snowboard do kite'a

Data: 2009-08-22 12:29:55
Autor: blackone
snowboard do kite'a
Hej:-)
Do zimy coraz blizej - sierpien przeciez juz -wiec powoli zaczynam
myslec o nowym "projekcie";-)
Potrzebna mi deseczka do jazdy z kite. Gdy wieje, snieg jest dosc
specyficzny, wiec idealna deseczka  musi spelniac kilka warunkow:
1) musi trzymac na twardym sniegu
2) nie moze sie zakopywac  w puchu - a raczej w zmiennych warunkach: w
jednym miejscu nawiany puch po kolana, w innym wywiany snieg do lodu.
Czyli najlepiej jakby miala rocker.
3) I jeszcze jedna - najwazniejsza rzecz: deseczka musi miec taka
wlasciwosc ze jedzie sie na niej tak samo dobrze do przodu jak i do
tylu - taki prawdziwy twin-tip - symetryczna deska. Czyli zgaduje -
musze szukac deseczki freestyle.

No wlasnie z punktem 3 mam problem - jak to znalezc w opisac
producenta? To sie jakos nazywa fachowo taka symetrycznosc?
Moze ktos cos podpowie. jaki model pojazdu spelnia te wszystki
warunki?
Czy skate banana lib tech jest symetryczna?

pozdrawiam:-)
Gosia

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-22 22:22:59
Autor: Marek Orszulka
snowboard do kite'a
Dnia Sat, 22 Aug 2009 12:29:55 -0700 (PDT), blackone napisał(a):

[...]

Uprzedzam - moja wiedza nt kite jest zerowa :)

Generalnie to się nazywa twin tip, ale rózni producenci lubią wprowadzać
swoje nazwy. True twin, itd.

http://www.lib-tech.com/snow/snowboards/skate-banana/
po prawej na dole jest SPECS.. a tam wygląda, że noise i tail są tej samej
szerokości oraz setback (u nich to jest offset) wynosi zero - czyli spełnia
teoretycznie wymogi bycia twinem.

Jeszcze taka kwestia - kiedyś widziałem ogłoszenia człowieka, który
sprzedawał 2szt Voelkl Coal i używał ich z kitem. Więc lepiej wybadaj na
jakimś forum co najlepiej dopasować do latania :)

--
Marek Orszulka
marek.orszulka@hot.pe-el

Data: 2009-08-22 13:52:53
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 22 Aug, 22:22, Marek Orszulka <marek.orszu...@hot.pe-el> wrote:
[...]

Dziekuje za wyjasnienie technicznego slownictwa - bo tu wlasnie mialam
watpliwosci co to setback, offset, i czy twin-tip - to rzeczywiscie
jest deseczka taka sama z tylu jak i z przodu;-)
No to odpalam przegladarke i probuje znalezc wiecej deseczek, ktore by
sie nadaly.

Jeszcze taka kwestia - kiedyś widziałem ogłoszenia człowieka, który
sprzedawał 2szt Voelkl Coal i używał ich z kitem. Więc lepiej wybadaj na
jakimś forum co najlepiej dopasować do latania :)

Znajomi kajciarze powiedzieli mi, ze najwazniejsze aby deseczka
spelniala 3 warunki: trzyma dobrze na twardym, nie topi sie w puchu, i
jest symetrycznym twin-tip'em, by dalo sie wygodnie jezdzic w obydwie
strony.
No to musze znalezc taki pojazd:-)
..
pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-23 11:29:25
Autor: s
snowboard do kite'a
blackone pisze:
Hej:-)
Do zimy coraz blizej - sierpien przeciez juz -wiec powoli zaczynam
myslec o nowym "projekcie";-) /.../
Gosia

Poszukaj moze tu:
http://www.kiteforum.pl/forum/viewforum.php?f=6&sid=298c66a5f3d0796eb58b00956268980a

Jak link nie bedzie dzialal:
http://www.kiteforum.pl/forum
na samym dole masz dzial "snowkite"

Z tego co kiedys slyszalem, to sie kupuje
najtanszego twin-tipa jaki jest w zasiegu,
genaralnie deche, ktorej nie bedzie zal.
Widzialem gdzies kiedys dedykowane dechy
do snowkita, ale gdzie i kiedy... nie pamietam :)

pozdro
sg

Data: 2009-08-23 23:53:03
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 23 Aug, 11:29, s <n...@ma.pl> wrote:

Poszukaj moze tu:http://www.kiteforum.pl/forum/viewforum.php?f=6&sid=298c66a5f3d0796eb...

Jak link nie bedzie dzialal:http://www.kiteforum.pl/forum
na samym dole masz dzial "snowkite"

Dzieki, zajrze tam pozniej.

Z tego co kiedys slyszalem, to sie kupuje
najtanszego twin-tipa jaki jest w zasiegu,
genaralnie deche, ktorej nie bedzie zal.

Ja po kamieniach nie chce jezdzic;-)
No ale fakt, jak wieje, to czasami kamienie wylaza na poczatku sezonu,
a moja sterownosc z latawcem jest daleeeeka od tej podczas zjezdzania
na stoku.

pozdrowcia
Gosia

Data: 2009-08-24 01:16:23
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 23 Aug, 11:29, s <n...@ma.pl> wrote:

Z tego co kiedys slyszalem, to sie kupuje
najtanszego twin-tipa jaki jest w zasiegu,

Tylko czy najtanszy twin-tip bedzie trzymal na twardym i "wspinal" sie
bez problemu na wyboje nawiane przez wiatr?
Ja juz nic nie wiem...
Probowalam latac na szerokim i dlugim K2 Gyrator, i na moim starym
wezszym krotszym Simsie Chaos - obie deski "directional", wiec szlo
dobrze tylko w 1 strone, ha ha;-)
Widze, ze szersza deska dziala zdecydowania lepiej do takich zabaw niz
wezsza - Sims za gleboko wpadal w snieg tylnia krawedzia.

Teraz znalazlam jeszcze cos takiego Lib Tech Skunk Apes, szersza i
sztywniejsza niz Skate Banana:
http://www.boyztoyz.pl/sklep/snowboard-deski-lib-technologies-cxpk/lib-tech-skunk-ape-mtx-wides_11687.html
Droga zabawka:-/ Ale w opisie bardzo zachecajaco pisza o jezdzie po
lodzie:-)

No nic, mam kilka miesiecy do zastanowienia sie, przegladania
katalogow dech roznych firm. Poki co +23 za oknem...

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-23 19:56:12
Autor: Bartosz Bogucki
snowboard do kite'a
a to nie jest tak ze latawiec w puchu Cie i tak wyciaga? IMHO totalnego laika wystarczy jakis freestyle i to pwnie krótszy niz zwykle wybralabys na klasyczne slizganie, mam racje?

--
call me preses, just preses :o)
SC GD 164 W

Data: 2009-08-23 23:42:36
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 23 Aug, 19:56, "Bartosz Bogucki" <bartosz.bogu...@gmail.nospa.com>
wrote:
a to nie jest tak ze latawiec w puchu Cie i tak wyciaga?

Jak mocno wieje, to owszem. Ale pamietaj, ze jezdzi sie w warukach,
krajobrazie mocno potraktowanym przez wiatr: przejscia z miejsc z
wywianym do lodu sniegiem, poprzez lodowe "fale" do glebokich zasp z
puchu (ta czesc jest oczywiscie najlepsza:-))    No przynajmniej ja
mam takie warunki do dyspozycji - na norweskich rozleglych
plaskowyzach w zimie tak to wyglada.
W polskich warunkach wiatrowych to byl kupila jakakolwiek symetryczna
deche, ale tutaj mam watpliwosci ze sie zakopie;-)

IMHO totalnego
laika wystarczy jakis freestyle i to pwnie krótszy niz zwykle wybralabys na
klasyczne slizganie, mam racje?

hmmm.... ja bym nie brala krotszej dechy - ze wzgledu na stabilnosc
dluzszego pojazdu. Tak mi sie przynajmniej wydaje, po probach z moich
K2 gyrator - ze krotszej bym nie chciala.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-24 15:01:46
Autor: maxtlat
snowboard do kite'a

hmmm.... ja bym nie brala krotszej dechy - ze wzgledu na stabilnosc
dluzszego pojazdu. Tak mi sie przynajmniej wydaje, po probach z moich
K2 gyrator - ze krotszej bym nie chciala.

a jak dlugi byl twoj gyrator?

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-08-24 06:03:17
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 24 Aug, 15:01, maxtlat <maxt...@poczta.onet.pl> wrote:
> hmmm.... ja bym nie brala krotszej dechy - ze wzgledu na stabilnosc
> dluzszego pojazdu. Tak mi sie przynajmniej wydaje, po probach z moich
> K2 gyrator - ze krotszej bym nie chciala.

a jak dlugi byl twoj gyrator?

162cm
W miekkim sniegu dziala przepieknie (w 1 strone, ha ha:-). Gorzej po
wjechaniu na twarde:-/

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-24 06:37:19
Autor: TomekM
snowboard do kite'a
> [...]

a jak dlugi byl twoj gyrator?

162cm
W miekkim sniegu dziala przepieknie (w 1 strone, ha ha:-). Gorzej po

:) przestancie myslec kategoriami snowboardzisy :)
bedziecie jezdxic po plaskim a czasami pod górke, zupelnie inny rozklad sil,
jazda w 100% na tylnej krawedzi, zupelnie inna prac nóg i ciala. Praktycznie nauka od poczatku.
Bez wzgladu na to jaka deche podepniecie na poczatku - bedzie niezauwazalnie z punktu widzenia nauki.
Najpierw opanowanie latawca - to co masz na nogach naprawde ma mniejsze znaczenie.
Mozna smigac na lyzwach, butach owinietych sienem (widzialem :) ), rodzej deski niema istotnego znaczenia.

Pozdrawiam i mam nadzieje do zobaczenia na stoku z latawcami
Tomek

Data: 2009-08-25 00:36:25
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 24 Aug, 15:37, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

:) przestancie myslec kategoriami snowboardzisy :)
bedziecie jezdxic po plaskim a czasami pod górke, zupelnie inny rozklad sil,

Plaskie to u mnie nie bardzo wystepuje;-) Zawsze troche w gore i
troche w dol:
http://www.pbase.com/blackone/image/111743182
http://www.pbase.com/blackone/image/112967600
http://www.pbase.com/blackone/image/113245228

Generalnie pomysl jest taki, aby latawce wykorzystywac
jako ...prywatny wyciag w gorach, a potem sliczny zjazd offpiste:-D
(moze sie za duzo naogladalismy filmow i reklamowek kite...)

[...]

Tjaa.... wszystko ladnie dziala, dopoki wiatr wieje z wlasciwej
strony, ha ha;-) Jazda pod wiatr nie bardzo wychodzi, trzeba wiecej
treningu.
No i jak wiatr zmienny, to z deska na nogach dochodzi 1 problem: wiatr
nagla slabnie - ja laduje siedzeniem i plecami w sniegu. Takze jeszcze
sporo do nauczenia w kwesti panowania nad latawcem.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-24 22:25:27
Autor: maxtlat
snowboard do kite'a
blackone pisze:
[...]

no wlasnie jak dziala na zmrozonym sniegu?
bo zastnawiam sie na turbo dream albo turbo dream wide
co prawda jest troche sztywniejsz i rocker troche mniejszy ale pewnie charakterystyka doc podobna

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-08-25 00:04:40
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 24 Aug, 22:25, maxtlat <maxt...@poczta.onet.pl> wrote:

> W miekkim sniegu dziala przepieknie (w 1 strone, ha ha:-). Gorzej po
> wjechaniu na twarde:-/

no wlasnie jak dziala na zmrozonym sniegu?

Dziala dobrze ale tylko do ... pewnej, niezbyt duzej predkosci.
Zadnych problemow przy spokojnej jezdzie, nigdy nie mialam przerazenia
w oczach, ze zaraz krawedz pusci i zlece w dol na jakim trudniejszym
odcinku, ale to nie jest carv-maszyna na oblodzone stoki. Za krotka
krawedz efektywna (niestabilnie), za miekki przod i tyl pojazdu, zero
wykopu. To jest desia z przeznaczeniem na jakikolwiek miekki snieg (w
ciezkim mokrym wiosennym sniegu prawie tak przyjemnie jak w puchu)
oraz wyboje, dziury pozatrasowe - ktore doskonale pochalania. W puchu
lata swietlne do przodu w porownaniu z deska ze zwykla konstrukcja.

pozdrawiam ze slonecznego Bergen:-)
Gosia

Data: 2009-08-23 23:22:55
Autor: TomekM
snowboard do kite'a
[...]

raz w zyciu widzialem deche typowo pod snowkiting. Miala calkowicie prota tylna krawedz.
Wydaje mi sie, ze ze wzgledu na niszowosc tego sportu, nie oplaca sie producenton
robis psecjalnych desek tylko pod snowkita. A z taliowanym backsidem tez sie da prosto jechac,
choc na poczatku sprawia to pewien problem.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-08-23 23:50:03
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 24 Aug, 08:22, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

raz w zyciu widzialem deche typowo pod snowkiting. Miala calkowicie prota
tylna krawedz.

tez cos takiego widzialam, bylo polowe tansze niz zwykly snowboard,
ale na tym sie nie da jezdzic normalnie na stoku, wiec odpada;-)

[...]

Da sie, ale jakos tak... dziwnie;-) probowalam na moim K2 gyrator.
No wiec rozwazam kupienie czegos innego, o ile sie nie przyzwyczaje.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-24 14:59:38
Autor: maxtlat
snowboard do kite'a
no to moe byc problem bo generalnie albo twin tip czyli raczej freestyle albo puch- ciezko to polaczyc...
niby rocker jest dobrym rozwiazaniem ale on skolei nie najlepiej sprawdza sie na lodzie i twardym podlozu wiec musisz sie zdecydowac w ktora strone bardziej isc.

--
God Save the Powder

Maxtlat

Data: 2009-08-24 06:21:31
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 24 Aug, 14:59, maxtlat <maxt...@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

a co z krawedziami "magne traction" Lib Tech? Tak sie chwala, ze to
tak doskonale dziala na twardym.

ktora strone bardziej isc.

na pewno twin-tip i jak najlepsze jezdzenie po wybojach - zeby sie
deseczka nie zaryla sztywnym przodem w zaspe albo co gorsza jakis
lodowy kalafior. To juz chyba lepiej jak krawedz pusci i sie czlowiek
przejedzie na plecach po sniegu niz jak nagle zaliczy niekontrolowany
full stop na wyboju, z nastepujacym wyrwaniem w powietrze przez
latawiec i moze jeszcze zaplataniem sie w linki;-)
 Ostatecznie jesli bedzie twardo, to moge kajtowac na nartach - choc
nie ukrywam, ze znacznie naturalniej na snb;-)

Co do latanie na desce w miekkim sniegu - dosc sztywny i wezszy sims
sie zakopuje, jedzie gleboko w sniegu, tylna czescia wiazan/butow
jedzie sie po sniegu - strasznie opornie. Na gyratorku o wiele
szybciej (bo nie gleboko w sniegu), latwiej, przyjemniej ale... tu
dochodzi koniecznosc ciaglego poprawiania "kursu" - przeciez kazdy
snowboard, a zwlaszcza miekki i to do tego z rockerem chce ciagle
skrecac a nie jechac w linii prostej na krawedzi.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-25 09:20:36
Autor: Marcino
snowboard do kite'a

Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:42ef46fa-4135-49b8-bef1-f8addcaae840g31g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Czesc

Z tego co pamietam dedykowana deske do sk mialy firmy Nobile i Cabrinha
Tutaj garsc informacji na temat doboru sprzetu
http://www.sieplywa.pl/siewie/2731/Jak_wybrac_wlasciwa_deske_na_snowkite

Ja uzywam do sk tylko nart, wiec w temacie deski moge pomóc tylko ww linkiem

Pzdr
Marcin

Data: 2009-08-25 01:07:12
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 09:20, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

[...]

Dzieki za info. No to zes mi filmik podeslal - nakrecony w mojej
pobliskiej miejscowce - lodowiec Folgefonna w srodku lata;-)
Ja nart uzylam pierwsze kilka razy z kitem gdy sie uczylam sterowania
"pojazdem" latajacym, ale jakos tak...bardzo nienaturalna pozycja,
b.duze obciazenie na jedna noge - niezbyt mi to podchodzi. Bardziej mi
sie podoba z deska - mimo, ze na desce (bez kite) jezdze znacznie
gorzej niz na nartach.
Tam gdzie musze daleko i wysoko podchodzic do miejscowki na latanie,
to na 100% dalej beda narty, bo na nartach zdecydowanie latwiej
chodzic  niz z deska na plecach;-) Ale tam gdzie mozna zaczac latac
zaraz po wyjsciu z samochodu,  pociagu, wyciagu, to bedzie jednak
deseczka.
    Patrze na te deske Nobile teraz. Promiec skretu 20m, cena - polowa
zwyklego snowboardu.
Hmm.... moze i cos takiego?!?!?!  Ale z drugiej strony taka deska jest
nieuzytkowa na stoku bez latawca:-/ Ciezko sie zdecydowac.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-25 17:42:51
Autor: Marcino
snowboard do kite'a

Dzieki za info. No to zes mi filmik podeslal - nakrecony w mojej
pobliskiej miejscowce - lodowiec Folgefonna w srodku lata;-)

np,.. pozazdroscic bliskosci takich spotów ;)

b.duze obciazenie na jedna noge

fakt, na pewno duzo wieksze niz na snb, na pewno zminimalizujesz

to z czasem, kiedy juz dobrze opanujesz latawiec ......racja jednak,

ze do sk bardziej jakos pasuje snb ;) chociazby dlatego ze

bardziej przypomina kitesurfing . sam przymierzam sie do przesiadki na

snb do kite'a. Z tego co mówili znajomi latajacy z deska po sniegu

wystarczy najzwyklejsza decha ,.. ustawiasz wiazania na kaczke i tyle ;)

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym watku.

Jest tam cala masa ludzi z zajawka na sk, na pewno pomoga w detalach

pzdr i powodzenia w doskonaleniu sk, zabawa jest przednia , ale pamietaj o kasku a

nawet o ochraniaczach bo gleby na sniegu / ladzie potrafia byc

duzo "grubsze" niz na wodzie :)

http://www.kiteforum.tv/video/snowkite_slams.html

Marcin

Data: 2009-08-25 23:55:34
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 17:42, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

> b.duze obciazenie na jedna noge

fakt, na pewno duzo wieksze niz na snb, na pewno zminimalizujesz
to z czasem, kiedy juz dobrze opanujesz latawiec ......racja jednak,
ze do sk bardziej jakos pasuje snb ;)

A do nart bardziej pasuje skrzydelko do speed-riding - no przynajmniej
na oko pasuje;-) Tez by sie chcialo, tylko na wszystko budzetu - czasu
nie wystarcza...

[...]

Ustawilam na kaczke, poprzesuwalam wiazania by bardziej symetrycznie
bylo, ale i tak czuje ze deska jest mocno directional i sie dziwnie
jedzie w 1 strone:-/

Czyli do rozwazenia 3 mozliwosci:
1) kupuje najtanszego symetrycznego FS - teoretycznie powinno
dzialac..
2) kupuje deske dedykowana do snowkite, ale to rozwiazanie mi sie nie
podoba, bo przyjemnosc z jazdy bez kite na takiej desce niemalze bez
taliowania jest znikoma. A deska ma byc i do kite i do zjazdow.
3) dalej szukam na roznych forum deskowo-latawcowych polskich i
norweskich snb idealnego

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym
watku.

na razie wyslalam zapytanie na www.landkiting/forum - maja tam duzy
dzial o snowkite:-)
Na kiteforum.pl musze sie najpierw zarejestrowac.

pzdr i powodzenia w doskonaleniu sk, zabawa jest przednia , ale pamietaj o
kasku a
nawet o ochraniaczach bo gleby na sniegu / ladzie potrafia byc
duzo "grubsze" niz na wodzie :)

Tjaa...Ja jeszcze nie jestem (na szczescie?!) na poziomie skokow -
lotow, ale gleby potrafia byc "piekne" rowniez jak sie deska zaryje w
dziure lub wyboj, lub nagle przyjdzie niespodziewany silny poryw
wiatru.
Do ochraniaczy i kasku na szczescie jestem przyzwyczajona z okazji
nagminnego jezdzenia na nartach/desce poza trasami ;-)  Wlasnie
wymienilam trapez z miekkiego Maui Magic na szeroki Ocean Rodeo
Session 2 Hybrid - teraz ochraniacz na plecy sie miesci bez problemu -
no i problem z bolesnym waleniem plecami/siedzeniem w snieg przy
slabnieciu wiatru zostaje w ten sposob mocno zmniejszony;-)

http://www.kiteforum.tv/video/snowkite_slams.html

Rozpoznaje miejscowki: Hardangervidda i Oppdal:-D
Gleby...taaak...skad ja to znam

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-26 04:18:39
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 17:42, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym
watku.

Zajrzalam na landkiting.pl  - ale jeszcze mi nic nie odpowiedzieli.
Wyslalam to samo zapytanie rowniez na norweskie  kiteforum.no i
przyszla odpowiedz od goscia, ktory w tym roku zajal 5-te miejsce w
mistrzostwach fresstyle snowkite w Norwegii:

streszczajac:
"zarowno Lib Tech skate Banana jak i tegoroczne freestylowe twin-tipy
K2 z rockerem beda sie bardzo dobrze sprawowac z kite w Twoich
miejscowkach".
(znaczy sie w miejscowkach z glebokim sniegiem;-)

Dalej bylo jeszcze o tym, ze sklepy kite w Norwegii na nadchodzacy
sezon sciagaja wlasnie _freestylowe_ deski twin-tip z rockerem - jako
uniwersalny sprzet do snowkite i i zwyklej jazdy.

No to jestem juz znacznie blizej podjecia decyzji wyboru pojazdu -
teraz tylko znalezc go za dobra cene;-)

pozdrawiam z (o dziwo) slonecznego Bergen:-)
Gosia

Data: 2009-08-31 22:39:46
Autor: maxtlat
snowboard do kite'a
blackone pisze:
[...]

no to w takim razie wychodzi ze K2 parkstar powinien byc dla ciebie idealny:)

--
God Save the Powder

Maxtlat

snowboard do kite'a