerze na dzia³ce, u¿ywanym sporadycznie ¿eby sprawdziæ pocztê czy co¶ na www :) Ale zasilacz by³ po prostu razem z obudow± kiedy¶ zakupiony. Komputer zosta³ w czê¶ciach sprzedany wiêc zasilacz te¿ wystawi³em na allegro za 10 z³. Na pewno by³ wart tyle, bo napiêcia mia³ w normie.

A przy tym nie zada³ mi ani razu pytania w czasie 7 dniowej aukcji "czy mój zasilacz jest cichy czy g³o¶ny". :)

Przecie¿ mu siê uda³o wyciszyæ i to jak skutecznie ;D

Tiaa.. tak twierdzi niby.
Teraz zaczynam sie w sumie powa¿nie zastanawiaæ czy facet napisa³ mi prawdê, ¿e mu siê co¶ spali³o, mo¿e po prostu ten mój u¿ywany zasilacz nie jest tak cichy jak sobie to wyobra¿a³ ¿e bêdzie i teraz szuka sposobu jak zrzuciæ winê na sprzedaj±cego i wydêbiæ zwrot kosztów za niepotrzebny zakup?
¦wiadczyæ o tym mo¿e jego tekst o rzekomym kliencie któremu "chcia³ wyciszyæ komputer" starym zasilaczem z allegro. Pewnie siê spodziewa³, ¿e stary zasilacz badziewnej firmy za 10z³ bêdzie tak cichy jak nowy Corsair albo BeQuiet ze sklepu. Mo¿e pan Nemo wymy¶li³ sobie historiê o spiêciu i spaleniu sprzêtu, ¿eby wzbudziæ we mnie poczucie winy i wysêpiæ pokrycie kosztów i jeszcze mo¿e odszkodowanie. LOL
Prawdy sie nie dowiem, a ca³a historia zakoñczy siê pewnie negatywami.
:(

STranger

Data: 2009-08-09 14:13:35
Autor: Rako
"STranger" <pisz@naberdyczow.ue> wrote in message news:h5mbg4$1vc0$1opal.icpnet.pl...
Andrzej Libiszewski pisze:

[...]

Zawsze mo¿esz sparafrazowaæ ten kawa³ z czasów bezrobocia jakto urzêdnik proponuje bezrobotnemu 10k + samochód + kierowca .... w Twoim wypadku wygl±da³oby to jako¶ tak:
Ziom: ¿±dam rekompensaty za ten zasilacz
STranger: w ramach rekompensaty szkód proponuje panu nowy komputer Core i7, 6GB ram, blabla
Z: ¿artuje pan?
S: owszem, ale to pan zacz±³ ;)

pozdrawiam
Rako

Data: 2009-08-09 15:26:47
Autor: STranger
Rako pisze:

[...]

LOL, dobre! :)

STranger

smutne skutki podlaczenia wtyczki P4 z zasilacza do gniazda 24Pin na p³ycie