soft do GPS

Data: 2018-04-09 11:43:23
Autor: qrt
soft do GPS
Heloł Możecie polecić jakiś dobry soft do obsługi GPS na PC? Tzn do tworzenia i edycji tras oraz śladów. Kiedyś używałem mapsource.  Ważna sprawa jest to by można było jako podkład wybrać sobie różne mapy. Czy to jakieś własne rastry czy to mapy online typu UMP czy OSM. Doskonale by było gdyby także mapy od googla dało sie w tło wrzucić a szczególnie widok satelitarny.  pzdr

Data: 2018-04-09 06:07:29
Autor: jginter
soft do GPS
W dniu poniedziałek, 9 kwietnia 2018 11:43:25 UTC+2 użytkownik qrt napisał:
Heloł Możecie polecić jakiś dobry soft do obsługi GPS na PC? Tzn do tworzenia i edycji tras oraz śladów. Kiedyś używałem mapsource.
Jeśli chodzi ci o narzędzie off-line, to nie znam i chyba prócz mapsource o którym wspomniałeś i może jeszcze jakichś programów dedykowanych do urządzeń gps za wiele chyba nie ma.
Natomiast jest kilka portali on-line do planowania, kolekcjonowania, dokumentowania śladów.
Na wszystkich trzeba założyć konto, aby korzystać z pełnej funkcjonalności.
Kolega wspomniał o gpsies. Portal nie jest zły, ale edycja nowej trasy ręcznie jest dla mnie mało intuicyjna i mało wygodna. Jest np. opcja "Podążaj za ścieżką" pozwalająca przyciągać nowe odcinki trasy do dróg i ścieżek, ale zmiana przebiegu trasy, gdy była tworzona z tą opcją jest już trudna, albo ja nie czuję jak to robić.
Zaletą jest możliwość korekty sumy podjazdów/zjazdów. Jest dużo (jak dla mnie nawet za dużo) parametrów opisujących i charakteryzujących trasę - można tego nie wykorzystywać.

Kolejny portal - traseo - ma fajną prezentację trasy z uzupełnieniem o zdjęcia w postaci miniaturek otwieranych wprost z mapy lub w postaci pokazu powiększonych zdjęć. Tylko że brakuje możliwości zmiany kolejności tych zdjęć w pokazie. Jest fajny, tworzony pod mapą profil trasy z uwidocznieniem punktów trasy. Natomiast edycja nowej trasy jest do kitu. W ogóle nie ma przyciągania do dróg, co wymusza rysowanie odcinkami, nie do końca pokrywającymi się z drogami i ścieżkami i wydłuża planowanie.

Kolejny portal Bikemap.net. Z niego korzystam najdłużej i byłby całkiem OK, gdyby twórcy nie wprowadzili "ulepszeń" i ograniczeń. Od pewnego czasu mapa OSM w wersji Cycle z naniesionymi szlakami rowerowymi, która jest bardzo przydatna jest dostępna tylko w płatnej wersji "Pro". Ponadto prezentacja trasy, gdzie mapa zajmuje 1/3 ekranu, a opis 2/3 jest niezbyt fortunna. Na szczęście podczas edycji obszar mapy jest większy, można też użyć opcji pełnego ekranu.
Przegląd listy tras, gdy jest ich wiele i wyszukiwanie konkretnej też jest mało ergonomiczne.
Natomiast zdecydowanie najlepiej z powyższych portali mają rozwiązaną edycję trasy. Można ją robić z przyciąganiem lub bez, można przy włączonym przyciąganiu zmienić tryb już istniejących odcinków tak by przebiegały po drodze, lub wyłączyć przyciąganie i przeciągnąć dany odcinek poza drogę. Można łatwo usunąć jeden lub wiele punktów i generalnie edycja jest łatwa i intuicyjna.
Natomiast żaden z tych portali nie umożliwia podłożenia mapy rastrowej. Wszystkie opierają się o mapy OSM + ewentualnie google.

Można też zgrubnie utworzyć ścieżkę na stronie mtbmap.cz i zapisać ją do pliku gpx lub wczytać gotowy plik gpx bez zakładania kont i rejestrowania się. To tak, gdy chcemy na szybko obejrzeć gpx'a lub sprawdzić orientacyjnie długość trasy.
--
Jacek G.

Data: 2018-04-09 06:36:05
Autor: przemek.jedrzejczak
soft do GPS
byc moze BaseCamp & Birds Eye to potrafi ale raczej zablokowali wczytywanie wlasnych rastrow https://www.youtube.com/watch?v=f7zGP0BuTqA

Data: 2018-04-10 08:44:48
Autor: qrt
soft do GPS
Dnia Mon, 9 Apr 2018 06:07:29 -0700 (PDT), jginter@wp.pl napisał(a):

Kolejny portal Bikemap.net.

chyba wyglqada najlepiej z tego wszystkiego.

Data: 2018-04-09 14:02:50
Autor: abn140
soft do GPS
Data: 2018-04-09 15:55:22
Autor: Szuwarek
soft do GPS
qrt pisze:
[...]
Zobacz program firmy TwoNav. Program kosztuje, ale można było ściągnąć darmowe rastry całej Polski 1:10000. Kiedyś była wersja demonstracyjna, można spróbować.
http://sklep.twonav.pl/category/oprogramowanie
Zobacz też MapEdit
http://www.geopainting.com/index.php?lang=pl_PL
można wczytywać mapy Garmina. Teoretycznie powinien ściągać podkład z GoogleMap, ale mnie się nie udało.
Pozdrawiam

Data: 2018-04-09 10:42:33
Autor: rmikke
soft do GPS

Natomiast mapę Garmina z OSM znajdziesz po http://garmin.osmapa.pl/

Data: 2018-04-10 18:36:50
Autor: Alf/red/
soft do GPS
W dniu 09.04.2018 o 19:42, rmikke pisze:
Zobacz też MapEdit

Natomiast mapę Garmina z OSM znajdziesz po http://garmin.osmapa.pl/

Jak edytować tą mapę przy pomocy MapEdit?

--
Alf/red/

Data: 2018-04-09 16:14:05
Autor: Bogumił
soft do GPS
Ślady same w sobie dobrze ogarnie http://www.gpstrackeditor.com/
Do tworzenia i ma ogólnie zastanowiłby się nad emulacją LocusMap w jakimś Bluestacks czy innym RemixOS playerze.

Data: 2018-04-10 08:41:57
Autor: qrt
soft do GPS
Dnia Mon, 9 Apr 2018 16:14:05 -0700 (PDT), Bogumił napisał(a):

Ślady same w sobie dobrze ogarnie http://www.gpstrackeditor.com/
Do tworzenia i ma ogólnie zastanowiłby się nad emulacją LocusMap w jakimś Bluestacks czy innym RemixOS playerze.

heh wczoraj własnie napisałem tego posta kiedy stwierdziłem ze locus na
emulatorze to jednak nie jest tak wygodny jak mi sie zdawało :)

Data: 2018-04-10 08:36:07
Autor: cytawa
soft do GPS
qrt pisze:

[...]

Jesli chodzi o rastry to nie ma nic lepszego od Oziexplorera. Jest wersja na PC, jest na Androida a nawet na WinCE.
Pracuje on wylacznie na mapach w trybie offline, to znaczy, ze wczesniej sobie trzeba mape wgrac. A jeszcze wczesniej zdobyc. Z tym moze byc roznie. Ludzie w swoich zbiorach maja potezne archiwa. Jest troche softu, ktory pozwala na samodzielne zrobienie sobie mapy np. z googli, MTBMap czy Geoportalu (np. GoogleMV2, TerraIncognita). Mozna czasem kupic mape pod Trekbuddy. To w zasadzie format Oziexplorfera. W ostatecznosci mozna sobie z dowolnego zdjecia czy pliku graficznego zrobic wlasna mape. Tak zrobionych map bardzo duzo.
Mozna tez poprosic na forach o pomoc w zdobyciu czegos potrzebnego.

Troche sie trzeba naumiec, zeby dobrze obsluzyc ten program ale MZ korzysci sa przeogromne. Kilka osob zarazilem tym programem skutecznie.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-10 08:54:32
Autor: qrt
soft do GPS
Dnia Tue, 10 Apr 2018 08:36:07 +0200, cytawa napisał(a):

qrt pisze:

[...]

no tak ale to troche kobyła jest. Troche sie tym bawiłem jakis czas temu,
tworząc mapki pod garmina ale on z kolei od kilu lat leży w szufladzie i
tyle.
Nie chodzi by tworzyć mapy i je konwertować ale by stworzyć trasę i
obejrzeć pod wszystkim co możliwe. No i żeby routing był. Locus portafi robić routing nawet na rastrze. Czyli jak chce to pod OSM jak chce to pod google a jak chce to pod rastrem
czy mapami geoportalu. Szybko prosto i wygodnie bez wgryzania sie godzinami w temat. Coś takiego potrafi locus - ale praca na emulowanym androdzie nie jest
wcale tak wygodna jak myślałem. Od desktopa jednak oczekuje się nieco innej
ergonomii. Wiec szukam na PC jakiegoś narzędzia podobnego typu.

Widać nie ma.

Data: 2018-04-10 09:44:14
Autor: cytawa
soft do GPS
qrt pisze:

no tak ale to troche kobyła jest. Troche sie tym bawiłem jakis czas temu,
tworząc mapki pod garmina ale on z kolei od kilu lat leży w szufladzie i
tyle.

Jest kobyla ale to robi facet, ktory jest turysta i doskonale czuje co mu trzeba. Jest Ozi na PC i tam pewno wszystko mozna. Szczerze mowiac nie mialem takich potrzeb. Moze sprobuje cos zrobic i przeniesc z PC na Androida.

[...]

Ja widze pewien problemik. Jak zgrabnie przenosic traske z jednego formatu na drugi. Ozi ma wlasny bardzo prosty i czytelny format. Garmin juz troche namieszal z prostota. Musialem sporo walczyc ale ujarzmilem. Pewno sa jakies programy by konwertowac jedno w drugie. Ktos mi podal strone www.gpsies.com i tam zapisane slady mozna sciagac w roznych formatach gubiac co prawda dane czasowe potrzebne do predkosci.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-10 01:45:06
Autor: Cynio
soft do GPS
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 09:44:16 UTC+2 użytkownik cytawa napisał:
Ktos mi podal strone www.gpsies.com i tam zapisane slady mozna sciagac w roznych formatach gubiac co prawda dane czasowe potrzebne do predkosci.

Jan Cytawa

W gpsies miałem jeszcze inny problem. Generalnie ślady rysowałem i zrzucałem do plików .gpx. Następnie te pliki wruzcałem do OSMAND na telefon. Niestety jesli ślad był robiony na tej stronce, potrafił mi sie łdowac 15 minut i dodatkowo z 300 kilometrowej trasy robił 500 km. Gdy trasy zaczałem robić prze broutera problem znikł

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2018-04-10 12:06:58
Autor: abn140
soft do GPS

W gpsies
dawno?
w piatek rysowalem slad a w niedziele prowadzil nas via osmand po sladzie.
jak po masle.....
wiec moze usuneli ten bug.

Data: 2018-04-10 21:52:23
Autor: Cynio
soft do GPS
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 12:07:02 UTC+2 użytkownik abn140 napisał:
> [...]
dawno?
w piatek rysowalem slad a w niedziele prowadzil nas via osmand po sladzie..

Tak gdzieś na jesieni zeszłego roku i ludzie z forum podrozeroweroweinfo poradzili mi żebym slad rysował w brotuerze i poszło jak po masle.
Po tym czasie juz nie próbowałem, ale moze poprawili i to byłaby bardzo dobra wiadomosć:-)

Dzisiaj potestuję, dzięki za info

--
Pozdr.
Cynio

Data: 2018-04-10 14:17:12
Autor: Szuwarek
soft do GPS
[...]
Do konwersji polecam GPSBabel
https://www.gpsbabel.org/
Darmowy na licencji GNU

Data: 2018-04-10 12:16:31
Autor: cytawa
soft do GPS
qrt pisze:

[...]

Pobawilem sie Ozim i chyba masz sporo racji. Mnie wczytywal tylko 100 punktow czyli nic.
Jest mnostwo roznych stron i programow, ktore cos tam robia ale dokladnie tego co ty chcesz to ciezka sprawa. A to trzeba gdzies zalozyc konto i sie zalogowac i tym podobne rzeczy.

Osobiscie nie mam z tym problemu bo juz dawno zrobilem na swoj uzytek program obrabiajacy traki i mam ich podglad na tle mapy rastrowej.
Na wlasne potrzeby latwiej mi cos zrobic niz szukac i nie znalesc.

Co do konwersji plikow to nie ma problemu. Jest OziTrackConverter i fajnie zamienia rozne formaty. Dzieki za inspiracje, bo znalazlem cos co mnie sie przyda.

Jan Cytawa

Data: 2018-04-10 15:09:11
Autor: Szuwarek
soft do GPS

no tak ale to troche kobyła jest. Troche sie tym bawiłem jakis czas temu,
tworząc mapki pod garmina ale on z kolei od kilu lat leży w szufladzie i
tyle.
Garmina kupię i sprzedam w wątku obok "tanie liczniki gps" ;-)

Data: 2018-04-10 15:14:56
Autor: qrt
soft do GPS
Dnia Tue, 10 Apr 2018 15:09:11 +0200, Szuwarek napisał(a):

[...]

baterie w nim wylały i boje sie włączyć :)

Data: 2018-04-19 15:48:14
Autor: ń
soft do GPS
Jak to rozgryza?

-- -- -
Locus portafi robić routing nawet na rastrze.

Data: 2018-04-11 00:20:32
Autor: Wojtek Paszkowski
soft do GPS

"qrt" <m@il.jakis> wrote in message news:wq11vrxhx6vv$.myurj919yf34.dlg40tude.net...

[...]

to potrafi garminowy Basecamp, tyle że mapę UMP czy jakąś opartą na OSM trzeba sobie najpierw ściągnąć (chyba nie trzeba instalować tak jak w Mapsource, wystarczy mapa w urządzeniu). Jeśli podkładowa mapa wektorowa jest "routowalna", to można sobie spokojnie na podkładzie rastrowym wyznaczać trasę. Basecamp wyświetla rastry w garminowym formacie kmz, więc bardzo łatwo można wykorzystać pliki z kalibracją w formacie Oziego albo gotowe mapy Compassu czy Planu.

Doskonale by było gdyby także mapy od googla dało sie w tło wrzucić a
szczególnie widok satelitarny.

a tego to już chyba niestety Basecamp nie potrafi (tzn. satelitę można sobie chyba wyświetlać w ramach usługi Birdseye, ale to już może być nieco upierdliwe).

pozdr

soft do GPS