spadek na ma??e?stwo

Data: 2011-02-03 19:55:40
Autor: Lukasz
spadek na ma??e?stwo
Witam,
sytuacja jest następująca:
rodzice sprzedają dwa mieszkania, kupują za to dom z działką, z czego od razu przy przepisie chcą działkę i część domu przekazać synowi (lub synowi i synowej - są małżeństwem, bez rozdzielności majątkowej).
W jaki sposób najlepiej wykonać tą procedurę aby uniknąć wysokiego opodatkowania? w urzędzie skarbowym powiedziano mi, że w przypadku takiego przepisu (darowizna?) synowa będzie musiała zapłacić 7% wartości nieruchomości - czy da się tego uniknąć (np. przepisanie tylko na syna czy też chwilowa- na czas przepisu- rozdzielność majątkowa). A może w US wprowadzono mnie w błąd i jeśli dziedziczy to syn czy też małżonkowie to podatku się nie płaci?

Lukasz

Data: 2011-02-03 23:06:15
Autor: Michal Jankowski
spadek na ma??e?stwo
Można dokonać darowizny tylko na syna (bez podatku) a potem syn może
rozszerzyc wspólnotę majątkową z żoną o ten majątek (też bez podatku,
ale z kolejną opłatą za notariusza i pewnie za księgi wieczyste).

A w ogóle to kwoty przy nieruchomościach są na tyle duże, że warto
wydać parę groszy na fachową poradę prawną, zamiast kierować się
opinią niewiadomogo z internetu.

  MJ

spadek na ma??e?stwo