soft pod Media Center

Data: 2010-05-02 23:57:45
Autor: adresss
soft pod Media Center
Czesc,

ciag dalszy rozwazan komputera pod Media Center.

Zostala kwestia systemu operacyjnego i konkretnego softu MediaCenter.

Generalnie ma to byc cyfrowa nagrywarka programow z TV i odtwarzania
tego co sie nagralo i filmow z dvd/dvix/xvid/.........To co sie
nagralo to do ew. nagrania na plyte (po wczesniejszym wycieciu
reklam). Edycja (wycinanie) reklam moze sie odbywac na tym samym
kompie (MediaCenter) i w trakcie ogladania wstawiamy znaczniki reklam
- nie musza byc dokladne....jak i na pc gdzies w sieci domowej (bo to
plik).

Wiec pytanie do znawcow? Ktory z softow tego typu dostepnych w sieci
bedzie dobry i sprawdzony w dzialaniu, z ktorym bedzie najmniej
problemow (z tunerami, pilotami).....i jest najwiekszy zbior jakis
dodatkow (plugin-ow). Pod Windows czy jakis Linux??? Doradzcie. Nie
chce byc pionierem, "...bo pionierow poznaje sie po strzalach w
plecach..."

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-03 09:16:35
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Uzytkownik <adresss@poczta.pl> napisal w wiadomosci news:

[...]

DVBViewer jest z tego co sie czyta na forach najbardziej zaawansowany i stabilny.
Ale raczej nie lyknie analoga.
Moze spróbuj Win7 MCE + Dvbviewer jako usluga, gdybys chcial odkodowywac sygnal.
Na forum MCE czytalem ze to sie ladnie sprawdza.

Data: 2010-05-03 16:49:18
Autor: adresss
soft pod Media Center
On Mon, 3 May 2010 09:16:35 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

[...]

nawet jak karta tunera ma sprzetowy kodek do mpeg-2?

Moze spróbuj Win7 MCE + Dvbviewer jako usluga, gdybys chcial odkodowywac sygnal.
Na forum MCE czytalem ze to sie ladnie sprawdza.

myslalem jednak o jakims Linuxie, aby Billowi G. nie nabijac kabzy. I
tak juz ma duzo. Ale cos ostatnio jego dochody (majatek) spadaja, bo
nie jest juz najbogatszy na swiecie! Moze ludzie zaczeli myslec
troche.

A z jakim softem tego typu mieliscie juz do czynienia?

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-03 18:31:53
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik <adresss@poczta.pl> napisał w wiadomości news:

DVBViewer jest z tego co sie czyta na forach najbardziej zaawansowany i
stabilny. Ale raczej nie lyknie analoga.

nawet jak karta tunera ma sprzetowy kodek do mpeg-2?

Czy z tej okazji jest identyfikowana w systemie jako tuner cyfrowy?
Osobiście nie mam pojęcia, nigdy do takiego tematu nie próbowałem go zmusić, dlatego napisałem "raczej".

[...]

W zamian zawsze nabijesz elektrowni, jak będzie miesiącami próbował poustawiać tego linuxa. ;-)

Data: 2010-05-03 20:22:38
Autor: pawell32
soft pod Media Center
W dniu 03.05.2010 18:31, Cavallino pisze:
myslalem jednak o jakims Linuxie, aby Billowi G. nie nabijac kabzy.

W zamian zawsze nabijesz elektrowni, jak będzie miesiącami próbował
poustawiać tego linuxa. ;-)

i to pisze informatyk...

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-05-03 22:24:23
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdf130bnews.home.net.pl...
[...]

Dla nieimformatyka to i lat nie starczy. ;-)
Ale zapewne i tak standardowo mylisz "informatyk" z "administrator" - wielu ludzi ten błąd popełnia.
A to nie jest jedyna dziedzina informatyki.

Data: 2010-05-04 10:38:50
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Dla nieimformatyka to i lat nie starczy. ;-)

przesadzasz

Ale zapewne i tak standardowo mylisz "informatyk" z "administrator" - wielu ludzi ten błąd popełnia.
A to nie jest jedyna dziedzina informatyki.

nie myle

--
oko widzi wszystko http://info.net-sat.pl/viewpage.php?page_id=4

Data: 2010-05-04 10:55:09
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdfdd22$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
Dla nieimformatyka to i lat nie starczy. ;-)

przesadzasz

Nie, po prostu to robiłem i wiem z czym się to może wiązać.
Nawet jak w styczniu padł mi system i dokładnie wiedziałem co muszę zainstalować, to jego odbudowanie zajęło mi kilka dni, bo pojawiły się problemy które wcześniej jakoś nie występowały, mimo ze sprzęt był ten sam, soft ten sam i ustawienia te same.
Pewnie zdecydowała jakaś kolejnośc instalacji driverów - do dziś nie wiem.

Ale zapewne i tak standardowo mylisz "informatyk" z "administrator" - wielu ludzi ten błąd popełnia.
A to nie jest jedyna dziedzina informatyki.

nie myle

Jeśli zakładasz, że dla kogoś kto na codzień pracuje w tej branży przy kompie, ale nie jest adminem, ani nie miał styku z tego typu oprogramowaniem, umiejętność postawienia stabilnego softu dla HTPC musi być pryszczem, to po prostu nie wiesz o czym mówisz.
A zapewne przy użyciu linuxa sprawa komplikuje się wielokrotnie, choćby z powodu mniejszego wsparcia wynikającego z liczby userów i jakby nie było zapewne trudniejszej konfiguracji systemu (przynajmniej dla kogoś z nim nieobeznanego).

Data: 2010-05-04 12:02:50
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Nie, po prostu to robiłem i wiem z czym się to może wiązać.
Nawet jak w styczniu padł mi system i dokładnie wiedziałem co muszę zainstalować, to jego odbudowanie zajęło mi kilka dni,

żal. coś to dziwne by nad windą tak długo siedzieć , poza tym nie wiesz co to takiego obraz systemu?

[...]

nic takiego nie pisałem, choć windows nie sprawia mi takich problemów
jak to przedstawiasz.
jedno co chciałem przekazać to to, że jest alternatywa na windy - jak sam autor napisał - nie chce nabijać kabzy billowi.

  to po prostu nie wiesz o czym mówisz.

też pracuje przy kompie i nie jestem adminem, wiem o czym mowa.

[...]

nie jest taki straszny jak go malują.
jak ktoś ma ochotę się pobawić to na grupie linux dużo pomagają.
jak ktoś nie ma czasu i ochoty stawia na w7 - jak pisał jeden kolega
wyżej - chodzi płynnie.
wszystko w tym temacie.

Data: 2010-05-04 12:29:00
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdff0d1$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Oprócz Windy tam jest jeszcze parę rzecyz które muszą ze sobą współgrać, instalacja systemu to tylko godzinka niecała.

, poza tym nie wiesz
co to takiego obraz systemu?

Teraz już wiem. ;-)
Wcześniej z rozpędu zainstalowałem system na całej partycji (dwóch dokładnie), więc nie skorzystałem z funkcji płyty, która potrafi to robić, ale tylko na końcu dysku.

Miałem to później pozmieniać, ale tak długo to przekładałem, że w końcu było za późno.

[...]

Przecież ja nie piszę, że windows sprawia mi jakikolwiek problem.
Za to takie poustawianie wszystkiego, żeby wszystko z odbiorem tv grało idealnie to już zupełnie inna szkoła jazdy.
Soft mce jest chyba najbardziej czułym na jakąkolwiek bzdurę oprogramowaniem jaką dane mi było używać.

jedno co chciałem przekazać to to, że jest alternatywa na windy - jak sam autor napisał - nie chce nabijać kabzy billowi.

Może i jest, ale skoro zdecydowana większość ludzi która jest w stanie pomóc używa jednak softu dla windy, a i tak nie jest ich za dużo, to linuch jest w tym przypadku dużo bardziej ryzykowny.
No chyba że to zlecisz komuś kto to stawiał i zrobi to za Ciebie, ale wtedy może się okazać że spełniające te funkcję Windows MCE będzie tańszy. ;-)

 to po prostu nie wiesz o czym mówisz.

też pracuje przy kompie i nie jestem adminem, wiem o czym mowa.

W sensie - odbierałeś tv przez htpc?
Bo zapewniam Cię, że to daleko inny stopień komplikacji, niż odpalenie divx.

[...]

Zakładając że są zdanie zdalnie zdiagnozować czemu coś nie działa, mimo że powinno, mają podobny sprzęt jak Ty itd

jak ktoś nie ma czasu i ochoty stawia na w7 - jak pisał jeden kolega
wyżej - chodzi płynnie.

Dokładnie to samo czytałem o Win7 MCE.
Może się kiedyś skuszę, ale tylko wtedy gdy MCE będzie umiał sam z siebie korzystać z kodowanej tv.

Data: 2010-05-04 13:11:31
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
[...]

zapewne

No chyba że to zlecisz komuś kto to stawiał i zrobi to za Ciebie, ale wtedy może się okazać że spełniające te funkcję Windows MCE będzie tańszy. ;-)

tez tak czasem bywa

  > W sensie - odbierałeś tv przez htpc?
Bo zapewniam Cię, że to daleko inny stopień komplikacji, niż odpalenie divx.

odbierałem. kilka lat temu jak miałem kablówkę, na windowsie (np ChrisTv) potem na linuxie, ale to na kompie stacjonarnym i nie używałem pilota i nie nagrywałem.

Data: 2010-05-04 13:21:46
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
> [...]

Bo zapewniam Cię, że to daleko inny stopień komplikacji, niż odpalenie divx.

odbierałem. kilka lat temu jak miałem kablówkę, na windowsie

Nie przypominam sobie problemów z analogową tv, więc zapewne to sprawka wyższych wymagań przy h264 i hd, względnie niedopracowania softu do jego wspierania.
Mpeg-2 to mi zawsze chodził bez problemu.

Data: 2010-05-04 13:41:06
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Nie przypominam sobie problemów z analogową tv, więc zapewne to sprawka wyższych wymagań przy h264 i hd, względnie niedopracowania softu do jego wspierania.
Mpeg-2 to mi zawsze chodził bez problemu.

fakt, nie brałem pod uwagę hd

Data: 2010-05-03 20:21:58
Autor: pawell32
soft pod Media Center
W dniu 03.05.2010 16:49, adresss@poczta.pl pisze:
myslalem jednak o jakims Linuxie, aby Billowi G. nie nabijac kabzy.>
A z jakim softem tego typu mieliscie juz do czynienia?

mythdora, mythubuntu, MMS, GeeXbox, freevo

elisa, mythtv

Data: 2010-05-03 23:01:27
Autor: Marek Dyjor
soft pod Media Center
pawell32 wrote:
[...]

i to wszystko razem sie nadaje na bardach.

niestety ale wiele wskazuje że jedynym działającym softem do MCPC z telewizją jest dvbviewer.

Data: 2010-05-04 10:42:02
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Marek Dyjor pisze:
mythdora, mythubuntu, MMS, GeeXbox, freevo

elisa, mythtv

i to wszystko razem sie nadaje na bardach.

niestety ale wiele wskazuje że jedynym działającym softem do MCPC z telewizją jest dvbviewer.

może, nie będę dyskutował gdyż nie miałem u siebie karty tv, ani sat.
znacznie prościej było programować dekoder, a komp służył do ogladania
filmów z netu i radia internetowego.
teraz to wszystko mam boxie, więc komp poszedł na części.

Data: 2010-05-04 10:56:47
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
[...]

Coś więcej napiszesz?
W jakim boxie masz tuner sat i nie musisz się wspomagać softem do htpc?

Data: 2010-05-04 12:34:02
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdff33c$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:

Coś więcej napiszesz?
W jakim boxie masz tuner sat i nie musisz się wspomagać softem do htpc?

pomyśl

Pewnie masz na myśli nboxa, a już miałem nadzieję że coś jest w stanie spełnić moje wymagania.....

No to inaczej - masz w jakim urządzeniu tuner sat,dvb-t ORAZ czytnik dvd (względnie możliwość podłączenia zewnętrznego źródła dla filmów)?

Data: 2010-05-04 13:18:13
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Pewnie masz na myśli nboxa, a już miałem nadzieję że coś jest w stanie spełnić moje wymagania.....

chyba jednak nie...

No to inaczej - masz w jakim urządzeniu tuner sat,dvb-t ORAZ czytnik dvd (względnie możliwość podłączenia zewnętrznego źródła dla filmów)?

mnie to w zupełności wystarczy, mam dostęp do sieci, radio internetowe,
dvb-t (jak będzie co odbierać ;-) )
filmy tylko na dvd i jest od tego odtwarzacz i nie powiesz mi, że swojego napędu nie słyszysz podczas odtwarzania.

Data: 2010-05-04 13:27:34
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

filmy tylko na dvd i jest od tego odtwarzacz

No widzisz, a u mnie dvd to wyjątek, więc szkoda mi zagracania pokoju dodatkowym klamotem.

i nie powiesz mi, że swojego napędu nie słyszysz podczas odtwarzania.

Hmmm, nie zwracam na to uwagi podczas oglądania, więc to nie jest żaden wyznacznik czegokolwiek, przynajmniej dla mnie.
Inna sprawa że rzadko odtwarzam coś wprost z dvd, najczęściej najpierw przerzucam całość na hdd i oglądam później.
Ale jak zapomnę wyciagnąć płytkę z napędu, to zauważam to tylko przy odpalaniu kompa, czyli dopóki nie pojawi się dźwięk z tv, więc jakiegoś specjalnego hałasu nie robi w stosunku do hdd i wentylatorów obudowy/procka.

Data: 2010-05-04 15:35:49
Autor: Marek Dyjor
soft pod Media Center
Cavallino wrote:
[...]

hm moje media center to słuchać tylko w nocy jak jest permanentna cisza bo mieszkam na wsi, podejrzewam że w mieście szum tła by skutecznie zagłuszył wentylatory.

Data: 2010-05-04 17:53:41
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:

[...]

Dokładnie takie sam mam wrażenia.
Mieszkam na obrzeżach miasta, więc szum miejski jest znikomy, ale i tak w dzień rzadko włączam htpc, więc co za tym idzie pozostawioną płytkę też usłyszę raczej w nocy.

Data: 2010-05-04 21:56:09
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 04-05-2010 o godzinie 12:34:02 w wiadomości
<news:hrot6r$t5d$1news.onet.pl> napisał/a:

> [...]

No to inaczej - masz w jakim urządzeniu tuner sat,dvb-t ORAZ czytnik dvd (względnie możliwość podłączenia zewnętrznego źródła dla filmów)?

Dreambox 8000HD ma wszystko to co czym piszesz. Jest jeszcze o połowę
tańszy Marusys VU+ Duo, ale ten z kolei nie ma głowicy dvb-t (ale
patrząc jak rozwija się soft do niego to podejrzewam, że za jakiś czas
wyjdzie obsługa dvb-t na stickach usb). Do jednego i drugiego możesz
wsadzić dysk.
IMO w tej chwili to jedyne STB HD na linuksie, którymi warto się
zainteresować.

--
Tomek C.         tomciu|at|post.pl         GG: 356802 "Nawet jeżeli jesteś idiotą staraj się nie być głupi"
Twój komputer nudzi się?  http://www.foldingpl.prv.pl

Data: 2010-05-04 23:33:16
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Tomek C" <adres@w.sigu.> napisał w wiadomości news:jz29d478id3m$.fbttomciu.net.invalid...
> [...]

(względnie możliwość podłączenia zewnętrznego źródła dla filmów)?

Dreambox 8000HD ma wszystko to co czym piszesz.

Domyślam się, Lyngbox pewnie też.
Tylko cena nie ta, mnie chodzi o jakąś sensowną alternatywę, a nie o zabawkę o możliwościach htpc, za to o cenie dwa razy wyższej.

Bo jak te klocki tak doposażyć jak pisałem, plus zewnętrzne dvd, to nie ma bata żeby się zmieścił w 2500-3000.

Jest jeszcze o połowę
tańszy Marusys VU+ Duo, ale ten z kolei nie ma głowicy dvb-t (ale
patrząc jak rozwija się soft do niego to podejrzewam, że za jakiś czas
wyjdzie obsługa dvb-t na stickach usb).

Połowę tańszy mówisz?
No to by już było w rozsądnej cenie.

Odpali aby każdego divxa z zewnętrznego napędu?

Data: 2010-05-05 18:43:03
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 04-05-2010 o godzinie 23:33:16 w wiadomości
<news:hrq40e$g2e$1news.onet.pl> napisał/a:

[...]

Z testów użytkowników tego tunera wynika, że tak. Można też podpiąć
zewnętrzne dvd na usb, odtwarzać filmy z wewnętrznego dysku, lub z
zasobów udostępnionych w sieci. Możesz to zrobić przewodowo (tuner ma
kartę sieciową) lub instalując sticka wifi na usb.
Jak chcesz sobie poczytać to najwięcej informacji uwag i porad o tym
tunerze jest tutaj: http://dvhk.pl/forumdisplay.php?f=155 (wymagana
rejestracja jeżeli nie masz tam jeszcze konta).

Data: 2010-05-05 18:59:58
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Tomek C" <adres@w.sigu.> napisał w wiadomości news:pfgjwaan7u3.fbttomciu.net.invalid...
[...]

Coś z tą ceną nie tak, bo dalej jest to 2000 zł.
Żeby to miało sens, musiałoby być tańsze o połowę.

Data: 2010-05-06 08:08:34
Autor: Marek Dyjor
soft pod Media Center
Cavallino wrote:
[...]

khm...  ale obudowa do solidnego media center to około 1000 złotych, bez bebechów :)

dwi karty dvb-s dyk twardy dobra płyta główna procek pamięć karta graficzna karta dzwiękowa...  :)

2000 za kompletne urządzenie to nie jest drogo

Data: 2010-05-06 08:52:30
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hrtmd1$qar$1news.onet.pl...
Cavallino wrote:
[...]

Ja kupiłem za 200 zł, razem z zasilaczem.
Była promocja, owszem, ale i tak to nie kosztowało to normalnie 1000 zł.
Wiadomo, że da się znaleźć droższe, ale bez przesady, nie lubię przepłacać.

dwi karty dvb-s dyk twardy dobra płyta główna procek pamięć karta graficzna karta dzwiękowa...  :)

Mnie wystarczy jedna karta dvb-s2 i jedna dvb-t, a dźwięk i grafikę mam na płycie - do htpc nic więcej mi nie jest potrzebne.
W efekcie zamknąłem się w 1500 zł, teraz powinno wyjść wszystko jeszcze taniej - sprzęt tanieje.
Fakt - dochodzi do tego koszt softu, ale dalej jest to poniżej 2000 zł.

2000 za kompletne urządzenie to nie jest drogo

Zależy jak na to patrzeć, skoro tuner zawierający tą funkcjonalność (bez dvd) można nabyć od 700 zł to 2000 zł to jest drogo.
Zamiast wydać dodatkowe 1300 zł wolałbym jednak dvd stacjonarne za 200.

Data: 2010-05-06 09:25:35
Autor: Marek Dyjor
soft pod Media Center
Cavallino wrote:
[...]

tylko że ja piszę o obudowie która mozan postawić na widoku w salonie razem z innym sprzętem a nie jakiejś kupie do schowania w szafce.

[...]

hm....   i jak ci to sie wyrabia ze strumieniem HD?

Data: 2010-05-06 09:42:26
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Cavallino wrote:
[...]

Ja również o takiej piszę (czarny modecom canopus).
Specjalnie ją dobierałem do swojej wieży, w efekcie nikt postronny jeszcze sam z siebie się nie domyślił że to nie jest kolejny klocek od wieży (mimo że jest nieco węższa, na szczęście klocki nie stoją na sobie, tylko na osobnych półkach w szafce rtv - odsłoniętej rzecz jasna).

Mnie wystarczy jedna karta dvb-s2 i jedna dvb-t, a dźwięk i grafikę
mam na płycie - do htpc nic więcej mi nie jest potrzebne.

hm....   i jak ci to sie wyrabia ze strumieniem HD?

Bezproblemowo.
Ale płyta była kupowana pod htpc, więc ma Radeona HD ze sprzętoweym wspomaganiem h264.

Data: 2010-05-06 09:02:54
Autor: Bartłomiej Zieliński
soft pod Media Center
Użytkownik Marek Dyjor napisał:
2000 za kompletne urządzenie to nie jest drogo

Zależy jak na to patrzeć... dla wielu 2000 jako jednorazowy wydatek to znacząca pozycja w budżecie. Jeśli składać z kilku klocków to kupisz najpierw jeden, za jakiś czas drugi, ale sumarycznie może okazać się, że będzie to więcej niż 2000 albo przy podobnej cenie możliwości będą mniejsze.

Data: 2010-05-06 09:25:59
Autor: Marek Dyjor
soft pod Media Center
Bartłomiej Zieliński wrote:
[...]

tylko brak integracji może być upierdliwy.

Data: 2010-05-05 18:46:44
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 04-05-2010 o godzinie 23:33:16 w wiadomości
<news:hrq40e$g2e$1news.onet.pl> napisał/a:

Bo jak te klocki tak doposażyć jak pisałem, plus zewnętrzne dvd, to nie ma bata żeby się zmieścił w 2500-3000.

Mało :) Sam Dreambox to ok. 4000 pln. Tutaj: http://www.satwell.com/lista.php?id=115&l=1&w=2 masz przykładowe ceny
tunera i dodatków do niego.

Marusys VU+ Duo kosztuje ok. 1900 zł.

Data: 2010-05-05 19:01:05
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Tomek C" <adres@w.sigu.> napisał w wiadomości news:1g0fh47b8spin$.fbttomciu.net.invalid...
[...]

Dlatego pisałem też o Lyngboxie.

Data: 2010-05-05 19:30:58
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 05-05-2010 o godzinie 19:01:05 w wiadomości
<news:hrs88h$o0d$1news.onet.pl> napisał/a:

Dlatego pisałem też o Lyngboxie.

Odpuść sobie tego wynalazka. Kupując tuner na linuksie należy przede
wszystkim wziąść pod uwagę support. Zarówno ten oficjalny i
nieoficjalny. W tej chwili na rynku jest dużo tunerów, które pomimo
świetnych parametrów technicznych nie nadają się do użytkowania przez
zwykłych użytkowników (czytaj żona :).
Za "głównym" tunerem do domu rozglądam się już od ponad roku i w końcu
na wakacjach kupuję VU+. Na obecną chwilę jest tuner, który w 100%
spełnia moje oczekiwania. Jest on podobnie jak Dreambox na tym samym
chipie, więc alternatywny support jest bardzo dobry. Praktycznie
wszystko to co działa na Dreamie (łącznie z softem), a jest tego sporo,
można odpalić na Marusysie.

Data: 2010-05-05 22:32:22
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
[...]

A to się nadaje do używania przez nieinformatyków?
Znaczy jak podłączysz pod usb dvd czy hdd, to odtworzysz film z niego używając wyłącznie pilota?
Bo jak nie, to nie widzę większych plusów w stosunku do htpc z windą na pokładzie.

Data: 2010-05-06 18:04:28
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 05-05-2010 o godzinie 22:32:22 w wiadomości
<news:hrskkm$ert$1news.onet.pl> napisał/a:

A to się nadaje do używania przez nieinformatyków?
Znaczy jak podłączysz pod usb dvd czy hdd, to odtworzysz film z niego używając wyłącznie pilota?

IMO Stopień trudności taki sam jak obsługa httpc

Bo jak nie, to nie widzę większych plusów w stosunku do htpc z windą na pokładzie.

Ja tam widzę. IMO teraz już się nie opłaca budować httpc, ale każdy ma
swoje potrzeby i robi tak jak mu wygodnie.

Data: 2010-05-06 20:52:01
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Tomek C" <adres@w.sigu.> napisał w wiadomości news:1mm8644bzvkw8.fbttomciu.net.invalid...
[...]

Znaczy myszką bez klawiatury się da?
Czy tak jak to w linuchu - czarny ekran terminala i jedziesz? ;-)

Bo jak nie, to nie widzę większych plusów w stosunku do htpc z windą na
pokładzie.

Ja tam widzę. IMO teraz już się nie opłaca budować httpc

A to inna sprawa, ceny tunerów combo pvr tak poszły w dół, że teraz kupiłbym jakąś Arivę pewnie.

Data: 2010-05-06 21:24:25
Autor: Tomek C
soft pod Media Center
"Cavallino", dnia 06-05-2010 o godzinie 20:52:01 w wiadomości
<news:hrv34g$uv2$1news.onet.pl> napisał/a:

IMO Stopień trudności taki sam jak obsługa httpc

Znaczy myszką bez klawiatury się da?

Myślałem o obsłudze za pomocą pilota.

Czy tak jak to w linuchu - czarny ekran terminala i jedziesz? ;-)

Jak chcesz to w terminalu też możesz grzebać. Tam jest normalny linux
tylko pisany pod procesor znajdujący się tym tunerze. System ten nazywa
się Enigma.

A to inna sprawa, ceny tunerów combo pvr tak poszły w dół, że teraz kupiłbym jakąś Arivę pewnie.

Dla priorytetem są dwie głowice DVBS2, bezproblemowe nagrywanie oraz
funkcje media playera, bo chcę wywalić cały ten syf co w tej chwili stoi
pod tv. Na dvb-t mi nie zależy bo wszystko co tam jest/będzie mam z
satelity (cyfra i polsat). --

Data: 2010-05-07 02:51:11
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Tomek C" <adres@w.sigu.> napisał w wiadomości news:

Czy tak jak to w linuchu - czarny ekran terminala i jedziesz? ;-)

Jak chcesz to w terminalu też możesz grzebać.

Pytam się o to co musisz.
Jak się da pilotem, to ok.

Data: 2010-05-03 09:38:54
Autor: jerzu
soft pod Media Center
On Sun, 02 May 2010 23:57:45 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

ciag dalszy rozwazan komputera pod Media Center.
(...)

Nie myślałeś o założeniu bloga?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-03 16:52:04
Autor: adresss
soft pod Media Center
On Mon, 03 May 2010 09:38:54 +0200, jerzu
<to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> wrote:

On Sun, 02 May 2010 23:57:45 +0200, adresss@poczta.pl wrote:

ciag dalszy rozwazan komputera pod Media Center.
(...)

Nie myślałeś o założeniu bloga?

kurcze, gdybym byl dorastajaca nastolatka, to moze bym zaczela pisac
bloga o swoich rozsterkach.

A czy jest forum polskojezyczne poswiecone tej tematyce? A moze jakas
grupe na newsach daloby sie zalozyc?

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-03 16:03:24
Autor: Waldek Godel
soft pod Media Center
Dnia Mon, 03 May 2010 16:52:04 +0200, adresss@poczta.pl napisał(a):

A czy jest forum polskojezyczne poswiecone tej tematyce?

forum.dvhk.pl
forum na hdtvpolska.com

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-05-03 17:11:42
Autor: Jingiel
soft pod Media Center

kurcze, gdybym byl dorastajaca nastolatka, to moze bym zaczela pisac
bloga o swoich rozsterkach.

Może nastolatka to ty nie jesteś, ale rozsterek ci nie brakuje.

A czy jest forum polskojezyczne poswiecone tej tematyce? A moze jakas
grupe na newsach daloby sie zalozyc?

A mało masz w sieci? Wiesz co to jest google w ogole??? http://www.google.com/search?hl=pl&q=htpc+forum

Jingiel

Data: 2010-05-03 18:34:00
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> napisał w wiadomości news:hrmohg$n0g$1node1.news.atman.pl...

[...]

A z drugiej strony - czy to jest złe miejsce na takie dyskusje?
Lepiej niech ktoś jeszcze coś napisze z własnych doświadczeń z htpc, zamiast krytykować go, że pyta.
Przynajmniej trochę więcej wiedzy na usenecie będzie, na którym htpc to temat mało poruszany, a ciekawy bardziej niż dyskusje który kanał ma lepszą promocję.

Data: 2010-05-03 19:07:31
Autor: Jingiel
soft pod Media Center

Przynajmniej trochę więcej wiedzy na usenecie będzie, na którym htpc to
temat mało poruszany, a ciekawy bardziej niż dyskusje który kanał ma lepszą promocję.

Ale po co dublować? W necie dużo na ten temat, a jak widać człowiek ma problem z płytą główna, kartą graficzną, systemem, tunerami itd, itp. Usenet to grupy dyskusyjne, a nie kompletne faq jak dobrać i skonfigurować sprzęt.
Może wymieńcie sie numerami GG, albo adresami e-mail.

Jingiel

Data: 2010-05-03 19:24:13
Autor: adresss
soft pod Media Center
On Mon, 3 May 2010 19:07:31 +0200, "Jingiel" <xxxx@xxxx.pl> wrote:

..., a jak widać człowiek ma problem z płytą główna, kartą graficzną, systemem, tunerami itd, itp. Usenet to grupy dyskusyjne, a nie kompletne faq jak dobrać i skonfigurować sprzęt.

problemem jest tylko to, ze nigdy nie zajmowalem sie tematyka tunerow
tv, kartami graficzny pod TV (i dekodowanie sd/hd). Zanim zabiore sie
do skladania swojego tego typu kompa, skorzystac z rad i doswiadczenia
ludzi, ktorzy przez to juz przebrneli.

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-03 19:17:55
Autor: jerzu
soft pod Media Center
On Mon, 3 May 2010 18:34:00 +0200, "Cavallino"
<cavallinoNIE-LUBIE-SPAMU@konto.pl> wrote:

A z drugiej strony - czy to jest złe miejsce na takie dyskusje?

Miejsce może jest i dobre. Ale musi zaczynać kolejny wątek? Nie może
tego ciągnąć w jednym?

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2010-05-03 22:22:56
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "jerzu" <to_jest_fajans.jerzu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:a81ut5dku8tghpq72vtd3tim6fe3cmcfcr4ax.com...
[...]

Tutaj oczywiście sprzeciwić się nie sposób.

Data: 2010-05-04 01:48:12
Autor: [MF] PL
soft pod Media Center
2010-05-02 23:57, adresss@poczta.pl napisal (a):
Czesc,

ciag dalszy rozwazan komputera pod Media Center.

W związku z tym, że od jakiegoś czasu już dopytujesz... hmm ...
Komputer jako "media center" to jakiś marketingowy bełkot i nieporozumienie. Domowym centrum a/v jest i będzie zawsze amplituner. Koniec i kropka.
To taki mały szczegół, ale zmienia wszystko.
Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy, amplitunera. Szczególnie jeśli mówimy o formatach HD a/v.
Najprostszy stacjonarny blu-ray + stacjonarny tuner tv sat hd + komputer jako źródło binarek, to podłączone do amplitunera dopiero ma sens.
Komputer do wszystkiego? Daj sobie spokĂłj.

A propos softu, to u mnie najlepiej sprawdza się MCE z Windows 7. Jest dużo szybszy i bardziej uniwersalny od wcześniejszych wersji (Vista, XP MCE).

Data: 2010-05-04 09:10:47
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy,

A to niby dlaczego?
Na pewno nie jest to rozwiązanie dla każdego, np. dla ludzi nie mających o kompach pojęcia, ale jeśli takie pojęcie w domu jest powszechne, to nie ma w tym nic wielkiego i super trudnego.
Wzmacniacza nie zastąpi, ale nie taka jest jego rola, nie ma natomiast żadnych problemów ze współpracą z nim.

amplitunera. Szczególnie jeśli mówimy o formatach HD a/v.
Najprostszy stacjonarny blu-ray + stacjonarny tuner tv sat hd + komputer jako źródło binarek, to podłączone do amplitunera dopiero ma sens.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.
No może gdyby tunery (satelitarny i dvb-t) oraz hdd trafiły do telewizora zamiast do htpc i telewizor umiałby obsłużyć zewnętrzny napęd dvd/blue ray to byłoby rozwiązanie pożądane - jeszcze jedna skrzynka mniej.

Data: 2010-05-04 11:10:36
Autor: MF[PL]
soft pod Media Center
W dniu 2010-05-04 09:10, Cavallino pisze:
Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy,

A to niby dlaczego?

A chociażby przez ciągłe problemy z DRM. Rzadko kiedy zdarzało mi się aby nowo kupiona płyta blu-ray tak po prostu zagrała. Prawie zawsze konieczny był upgrade softu. No i brak formatów dźwięku HD.
Jeśli chodzi o karty Asusa wspierające Dolby True HD i DTS HD to mam poważne wątpliwości i nie wierzę w "bezproblemowość" ich działania. Asus nie potrafi do dziś napisać porządnych sterowników pod Win7 dla mojego starego Xonara D2.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń
zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.

Z tym akurat nie mam problemu. Im więcej klocków tym lepiej :)

No może gdyby tunery (satelitarny i dvb-t) oraz hdd trafiły do
telewizora zamiast do htpc i telewizor umiałby obsłużyć zewnętrzny napęd
dvd/blue ray to byłoby rozwiązanie pożądane - jeszcze jedna skrzynka mniej.

Tuner sat na linuxie + stacjonarny blu-ray + htpc + amplituner = najlepsze rozwiązanie.

Data: 2010-05-04 11:16:16
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bdfe48c$0$17088$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń
zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.

Z tym akurat nie mam problemu. Im więcej klocków tym lepiej :)

No widzisz, ja na to mam pogląd dokładnie odwrotny.
W każdej dziedzinie zresztą.
Pewnie dlatego używam laptopa, palmtopa zamiast komórki i htpc zamiast 4 różnych urządzeń.

Czyli - temat jest bardziej na zasadzie: jak kto lubi.

[...]

Dla mnie najgorsze.
Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

A amplitunera używam tak rzadko, że w ogóle szkoda o nim pisać, dla ścieżki dźwiękowej w większości filmów nawet nie chce mi się go włączać, mimo że to jeden przycisk.

Data: 2010-05-04 12:12:24
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

więc jakie? piractwo?

[...]

właśnie i to należy uszanować.

Tuner sat na linuxie + stacjonarny blu-ray + htpc + amplituner = najlepsze rozwiązanie.

Dla mnie najgorsze.

niech się wypowiedzą inni, bo ja też uważam za błąd stawianie kompa
wszędzie gdzie popadnie

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

A amplitunera używam tak rzadko, że w ogóle szkoda o nim pisać, dla ścieżki dźwiękowej w większości filmów nawet nie chce mi się go włączać, mimo że to jeden przycisk.

a ja nie wyobrażam sobie oglądania tv bez dużych głośników, więc wzmacniacz + kolumny (L + P) pracują prawie zawsze.

Data: 2010-05-04 12:31:22
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdff30f$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

więc jakie? piractwo?

Zazwyczaj legalnie opłacana tv.

niech się wypowiedzą inni, bo ja też uważam za błąd stawianie kompa
wszędzie gdzie popadnie

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

Ale koszty często mogą zabić.
Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

[...]

Jak już pisałem - co kto lubi.

Data: 2010-05-04 13:04:11
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
więc jakie? piractwo?

Zazwyczaj legalnie opłacana tv.

nie, myślałem że pisałeś o płytach blurey.

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

to byłoby dobre.

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

Ale koszty często mogą zabić.

podobna cena jak za box

Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

też, ale jak pamiętasz nie wszędzie działa dvb-t :-(

Data: 2010-05-04 13:19:39
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

nie, myślałem że pisałeś o płytach blurey.

Tak, pisałem - że nie korzystam.
Już prędzej dvd i divx.

Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

też, ale jak pamiętasz nie wszędzie działa dvb-t :-(

Tym akurat się przy swoich wyborach nie kieruję, jako że nie planuję przeprowadzki.

Data: 2010-05-04 14:08:31
Autor: adresss
soft pod Media Center
On Tue, 04 May 2010 13:04:11 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

to byłoby dobre.

ale przeciez daleko to nie jest! Ale przeciez (chyba) wiekszosc nowy
tv lcd/plasma to sa komputery i biega tam jakis linux (+ jakis soft na
GPL licencjach). To nic innego jak komp z przyklejonym duzym
wyswietlaczem lcd i nawet juz Internet moga miec.

Ale sa pewne rzeczy, ktore nigdy nie zostana oficjalne dolozone do
takiego sprzedawanego tv - wszystko co narusza prawa autorskie nigdy
nie zostanie wlaczone do takiego sprzetu. Wiec chyba lepiej polegac na
pospolitym ruszeniu OpenSource.

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-04 14:20:31
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
wrote:

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż
producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

to byłoby dobre.

ale przeciez daleko to nie jest!

To nawet już by mogło być z miejsca, przecież taki telewizor z dyskiem, usb i tunerem dvb-s posiada wszystko co potrzebne.
Filmy odtwarzać umie, fakt że tylko nagrane przez siebie, ale dołożenie kilku kodeków nie powinno stanowić problemu, skoro dvd za 100 zł to potrafią.
Więc problem jest wyłącznie z softem.

Jeśli w środku siedzi jakiś linuch, to wystarczyłoby pewnie dorobić.uruchomić coś pozwalającego wgrać swój soft (w sensie modułu do obsługi wybranych funkcji) i jechane.

Data: 2010-05-04 14:45:54
Autor: pawell32
soft pod Media Center
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

wiem, tylko jak to chodzi

[...]

dlatego wolę jako osobne urzadzenie. jak czegoś mi zabraknie to je zmienię, a nie cały tv.

Data: 2010-05-04 14:56:06
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
[...]

Pamiętaj, żeby uważać przy zakupie następnego tv, żebyś przypadkiem nie kupił takiego z tunerem dvb-t. ;-)
IMO takie rzeczy powinny być wyposażeniem dodatkowym, tak jak w samochodzie.
A najlepiej kartą rozszerzeń.

Data: 2010-05-05 07:15:13
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Pamiętaj, żeby uważać przy zakupie następnego tv, żebyś przypadkiem nie kupił takiego z tunerem dvb-t. ;-)

a widziałeś takiego bez tunera??

IMO takie rzeczy powinny być wyposażeniem dodatkowym, tak jak w samochodzie.
A najlepiej kartą rozszerzeń.

no

Data: 2010-05-05 09:48:02
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4be0feea$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
Pamiętaj, żeby uważać przy zakupie następnego tv, żebyś przypadkiem nie kupił takiego z tunerem dvb-t. ;-)

a widziałeś takiego bez tunera??

A nic Cię w tylną część ciała nie ugryzło?

Data: 2010-05-05 11:50:44
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
a widziałeś takiego bez tunera??

A nic Cię w tylną część ciała nie ugryzło?

zostawię to bez komentarza

Data: 2010-05-05 12:14:49
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4be13f7d$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
a widziałeś takiego bez tunera??

A nic Cię w tylną część ciała nie ugryzło?

zostawię to bez komentarza

Naindyczyłeś się niepotrzebnie, więc wyjaśnię, że tym gryzącym miała być ironia, której nie wyłapałeś.
Luzik.

Data: 2010-05-04 12:47:39
Autor: adresss
soft pod Media Center
[...]

dyskusja zeszla na psy i za duzo z niej nie wynika.

- ma obslugiwac rozne tunery - na chwile obecna analogowy (bo jest
kablowka) - juz jest Hauppague PVR-150, ale pewnie za chwile bedzie
zapotrzebowanie na dvb-t (i moze dvb-s/s2) pod cyfre+/TNK/FTA)

- i ma nagrywac programy z tv, potem je odtwarzac, ew. przerobka na
inne formaty (dvix/xvid i im podobne), wypalac plytki DVD

-ma sie obudzic z hibernacji do nagrania wg PowerOn by Alarm (BIOS) i
na pilota (opcja). W przypadku pilota wiem, ze trzeba podlaczyc pewien
uklad nasluchujacy pilota na podczerwien podlaczony do jednego z
wejsc, ktore sa wstanie wybudzic komputer z letargu: power on,
WakeOnLAN, WakeOnRing

--
ThinkXtra

soft pod Media Center