snowboard do kite'a

Data: 2009-08-25 09:20:36
Autor: Marcino
snowboard do kite'a

Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:42ef46fa-4135-49b8-bef1-f8addcaae840g31g2000yqc.googlegroups.com...
Hej:-)
Do zimy coraz blizej - sierpien przeciez juz -wiec powoli zaczynam
myslec o nowym "projekcie";-)
Potrzebna mi deseczka do jazdy z kite. Gdy wieje, snieg jest dosc
specyficzny, wiec idealna deseczka  musi spelniac kilka warunkow:
1) musi trzymac na twardym sniegu
2) nie moze sie zakopywac  w puchu - a raczej w zmiennych warunkach: w
jednym miejscu nawiany puch po kolana, w innym wywiany snieg do lodu.
Czyli najlepiej jakby miala rocker.
3) I jeszcze jedna - najwazniejsza rzecz: deseczka musi miec taka
wlasciwosc ze jedzie sie na niej tak samo dobrze do przodu jak i do
tylu - taki prawdziwy twin-tip - symetryczna deska. Czyli zgaduje -
musze szukac deseczki freestyle.

No wlasnie z punktem 3 mam problem - jak to znalezc w opisac
producenta? To sie jakos nazywa fachowo taka symetrycznosc?
Moze ktos cos podpowie. jaki model pojazdu spelnia te wszystki
warunki?
Czy skate banana lib tech jest symetryczna?

pozdrawiam:-)
Gosia

pozdrawiam
Gosia

Czesc

Z tego co pamietam dedykowana deske do sk mialy firmy Nobile i Cabrinha
Tutaj garsc informacji na temat doboru sprzetu
http://www.sieplywa.pl/siewie/2731/Jak_wybrac_wlasciwa_deske_na_snowkite

Ja uzywam do sk tylko nart, wiec w temacie deski moge pomóc tylko ww linkiem

Pzdr
Marcin

Data: 2009-08-25 01:07:12
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 09:20, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

[...]

Dzieki za info. No to zes mi filmik podeslal - nakrecony w mojej
pobliskiej miejscowce - lodowiec Folgefonna w srodku lata;-)
Ja nart uzylam pierwsze kilka razy z kitem gdy sie uczylam sterowania
"pojazdem" latajacym, ale jakos tak...bardzo nienaturalna pozycja,
b.duze obciazenie na jedna noge - niezbyt mi to podchodzi. Bardziej mi
sie podoba z deska - mimo, ze na desce (bez kite) jezdze znacznie
gorzej niz na nartach.
Tam gdzie musze daleko i wysoko podchodzic do miejscowki na latanie,
to na 100% dalej beda narty, bo na nartach zdecydowanie latwiej
chodzic  niz z deska na plecach;-) Ale tam gdzie mozna zaczac latac
zaraz po wyjsciu z samochodu,  pociagu, wyciagu, to bedzie jednak
deseczka.
    Patrze na te deske Nobile teraz. Promiec skretu 20m, cena - polowa
zwyklego snowboardu.
Hmm.... moze i cos takiego?!?!?!  Ale z drugiej strony taka deska jest
nieuzytkowa na stoku bez latawca:-/ Ciezko sie zdecydowac.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-25 17:42:51
Autor: Marcino
snowboard do kite'a

Dzieki za info. No to zes mi filmik podeslal - nakrecony w mojej
pobliskiej miejscowce - lodowiec Folgefonna w srodku lata;-)

np,.. pozazdroscic bliskosci takich spotów ;)

b.duze obciazenie na jedna noge

fakt, na pewno duzo wieksze niz na snb, na pewno zminimalizujesz

to z czasem, kiedy juz dobrze opanujesz latawiec ......racja jednak,

ze do sk bardziej jakos pasuje snb ;) chociazby dlatego ze

bardziej przypomina kitesurfing . sam przymierzam sie do przesiadki na

snb do kite'a. Z tego co mówili znajomi latajacy z deska po sniegu

wystarczy najzwyklejsza decha ,.. ustawiasz wiazania na kaczke i tyle ;)

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym watku.

Jest tam cala masa ludzi z zajawka na sk, na pewno pomoga w detalach

pzdr i powodzenia w doskonaleniu sk, zabawa jest przednia , ale pamietaj o kasku a

nawet o ochraniaczach bo gleby na sniegu / ladzie potrafia byc

duzo "grubsze" niz na wodzie :)

http://www.kiteforum.tv/video/snowkite_slams.html

Marcin

Data: 2009-08-25 23:55:34
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 17:42, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

> b.duze obciazenie na jedna noge

fakt, na pewno duzo wieksze niz na snb, na pewno zminimalizujesz
to z czasem, kiedy juz dobrze opanujesz latawiec ......racja jednak,
ze do sk bardziej jakos pasuje snb ;)

A do nart bardziej pasuje skrzydelko do speed-riding - no przynajmniej
na oko pasuje;-) Tez by sie chcialo, tylko na wszystko budzetu - czasu
nie wystarcza...

[...]

Ustawilam na kaczke, poprzesuwalam wiazania by bardziej symetrycznie
bylo, ale i tak czuje ze deska jest mocno directional i sie dziwnie
jedzie w 1 strone:-/

Czyli do rozwazenia 3 mozliwosci:
1) kupuje najtanszego symetrycznego FS - teoretycznie powinno
dzialac..
2) kupuje deske dedykowana do snowkite, ale to rozwiazanie mi sie nie
podoba, bo przyjemnosc z jazdy bez kite na takiej desce niemalze bez
taliowania jest znikoma. A deska ma byc i do kite i do zjazdow.
3) dalej szukam na roznych forum deskowo-latawcowych polskich i
norweskich snb idealnego

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym
watku.

na razie wyslalam zapytanie na www.landkiting/forum - maja tam duzy
dzial o snowkite:-)
Na kiteforum.pl musze sie najpierw zarejestrowac.

pzdr i powodzenia w doskonaleniu sk, zabawa jest przednia , ale pamietaj o
kasku a
nawet o ochraniaczach bo gleby na sniegu / ladzie potrafia byc
duzo "grubsze" niz na wodzie :)

Tjaa...Ja jeszcze nie jestem (na szczescie?!) na poziomie skokow -
lotow, ale gleby potrafia byc "piekne" rowniez jak sie deska zaryje w
dziure lub wyboj, lub nagle przyjdzie niespodziewany silny poryw
wiatru.
Do ochraniaczy i kasku na szczescie jestem przyzwyczajona z okazji
nagminnego jezdzenia na nartach/desce poza trasami ;-)  Wlasnie
wymienilam trapez z miekkiego Maui Magic na szeroki Ocean Rodeo
Session 2 Hybrid - teraz ochraniacz na plecy sie miesci bez problemu -
no i problem z bolesnym waleniem plecami/siedzeniem w snieg przy
slabnieciu wiatru zostaje w ten sposob mocno zmniejszony;-)

http://www.kiteforum.tv/video/snowkite_slams.html

Rozpoznaje miejscowki: Hardangervidda i Oppdal:-D
Gleby...taaak...skad ja to znam

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-26 04:18:39
Autor: blackone
snowboard do kite'a
On 25 Aug, 17:42, "Marcino" <marc...@op.pl> wrote:

Koniecznie zajrzyj na kiteforum.pl , o którym wspominal juz ktos w tym
watku.

Zajrzalam na landkiting.pl  - ale jeszcze mi nic nie odpowiedzieli.
Wyslalam to samo zapytanie rowniez na norweskie  kiteforum.no i
przyszla odpowiedz od goscia, ktory w tym roku zajal 5-te miejsce w
mistrzostwach fresstyle snowkite w Norwegii:

streszczajac:
"zarowno Lib Tech skate Banana jak i tegoroczne freestylowe twin-tipy
K2 z rockerem beda sie bardzo dobrze sprawowac z kite w Twoich
miejscowkach".
(znaczy sie w miejscowkach z glebokim sniegiem;-)

Dalej bylo jeszcze o tym, ze sklepy kite w Norwegii na nadchodzacy
sezon sciagaja wlasnie _freestylowe_ deski twin-tip z rockerem - jako
uniwersalny sprzet do snowkite i i zwyklej jazdy.

No to jestem juz znacznie blizej podjecia decyzji wyboru pojazdu -
teraz tylko znalezc go za dobra cene;-)

pozdrawiam z (o dziwo) slonecznego Bergen:-)
Gosia

Data: 2009-08-31 22:39:46
Autor: maxtlat
snowboard do kite'a
blackone pisze:
[...]

no to w takim razie wychodzi ze K2 parkstar powinien byc dla ciebie idealny:)

--
God Save the Powder

Maxtlat

snowboard do kite'a