spadek i złośliwa siostra

Data: 2010-08-30 11:37:12
Autor: Gotfryd Smolik news
spadek i złośliwa siostra
On Sat, 28 Aug 2010, jhru wrote:

Pozostaje jedna siostra ,która jest tam zameldowana razem z dwójka swoich dzieci ale od ponad 20 lat nie mieszka ani ona ani jej dzieci . Oświadczyła ,że nie zrzeknie się tych praw

  Nie wiem dlaczego nikt nie zwrócił uwagi: ona NIE MOŻE się skutecznie
(i zgodnie z prawem) zrzec.
  Dlaczego? - dlatego:

Aktualne szuka ją komornik  za długi.

  Hint: skarga pauliańska.

ani się  stamtąd nie wymelduje.

  A to już Ci napisali.
  Nie mieszka to należy ją wymeldować administracyjnie i basta.

Dom już jest częściowo zrujnowany ,zresztą kupiec prawdopodobnie i tak by go zburzył.

Jakie kolwiek operacje uniemożliwia postawa jednej z sióstr, nikt nie kupi zdewastowanego domu jeszcze z takimi lokatorami.

  IMO drogi są dwie:
1. przedstawiona droga "powiadomienia wierzycieli" (lub ich komornika).
  Wada: konieczność szukania, dogadywania się, ustalania...
2. zniesienie współwłasności, na podstawie art.210 KC:
http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-cywilny-1_2_117.html
....konkretnie w wersji art.212.2, podwersja druga (obowiązek sprzedaży).

  Zaletą drugiego rozwiązania jest brak konieczności układania się
z komornikiem: komornik może zająć udział przed sprawą sądową, ale
nie musi - jak będzie wiedział o majątku zajmie należne wynagrodzenie,
ale sama sprzedaż odbyłaby się *bez* uzgadniania z nim.

Pomijam tu wiele innych trudności, ale po zapoznaniu się z dokumentami jestem przekonany ,że gdyby ta siostra zrzekła by się prawa do spadku

  J.w. - IMO prawnie nie będzie to "skuteczne".
  Ja bym się nie pakował w imprezę w której wierzyciele siostry będą
później "nachodzić" o nienależnie wzięte pieniądze.

pzdr, Gotfryd

spadek i złośliwa siostra