soft pod Media Center

Data: 2010-05-04 01:48:12
Autor: [MF] PL
soft pod Media Center
2010-05-02 23:57, adresss@poczta.pl napisal (a):
Czesc,

ciag dalszy rozwazan komputera pod Media Center.

W związku z tym, że od jakiegoś czasu już dopytujesz... hmm ...
Komputer jako "media center" to jakiś marketingowy bełkot i nieporozumienie. Domowym centrum a/v jest i będzie zawsze amplituner. Koniec i kropka.
To taki mały szczegół, ale zmienia wszystko.
Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy, amplitunera. Szczególnie jeśli mówimy o formatach HD a/v.
Najprostszy stacjonarny blu-ray + stacjonarny tuner tv sat hd + komputer jako źródło binarek, to podłączone do amplitunera dopiero ma sens.
Komputer do wszystkiego? Daj sobie spokój.

A propos softu, to u mnie najlepiej sprawdza się MCE z Windows 7. Jest dużo szybszy i bardziej uniwersalny od wcześniejszych wersji (Vista, XP MCE).

Data: 2010-05-04 09:10:47
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy,

A to niby dlaczego?
Na pewno nie jest to rozwiązanie dla każdego, np. dla ludzi nie mających o kompach pojęcia, ale jeśli takie pojęcie w domu jest powszechne, to nie ma w tym nic wielkiego i super trudnego.
Wzmacniacza nie zastąpi, ale nie taka jest jego rola, nie ma natomiast żadnych problemów ze współpracą z nim.

amplitunera. Szczególnie jeśli mówimy o formatach HD a/v.
Najprostszy stacjonarny blu-ray + stacjonarny tuner tv sat hd + komputer jako źródło binarek, to podłączone do amplitunera dopiero ma sens.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.
No może gdyby tunery (satelitarny i dvb-t) oraz hdd trafiły do telewizora zamiast do htpc i telewizor umiałby obsłużyć zewnętrzny napęd dvd/blue ray to byłoby rozwiązanie pożądane - jeszcze jedna skrzynka mniej.

Data: 2010-05-04 11:10:36
Autor: MF[PL]
soft pod Media Center
W dniu 2010-05-04 09:10, Cavallino pisze:
Użytkownik "[MF] PL" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Komputer nie jest w stanie zastąpić stacjonarnych tunerów, odtwarzaczy,

A to niby dlaczego?

A chociażby przez ciągłe problemy z DRM. Rzadko kiedy zdarzało mi się aby nowo kupiona płyta blu-ray tak po prostu zagrała. Prawie zawsze konieczny był upgrade softu. No i brak formatów dźwięku HD.
Jeśli chodzi o karty Asusa wspierające Dolby True HD i DTS HD to mam poważne wątpliwości i nie wierzę w "bezproblemowość" ich działania. Asus nie potrafi do dziś napisać porządnych sterowników pod Win7 dla mojego starego Xonara D2.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń
zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.

Z tym akurat nie mam problemu. Im więcej klocków tym lepiej :)

No może gdyby tunery (satelitarny i dvb-t) oraz hdd trafiły do
telewizora zamiast do htpc i telewizor umiałby obsłużyć zewnętrzny napęd
dvd/blue ray to byłoby rozwiązanie pożądane - jeszcze jedna skrzynka mniej.

Tuner sat na linuxie + stacjonarny blu-ray + htpc + amplituner = najlepsze rozwiÄ…zanie.

Data: 2010-05-04 11:16:16
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "MF[PL]" <star_bright@wp.pl> napisał w wiadomości news:4bdfe48c$0$17088$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

A ja osobiście nie bardzo sobie już wyobrażam korzystanie z 3 urządzeń
zamiast jednego i rozbudowa szafki pod tv w tym celu.

Z tym akurat nie mam problemu. Im więcej klocków tym lepiej :)

No widzisz, ja na to mam pogląd dokładnie odwrotny.
W każdej dziedzinie zresztą.
Pewnie dlatego używam laptopa, palmtopa zamiast komórki i htpc zamiast 4 różnych urządzeń.

Czyli - temat jest bardziej na zasadzie: jak kto lubi.

[...]

Dla mnie najgorsze.
Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

A amplitunera używam tak rzadko, że w ogóle szkoda o nim pisać, dla ścieżki dźwiękowej w większości filmów nawet nie chce mi się go włączać, mimo że to jeden przycisk.

Data: 2010-05-04 12:12:24
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

więc jakie? piractwo?

[...]

właśnie i to należy uszanować.

Tuner sat na linuxie + stacjonarny blu-ray + htpc + amplituner = najlepsze rozwiÄ…zanie.

Dla mnie najgorsze.

niech się wypowiedzą inni, bo ja też uważam za błąd stawianie kompa
wszędzie gdzie popadnie

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

A amplitunera używam tak rzadko, że w ogóle szkoda o nim pisać, dla ścieżki dźwiękowej w większości filmów nawet nie chce mi się go włączać, mimo że to jeden przycisk.

a ja nie wyobrażam sobie oglądania tv bez dużych głośników, więc wzmacniacz + kolumny (L + P) pracują prawie zawsze.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2010-05-04 12:31:22
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:4bdff30f$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
No tak, ja z kupowanych płyt nie korzystam, więc ciężko się wypowiadać.

więc jakie? piractwo?

Zazwyczaj legalnie opłacana tv.

niech się wypowiedzą inni, bo ja też uważam za błąd stawianie kompa
wszędzie gdzie popadnie

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

Ale koszty często mogą zabić.
Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

[...]

Jak już pisałem - co kto lubi.

Data: 2010-05-04 13:04:11
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
więc jakie? piractwo?

Zazwyczaj legalnie opłacana tv.

nie, myślałem że pisałeś o płytach blurey.

Ja bym go chętnie do innych celów zatrudnił, czekam z utęsknieniem aż producenci dołożą funkcje htpc do telewizora i od razu kupię. ;-)

to byłoby dobre.

Zwłaszcza że jeszcze do tego u mnie dochodziłby tuner dvb-t.

dobre dekodery można wyposażyć np w głowicę dvb-t, więc zatem jedno urządzenie mniej.

Ale koszty często mogą zabić.

podobna cena jak za box

Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

też, ale jak pamiętasz nie wszędzie działa dvb-t :-(

Data: 2010-05-04 13:19:39
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
Użytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisał w wiadomości news:

nie, myślałem że pisałeś o płytach blurey.

Tak, pisałem - że nie korzystam.
Już prędzej dvd i divx.

Chyba że zdasz się na Cyfrę/n i ich tunery z dvb-t.

też, ale jak pamiętasz nie wszędzie działa dvb-t :-(

Tym akurat się przy swoich wyborach nie kieruję, jako że nie planuję przeprowadzki.

Data: 2010-05-04 14:08:31
Autor: adresss
soft pod Media Center
On Tue, 04 May 2010 13:04:11 +0200, pawell32 <pawell@net-sat.pl>
wrote:

Ja bym go chêtnie do innych celów zatrudni³, czekam z utêsknieniem a¿ producenci do³o¿± funkcje htpc do telewizora i od razu kupiê. ;-)

to by³oby dobre.

ale przeciez daleko to nie jest! Ale przeciez (chyba) wiekszosc nowy
tv lcd/plasma to sa komputery i biega tam jakis linux (+ jakis soft na
GPL licencjach). To nic innego jak komp z przyklejonym duzym
wyswietlaczem lcd i nawet juz Internet moga miec.

Ale sa pewne rzeczy, ktore nigdy nie zostana oficjalne dolozone do
takiego sprzedawanego tv - wszystko co narusza prawa autorskie nigdy
nie zostanie wlaczone do takiego sprzetu. Wiec chyba lepiej polegac na
pospolitym ruszeniu OpenSource.

--
ThinkXtra

Data: 2010-05-04 14:20:31
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
U¿ytkownik <adresss@poczta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ka30u550opel2e40us7b781gcm04i9dmfo4ax.com...
wrote:

Ja bym go chêtnie do innych celów zatrudni³, czekam z utêsknieniem a¿
producenci do³o¿± funkcje htpc do telewizora i od razu kupiê. ;-)

to by³oby dobre.

ale przeciez daleko to nie jest!

To nawet ju¿ by mog³o byæ z miejsca, przecie¿ taki telewizor z dyskiem, usb i tunerem dvb-s posiada wszystko co potrzebne.
Filmy odtwarzaæ umie, fakt ¿e tylko nagrane przez siebie, ale do³o¿enie kilku kodeków nie powinno stanowiæ problemu, skoro dvd za 100 z³ to potrafi±.
Wiêc problem jest wy³±cznie z softem.

Je¶li w ¶rodku siedzi jaki¶ linuch, to wystarczy³oby pewnie dorobiæ.uruchomiæ co¶ pozwalaj±cego wgraæ swój soft (w sensie modu³u do obs³ugi wybranych funkcji) i jechane.

Data: 2010-05-04 14:45:54
Autor: pawell32
soft pod Media Center
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

wiem, tylko jak to chodzi

[...]

dlatego wolê jako osobne urzadzenie. jak czego¶ mi zabraknie to je zmieniê, a nie ca³y tv.

Data: 2010-05-04 14:56:06
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:

[...]

Pamiêtaj, ¿eby uwa¿aæ przy zakupie nastêpnego tv, ¿eby¶ przypadkiem nie kupi³ takiego z tunerem dvb-t. ;-)
IMO takie rzeczy powinny byæ wyposa¿eniem dodatkowym, tak jak w samochodzie.
A najlepiej kart± rozszerzeñ.

Data: 2010-05-05 07:15:13
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
Pamiêtaj, ¿eby uwa¿aæ przy zakupie nastêpnego tv, ¿eby¶ przypadkiem nie kupi³ takiego z tunerem dvb-t. ;-)

a widzia³e¶ takiego bez tunera??

IMO takie rzeczy powinny byæ wyposa¿eniem dodatkowym, tak jak w samochodzie.
A najlepiej kart± rozszerzeñ.

no

Data: 2010-05-05 09:48:02
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4be0feea$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
Pamiêtaj, ¿eby uwa¿aæ przy zakupie nastêpnego tv, ¿eby¶ przypadkiem nie kupi³ takiego z tunerem dvb-t. ;-)

a widzia³e¶ takiego bez tunera??

A nic Ciê w tyln± czê¶æ cia³a nie ugryz³o?

Data: 2010-05-05 11:50:44
Autor: pawell32
soft pod Media Center
Cavallino pisze:
a widzia³e¶ takiego bez tunera??

A nic Ciê w tyln± czê¶æ cia³a nie ugryz³o?

zostawiê to bez komentarza

Data: 2010-05-05 12:14:49
Autor: Cavallino
soft pod Media Center
U¿ytkownik "pawell32" <pawell@net-sat.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:4be13f7d$1news.home.net.pl...
Cavallino pisze:
a widzia³e¶ takiego bez tunera??

A nic Ciê w tyln± czê¶æ cia³a nie ugryz³o?

zostawiê to bez komentarza

Naindyczy³e¶ siê niepotrzebnie, wiêc wyja¶niê, ¿e tym gryz±cym mia³a byæ ironia, której nie wy³apa³e¶.
Luzik.

soft pod Media Center