Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   socjalizm na calego

socjalizm na calego

Data: 2010-09-16 08:14:47
Autor: Robert Wicik
socjalizm na calego
Użytkownik "crawshank" <crawshank@o2.pl> napisał w wiadomości news:i6sbtp$ffj$1node2.news.atman.pl...
http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-diesli,artykul.html?node=2

najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ... dlaczego otwartym tekstem nie powiedza, ze chodzi o kolejne fiskalne szabrowanie w kieszeniach ludzi ... zupelnie jakby politycy (zwlaszcza unijni) lepiej wiedzieli jak wydac kase jak ludzie, ktorzy ja zarabiaja ... ile takich ruchow jeszcze trzeba, zeby ludzie zrozumieli ze ten system jest budowany przeciwko nam ...

System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

Data: 2010-09-16 02:48:12
Autor: choczsz
socjalizm na calego
On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <rwi...@NNNpoczta.onet.pl> wrote:
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na
stacjach z powodu niższej akcyzy.

Masz racje, nie widze powodu dlaczego akcyza jest rozna dla ON czy
benzyny czy LPG.
Z drugiej strony to nie widze sposobu na ustalenie "sprawiedliwej"
akcyzy dla paliw. Akcyza jest podatkiem kwotowym, nie procentowym. Czy
sprawiedliwe byloby dowalenie jednakowej kwoty akcyzy na paliwe do
kazdej jednostki masy czy objetosci, czy energii czy ilosci kilometrow
przejechanych wzorcowym pojazdem na litrze dnanego paliwa? Bo kazda
metoda bedzie dawac fory innemu gatunkowi paliwa.
Tylko ze to wszystko jest fraszka, w porownaniu do prawdziwego
problemu.
Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
nie obywatela).
Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).
Niestety w demokracji nie doczekamy sie nigdy ani wolnego rynku, ani
rezygnacji z obecnych kuriozalnie wysokich, niewolniczych, obciazen
fiskalnych. Co gorsza, w demokracji nie doczekamy sie nawet znaczacego
kroku w tym kierunku. W demokracji zawsze poklask wsrod ludu bedzie
mial socjalizm. Demokracja to rzady tyrana zwanego ludem.

Data: 2010-09-16 02:51:32
Autor: choczsz
socjalizm na calego
On 16 Wrz, 11:48, choczsz <zovyo...@jadamspam.pl> wrote:

....a tak w ogole to wszystkie diesle to smierdziuchy, kopcie i
klekoty ;)

Data: 2010-09-18 02:12:07
Autor: jacek2v
socjalizm na calego
On 16 Wrz, 11:48, choczsz <zovyo...@jadamspam.pl> wrote:
On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <rwi...@NNNpoczta.onet.pl> wrote:

> System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na
> stacjach z powodu niższej akcyzy.

Masz racje, nie widze powodu dlaczego akcyza jest rozna dla ON czy
benzyny czy LPG.
Z drugiej strony to nie widze sposobu na ustalenie "sprawiedliwej"
akcyzy dla paliw. Akcyza jest podatkiem kwotowym, nie procentowym. Czy
sprawiedliwe byloby dowalenie jednakowej kwoty akcyzy na paliwe do
kazdej jednostki masy czy objetosci, czy energii czy ilosci kilometrow
przejechanych wzorcowym pojazdem na litrze dnanego paliwa? Bo kazda
metoda bedzie dawac fory innemu gatunkowi paliwa.
Tylko ze to wszystko jest fraszka, w porownaniu do prawdziwego
problemu.
Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
nie obywatela).
Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).

True :)

Niestety w demokracji nie doczekamy sie nigdy ani wolnego rynku, ani
rezygnacji z obecnych kuriozalnie wysokich, niewolniczych, obciazen
fiskalnych. Co gorsza, w demokracji nie doczekamy sie nawet znaczacego
kroku w tym kierunku. W demokracji zawsze poklask wsrod ludu bedzie
mial socjalizm. Demokracja to rzady tyrana zwanego ludem.

Polityka; nie ma czegoś takiego jak "rządy ludu" :)

Pzdr.

Data: 2010-09-18 13:32:19
Autor: J.F.
socjalizm na calego
On Thu, 16 Sep 2010 02:48:12 -0700 (PDT),  choczsz wrote:
Otoz ja nie widze najmniejszego powodu, dla ktorego w ogole istnieje
podatek akcyzowy. Oprocz oczywiscie tego powodu, ze jest to kolejne (i
znaczace) obciazenie podatkowe obywatela. Obciazenie jedno z wielu - a
im ich wiecej i im bardziej rozmyte i ukryte, tym lepiej (dla systemu,
nie obywatela).
Ceny paliw, tak jak wszystkich innych towarow i uslug, regulowac
powinien jedynie rynek (oczywiscie wolny).

Dwie rzeczy:
a) zapewnienie finansowania drog,
b) rynek rynkiem, ale moze panstwo wie lepiej i chce rynek ksztaltowac
- np zeby obywatel jezdzil malym elektrycznym econoboxem, a nie
wielkim krazownikiem spalajacym 20/100, ktorego ani gdzie zaparkowac,
ani rozpedzic :-) I to niekoniecznie musi byc socjalizm, ale np
bezpieczenstwo - zeby kraj funkcjonowal jak Rosjanie kurek zakreca.

J.

Data: 2010-09-16 09:37:20
Autor: Paweł
socjalizm na calego
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie produkując benzyny.

Data: 2010-09-16 09:38:35
Autor: kml
socjalizm na calego

Użytkownik "Paweł" <pawelwywal@c-system.com.pl> napisał w wiadomości news:4c91c92e$0$27024$65785112news.neostrada.pl...
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie produkując benzyny.

Durzo niesprawiedliwy.

Data: 2010-09-16 11:56:35
Autor: G Nowak
socjalizm na calego
On 2010-09-16 8:38 AM, kml wrote:

Użytkownik "Paweł" <pawelwywal@c-system.com.pl> napisał w wiadomości
news:4c91c92e$0$27024$65785112news.neostrada.pl...
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów
produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON
nie produkując benzyny.

Durzo niesprawiedliwy.


Tesz to hcialem napisac ;)

--
g

Data: 2010-09-16 10:50:22
Autor: Mirek Ptak
socjalizm na calego
Dnia 2010-09-16 09:37,  *Paweł* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów
produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
produkując benzyny.

Dlatego kwitnie handel wymienny z Ameryka północną, która zużywa duRZo benzyna i znacznie mniej ON :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

Data: 2010-09-16 13:41:41
Autor: Jotte
socjalizm na calego
W wiadomości news:4c91c92e$0$27024$65785112news.neostrada.pl Paweł
<pawelwywal@c-system.com.pl> pisze:

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie produkując benzyny.
3 krótkie zdania, 4 błędy - niezła wizytówka.

--
Jotte

Data: 2010-09-18 09:19:39
Autor: MichałG
socjalizm na calego
Jotte pisze:
W wiadomości news:4c91c92e$0$27024$65785112news.neostrada.pl Paweł
<pawelwywal@c-system.com.pl> pisze:

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie produkując benzyny.
3 krótkie zdania, 4 błędy - niezła wizytówka.

Pokolenie "Matura 30%" ?   :)
--
Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-09-18 02:18:34
Autor: jacek2v
socjalizm na calego
On 16 Wrz, 09:37, "Paweł" <pawelwy...@c-system.com.pl> wrote:
> System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów
> produkcji, jest tańszy na stacjach z powodu niższej akcyzy.

I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
produkując benzyny.

A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?


Pzdr.

Data: 2010-09-18 10:24:07
Autor: Waldek Godel
socjalizm na calego
Dnia Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):

A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?


Pomerdało się osiołkowi ON z LPG...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-09-18 11:50:17
Autor: J.F.
socjalizm na calego
On Sat, 18 Sep 2010 10:24:07 +0100,  Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT), jacek2v napisał(a):
A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?

Pomerdało się osiołkowi ON z LPG...

Nic sie nie pomerdalo. Tak to juz jest ze ropa naftowa zawiera
benzyne, nafte, oleje lekkie, oleje ciezkie, LPG i mase innych
skladnikow.

Co sie wydestyluje trzeba sprzedac lub wyrzucic - na szczescie
wszystko to cenny surowiec :-) Rynek decyduje o cenach.

Ten piekny obraz zakloca niestety mozliwosc crackingu i reformingu.

J.

Data: 2010-09-18 10:57:08
Autor: Waldek Godel
socjalizm na calego
Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:50:17 +0200, J.F. napisał(a):

Nic sie nie pomerdalo. Tak to juz jest ze ropa naftowa zawiera
benzyne, nafte, oleje lekkie, oleje ciezkie, LPG i mase innych
skladnikow.

Co sie wydestyluje trzeba sprzedac lub wyrzucic - na szczescie
wszystko to cenny surowiec :-) Rynek decyduje o cenach.

No popatrz.. to znaczy, że mimo, że rynek decyduje, to dane rynkowe kłamią?
Jeden z pierwszych wyników z gógla:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33207,5841697.html
skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%
a drugie o ponad 35%? Jak to wyjaśnisz? Cudem Tuska?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-09-18 10:59:58
Autor: Robert Rędziak
socjalizm na calego
On Sat, 18 Sep 2010 10:57:08 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote:

http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33207,5841697.html
skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%
a drugie o ponad 35%? Jak to wyjaśnisz? Cudem Tuska?

 Przecie napisał: cracking i reforming. Wiem, trudne słowa.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-09-18 12:09:48
Autor: Waldek Godel
socjalizm na calego
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:59:58 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):

 Przecie napisał: cracking i reforming. Wiem, trudne słowa.


Tak, wiem, przerabiają nadmiar ropy na AdBlue. --
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Data: 2010-09-18 12:59:12
Autor: J.F.
socjalizm na calego
On Sat, 18 Sep 2010 10:57:08 +0100,  Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:50:17 +0200, J.F. napisał(a):
Nic sie nie pomerdalo. Tak to juz jest ze ropa naftowa zawiera
benzyne, nafte, oleje lekkie, oleje ciezkie, LPG i mase innych
skladnikow.
Co sie wydestyluje trzeba sprzedac lub wyrzucic - na szczescie
wszystko to cenny surowiec :-)

No popatrz.. to znaczy, że mimo, że rynek decyduje, to dane rynkowe kłamią?
Jeden z pierwszych wyników z gógla:
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33207,5841697.html
skoro produkcja jednego jest zależna od drugiego, to jak jedno rośnie o 11%
a drugie o ponad 35%?  Jak to wyjaśnisz? Cudem Tuska?

No przeciez pisalem ze Orlen ma instalacje do krakingu, RG tez :-)

Poza tym nie 35%, tylko troche mniej - skomasuj ON i OO bo to te same
frakcje. Razem wychodzi mi 17% roznicy wspolczynnika udzialu.
Mozna tez manipulowac zrodlami ropy - i ich skladem.

Dalej by trzeba specjalistow w temacie- czy dane nie sa zafalszowane
przez "produkcje" metoda mieszania komponentow z importu [teraz sie
chyba nie oplaca, ale byl czas gdy Jet/Solo/Duo zwozily z Rosji nafte
lotnicza i olej opalowy i robily paliwo do diesla], jak sie liczy
surowce podebrane na inne produkty - tworzywa sztuczne chocby.

I technologa z Orlenu - jakie maja mozliwosci instalacji, moze po
prostu asfalt byl tani a ON sredni to przerabiali duzo.

J.

Data: 2010-09-18 13:23:18
Autor: J.F.
socjalizm na calego
On Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
produkując benzyny.

A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?

No wiesz - przypominam ze byly czasy gdy charakterystyczna cecha
rafinerii byla plonaca tzw pochodnia. Bo np nie bylo chetnych na
propan i co zrobisz ? J.

Data: 2010-09-18 11:49:45
Autor: masti
socjalizm na calego
Dnia pięknego Sat, 18 Sep 2010 13:23:18 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

On Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON
nie produkując benzyny.

A skąd takie informacje?
A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?

No wiesz - przypominam ze byly czasy gdy charakterystyczna cecha
rafinerii byla plonaca tzw pochodnia. Bo np nie bylo chetnych na propan
i co zrobisz ?

nadmiar gazu do tej pory jest spalany i to nie dlatego, że nie ma chetnych, tylko to są niewielkie ilości, których nie opłaca się czyścić




--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2010-09-19 05:56:05
Autor: jacek2v
socjalizm na calego
On 18 Wrz, 13:23, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 18 Sep 2010 02:18:34 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
>> I taki system jest nie opłacalny! Europa sprzedaje po kosztach benzyne
>> której produkujemy za durzo. Przypominam że nie da się produkować ON nie
>> produkując benzyny.

>A skąd takie informacje?
>A co by było gdy diesli nie było to ten ON do rzek byśmy lali czy co?

No wiesz - przypominam ze byly czasy gdy charakterystyczna cecha
rafinerii byla plonaca tzw pochodnia. Bo np nie bylo chetnych na
propan i co zrobisz ?

Ciekawe co na by powiedzieli Ci SamWieszKto co tym SamWieszJakim
EFEKTEM się zajmują :)

Jacek

Data: 2010-09-18 02:22:08
Autor: jacek2v
socjalizm na calego
On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <rwi...@NNNpoczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "crawshank" <crawsh...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:i6sbtp$ffj$1node2.news.atman.pl...

>http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-diesli,artykul.html...

> najsmieszniejsza jest ta unijna nowomowa o 'wyrownywaniu cen' ... dlaczego otwartym tekstem nie
> powiedza, ze chodzi o kolejne fiskalne szabrowanie w kieszeniach ludzi .... zupelnie jakby
> politycy (zwlaszcza unijni) lepiej wiedzieli jak wydac kase jak ludzie, ktorzy ja zarabiaja ...
> ile takich ruchow jeszcze trzeba, zeby ludzie zrozumieli ze ten system jest budowany przeciwko
> nam ...

System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na
stacjach z powodu niższej akcyzy.

Jeśli jest rzeczywiście koszt wyprodukowania ON jest wyższy to pomoże
jedynie zlikwidowanie akcyzy i opłaty paliwowej.

Pzdr.

Data: 2010-09-18 13:16:37
Autor: J.F.
socjalizm na calego
On Sat, 18 Sep 2010 02:22:08 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <rwi...@NNNpoczta.onet.pl> wrote:
System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na
stacjach z powodu niższej akcyzy.

Jeśli jest rzeczywiście koszt wyprodukowania ON jest wyższy to pomoże
jedynie zlikwidowanie akcyzy i opłaty paliwowej.

Zlikwidowac sie nie da - budzet upadnie :-) Chyba ze wprowadza
taksometry kilometrowe, albo bramki na kazdym skrzyzowaniu. Co byc moze nas czeka, bo alternatywnych napedow przybywa.

Natomiast zrownac mozna - w zasadzie za kilogram. Albo zgodnie z nowa
moda - za kg zawartego wegla :-)

Co do kosztow - proces produkcji jest jeden (destylacja/rafinacja) a
produktow z niego kilka. To jak ustalic ile ktory kosztuje ? Dopiero dalsze zabiegi maja wymierne koszty - oczyszczanie,
odsiarczanie, dodatki uszlachetniajace.


J.

Data: 2010-09-19 06:02:17
Autor: jacek2v
socjalizm na calego
On 18 Wrz, 13:16, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
On Sat, 18 Sep 2010 02:22:08 -0700 (PDT),  jacek2v wrote:
>On 16 Wrz, 08:14, "Robert Wicik" <rwi...@NNNpoczta.onet.pl> wrote:
>> System do tej pory był niesprawiedliwy, bo ON, mimo wyższych kosztów produkcji, jest tańszy na
>> stacjach z powodu niższej akcyzy.

>Jeśli jest rzeczywiście koszt wyprodukowania ON jest wyższy to pomoże
>jedynie zlikwidowanie akcyzy i opłaty paliwowej.

Zlikwidowac sie nie da - budzet upadnie :-) Chyba ze wprowadza
taksometry kilometrowe, albo bramki na kazdym skrzyzowaniu.
Co byc moze nas czeka, bo alternatywnych napedow przybywa.

A tam padnie. Jakby tak powoli ucinać po kilka procent co roku, toby i
nie bolało :)
Niższe koszty transportu => tańsze produkty/usługi => większy tzw.
"ożywienie godpodarcze" => większe dochody państwa z VAT i pod.
dochodowych.
Poza tym zlikwidować koncesję i żeby każdy mógł dobie np. "wycisnąć"
ON :)
Same plusy :)

Natomiast zrownac mozna - w zasadzie za kilogram. Albo zgodnie z nowa
moda - za kg zawartego wegla :-)

Co do kosztow - proces produkcji jest jeden (destylacja/rafinacja) a
produktow z niego kilka. To jak ustalic ile ktory kosztuje ?

Dopiero dalsze zabiegi maja wymierne koszty - oczyszczanie,
odsiarczanie, dodatki uszlachetniajace.

Sam widzisz ile problemów :) i do tego sztucznych. Zlikwidować i tyle.
Najlepsza zasada to KISS :) "rób jak najprościej ... głupku" (to nie
do Ciebie) :)

Jacek

socjalizm na calego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona