spadająca moc świetlówki

Data: 2011-01-23 17:06:09
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
nowa lunax 15w rozświetlanie ok. 15s i 42lux na spaniu
świetlówka na suficie, plafon

po ok. 20-3 minutach spada do 35lux

philips 14w stara, rozświetlanie ok. 45s moc chyba 32 lux (z pamięci, sprawdzę jeszcze) no i jakoś potem nie spada

Data: 2011-01-23 18:24:46
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
philips 14w stara
po minucie 32lux
po 5min 37lux
po 8min 35lux
po 30min 31,7lux i tak już zostaje

Data: 2011-01-23 18:40:32
Autor: BearBag
spadająca moc świetlówki
Dnia Sun, 23 Jan 2011 18:24:46 +0100, zlotowinfo napisał(a):

philips 14w stara
po minucie 32lux
po 5min 37lux
po 8min 35lux
po 30min 31,7lux i tak już zostaje

Poważnie znajdujesz na to czas ? :) No chyba że ktoś za to ci płaci ?
Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-01-23 19:30:13
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
Użytkownik "BearBag" <boxtomka@o2.pl> napisał w wiadomości news:h2vk76k1luxg$.275b6kdbqgr4.dlg40tude.net...
[...]

poprzednie pomiary z apmeromierzem to była upierdliwa pajęczynka w łazience ;)
a teraz spojrzeć raz na pare minut, raczej nie jest czasochłonne obrócenie na fotelu i wcisniecie dwoch przyciskow

oszczędność energii jest na topie ;p
przymierzam się do zakupu:
http://allegro.pl/zarowka-led-e27-44-smd-5050-710lm-230v-jak-75w-i1417211490.html

Data: 2011-01-23 23:33:56
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał(a):

> [...]

a teraz spojrzeć raz na pare minut, raczej nie jest czasochłonne obrócenie na fotelu i wcisniecie dwoch przyciskow

W krótkim czasie po raz trzeci widzę tą aukcję. Temat wygląda na spam. --

Data: 2011-01-24 10:26:45
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ihidt4$ph8$1inews.gazeta.pl...

W krótkim czasie po raz trzeci widzę tą aukcję. Temat wygląda na spam.

jak chcesz tak nazywaj, ja uważam że to jest zajebiste do plafonów, jedno mnie męczy czy uda się tak wkręcić żarówkę by była skierowana do dołu

ekscytuję się? no tak, bo takiego czegoś szukałem od długiego czasu,
zamowilem jak to mam w zwyczaju bez allegro 2szt. z drobnym rabatem, a jak każdy grosz się liczy w końcu jestem polakiem

naturalnie i na wysyłce trzeba było zaoszczędzić, więc zamawiam ze znajomym (kazdy po jednej)

jak przyjdzie zdam relację z pomiarów: światłości i poboru prądu

Data: 2011-01-25 09:13:42
Autor: boxfish
spadająca moc świetlówki
W dniu 2011-01-24 10:26, zlotowinfo pisze:

ekscytuję się? no tak, bo takiego czegoś szukałem od długiego czasu,
zamowilem jak to mam w zwyczaju bez allegro 2szt. z drobnym rabatem, a
jak każdy grosz się liczy w końcu jestem polakiem

spryciarski jesteś, zaimponowałeś mi swym sprytem

naturalnie i na wysyłce trzeba było zaoszczędzić, więc zamawiam ze
znajomym (kazdy po jednej)

wow

jak przyjdzie zdam relację z pomiarów: światłości i poboru prądu

juz nie mogę się doczekać

Data: 2011-01-25 12:02:18
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
chyba poczułem ironię ;>

mam nadzieję że to nie będzie niewypał jak ze świetlówkiami, które po jakimś czasie produkują ciepło zamiast światła, podobno tylko wada żarówki

chyba że są jakieś normalne świetlówki które tej wady nie mają, jakoś w pełni elektroniczne, nienagrzewające się, w sumie nie znam elektroniki i nie wiem czy muszą być tam elementy grzejące się

Data: 2011-01-26 09:50:24
Autor: Kris
spadająca moc świetlówki

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:ihjgkn$2mh$1inews.gazeta.pl...
[...]

A tak na marginesie, liczyłeś opłacalność "inwestycji" w żarówki led?
Bo u mnie wychodzi tak:
Za prąd płacę 150zł miesiecznie z tego na oświetlenie wychodzi maks 20zł miesięcznie. Ńie ma żadnej żarówki "energooszczędnej"
Nawet nie myśle o wymianie bo mi sie to nie opłaca. Nawet gdybym zaoszczędził miesięcznie 50% to jest 10zł. Zarówka led to koszt 25zł minimum. W domu mam kilkadzisiąt punktów swietlnych.

Krzysiek

Data: 2011-01-26 10:07:47
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki
"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote in message news:ihon8k$foq$1news.onet.pl...

[...]

-- Pozdrawiam

Krzysiek

Jeżeli zostaną użyte tam, gdzie się sprawdzają - oświetlenie nocne awaryjne i ewakuacyjne - mogą być w prosty sposób zasilane z akumulatorów, oświetlenie schodów, ścieżki do domu czy garażu, itp.

Data: 2011-01-26 10:25:55
Autor: Kris
spadająca moc świetlówki

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d3fe470$0$2441$65785112news.neostrada.pl...
> [...]
i ewakuacyjne - mogą być w prosty sposób zasilane z akumulatorów, oświetlenie schodów, ścieżki do domu czy garażu, itp.

Tylko po co mam je zasilac z akumulatorów. Ładowac akumulator po to aby zasilac z niego ledy?

Krzysiek

Data: 2011-01-26 11:19:29
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki

"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote in message news:ihopb4$mri$1news.onet.pl...

> [...]

Tylko po co mam je zasilac z akumulatorów. Ładowac akumulator po to aby zasilac z niego ledy?

Awaryjne - tzn.gdy z jakiegoś powodu nie ma zasilania z linii energetycznej. Na tej samej zasadzie jak świeczki i łukasiewicz.

Data: 2011-01-26 11:39:47
Autor: Kris
spadająca moc świetlówki

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d3ff53e$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Awaryjne - tzn.gdy z jakiegoś powodu nie ma zasilania z linii energetycznej.
Na tej samej zasadzie jak świeczki i łukasiewicz.

W moim przypadku bezsensowny wydatek. W ciągu ostatnich 5ciu lat pamietam że raz nie było pradu przez ok 1godzine.

Krzysiek

Data: 2011-01-26 11:52:53
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki
"Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> wrote in message news:ihotlk$65s$1news.onet.pl...

[...]

Wymieniłem więcej sytuacji.

Data: 2011-01-26 12:18:14
Autor: Kris
spadająca moc świetlówki

Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d3ffd11$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Wymieniłem więcej sytuacji.

Do oswietlania, poswietlania aranzacji wnętrz ok ledy sie nadaja mona nawet sie pokusic aby swieciły ciagle np na ciemnej klatce schodowej- zuzycie energi będzie symboliczne. Jednak wymiana w juz działajacych żródłach swiatła zwykłych zarówek na drogie ledy jest z reguły nie nie opłacalna przy ich dzisiejszych cenach.,

Krzysiek

Data: 2011-01-23 23:34:00
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki

Data: 2011-01-25 13:18:31
Autor: sofa-mebels
spadająca moc świetlówki
Sun, 23 Jan 2011 23:34:00 +0000 (UTC), na pl.rec.dom, kogutek napisał(a):

zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał(a):
[...]

[...]

To spam, kto moze zachywac sie swietlowkami, ktore daja koszamrne swiatlo,
jedynie sam sprzedawca, zachecajacy do kopowania swoich chinskich produktow

Data: 2011-01-25 13:06:08
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
sofa-mebels <xxx@xxx.xx> napisał(a):

To spam, kto moze zachywac sie swietlowkami, ktore daja koszamrne swiatlo,
jedynie sam sprzedawca, zachecajacy do kopowania swoich chinskich produktow
Nie mam nic przeciwko reklamom. Są bardzo potrzebne. Nawet w takich miejscach
jak to. Ale mogly by być czymś poparte a nie tylko bełkotem jakie coś jest
swietne. Ma tych żarowek do spuchłej dupy. Napisał by na grupie ze jedna
pzreznacza do testów. Trudno mnie posądzić o współpracę z jakimkolwiek
sprzedawcą. Takich jak ja jest tutaj sporo. Niech napiszę " kogutek dostaniesz
jedna żarowkę na dwa miesiące do testowania. Potem opiszesz wrażenia. A jeśli
zdecydujesz że ją chcesz mieć i mi zaplacisz to będzie najlepsza reklama.
Oczywiscie pokrywam wszystkie koszty przesylki." Bylo by takie coś
opiniotworcze. Bylo. Móglby się powolać na taki test na Allegro. Jeśli ta
zarowka bylą by dobra, spełnialą moje oczekiwania to po dwóch miesiacach nie
chcial bym jej oddać i bym zaplącił. I pewno bym dokupił jeszcze jakąś. Na
mnie nie dzialąja teksty ze z kolega kupuje i rózne inne pierdoly.  --

Data: 2011-01-25 14:20:42
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki

    Trzeba mieć wiedzę na początek. Jasność świecenia źródeł tradycyjnych spada w miarę upływu czasu. Świetlówki są wrażliwe na prąd płynący przez nie jak i na częstość załączania, także na temperaturę otoczenia. Niesprzyjające warunki pracy utrudniają jej zapłon jak i mocno skracają jej życie.

Data: 2011-01-25 13:50:35
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):
[...]

Spadaj na ryj. Z ixelką sobie popisz na kogo by zakapować. --

Data: 2011-01-25 15:54:40
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki

"kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:ihmkfa$26p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zostałeś zakapowany przez XL?
Tylko co ja mam z tym wspólnego?

Data: 2011-01-25 15:24:22
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> Spadaj na ryj. Z ixelką sobie popisz na kogo by zakapować.

Zostałeś zakapowany przez XL?
Tylko co ja mam z tym wspólnego?
Przypomnieć ci jak ixelka probowala kogoś szantazoac i wyslala ci czym. A ty
zamiast spuscic ją do szamba, bo tam jest miesce kabli. Z zachwytu piales. Ach
dziekuje droga koezanki, doszlo. I pomyslec ze kilka dni wczesniej jak ktos
nazwal cie komunistycznym kablem to probowalem cie bronić. --

Data: 2011-01-25 16:32:58
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki
"kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:ihmpv6$i0i$1inews.gazeta.pl...
> [...]

dziekuje droga koezanki, doszlo. I pomyslec ze kilka dni wczesniej jak ktos
nazwal cie komunistycznym kablem to probowalem cie bronić.

Nie pamiętam takiego  WAŻKIEGO  wydarzenia.
Pamiętam tylko 19 kg opieniek.
Czy toTy byłeś w lesie z tymi dwiema kobietami?

Data: 2011-01-26 03:29:37
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
> [...]

Nie pamiętam takiego  WAŻKIEGO  wydarzenia.
Pamiętam tylko 19 kg opieniek.
Czy toTy byłeś w lesie z tymi dwiema kobietami?
Moze ci przypomnieć? Jest w intenecie i bęzdie tam do końca Swiata. --

Data: 2011-01-26 06:52:51
Autor: Panslavista
spadająca moc świetlówki
"kogutek" <sok_marchwiowy.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:iho4f0$aai$1inews.gazeta.pl...
> [...]

Czy toTy byłeś w lesie z tymi dwiema kobietami?

Moze ci przypomnieć? Jest w intenecie i bęzdie tam do końca Swiata.

Przypomnij.

Data: 2011-01-25 19:49:19
Autor: zlotowinfo
spadająca moc świetlówki
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d3ece36$0$2457$65785112news.neostrada.pl...
[...]

jak sądzisz czy wszystkie świetlówki
po kilku minutach dają mniej światła dając w zamian ciepło?!

czy ma na to jakiś wpływ praca w poziomie - plafon?
nie miałem okazji przyjżeć się nowym philips

ale pewnie czeka mnie zakup, bo te marketowe 14w jednak do kuchni/łazienki za mocne (bardzo małe pomieszczenia)
no ale zdecyduje po otrzymaniu tej diodowej
zaplacona wczoraj w nocy, czekam z niecierpliwoscia :]

do innych myślcie co chcecie, testy będą za pare dni ;)

Data: 2011-01-26 03:50:08
Autor: kogutek
spadająca moc świetlówki
> [...]

zaplacona wczoraj w nocy, czekam z niecierpliwoscia :]

do innych myślcie co chcecie, testy będą za pare dni ;)

Pzrestań sie podniecać. Biala dioda LED dziala na tej samej zasadzie co
świetlówka. W swietlowce UV pobudza luminofor do świecenia w diodzie bialej UV
pobudza luminofor do świecenia. Różnica polega na tym ze inaczej jest
wytwarzany UV i że w świetlówce powierzchnia luminoforu jest konkretna, znaczy
się duza a w diodzie malutka. Bo dioda jest mala. Z tego prostego powodu na
razie zarowka diodowa nie ma najmniejszej szansy na zblizenie się z
parametrami światlą i mocy pobieranej dającej taką samą ilość światlą do
świetlowki. Nawet jak by zrobili 1000 razy lepsze luminofory to nie da się na
razie zrobić 1000 razy mocniejszej diody. Amen --

spadająca moc świetlówki