solidarna Polska, solidarna odpowiedzialnosc...

Data: 2013-02-28 13:15:39
Autor: Mr. Misio
solidarna Polska, solidarna odpowiedzialnosc...
Wzruszyło mnie... stare wrocilo po nowemu... ;)

" "Jeśli jeden ze współwłaścicieli przebywa za granicą i trudno wyegzekwować od niego zapłatę podatku, urząd może ściągnąć tę kwotę z innego współwłaściciela - tego, kto jest na miejscu i o kim wiadomo, że ma dochody" - dodał. "Na tym właśnie polega odpowiedzialność solidarna" - wyjaśnił. "

O co chodzi? O podatek od garazu
http://tiny.pl/h2877

Masz miejsce parkingowe, tak ja 100 Twoich sasiadĂłw w jednym podziemnym garazu?

Przeczytaj co wymyslili urzednicy od podatkow :)

I ja znow z pytaniem - czy takie dzialanie urzednikow nie powinno byc karalne? I kiedy będzie? Kiedy pojawi sie jakas odpowiedzialnosc karna za buble, pomyłki, działanie na szkode tych co w koncu placa za "uslugi" urzednikow ze swoich podatkow?

Data: 2013-02-28 19:44:24
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 28 Feb 2013, Mr. Misio wrote:

Wzruszyło mnie... stare wrocilo po nowemu... ;)

  Nie.
  Nigdy nie zniknęło.

[...]

Masz miejsce parkingowe, tak ja 100 Twoich sasiadów w jednym podziemnym garazu?

Przeczytaj co wymyslili urzednicy od podatkow :)

  Nie, tego NIE WYMYŚLILI urzędnicy od podatków!

  To jest największy problem Polski.
  Zupełny brak rozumienia, że to właśnie PRAWO stanowi samoistny
problem RP. Brak rozumienia U OBYWATELI.
  Szukają problemu wszędzie, ale nie w przepisach.
  To PRZEPISY są jakie są!
  A o wszystkie plagi egipskie oskarża się skarbówkę :P
(no, jeszcze miejscami żydów, masonów i cyklistów też, miejscami
rownież ZUS)

I ja znow z pytaniem - czy takie dzialanie urzednikow nie powinno byc
karalne?

  Ukarani by zostali, jakby nie stosowali się do ustawy.
  Nie odwracaj kota ogonem - im NIE WOLNO zrobić inaczej.

  Skoro jedna ustawa stanowi o odpowiedzialności solidarnej
a druga nakazuje egzekucję należności publicznoprawnych,
w sumie nie mają wyboru.
  Też byś (na miejscu urzędnika) MUSIAŁ tak zrobić - albo byłbyś karany.

I kiedy będzie? Kiedy pojawi sie jakas odpowiedzialnosc karna za buble, pomyłki, działanie na szkode tych co w koncu placa za "uslugi" urzednikow ze swoich podatkow?

  Ale to NIE JEST WINA URZĘDNIKÓW!
  A przynajmniej nie TYCH urzędników, których pokazujesz palcem.

  Ty się pytaj, dlaczego Trybunał Stanu nie ma zajęcia.

  To jest właśnie instutucja, która IMVHO powinna stanowić taką
"policję dla prawa".
  Obawiam się, że "oczekiwania polityczne" są takie (i tylko takie)
że TS ma sądzić przypadku zdrady stanu, zaś "lżejszymi" przypadkami,
które w życiu codziennym reguluje KW, w zakresie prawa nikt się
nie przejmuje. NIKT.
  Jakby istniały "punkty mandatowe" na co poniektóre naruszenia
zasad prawa na zasadach analogicznych jak w przypadku przepisów
drogowych, dajmy na to 21 punktów powoduje "wylot" ministra,
a za naruszenie zasady "obowiązki można nakładać tylko ustawą"
minister oraz wszyscy którzy podpisali się pod rozporządzeniem
dostają po 6 punktów (jak za spowodowanie kolizji), to *MOŻE*
jeden z drugim by to brał pod uwagę.
  A tak... co tam, jak będzie obywatelowi zależało, to obywatel
będzie się sądził przed NSA i może WSA albo NSA skierują sprawę do TK.
  I ten uzna słuszność. Być może, po co się zawczasu przejmować.
  I być może powie, że niekonstytucyjny przepis kwalifikuje się
do poprawy, ale jeszcze dwa lata wolno konstytucję łamać :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-02-28 20:17:46
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

  Nie, tego NIE WYMYŚLILI urzędnicy od podatków!

  To PRZEPISY są jakie są!

Czyli wina urzednikow ;P Bo w koncu urzednicy stanowia prawo (moga sie nazywac poslami, politykami, ustawodawcami - ale dalej to urzednicy).

I ja znow z pytaniem - czy takie dzialanie urzednikow nie powinno byc
karalne?

  Ukarani by zostali, jakby nie stosowali się do ustawy.
  Nie odwracaj kota ogonem - im NIE WOLNO zrobić inaczej.

Ni tych karac. Tych ustanawiajacych prawo durne.

[...]

Ale piekny sen. Nie budz mnie :) I powiedz co bierzez, zeby dostawac takie wizje, tez chce ;)

No i obudziles mnie :(

Data: 2013-02-28 20:39:28
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.02.2013 20:17, Mr. Misio pisze:
[...]

O trójpodziale władzy słyszałeś? Chyba nie...

Swoją dlaczego się nie czepiasz współwłaścicieli, że zamiast zawiązać jakąś wspólnotę czy inną spółdzielnię, która byłaby finansowo odpowiedzialna za podatki i ich ściąganie od członków, to sami z imienia i nazwiska są właścicielami (cząstkowymi ale są) wielkiego garażu?

Ale tak czy inaczej problemu nie widzę - współwłaściciele robią zrzutę i po problemie. A że ktoś się miga? Cóż, niech lepiej pilnują wspólników ;)

Data: 2013-02-28 21:13:28
Autor: Mr. Misio
Użytkownik Andrzej Lawa napisał:
[...]

No wlasnie. A ja bym wolal zamiast pilnowania wspolnikow miec moje wlasne lub wynajete za co place i odpowiadam jak nie zaplace. Moje calosciowo a nie czastkowo. I zeby mnie nie interesowalo, ze ktos nie placi.

Data: 2013-02-28 21:48:51
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.02.2013 21:13, Mr. Misio pisze:

[...]

No to tak kupuj, zamiast na spółkę.

Data: 2013-02-28 22:28:19
Autor: Mr. Misio
[...]

Ale zauwaz, ze czasem wykupuje sie "mozliwosc parkowania na jednym ze 100 dostepnych miejsc". Co jest z sensem i z bezsensem ;)

Data: 2013-02-28 22:57:30
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 28.02.2013 22:28, Mr. Misio pisze:

No to tak kupuj, zamiast na spółkę.

Ale zauwaz, ze czasem wykupuje sie "mozliwosc parkowania na jednym ze
100 dostepnych miejsc". Co jest z sensem i z bezsensem ;)

Cóż - swoboda zawierania umów.

Masz wybór - a lament robisz tylko dlatego, że ludzie są mało zorientowani i nie zdają sobie sprawy z tego, że współwłasność to solidarna odpowiedzialność za wspólną własność.

I nie jest to wina przepisów tylko ich nieznajomości.

Data: 2013-03-01 21:26:02
Autor: Gotfryd Smolik news
solidarna Polska, solidarna odpowiedzialnosc...
On Thu, 28 Feb 2013, Mr. Misio wrote:

No wlasnie. A ja bym wolal zamiast pilnowania wspolnikow miec moje wlasne

  To Andrzej wyjaśnił ("tak kup").

lub wynajete za co place i odpowiadam jak nie zaplace.

  Coś przeoczyłeś.
  Zastanów się, skąd właściciel 100-stanowiskowego parkingu będzie
brał pieniądze, aby "wyrównać" sobie okresowe braki od tych
co nie płacą. I od niewynajętych stanowisk.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-03-01 21:07:08
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  Ale to słowo na ogół inaczej jest kojarzone ;)

nazywac poslami, politykami, ustawodawcami - ale dalej to urzednicy).

  Jeśli tak, to owszem :), ale warto zaznaczać gdzie siedzą.

[...]

  :D

pzdr, Gotfryd

solidarna Polska, solidarna odpowiedzialnosc...