[foto] spacerek

Data: 2015-02-23 21:32:25
Autor: ppontek
[foto] spacerek
W miniony weekend wyskoczyliśmy w Worek Raczański.

Liczyłem na to, że tam jest na tyle surowy klimat, że może nie zmroziło tego, co wcześniej rozpuściło i że da się jakoś w miarę sensownie wędrować. Tragedii nie było, ale łatwo też nie.

Szliśmy "klasycznie" - z Rycerki Kolonii na Wielką Raczę, dalej grzbietem granicznym do Rycerzowej, powrót przez Muńcoł do Ujsoł. Wyjście na nartach praktycznie z samego dołu - po minięciu drogi zrywkowej. Zjazd (a dokładnie walka o życie dla dorosłych i super frajda dla dzieci) możliwy do samego dołu!

Warunki bardzo różne i zmieniały się niemal z każdym krokiem w zależności od otoczenia - inaczej pod drzewem (bardzo ślisko), inaczej na odkrytym terenie i inaczej od południa inaczej od północy ...., wręcz miejscami inaczej pod lewą i prawą nartą. Generalnie śnieg był ciężki, trudno było manewrować, do tego narty to rozpędzały się na maksa, to przywierały. Trudno było trzymać równowagę.

Śniegu generalnie jest bardzo dużo. Na grzbiecie niestety wszystko wyjeżdżone przez spaliniarzy i podziurawione przez pieszych. Za to - na trawersie (szlak narciarski połączony z pieszym) - uwaga (!) - ZERO PRZEDEPTU!!! Po prostu zima, tym bardziej, że to na północnym stoku - śnieg sypki i tylko momentami trochę szreni. Można było poczuć przyjemność zakładania śladu, i nawet się przy tym zmęczyć bo śniegu tam jest po prostu full!

Pogoda dopisała. W sobotę i w niedzielę rano lampa. Tylko trochę wiało. Po południu w niedzielę zachmurzyło się i wyraźnie ociepliło. W nocy też było dosyć ciepło.

Zadziwiające jak dzieci radzą sobie na tych biegóweczkach - trudno mi to ogarnąć. Zjeżdżali (jak dla mnie) "pionem", po na przemian ciężkim i szybkim śniegu, krzalem, po zmroku, itp. Nie było mowy o zdejmowaniu nart. Dla mnie szok!

ParÄ™ fot: https://picasaweb.google.com/klubik.karpacki/Spacerek

Zapraszam do obejrzenia!
PABLO

[foto] spacerek