spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)

Data: 2010-12-28 12:06:54
Autor: Flyte
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Witam,

Wczoraj przytrafila mi sie nastepujaca przygoda.

Pacjent: opel vectra C '04, 1.9DTH, 185tys. przebiegu.

Po okolo 5 km jazdy danego dnia silnik zaczal sie nagle krztusic. Drastyczny spadek mocy, z okolo 90km/h zszedlem do okolo 30km/h. Udalo mi sie skrecic z glownej ulicy w boczna i tam zaparkowac (w sumie przejechalem okolo 0,5km). Objawy: kompletny spadek mocy. Silnik daje sie uruchomic mimo -8st.C (zreszta nigdy nie mial problemow, nawet przy -30), udalo mi sie go wkrecic na 3000obr i pracowal _bardzo_ rowno, ladnie zagrzewal sie (temperatura urosla do 85st.C i pewnie roslaby dalej.), zadnych szarpniec, falowania itp. Na biegu jalowym pracuje b. nierowno, a przy probie ruszenia ewidentnie nie ma sily i potrafi zgasnac. Dodam, ze czuc troche nieprzyjemny zapach gumy. Nie ma zdanych wyciekow z rury wydechowej ani spod silnika.

Nie jest to EGR (ani nic z ukladu dolotowego powietrza), bo ten temat juz przerabialem wczesniej. Jest to usterka nagla, ktora uniemozliwia dalsza jazde (choc kilka metrow pewnie sie uda przejechac).

Na koniec pojawil sie klucz na samochodzie, ale przy ponownym uruchomieniu juz go nie bylo. Komputer nie znalazl zadnego bledu.

Teraz pytanie: co moglo pasc, i jakich kosztow moge sie spodziewac?

Pozdrawiam,

Flyte

PS. wczoraj po raz pierwszy jechalem holowany. Bardzo niemile uczucie jechac bez wspomagania kierownicy i hamulcow za autem w odleglosci 2m;(

Data: 2010-12-28 11:39:28
Autor: to
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
begin Flyte
PS. wczoraj po raz pierwszy jechalem holowany. Bardzo niemile uczucie
jechac bez wspomagania kierownicy i hamulcow za autem w odleglosci 2m;(

Hm... a są jakieś przeciw wskazania żeby holować auto pracujące na biegu jałowym?

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-28 12:57:28
Autor: Flyte
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
> Hm... a s± jakie¶ przeciw wskazania żeby holować auto pracuj±ce na biegu
> jałowym?
"Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"

Dokladnie. Gdybym mogl to bym wlaczyl silnik, ale jego stan na to nie pozwalal (momentami myslalem ze wyskoczy spod maski).
Jednoczesnie mialem reke 'w pogotowiu' gdyby trzeba bylo przekrecic kluczyk.

F.

Data: 2010-12-28 22:04:25
Autor: Flyte
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Witam po raz kolejny.

> "Na biegu jalowym pracuje b. nierowno"
no i ?

No i okazalo sie ze padlo turbo. Do tego zapchalo katalizator i DPF. Generalnie
naprawa za 5-6tys. Co ciekawe, nie bylo zadnych symptomow wczesniej ze cos jest
nie tak.

Co do jalowego biegu, to serio nie bylo co meczyc maszyny. Ledwo wyjechalem z
parkingu na uliczke zeby ustawic sie do holowania. O jezdzie na luzie przy
wlaczonym silniku nie bylo mowy.

Pozdrawiam,

Flyte

Data: 2010-12-28 22:42:02
Autor: to
[...]

Jeśli pracował bardzo nierówno to dobrze, że tak nie holowałeś.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-12-29 09:11:51
Autor: Paweł Kajak
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Witam
Użytkownik "Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:2de1.000001c1.4d1a50d9newsgate.onet.pl...
Witam po raz kolejny.

No i okazalo sie ze padlo turbo. Do tego zapchalo katalizator i DPF. Generalnie
naprawa za 5-6tys. Co ciekawe, nie bylo zadnych symptomow wczesniej ze cos jest
nie tak.

A nie słyszałe¶ wcze¶niej czasami dĽwięku przypominaj±cego wycie wiatru?
U mnie w Romku pojawił się taki objaw najpierw ("wycie wiatru") a potem objawy takie same jak u Ciebie.
Ponieważ to był drugi dzień ¶wi±t więc na pomoc mechanika nie mogłem liczyć. Doczołgałem się jako¶ do domu a w poniedziałek usłyszałem od mechanika, że padło turbo i że o mało nie zatarłem silnika bo cały olej wsiorbało.
Teraz czekam na wycenę naprawy ...

Paweł Kajak
Biala MAZDA 323 '92 HB plus naklejka
Renault ESPACE 2003 2.0 T też oklejony

Data: 2011-01-05 20:44:13
Autor: Flyte
spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)
Hej!

A nie słyszałe¶ wcze¶niej czasami dĽwięku przypominaj±cego wycie wiatru?
Teraz czekam na wycenę naprawy ...

Nic nie slyszalem, zadnego swistu (choc o nim czytalem). Zupelnie zero
symptomow. Doslownie kilka chwil wczesniej az sie cieszlem jak rowno chodzi mimo
mrozow i pod gorke.
O maszyne dbalem bardzo. Zawsze lalem olej 0W40. Minus taki ze duzo jezdilem po
miescie, czyli raczej krotkie dystanse. No ale przebieg tez nie maly: 185tys,
choc liczylem ze zrobi wiecej bez powaznej awarii.

No i ile naprawa w espace Cie kosztuje?

Flyte

--

spadek mocy silnika, spalenizna (1.9 DTH)