Data: 2010-09-16 09:37:43 | |
Autor: hants | |
socjalizm na calego | |
"crawshank" <crawshank@o2.pl> wrote in message news:i6sbtp$ffj$1node2.news.atman.pl...
http://moto.onet.pl/1625600,1,unia-konczy-kariere-diesli,artykul.html?node=2 Co Cie tak smieszy? W UK - odkąd pamiętam ON był droższy od benzyny. |
|
Data: 2010-09-16 09:51:04 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Thu, 16 Sep 2010 09:37:43 +0100, hants napisał(a):
Co Cie tak smieszy? W UK - odkąd pamiętam ON był droższy od benzyny. Może to: "Diesle, żeby dorównać silnikom benzynowym w emisji np. tlenków azotu, muszą mieć zainstalowane drogie filtry w układzie wydechowym, co znacznie podnosi koszty ich eksploatacji." Ja się popłakałem ze śmiechu. Choć może nie powinienem się naśmiewać z głupoty autora... -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 00:58:44 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Thu, 16 Sep 2010 09:51:04 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Thu, 16 Sep 2010 09:37:43 +0100, hants napisał(a): Ale co tu jest takie smieszne/glupie ? J. |
|
Data: 2010-09-17 00:14:46 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 00:58:44 +0200, J.F. napisał(a):
Może to: Może to, że silniki benzynowe również muszą mieć instalowane drogie filtry w układzie wydechowym, żeby spełnić normy emisji, co dziennikarzyna albo skwapliwie pominął, albo wręcz zapomniał (może nie wie albo co..) -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 09:29:24 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał
Dnia Fri, 17 Sep 2010 00:58:44 +0200, J.F. napisał(a): Ale diesle naprawde produkuja wiecej tlenkow azotu i sadzy, w zwiazku z czym ich filtry sa bardziej skomplikowane. Kosztowniejsze tez, ale czy tak bardzo to nie bylbym pewien - te czesci chyba nie wymagaja platyny/palladu. J. |
|
Data: 2010-09-17 09:20:49 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 09:29:24 +0200, J.F. napisał(a):
Ale diesle naprawde produkuja wiecej tlenkow azotu i sadzy, w zwiazku z czym ich filtry sa bardziej skomplikowane. Skąd masz te rewelacje, drogi Watsonie? Z Bravo Girl! ??? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 15:01:57 | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 09:20:49 +0100, Waldek Godel napisaĹ(a):
SkÄ d masz te rewelacje, drogi Watsonie? Z Bravo Girl! ???Produkuja wiecej NOx bo: * maja wyzsze maksymalne temperaury spalania, * maja wiekszy nadmiar powietrza w prawie calym zakresie pracy (poza pelna moca). Dane z ksiazek o kontrolach emisji z procesow spalania :) -- Jaroslaw "jaros" Berezowski |
|
Data: 2010-09-17 14:41:18 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 15:01:57 +0200, Jaroslaw Berezowski
<prezydent@gov.pl> wrote: Dane z ksiazek o kontrolach emisji z procesow spalania :) Książki się nie znają. Święty Diesel jest najlepsze :P r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-17 22:13:20 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 09:20:49 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Fri, 17 Sep 2010 09:29:24 +0200, J.F. napisał(a): Czasem wystarczy logicznie pomyslec .. skoro producenci je stosuja, to widac sa potrzebne :-) J. |
|
Data: 2010-09-17 21:23:22 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 22:13:20 +0200, J.F. napisał(a):
Czasem wystarczy logicznie pomyslec .. skoro producenci je stosuja, to A którzy stosują te bardziej skomplikowane od katalizatorów z benzyniaków? I jak katalizator może byc mniej skomplikowany od sitka? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-18 10:46:47 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 21:23:22 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Fri, 17 Sep 2010 22:13:20 +0200, J.F. napisał(a): Najwyrazniej tak, skoro musza miec te same funcje co benzynowy i jeszcze dwie dodatkowe. I jak katalizator może byc mniej skomplikowany od sitka? sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie w komputerze, plus pare sond wiecej, plus wymuszony styl jazdy ... plus jeszcze odsiarczanie paliwa. Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci, bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny. Drugi skladnik jest iluzoryczny, trzeci doprowadzilsmy do odwrotnosci. Moze to naprawde ma sens zeby ciezarowki jezdzily na ON a osobowe na benzyne. Trzeba by wziasc jakies dwie wspolczesne konstrukcje i gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco oszczedniejsze diesle jesli to oznacza wieksze straty na reforming paliwa, masywniejsze silniki, turbiny, i na koniec gorsze powietrze. I jeszcze mozna by w badania biopaliwa wplesc. J. |
|
Data: 2010-09-18 10:10:09 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:46:47 +0200, J.F. napisał(a):
sitko, plus uklad doprowadzania plynu, plus odpowiednie oprogramowanie że co??? Eolys nie jest obowiązkowy oraz nie jest nigdzie doprowadzany, raczej dozowany i to w bardzo prosty sposób. Oprócz tego Eolys własnie powoduje, że styl jazdy jest mniej wymuszony. Może by się parę dieslofobów nauczyło co to jest, jak działa i chociaż z grubsza jak jest skonstruowane, to będzie można o tym rozmawiać? Tak, wiem, zawsze będzie paru domorosłych guru jak Jurand czy Zrzędziak który nie odróżnia mocznika od tlenku ceru a Euro 5 z Euro 6, ale inni mogli by trzymać jakiś poziom... choćby niski, ale zawsze. Oszczednosc diesla skladala sie z trzech czesci - wyzszej sprawnosci, bardziej energetycznego paliwa - na litr i nizszego podatku/ceny. Angole od zawsze mają odwrotnie i wciąż lubią diesle. Widocznie 7 litrów po mieście jest dla nich istotnie mniej niż 10. gruntownie porownac. Moze naprawde nie ma sensu stawiac na nieco Twierdzisz, że silnik 1.6 jest istotnie masywniejszy od silnika 1.4? I w takim razie jakim cudem od wielu lat działają silniki 2.0 HDi oraz 2.0 HPi zbudowane na tym samym kadłubie? Zresztą co ja mówię o HDi, słynne silniki XUD skonstruowane w latach 70 mają wspólny kadłub z benzynowymi silnikami XU (choć faktycznie, głowica tam JEST masywniejsza, ale głowica to nie silnik, a wtedy benzyniaki różniły się brakiem komory spalania) -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-09-17 14:41:06 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 09:29:24 +0200, J.F.
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote: Kosztowniejsze tez, ale czy tak bardzo to nie bylbym pewien - te czesci chyba nie wymagaja platyny/palladu. Przede wszystkim są bezobsługowe i nie wymagają wymiany po kilkudziesięciu kkm, jeśli jeździsz tylko po mieście czy dodawania mocznika. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-17 16:22:32 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 14:41:06 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
Przede wszystkim są bezobsługowe i nie wymagają wymiany po ROTFL!!!!! Nie ma to jak się miszczunio-fachoffiec wypowie. Prawie jak Płaszczyc. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 17:56:53 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 16:22:32 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: Przede wszystkim są bezobsługowe i nie wymagają wymiany po To może, Krynico Wiedzy Wszelakiej, przytoczysz parametry normy np. Euro5 i powiesz, dlaczego diesel może produkować trzy razy więcej tlenku azotu niż benzynowiec mieszczący się tej samej normie? A może po prostu uważasz, że Twój strucel jest wyznacznikiem dla całego świata? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-17 19:17:46 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:56:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
ROTFL!!!!! taaa... jasssne. I dlatego miszczunio uważa, że wszystkie diesle z FAPem leją mocznik zamiast eolysa, FAP się zużywa i inne urban legend... A najlepszym samochodem na świecie jest grana... wrróć, to był inny oszołom. Ale w sumie co za różnica, jednostka chorobowa chyba ta sama. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 18:38:28 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 19:17:46 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: taaa... jasssne. I dlatego miszczunio uważa, że wszystkie diesle z FAPem Dla mnie mogą lać cokolwiek i kiedykolwiek. Ja nie muszę i nie muszę szukać po foraskach ,,gdzie tanio kupię Eloys 176''. FAP się zużywa To czemu w instrukcjach do niektórych aut zalecają od czasu do czasu przejechać się poza miastem? To jak? Potrzebuję C+E na E350 BlueTEC? A najlepszym samochodem na świecie jest grana... wrróć, to był inny Nie musisz się zwierzać, nie interesują mnie Twoje osobiste problemy. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-18 10:54:45 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 19:17:46 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Fri, 17 Sep 2010 17:56:53 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a): To wcale nie jest takie pewne ze lepiej zuzywac i emitowac Eolys zamiast taniego mocznika ... J. |
|
Data: 2010-09-18 10:10:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:54:45 +0200, J.F. napisał(a):
To wcale nie jest takie pewne ze lepiej zuzywac i emitowac Eolys Że co??? ty też nie masz zielonego pojęcia o czym rozmawiasz? No proszę cię... -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-09-18 11:55:55 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Sat, 18 Sep 2010 10:10:55 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 18 Sep 2010 10:54:45 +0200, J.F. napisał(a): Cer to jednak rzadki metal i w dodatku nieco toksyczny, a co sie wlalo musi wyleciec przez rure. Mocznik natomiast jest latwo dostepny, nieszkodliwy, i spala sie do azotu, wody i CO2. No i paru innych mozliwych produktow :-) J. |
|
Data: 2010-09-18 11:05:13 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:55:55 +0200, J.F. napisał(a):
Cer to jednak rzadki metal i w dodatku nieco toksyczny, a co sie wlalo I zupełnie ci nie przeszkadza, że obydwie substancje są tam w kompletnie innym celu? To może lej ON do benzyniaka, tańszy jest... I płyn do spryskiwaczy zamiast oleju silnikowego - nie dość, że tańszy, to jeszcze mniej szkodliwy. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-09-20 21:43:27 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Sat, 18 Sep 2010 11:05:13 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Sat, 18 Sep 2010 11:55:55 +0200, J.F. napisał(a): No fakt. Co w sumie znaczy jeszcze gorzej - diesel potrzebuje dwoch dodatkowych instalacji :-) Zaraz .. a ten mocznik to w jakim celu ? zeby zmniejszyc emisje tlenkow azotu, ktora to emisje zdaje sie negowales :-) J. |
|
Data: 2010-09-20 21:29:55 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Mon, 20 Sep 2010 21:43:27 +0200, J.F. napisał(a):
Zaraz .. a ten mocznik to w jakim celu ? zeby zmniejszyc emisje Przez najbliższe 4 lata w celu wyłącznie reklamowym. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-09-20 22:37:45 | |
Autor: J.F. | |
socjalizm na calego | |
On Mon, 20 Sep 2010 21:29:55 +0100, Waldek Godel wrote:
Dnia Mon, 20 Sep 2010 21:43:27 +0200, J.F. napisał(a): A co sie stanie za 4 lata ? J. |
|
Data: 2010-09-20 21:45:03 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Mon, 20 Sep 2010 22:37:45 +0200, J.F. napisał(a):
Przez najbliższe 4 lata w celu wyłącznie reklamowym. Zostanie wprowadzony wymóg spełniania normy Euro 6 do której bedzie niezbędny filtr wydechu oparty o mocznik. Oczywiście dla nowych samochodów wyprodukowanych od tego roku. A co do emisji NO - emisja sadzy i NO to nie jedyne parametry które są ujęte w normach, choć jedyne dotyczące diesli. O ile diesel ma problemy z NOx to benzynowe mają jeszcze problemy z węglowodorami. Pod tym względem diesle są na tyle czyste, że w ogóle ich nie obejmuje ta część normy (jeżeli chodzi o auta osobowe). Przypomnę jeszcze, że norma - już obowiązująca, Euro 5 (i każda wcześniejsza oprócz Euro1) - przewiduje o połowę niższą emisję tlenku węgla dla diesli. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja. |
|
Data: 2010-09-17 14:40:57 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 00:14:46 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: Może to, że silniki benzynowe również muszą mieć instalowane drogie filtry Jak często musisz wypalać katalizator czy dodawać do instalacji AdBlue? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-17 16:21:38 | |
Autor: Waldek Godel | |
socjalizm na calego | |
Dnia Fri, 17 Sep 2010 14:40:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
Jak często musisz wypalać katalizator czy dodawać do instalacji AdBlue? A co ja tirem jeżdzę? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" |
|
Data: 2010-09-17 17:53:38 | |
Autor: Robert Rędziak | |
socjalizm na calego | |
On Fri, 17 Sep 2010 16:21:38 +0100, Waldek Godel
<nospam@orangegsm.info> wrote: Jak często musisz wypalać katalizator czy dodawać do instalacji Do jeżdżenia E350 CDI BlueTEC też potrzeba C+E? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2010-09-16 12:02:09 | |
Autor: G Nowak | |
socjalizm na calego | |
On 2010-09-16 9:37 AM, hants wrote:
"crawshank" <crawshank@o2.pl> wrote in message A pomimo ceny paliwa i zakupu samochodu 'klekoty' ciesza sie w UK duzym powodzeniem. -- g |