sp贸r z wodoci膮gami

Data: 2013-07-09 23:52:22
Autor: p47
sp贸r z wodoci膮gami
Przed pewnym czasem pisa艂em, jak to wodoci膮gi warszawskie wpad艂y na nowy pomys艂 zarobku bez wysi艂ku. Ot贸偶 oplombowa艂y one (zreszt膮 jak si臋 zdaje, nie tylko u mnie) nie tylko wodomierz, ale i 2 zawory odcinaj膮ce, tj przed, jak i ten bezpo艣rednio za miernikiem. Teraz je艣li klient z jakiego艣 powodu chce zamkn膮膰 wod臋 w domu, to musi nie tylko wzywa膰 ekip臋 z wodoci膮g贸w, ale i zap艂aci膰 ok 150 z艂 za zerwanie plomby.

Ten skok na kas臋 wodoci膮gi wykona艂y dwuetapowo,- na pocz膮tku, chyba 5 lat temu przy okazji wymiany okresowej wodomierza wymieni艂y tez te oba w/w zawory na kulowe, nie plombuj膮c ich (tylko miernik) , a teraz przyszli i wszystko oplombowali.
W protokole odbioru z oddania budynku do u偶ytkowania sprzed ponad 20 napisane jest, 偶e przekazuj臋 nieodp艂atnie wodoci膮gom przy艂膮cz臋 a偶 do wodomierza, a wi臋c zaw贸r (w贸wczas grzybkowy) ZA WODOMIERZEM JEST JU呕 M脫J.
W opisanej sytuacji napisa艂em do MPWiK list, w kt贸rym za偶膮da艂em zdj臋cia plomby z tego mojego zaworu ZA wodomierzem. W odpowiedzi otrzyma艂em m臋tny list, w kt贸rym przyznali, ze przej臋li przy odbiorze budynku wszystko do wodomierza, ale napisali dalej, 偶e zaw贸r ten nale偶y do, cyt "zespo艂u wodomierza", a wi臋c plomby nie zdejm膮.
Co i gdzie robi膰, aby przymusi膰 ich do zaprzestania uniemo偶liwiania mi korzystania z mojej w艂asno艣ci, bo tak chyba mo偶na okre艣li膰 zaplombowanie zaworu, kt贸ry oni, na dobr膮 spraw臋, bezprawnie zaw艂aszczyli. Bezprawnie, bo 偶adnej podstawy prawnej do w/opisanej interpretacji nie podali ani przy plombowaniu, ani w wspomnianym li艣cie.

Data: 2013-07-09 23:00:54
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail karolakowie1@wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Przed pewnym czasem pisa砮m, jak to wodoci眊i warszawskie wpad硑 na nowy pomys zarobku bez wysi砶u. Ot罂 oplombowa硑 one (zreszt jak si zdaje, nie tylko u mnie) nie tylko wodomierz, ale i 2 zawory odcinaj眂e, tj przed, jak i ten bezpo秗ednio za miernikiem. Teraz je秎i klient z jakiego powodu chce zamkn辨 wod w domu, to musi nie tylko wzywa ekip z wodoci眊體, ale i zap砤ci ok 150 z za zerwanie plomby.

To chyba jakie jaja...
Kto plombuje zawory?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")

Data: 2013-07-10 01:15:56
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 01:00, Budzik pisze:
[...]

Ekipa MPWiK przy okazji wymiany wodomierza (okresowego w zwi眤ku z up硑wem legalizacji).

Data: 2013-07-10 01:21:50
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 01:15, p47 pisze:
[...]

Dodam, ze zar體no ekipa monter體 plombuj眂a, jak i list -odpowied uzasadnia to tym, ze te zawory (wg nich) s rzekomo ich w砤sno禼i, a wi阠 w tej sytuacji nie zgadzaj si, aby kto inny (w砤禼iciel domu) u縴wa je bezp砤tnie.
Chcesz zaw髍 zamkn辨,- p砤 147,50z  za zerwanie plomby + dojazd ekipy.
Sk..sy駍two, szczeg髄nie, gdy zaw髍 ZA wodomierzem nigdy nie by wodoci眊om przekazywany, a oni sobie go prawem kaduka zaw砤szczyli, tworz眂 poj阠ie "zesp蟪 wodomierza" interpretowany przez nich jako wodomierz i 2 s眘iaduj眂e z obu stron zawory.

Data: 2013-07-09 17:19:55
Autor: Przemek Lipski
sp髍 z wodoci眊ami
Nie prosciej olac te plombe na zaworze za licznikiem i uzywac sobie wedlug potrzeb? Jakby co to powiedziec, ze tam nie bylo plomby, a zawor jest Twoj. I co ci moga zrobic? Licznik oplombowany, wiec nielegalnego poboru nie wcisna ci...

Data: 2013-07-10 02:29:34
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 02:19, Przemek Lipski napisa(a):
[...]

Zadzwo do nich w 秗odku nocy z pro禸 o zdj阠ie plomby z zaworu, bo kapi眂a woda przeszkadza ci w spaniu ;) Zapewne powiedz Ci 縠by sobie sam zamkn背 wod, ale poniewa oni wszystkie rozmowy musz nagrywa, wi阠 b阣ziesz mia dow骴 na to 縠 zerwanie nie by硂 bezprawne :)
Czasami tylko takie metody skutkuj. Bo jako nie widz 縠by im si chcia硂 je糳zi po nocach do kapi眂ego kranu, hehe

--
PM

Data: 2013-07-10 10:55:57
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail pm@xx.xx napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

poniewa oni wszystkie rozmowy musz nagrywa,

A sk眃 takie "musz" wynika?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Ka縟y cz硂wiek ma jakiego fio砤, ale zdaje si, 縠 najwi阫szym
jest mniemanie, 縠 si nie ma go wcale."  Nikos Kazantzakis

Data: 2013-07-10 14:08:24
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 12:55, Budzik napisa(a):
Osobnik posiadaj眂y mail pm@xx.xx napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

poniewa oni wszystkie rozmowy musz nagrywa,

A sk眃 takie "musz" wynika?

Wszystkie rozmowy na liniach alarmowych musz by rejestrowane. Jest na to odpowiedni przepis, przynajmniej jeszcze jaki czas temu by :)

--
PM

Data: 2013-07-10 17:00:48
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
[...]

U mnie numer alarmowy jest do dw骳h majstrow zajmuj眂ych sie instalacjami.
Na kom髍k.
Ciekawe jak oni nagrywaj :)

Mo縠sz podac ten przepis? --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Czy 秝iat si bardzo zmieni gdy z m硂dych, gniewnych
wyrosn starzy, wkurwieni..?"  J. Kofta

Data: 2013-07-10 21:46:23
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 19:00, Budzik napisa(a):
[...]

Sorry za wprowadzenie w b潮d - 體 przepis znikn背 w zesz硑m roku, ale nic nie stoi na przeszkodzie, 縠by sam nagrywa rozmow, mo縠 si przyda :)

Czy firma pobiera r體nie op砤t za zerwanie plomby przez nich? Czy tylko przez Ciebie?

--
PM

Data: 2013-07-10 22:57:58
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-10 21:46, PM pisze:

Wszystkie rozmowy na liniach alarmowych musz膮 by膰
rejestrowane. Jest
na to odpowiedni przepis, przynajmniej jeszcze jaki艣 czas
temu by艂 :)
U mnie numer alarmowy jest do dw贸ch majstrow zajmuj膮cych sie
instalacjami.
Na kom贸rk臋.
Ciekawe jak oni nagrywaj膮 :)
Mo偶esz podac ten przepis?
Sorry za wprowadzenie w b艂膮d - 贸w przepis znikn膮艂 w zesz艂ym
roku,

A mo偶esz poda膰 贸w znikni臋ty przepis ?

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2013-07-10 23:18:28
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 22:57, "Rafa \"SP\" Gil" napisa(a):
[...]

A mo縠sz poda 體 znikni阾y przepis ?

Nie dam rady, pyta砮m o ten przepis speca kt髍y instalowa takie urz眃zenia w wielu firmach typu gazownie, elektrownie, wodoci眊i itd.
Kole ma poszuka, ale znaj眂 jego burdel, to mo縠 by z tym k硂pot ;)
Trzeba sprawdzi na stronie takiej firmy czy rejestruje rozmowy, albo samemu to zrobi, innej drogi niema.
Z tego co znalaz砮m to w tym przypadku przepisy dot. plomb wymy秎i砤 sobie warszafka i to nie jest pierwszy taki problem.

--
PM

Data: 2013-07-10 23:00:38
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail pm@xx.xx napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

speca kt髍y instalowa takie urz眃zenia w wielu firmach

hihihihi

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Nic tak nie obna縜 ludzkiego charakteru, jak obra縜nie si
z powodu 縜rtu." Georg Christoph Lichtenberg

Data: 2013-07-11 01:37:23
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-11 01:00, Budzik napisa(a):
Osobnik posiadaj眂y mail pm@xx.xx napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

speca kt髍y instalowa takie
urz眃zenia w wielu firmach

hihihihi

Pewnie by硂 za du縪 spor體 i dlatego postanowili ukr骳i ten przepis :)
Firmy nie mog硑 nabija ludzi w butelk, wi阠 wystarczy硂 zmieni jeden paragraf w jakiej ustawie i ju interes si kr阠i od nowa :)
To niestety zawsze w ten spos骲 dzia砤硂, szary obywatel zawsze bedzie na straconej pozycji :/

--
PM

Data: 2013-07-11 09:00:35
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
[...]

Chyba nie zrozumiales.
Nie zdziwi硂 ci, ze te historie opowaida czlowiek, kt髍ego byt ekonomiczny jest polepszany dzieki takim przepisom?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Je縠li nawet OE nie widzi 縜dnych za潮cznik體, to ich nie ma ;)

Data: 2013-07-11 21:49:20
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-11 11:00, Budzik napisa(a):
[...]

To chyba Ty nie zrozumia砮 :)
Jego byt nie zmieni si zbytnio, bo rozmowy w dalszym ci眊u s nagrywane, ale tym razem dla cel體 wewn阾rznych - teraz firma mo縠 powiedzie 縠 "nie mamy nagrania i jak nam udowodnisz 縠 to Ty masz racj"? Zreszt ten cz硂wiek zajmuj si g丑wnie monitoringiem i systemami dozoru.

A do przedm體cy, to po primo spu舵 troch z tonu, bo nie jeste kolego pod budk z piwem, a po drugie primo przejrzyj sobie sam 100 ustaw, zacz背bym od tej gdzie jest mowa o ratownictwie i dozwolonych sposobach monitoringu(pewnie co z bajki mswia/telkom). Ja nie mam na to najmniejszej ochoty, ani czasu 縠by szuka wygas硑ch przepis體.

--
PM

Data: 2013-07-11 22:06:34
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-11 21:49, PM pisze:

To chyba Ty nie zrozumia艂e艣 :)

Chyba zrozumia艂.

Jego byt nie zmieni艂 si臋 zbytnio, bo rozmowy w dalszym ci膮gu s膮
nagrywane, ale tym razem dla cel贸w wewn臋trznych - teraz firma
                  ^^^ ^^^^^ ^^^ ^^^^^ ^^^^^^^^^^^^

A podasz ten znikni臋ty przepis co powodowa艂, 偶e nagrania by艂y z mocy ustawy ?

A do przedm贸wcy, to po primo spu艣膰 troch臋 z tonu, bo nie jeste艣
kolego pod budk膮 z piwem, a po drugie primo przejrzyj sobie sam
100 ustaw, zacz膮艂bym od tej gdzie jest mowa o ratownictwie i
dozwolonych sposobach monitoringu(pewnie co艣 z bajki
mswia/telkom). Ja nie mam na to najmniejszej ochoty, ani czasu
偶eby szuka膰 wygas艂ych przepis贸w.

No to informuj臋 cie, 偶e takiego przepisu nie ma. Wbijasz na psp i pieprzysz takie farmazony, kt贸re kto艣 potem b臋dzie na swoje nieszcz臋艣cie powiela艂.

Wi臋c je艣li twierdzisz, 偶e JEST lub BY艁 taki przepis - wska偶 go, albo odszczekaj, bo przez "urban legend" jest w po偶yciu spo艂ecznym wi臋cej k艂opot贸w ni偶 po偶ytku.

Data: 2013-07-12 00:00:22
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail pm@xx.xx napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

A do przedm體cy, to po primo spu舵 troch z tonu

A gdzie znalaze informacj, 縠 ten przepis rok temu znikn背?
Tez od kolegi?

Data: 2013-07-11 10:49:10
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-11 01:37, PM pisze:

speca kt贸ry instalowa艂 takie
urz膮dzenia w wielu firmach
hihihihi
Pewnie by艂o za du偶o spor贸w i dlatego postanowili ukr贸ci膰 ten
przepis :)

Nie by艂o takiego przepisu, a ty po prostu pie*&*%#$z jak pot艂uczony powielaj膮c co us艂ysza艂e艣 od jakiego艣 robola pod budk膮 z piwem.

Firmy nie mog艂y nabija膰 ludzi w butelk臋, wi臋c wystarczy艂o
zmieni膰 jeden paragraf w jakiej艣 ustawie i ju偶 interes si臋 kr臋ci
od nowa :)
To niestety zawsze w ten spos贸b dzia艂a艂o, szary obywatel zawsze
bedzie na straconej pozycji :/

A poka偶esz w ko艅cu ten znikni臋ty paragraf . No skoro wiedzia艂e艣 kiedy przepis zosta艂 znikni臋ty, to powiniene艣 go m贸c wskaza膰. Wystarczy popatrze膰 w ustaw臋 na dzie艅 przed znikni臋ciem.

Data: 2013-07-10 02:38:44
Autor: p47
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-10 02:19, Przemek Lipski pisze:
[...]

Niestety to niemo偶liwe,- cho膰 zawory s膮 w odleg艂o艣ci ok 90 cm od siebie (a wodomierz w 艣rodku) to oplombowano to wszystko jednym drutem, odpowiednio popl膮tanym , z pomys艂owymi p臋telkami itp.:-)  W sumie chyba 3 m drutu posz艂o, no i 3 plomby.
Ponadto  teraz cwaniaki po oplombowaniu wszystko cyfr贸wk膮 fotografuj膮, - paranoja! To naprawd臋 jest pomy艣lane, aby skutecznie wy艂udza膰 kas臋 od ludzi,- bo przecie偶 ka偶dy od czasu do czasu  musi wod臋 na d艂u偶ej lub kr贸cej wy艂膮cza膰; - ja niestety nie przy wszystkich urz膮dzeniach mam indywidualne zawory przy podej艣ciach, wi臋c czy byle awarii, czy jakiej艣 wymianie czy przer贸bce : - 147,50 z艂 +dojazd.
Troch臋 si臋 dziwi臋, 偶e inni tak to ku...stwo pokornie przyj臋li;-(
dotyczyc b臋dzie coraz wi臋ksz膮 liczb臋 ludzi (robia to przy okresowej, rutynowej wymianie wodomierzy) to spr贸buj臋 zainteresowa膰 tym Federacj臋 Konsument贸w.
Potem mo偶e pozew zbiorowy?

Data: 2013-07-10 07:37:59
Autor: cef
sp贸r z wodoci膮gami
p47 wrote:

[...]

Zabuduj na tym szafk臋, za艂贸偶 k艂贸deczk臋 i powiadom ich pismem
oficjalnym, 偶e za dost臋p bierzesz teraz 500z艂 ka偶dorazowo.
Ciekawe co ci odpisz膮.

Data: 2013-07-10 08:08:07
Autor: Przemek Lipski
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 秗oda, 10 lipca 2013 01:38:44 UTC+1 u縴tkownik p47 napisa:
> [...]

> Nie prosciej olac te plombe na zaworze za licznikiem i uzywac sobie wedlug potrzeb? Jakby co to powiedziec, ze tam nie bylo plomby, a zawor jest Twoj. I co ci moga zrobic? Licznik oplombowany, wiec nielegalnego poboru nie wcisna ci...

Niestety to niemo縧iwe,- cho zawory s w odleg硂禼i ok 90 cm od siebie (a wodomierz w 秗odku) to oplombowano to wszystko jednym drutem, odpowiednio popl眛anym , z pomys硂wymi p阾elkami itp.:-)  W sumie chyba 3 m drutu posz硂, no i 3 plomby.

Ponadto  teraz cwaniaki po oplombowaniu wszystko cyfr體k fotografuj, - paranoja! To naprawd jest pomy秎ane, aby skutecznie wy硊dza kas od ludzi,- bo przecie ka縟y od czasu do czasu  musi wod na d硊縠j lub kr骳ej wy潮cza; - ja niestety nie przy wszystkich urz眃zeniach mam indywidualne zawory przy podej禼iach, wi阠 czy byle awarii, czy jakiej wymianie czy przer骲ce : - 147,50 z +dojazd.

a nie ma zaworu glownego  w piwnicy czy gdzies? DOPgadac sie z sasiadami (albo i nie) zakrecic na godzinke i w tym czasie zamontowac dodatkowy zawor.
Jak nie to do rzecznika praw konsumenta uderzyc.
Przemek

Data: 2013-07-10 18:36:44
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 17:08, Przemek Lipski pisze:
[...]

To nie taka prosta sprawa:
1. opisana sytuacja dot. domu jednorodzinnego, - przed opisywanym zespo砮m wodomierza i 2 zawor體 jest jedynie zaw髍-odci阠ie w studzience , zreszt te oplombowane, chyba od poczatku.
2. a nawet po zamkni阠iu dop硑wu wody domontowanie dodatkowego zaworu wymaga:
a. rozkr阠enia rur po to, aby dokona
b. wykr阠enia ze z潮czki odcinka rury za zaworem za wodomierzem
c. odci阠ie z niej odpowiedniego odcinka (d硊go禼i 秗ubunka i dodatkowego zaworu)
d. nagwintowanie ko馽a rury po stronie tego odci阠ia
e. nakr阠enie tam srubunka
f. do潮czenie dodatkowego zaworu
g. uiszczenie 147,50 z chu.om z wodoci眊體 warszawskich za zdj阠ie plomby + za 2-krotny dojazd
h. wypicie nieznanej ilo禼i alkoholu na uspokojenie, 縠by moje wk..nie na wodoci眊i zel縜硂, bo
3. te wszystkie czynno禼i i koszty musia砨ym ponie舵, poniewa wodoci眊i M覬 w砤sny zaw髍 za wodomierzem, nigdy im nie przekazywany ot tak sobie zaw砤szczy硑!

Data: 2013-07-11 00:27:50
Autor: m
sp髍 z wodoci眊ami
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

[...]

Ale po co? Masz ju sw骿 zaw髍, mo縠sz ola "ich" zaplombowany.

p. m.

Data: 2013-07-11 13:59:04
Autor: RadoslawF
sp髍 z wodoci眊ami
Dnia 2013-07-11 00:27, U縴tkownik m napisa:
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

[...]

Zaplombowali jednym drutem sw骿 zaw髍, licznik i jego zaw髍.

Pozdrawiam

Data: 2013-07-11 14:05:16
Autor: sqlwiel
sp髍 z wodoci眊ami
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

[...]

Napisz do nich z 勘daniem podania podstawy prawnej zaplombowania Twojego zaworu, zg硂 skarg do UOKiK, prezydenta/w骿ta itd. List kosztuje par z.
Wezwij do "odplombowania", bo chcesz u縴 swojego zaworu, bo Ci si woda leje. Oczywi禼ie na ich koszt. A przy okazji obci笨 za szkody zalaniem, bo nie mog砮 u縴 swojego zaworu.

--

Dzi阫uj. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-11 15:55:18
Autor: m
sp髍 z wodoci眊ami
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

[...]

Ale przecie za硂縠nie jest takie, 縠 uda硂 si odci辨 dop硑w wody. Wi阠 zak砤damy drugi zaw髍, nasz, niezaplombowany, mamy mo縧iwo舵 odci阠ia sobie samemu wody w razie potrzeby - po co wzywa wodoci眊i do zaworu kt髍y jest zaplombowany i ju nam niepotrzebny?

p. m.

Data: 2013-07-11 18:00:11
Autor: Gotfryd Smolik news
sp髍 z wodoci眊ami
On Thu, 11 Jul 2013, m wrote:

On 11.07.2013 13:59, RadoslawF wrote:
Zaplombowali jednym drutem sw骿 zaw髍, licznik i jego zaw髍.

Ale przecie za硂縠nie jest takie, 縠 uda硂 si odci辨 dop硑w wody. Wi阠 zak砤damy drugi zaw髍, nasz, niezaplombowany,

  Pod warunkiem, 縠 masz wystarczaj眂 d硊go舵 rury do pierwszego
rozga酬zienia lub "wej禼ia w 禼ian".

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-11 23:13:05
Autor: m
sp髍 z wodoci眊ami
On Thu, 11 Jul 2013, m wrote:

[...]

pkt 2.c milcz眂o to zak砤da.

p. m.

Data: 2013-07-11 20:06:59
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

[...]

Za硂縠nia mo縠sz sobie robi, jakie chcesz;-), natomiast w rzeczywisto禼i, gdybym chcia za硂縴 dodatkowy zaw髍, to musz odp砤tnie wzywa wodoci眊i, aby dop硑w odci阬i cho鎎y na czas w/opisanych rob髏!
Ale przede wszystkich DLACZEGO!!! mam zawraca sobie g硂w, wykonywa przer骲k, kt髍 wy縠j opisa砮m, ponosi koszty itp.itd. skoro MIAM od pocz眛ku istnienia domu za wodomierzem w砤秐ie SW覬 zaw髍 grzybkowy , kt髍y w砤秐ie wodoci眊i bez mojej zgody najpierw zdemontowa硑 i zast眕i硑 kulowym, a potem ten nowy oplombowa硑?

Je秎i koniecznie chc mie teraz, jak pisz, "zesp蟪 wodomierza" oplombowany tj. wodomierz i 2 s眘iaduj眂e zawory to ja nie mam nic przeciwko temu, ale niechaj przywr骳 zaw髍, kt髍y tam przed instalacj tego zespo硊 istnia!
Innymi s硂wy: pierwotna sytuacja wygl眃a砤 nast阷uj眂o,- przed wodomierzem w piwnicy nie by硂 zaworu (tylko w studzience w ogr骴ku na przy潮czu), za wodomierzem by M覬 zaw髍 grzybkowy.
Przysz砤 ekipa i wymieniaj眂 wodomierz usun瓿a ten m骿 zaw髍 oraz wodomierz (koniec legalizacji) i zamontowa砤 w ich miejsce nowy wodomierz wraz z 2 zaworami- przed i za wodomierzem. Potem wszystko to oplombowa砤.
Tak wi阠 znikn背 M覬 zaw髍, kt髍y m骻砨ym dowolnie u縴wa.

Tymczasem, MZ skoro zechcieli zamiast wodomierza zainstalowa "zesp蟪 wodomierza" z 2 zaworami powinni to zrobi nie usuwaj眂 mojego zaworu, skoro nie chc udost阷nia klientom zaworu za wodomierzem.

Data: 2013-07-11 20:35:25
Autor: Krzysztof Jod硂wski
sp髍 z wodoci眊ami
[...]

A dlaczego wtedy nie protestowa砮 jak Ci zabierali tw骿 zaw髍?

--
Krzysztof

Data: 2013-07-11 21:17:21
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-11 20:35, Krzysztof Jod硂wski pisze:
[...]

Byc mo縩a uzna to mo縩a  za m骿 b潮d. Ale realistycznie,- czy ty protestowa砨y, gdyby przy okresowej wymianie wodomierza poinformowano ci, ze chcieliby wymieni ten m骿 zaw髍 na nowy, bo technicznie wygodniej jest im aby za wodomierzem dalej sz砤 rura o takiej samej 秗ednicy, jak ma gwint wodomierza, a zatem zachowanie starego, mojego zaworu o wi阫szej 秗ednicy wymaga硂by przej禼i體ki i dlatego monterzy proponuj w miejsce starego zaworu nowy, kulowy o mniejszej 秗ednicy, kt髍y tak samo jak poprzedni mog u縴wa do woli?
W體czas oplombowali jedynie wodomierz i przez kilka lat oba wtedy zainstalowane zawory by硑 nieoplombowane. Dopiero po kilku latach od tej wymiany zaworu przyszli i oba zawory (z obu stron wodomierza) oplombowali.

Wtedy ta wymiana zaworu wydawa砤 si niewinna,- ot, sztuka za sztuk, bo im tak technicznie jest 砤twiej.
Nie widzia砮m 縜dnej wtedy potrzeby, aby upiera si, 縠by za wodomierzem, w bezpo秗edniej od siebie odleg硂禼i by硑 2 zawory. Do g硂wy mi nie przysz硂 (nikt o tym nie m體i), ze kiedy w przysz硂禼i je oplombuj.

Data: 2013-07-11 22:04:05
Autor: Gotfryd Smolik news
sp髍 z wodoci眊ami
On Thu, 11 Jul 2013, p47 wrote:

Wtedy ta wymiana zaworu wydawa砤 si niewinna,- ot, sztuka za sztuk, bo im tak technicznie jest 砤twiej.

  Nauczyli si od bankowc體...
  Zmiana w regulaminie z "brak op砤t" na "op砤ta 0 z" skutkuje zawsze
alarmem na .banki, bo dzia砤 podobnie :> (wygl眃a niewinnie)

Nie widzia砮m 縜dnej wtedy potrzeby, aby upiera si

  No. Ma硂 kto by widzia, pocieszenie takie, 縠 na Twojej stracie
p蟪 Polski si czego mog硂 nauczy (jakby chcia硂).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-13 16:47:00
Autor: m4rkiz
sp髍 z wodoci眊ami
"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote in message news:51def443$0$1455$65785112news.neostrada.pl...
Ale przede wszystkich DLACZEGO!!! mam zawraca sobie g硂w

dlatego ze wczesniej dales sobie na nia wejsc

a teraz musisz:

a) zaplacic i zafundowac sobie przerobke,
b) dogadac sie z nimi bezposrednio
c) wplynac na nich za pomoca sadu itp.

nikt z nas nie przyjedzie ci zdjac plomby

Data: 2013-07-13 19:19:48
Autor: Gotfryd Smolik news
sp髍 z wodoci眊ami
On Sat, 13 Jul 2013, m4rkiz wrote:

"p47" <karolakowie1@wp.pl> wrote
Ale przede wszystkich DLACZEGO!!! mam zawraca sobie g硂w

dlatego ze wczesniej dales sobie na nia wejsc

  Co w tym jest.
"Posiadanie jest silniej chronione ni w砤sno舵" :)
(tudzie ":(" dla w砤禼iciela)

nikt z nas nie przyjedzie ci zdjac plomby

  Ale co ponarzeka to jego, a przy okazji inni zainteresowani
zostali ostrze縠ni przed ma硂 uczciw zagrywk.
  Pro publico bono ca砶iem ten w眛ek :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-11 21:42:03
Autor: animka
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-11 15:55, m pisze:
On 11.07.2013 13:59, RadoslawF wrote:
Dnia 2013-07-11 00:27, U偶ytkownik m napisa艂:
On 10.07.2013 18:36, p47 wrote:

To nie taka prosta sprawa:
1. opisana sytuacja dot. domu jednorodzinnego, - przed opisywanym
zespo艂em wodomierza i 2 zawor贸w jest jedynie zaw贸r-odci臋cie w studzience
, zreszt膮 te偶 oplombowane, chyba od poczatku.
2. a nawet po zamkni臋ciu dop艂ywu wody domontowanie dodatkowego zaworu
wymaga:
a. rozkr臋cenia rur po to, aby dokona膰
b. wykr臋cenia ze z艂膮czki odcinka rury za zaworem za wodomierzem
c. odci臋cie z niej odpowiedniego odcinka (d艂ugo艣ci 艣rubunka i
dodatkowego zaworu)
d. nagwintowanie ko艅ca rury po stronie tego odci臋cia
e. nakr臋cenie tam srubunka
f. do艂膮czenie dodatkowego zaworu
g. uiszczenie 147,50 z艂 chu.om z wodoci膮g贸w warszawskich za zdj臋cie
plomby + za 2-krotny dojazd

Ale po co? Masz ju偶 sw贸j zaw贸r, mo偶esz ola膰 "ich" zaplombowany.

Zaplombowali jednym drutem sw贸j zaw贸r, licznik i jego zaw贸r.

Ale przecie偶 za艂o偶enie jest takie, 偶e uda艂o si臋 odci膮膰 dop艂yw wody. Wi臋c
zak艂adamy drugi zaw贸r, nasz, niezaplombowany, mamy mo偶liwo艣膰 odci臋cia
sobie samemu wody w razie potrzeby - po co wzywa膰 wodoci膮gi do zaworu
kt贸ry jest zaplombowany i ju偶 nam niepotrzebny?

Mo偶e nie p艂aci艂 za wod臋, to wodoci膮gi go odci臋艂y od tej wody i zaplombowa艂y licznik, wi臋c nie podpowiadaj mu jakie wykroczenie ma pope艂ni膰.

--
animka

Data: 2013-07-11 21:50:14
Autor: Gotfryd Smolik news
sp贸r z wodoci膮gami
On Thu, 11 Jul 2013, animka wrote:

Mo縠 nie p砤ci za wod, to wodoci眊i go odci瓿y od tej wody i zaplombowa硑
licznik, wi阠 nie podpowiadaj mu jakie wykroczenie ma pope硁i.

  Jakby jeszcze nauka czytania by砤 w Polsce obowi眤kowa, o ile
縴cie by硂by prostsze ;>

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-07-11 22:11:25
Autor: p47
sp髍 z wodoci眊ami
[...]

Czyta to ona pewno umie (skoro pisze),- ca硑 problem jednak ze zrozumieniem przeczytanego (a w moich postach zdanie d硊縮ze ni 3-wyrazowe;-), a na to lekarstwa nie ma..

;-)

Data: 2013-07-12 00:00:21
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail smolik@stanpol.com.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Jakby jeszcze nauka czytania by砤 w Polsce obowi眤kowa, o ile
縴cie by硂by prostsze ;>

zostaw animke w spokoju
dodaje kolorytu!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Mi硂舵 jest tryumfem wyobra縩i nad inteligencj."
Henry Louis Mencken

Data: 2013-07-12 17:26:39
Autor: animka
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-12 02:06, p47 pisze:
W dniu 2013-07-12 02:00, Budzik pisze:
Osobnik posiadaj膮cy mail smolik@stanpol.com.pl napisa艂(a) w poprzednim odcinku co nast臋puje:

Jakby jeszcze nauka czytania by艂a w Polsce obowi膮zkowa, o ile
偶ycie by艂oby prostsze ;>

zostaw animke w spokoju
dodaje kolorytu!

koloru blond..

;-)
Lubi臋 ten kolor. Ale i tak najwi臋cej rudych si臋 na grupach wym膮drza.

--
animka

Data: 2013-07-10 09:41:36
Autor: poszukiwacz
sp贸r z wodoci膮gami
p47 wrote:
[...]

Popro艣 o zakr臋cenie zaworu na jedn膮 dob臋 z powodu przebudowy instalacji wodnej w 艂azience.
W tym czasie hydraulik zamontuje ci Tw贸j nowy w艂asny zaw贸r tu偶 za zaworem oplombowanym. I mog膮 Ci naskoczy膰...

Data: 2013-07-10 14:09:50
Autor: PM
sp髍 z wodoci眊ami
W dniu 2013-07-10 09:41, poszukiwacz napisa(a):
Popro o zakr阠enie zaworu na jedn dob z powodu przebudowy instalacji
wodnej w 砤zience.
W tym czasie hydraulik zamontuje ci Tw骿 nowy w砤sny zaw髍 tu za
zaworem oplombowanym. I mog Ci naskoczy...

Nie, jak przyjd zaplombowa, to oplombuj r體nie ten nowy :)

--
PM

Data: 2013-07-10 17:00:49
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
[...]

Skoro tak mozna, to moze warto oplombowa drzwi (oczywiscie wodoci眊體) i wystawi cennik zerwania plomb.
:)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
Nawet najd硊縮za droga zaczyna si zawsze od pierwszego kroku.
(M眃ro舵 Wschodu)

Data: 2013-07-10 10:55:57
Autor: Budzik
sp髍 z wodoci眊ami
Osobnik posiadaj眂y mail karolakowie1@wp.pl napisa(a) w poprzednim odcinku co nast阷uje:

Kto plombuje zawory?

Ekipa MPWiK przy okazji wymiany wodomierza (okresowego w zwi眤ku z up硑wem legalizacji).

Zle zrozumia砮s pytanie.
By硂: po jakiego chuja...?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usu tak縠 "_")
"Obdarowany m體i dzi阫uj,
a w duchu my秎i - jele!"  Richard Fish

Data: 2013-07-10 21:51:25
Autor: WOJO
sp髍 z wodoci眊ami
Ekipa MPWiK przy okazji wymiany wodomierza (okresowego w zwi眤ku z
up硑wem legalizacji).

Zle zrozumia砮s pytanie.
By硂: po jakiego chuja...?

Bo firma legalizuj眂a musi zarobi... :)
WOJO

Data: 2013-07-10 00:03:02
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-09 23:52, p47 pisze:

Co i gdzie robi膰, aby przymusi膰 ich do zaprzestania
uniemo偶liwiania mi korzystania z mojej w艂asno艣ci, bo tak chyba
mo偶na okre艣li膰 zaplombowanie zaworu, kt贸ry oni, na dobr膮 spraw臋,
bezprawnie zaw艂aszczyli.

Wnie艣膰 do s膮du pozew w kt贸rym wska偶esz, 偶e zale偶y ci na postanowieniu, kt贸re to zmusi wodoci膮gi do wskazanego przez ciebie zachowania :D

Albo dywersja ...

Data: 2013-07-10 00:31:07
Autor: p47
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-10 00:03, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Wbrew twoim dowcipasom sprawa nie jest taka sobie prosta.
Mo偶na bowiem wnie艣膰 spraw臋 do sadu cywilnego o zwrot zaw艂aszczonej w艂asnosci (tj mojego zaworu), albo tez do s膮du okr臋gowego, wydz. ds ochrony konkurencji i konsument贸w , tyle, ze tu k艂opot ze sformu艂owaniem pozwu,- nadu偶ycie pozycji uprzywilejowanej?, niedozwolone zachowanie?

Data: 2013-07-10 00:32:43
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-10 00:31, p47 pisze:

[...]

Nie ? A wydawa艂o mi si臋, 偶e chcia艂e艣 by wodoci膮gi w spos贸b okre艣lony si臋 zachowa艂y - tj zdj臋艂y plomb臋 a tym samym zwr贸ci艂y we w艂adanie zaw贸r.

[...]

Ja ko艅cz臋. Tobie nie chodzi o rozwi膮zanie. Ty masz parcie na serwer news.

Przypominam, 偶e postawi艂e艣 takie pytanie:

"Co i gdzie robi膰, aby przymusi膰 ich do zaprzestania uniemo偶liwiania mi korzystania z mojej w艂asno艣ci, bo tak chyba mo偶na okre艣li膰 zaplombowanie zaworu, kt贸ry oni, na dobr膮 spraw臋, bezprawnie zaw艂aszczyli."

Je艣li nie jest dla ciebie rozwi膮zaniem pozew zawieraj膮cy wniosek o nakazanie okre艣lonego zachowania - to sorry - pom贸c ci ju偶 mog膮 tylko 偶ule pod sklepem. Za dw贸jk臋 b臋dziesz mia艂 audytorium jak si臋 pacza.

Data: 2013-07-10 23:04:56
Autor: Robert Tomasik
sp贸r z wodoci膮gami
U偶ytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:51dc8617$0$1218$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Moim zdaniem mozesz sobie ten zaw贸r za wodomierzem spokojnie zamkn膮膰 i nie przejmowa膰 ich plombami. Ten zaw贸r jest Tw贸j. r贸wnie dobrze mogliby Ci oplombowa膰 kurek w kuchni. Zamiennie niech Ci za艂o偶膮 jeszcze jeden zaw贸r za tym ich kulowym na sw贸j koszt, skoro ten kulowy uznaj膮 za cz臋艣膰 wodomierza. Kiedy艣 tam by艂, to po co go kradli?.

Data: 2013-07-11 20:06:37
Autor: p47
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-10 23:04, Robert Tomasik pisze:
[...]

Miejskie Przedsi臋biorstwo Wodoci膮g贸w i Kanalizacji w Warszawie SA
Pl. Starynkiewicza 5
02-015 Warszawa

Wezwanie przedprocesowe,
W/pismo nr...

W odpowiedzi na Wasze w/w pismo informuj臋, 偶e nie zgadzam si臋 z podanym tam Waszym stanowiskiem jako niezgodnym ze stanem faktycznym i ponownie wzywam Was do:
1. niezw艂ocznego zdj臋cia plomby z zaworu kulowego zainstalowanego przez Wasz膮 ekip臋 montersk膮  za wodomierzem, wchodz膮cego w sk艂ad "zespo艂u wodomierza",
  albo te偶,
2. oddania mi i zainstalowania na uprzednie miejsce (tj. za wodomierzem) mojego, istniej膮cego tam wcze艣niej zaworu odcinaj膮cego (grzybkowego), kt贸ry pokazany by艂 na schemacie instalacji m.in. w dokumentacji przy艂膮cza, a kt贸ry ca艂kowicie bezprawnie zosta艂 przez Wasza ekip臋 monterska zdemontowany i zaw艂aszczony, a na jego miejscu ekipa ta zainstalowa艂a wspomniany wy偶ej zaw贸r kulowy, kt贸ry nast臋pnie oplombowa艂a.

呕膮danie moje wynikaj膮 z nast臋puj膮cych okoliczno艣ci:

1.zgodnie z posiadan膮 dokumentacj膮 przy艂膮cza wodoci膮gowego do mojego domu bezsporne jest, 偶e  MPWiK zosta艂a  przekazana JEDYNIE cz臋艣膰 przy艂膮cza od sieci ulicznej do wodomierza w艂膮cznie, a zatem wykazany w tej dokumentacji zaw贸r odcinaj膮cy (grzybkowy) za wodomierzem stanowi艂 w spos贸b oczywisty moj膮 w艂asno艣膰, bo MPWiK nigdy nie by艂 przekazany. Nie by艂o te偶 konieczno艣ci specjalnego, szczeg贸lnego wyr贸偶niania na schemacie tego akurat zaworu opisem, iz on stanowi艂 w艂asno艣膰 w艂a艣ciciela domu, tak jak nie opisywano w ten spos贸b pozosta艂ej instalacji za wodomierzem. Na marginesie nale偶y zauwa偶y膰, 偶e nigdzie nie opisano tego zaworu jako w艂asno艣ci MPWiK, a tak偶e, 偶e nie wyst臋puje ani w dokumentacji przy艂膮cza, ani te偶 w protokole odbioru poj臋cie "zespo艂u wodomierza".
2. Postanowienia przywo艂anej w Waszym pi艣mie uchwa艂y nr XXXVII/1130/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r.,  nie mog膮 narusza膰 praw mieszka艅c贸w nabytych blisko 20 lat przed jej przyj臋ciem.
Nale偶y jednak tu stwierdzi膰, 偶e moje przy艂膮cze i moja wewn臋trzna instalacja wodoci膮gowa nie tylko spe艂nia艂a wymagania budowlane obowi膮zuj膮ce w dniu oddania przy艂膮cza do eksploatacji, ale tak偶e te wprowadzone przez w/w znacznie p贸藕niejsz膮 uchwa艂臋, poniewa偶 od pocz膮tku zgodna by艂a ona z zapisem   par. 10, pkt 13 w/w uchwa艂y, nak艂adaj膮cym na u偶ytkownika obowi膮zek, cyt. "zamontowania zaworu odcinaj膮cego dla w艂asnych potrzeb (...) za wodomierzem g艂贸wnym." , -taki w艂a艣nie  m贸j zaw贸r odcinaj膮cy (grzybkowy) znajdowa艂 si臋 od pocz膮tku za wodomierzem g艂贸wnym, co potwierdza posiadana, zatwierdzona przez Was dokumentacja!
Mimo tego zapisu .uchwa艂y Rady m.st. Warszawy ten m贸j zaw贸r odcinajacy grzybkowy  zosta艂 bezprawnie  usuni臋ty przez Wasz膮 ekip臋 montersk膮 przy okazji wymiany wodomierza na zesp贸艂 wodomierzowy z 2 zaworami, kt贸re nast臋pnie zosta艂y oplombowane.
3. Skoro w 2008r. MPWiK w/w uchwa艂膮 Rady m.st. Warszawy zobowi膮zane zosta艂o do, cyt. " zainstalowania na w艂asny koszt oplombowanego wodomierza g艂贸wnego wraz z zaworami" zwanego dalej "zespo艂em wodomierza",  to oczywi艣cie nie mia艂em i nie mam nic przeciwko temu, aby takim "zespo艂em wodomierza" zast膮pi膰 wodomierz g艂贸wny w moim domu. MPWiK powinno jednak dokona膰 tego nie naruszaj膮c istniej膮cego,  zaworu odcinaj膮cego zainstalowanego od pocz膮tku istnienia instalacji za wodomierzem i b臋d膮cego moj膮 w艂asno艣ci膮, a nie usuwa膰 go.

Podsumowuj膮c:

1. MPWiK zosta艂o w 1990r. w艂a艣cicielem odcinka przy艂膮cza od sieci miejskiej a偶 DO wodomierza g艂贸wnego. Zatem znajduj膮cy si臋 ZA tym wodomierzem zaw贸r odcinaj膮cy (grzybkowy) pozostawa艂 moj膮 w艂asno艣ci膮, nie ma w dokumentacji 偶adnego zastrze偶enia, ani mojej zgody, aby ten zaw贸r tak偶e nale偶a艂 do maj膮tku MPWiK. Potwierdza to ponad 20 letnia praktyka, gdzie swobodnie mog艂em ten zaw贸r u偶ywa膰 i MPWiK nie nak艂ada艂o w tym zakresie 偶adnych warunk贸w, ogranicze艅 ani zastrze偶e艅, nie sprawowa艂o nad nim w艂adzy w艂a艣cicielskiej, nie konserwowa艂o go ani nie naprawia艂o.
2. Przy zamianie (legalizacyjnej) wodomierza g艂贸wnego w moim domu MPWiK usun臋艂o nie tylko stary wodomierz, ale te偶 i w/opisany m贸j zaw贸r odcinajacy, naruszaj膮c w ten spos贸b nie tylko moje prawa w艂ascicielskie, ale i postanowienia par. 10, pkt 13  uchwa艂y nr XXXVII/1130/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r.
W miejsce usunietych elementow zamontowa艂o nowy wodomierz wraz z dwoma zaworami kulowymi, nazywaj膮c to "zespo艂em wodomierza". Przez d艂u偶szy okres mog艂em  swobodnie u偶ywa膰 te oba zawory.
3. P贸xniej jednak oplombowa艂o ten "zesp贸艂 wodomierza"  (tj. wodomierz i oba zawory) uniemo偶liwiaj膮c mi swobodne zamkni臋cie dop艂ywu  wody do mojego domu.

Wzywam zatem Was do niezw艂ocznego przywr贸cenia stanu poprzedniego mojej domowej instalacji wodoci膮gowej, do zgodnego z wymogami par. 10, pkt 13   uchwa艂y nr XXXVII/1130/2008 Rady m.st. Warszawy z dnia 10.07.2008r. tj. do ponownego zainstalowania bezpo艣rednio za zespo艂em wodomierza zdemontowanego przez Was i zaw艂aszczonego mojego zaworu odcinaj膮cego, albo te偶 do zdj臋cia plomby z obecnie istniej膮cego zaworu za wodomierzem, stanowi膮cego cz臋艣膰 zespo艂u wodomierza i zezwolenie mi na dowolne i bezp艂atne  jego u偶ywanie w przypadku konieczno艣ci zamkni臋cia dop艂ywu wody do mojego domu.

Data: 2013-07-11 22:23:07
Autor: Robert Tomasik
sp贸r z wodoci膮gami
U偶ytkownik "p47" <karolakowie1@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:51def42d$0$1455$65785112news.neostrada.pl...
[...]

(...)

呕e tez Ci sie chcia艂o tak du偶o pisa膰. Wydaje mi sie kluczowe przywr贸cenie poprzedniego stanu zgodnego z prawem, czyli Twojego zaworu nieoplombowanego. Bo jest Tw贸j i nie dawa艂e艣 go nikomu. To, co sobie b臋d膮 przed zaworem robi膰, zak艂ada膰 czy zdejmowa膰 plomby, to ju偶 ich sprawa.

Data: 2013-07-11 23:02:15
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
sp贸r z wodoci膮gami
W dniu 2013-07-11 22:23, Robert Tomasik pisze:

呕e tez Ci sie chcia艂o tak du偶o pisa膰. Wydaje mi sie kluczowe

I forma zabi艂a tre艣膰 ...

Sk膮d to si臋 bierze w narodzie, 偶e chc膮 jak najm膮drzejsze przekazy na papier przelewa膰, a potem czytelnik nie ma poj臋cia o co tak naprawd臋 wnosi cz艂ek.

呕eby cho膰 wypunktowa艂 na pocz膮tku jak krowie na rowie 偶膮dania a potem je "uzasadni艂" je艣li czuje potrzeb臋 pisania wierszy.