snapshot czym jest....??

Data: 2010-01-28 14:05:00
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??
Witam!

  Szukam informacji bardzo technicznych jak moge to ująć mówiących o tym czym jest snapshot zrobiony z poziomu systemu plików itd. Szukam na internecie i same ogólniki ludzie piszą i mnie interesuje konkrety jak wyglada organizacja sektorów na dysku itd po wykonaniu snapshota.... ma ktoś dostep do takiej dokumentacji?

Pozdro - MJ

Data: 2010-01-28 13:14:44
Autor: jureq
snapshot czym jest....??
Dnia Thu, 28 Jan 2010 14:05:00 +0100, hehehe napisał(a):

  Szukam informacji bardzo technicznych jak moge to uj¹Ì mĂłwiÂących o tym
czym jest snapshot zrobiony z poziomu systemu plikĂłw itd. Szukam na
internecie i same ogĂłlniki ludzie piszÂą i mnie interesuje konkrety jak
wyglada organizacja sektorĂłw na dysku itd po wykonaniu snapshota.... ma
ktoÂś dostep do takiej dokumentacji?

Takich szczegółów nie znajdziesz bo każdy robi to po swojemu. Jeśli chodzi o informacje ogólne to polecam artykuł w Networld 01/2010.

Data: 2010-01-28 14:46:36
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??
dzieks za artykłuł lepszy niz te które widziałem ale niestety nie wystarczający :-]

pozdr

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:hjs2k4$asn$2news.onet.pl...
Dnia Thu, 28 Jan 2010 14:05:00 +0100, hehehe napisał(a):

  Szukam informacji bardzo technicznych jak moge to uj?a mówi?cych o tym
czym jest snapshot zrobiony z poziomu systemu plików itd. Szukam na
internecie i same ogólniki ludzie pisz? i mnie interesuje konkrety jak
wyglada organizacja sektorów na dysku itd po wykonaniu snapshota.... ma
kto? dostep do takiej dokumentacji?

Data: 2010-01-28 14:48:41
Autor: Mariusz Kruk
snapshot czym jest....??
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "hehehe"
[...]

Nijak. Mieszasz dwie rzeczy. Organizację logiczną danych i ich zapis
fizyczny. A snapshotów masz tyle, ile rozwiązań, w których się je
stosuje.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Data: 2010-01-28 14:57:57
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??
musi jestes dzik ześ sie tak wypowiedział w tej dziedzinie.....

Data: 2010-01-28 14:58:55
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??
pozatym nie chodzi mi o rodzaje snapshotów ale pytałem się o technologie tworzenia snapshotów, ogólną.

Data: 2010-01-28 15:03:18
Autor: Mariusz Kruk
snapshot czym jest....??
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "hehehe"
pozatym nie chodzi mi o rodzaje snapshotów ale pytałem się o technologie tworzenia snapshotów, ogólną.

1. Pisz pod cytatem
2. Technologia to coś innego niż ci się wydaje
3. Ogólnie, to jest tak, że się zapamiętuje stan na dany moment. A jak
to jest zrobione, to już jest mocno zróżnicowane w zależności od
aplikacji.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / |  Kruk@epsilon.eu.org   | | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-01-28 15:21:55
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??
a jakies konkrety???????? a nie ogólniki?

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrnhm3696.rkk.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
[...]

-- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- /
|  Kruk@epsilon.eu.org   |
| http://epsilon.eu.org/ |
/-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \

Data: 2010-01-28 18:36:14
Autor: Jd.
snapshot czym jest....??

Użytkownik "hehehe" <m@m.ccc> napisał w wiadomości news:hjs6i4$1f5u$1news2.ipartners.pl...
a jakies konkrety???????? a nie ogólniki?

"Ogólnie, to jest tak, że się zapamiętuje stan na dany moment" - ....

Konkretnie to pod cytatem odpowiadaj.
--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl

Data: 2010-01-28 20:48:13
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??

-- ==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   jdubowski@interia.pl
==========###-###-###-###==============

no tym to sie zgodze.... :-]

Data: 2010-01-28 20:48:29
Autor: Konrad Kosmowski
snapshot czym jest....??
** hehehe <m@m.ccc> wrote:

Szukam informacji bardzo technicznych jak moge to uj?? m?wi?cych o tym czym
jest snapshot zrobiony z poziomu systemu plik?w itd.

A napisać 'migawka systemu plików' to boli?

Szukam na internecie i same og?lniki ludzie pisz? i mnie interesuje konkrety
jak wyglada organizacja sektor?w na dysku itd po wykonaniu snapshota.... ma
kto?  dostep do takiej dokumentacji?

Pewnie jak Ci napisano - co rozwiązanie to będą to lekko inne mechanizmy.
Jeżeli chcesz zobaczyć szczegóły implementacji na cele jakiegoś akademickiego
opracowania to weź jakiś otwarto źródłowy system - tam będziesz miał i opis i
kod źródłowy. Przyjrzyj się LVM, EVMS2, ZFS.

http://hub.opensolaris.org/bin/download/Community+Group+zfs/docs/ondiskformat0822.pdf
http://evms.sourceforge.net/architecture/
http://tldp.org/HOWTO/LVM-HOWTO/anatomy.html
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc785914%28WS.10%29.aspx

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-01-29 11:02:10
Autor: hehehe
snapshot czym jest....??

[...]