spadek jakie jest najprostsze rozwiazanie

Data: 2010-08-17 13:28:35
Autor: jureq
spadek jakie jest najprostsze rozwiazanie
Dnia Tue, 17 Aug 2010 14:55:25 +0200, Kris napisa艂(a):

Sytuacja jest nastepuj膮ca:
Zmar艂 m贸j ojciec:
Wsp贸lnie z mama by艂 w艂ascicielem lokalu mieszkalnego i mia艂 pewne 艣rodki
na rachunku bankowym
Opr贸cz mamy spadkobiercami jeste艣my jeszcze ja i moja siostra. Chcemy
aby wszystko przepisane zosta艂o na mame. Jak to najlepiej/najpro艣ciej
zorganizowa膰: 1. Sk艂adamy w s膮dzie wniosek o nabycie spadku,- nabywamy
go w cz臋艣膰iach po 1/3 i p贸zniej zar贸wno ja jak i siostra przekazujemy
swoje udzia艂y matce? 2. Zar贸wno ja jak i siostar odrzucamy spadek. Wtedy
mama zostanie jedynym spadkobiercom i spadek przypadnie jej wca艂o艣ci? 3
Mo偶e jakies inne prostsze rozwiazanie?

Je艣li ty i siostra nie macie dzieci to 2. W przeciwnym wypadku raczej 1.

Czy za艂atwiac to w s膮dzie( czas oczekiwania na spraw臋 30-50dni u nas
wi臋c nie problem) czy u notariusza. Gdzie b臋da mniejsze koszty i
prostsza procedura?

Pro艣ciej i szybciej u notariusza. Taniej w s膮dzie.

spadek jakie jest najprostsze rozwiazanie