spadek-podatek-spłata w ratach +50%?

Data: 2009-09-11 13:35:38
Autor: Krzysiek
spadek-podatek-spłata w ratach +50%?
Znajoma musi zapłacić podatek od spadku. Dostała spadek, ale to nie
znaczy, że ma pieniądze na podatek.
Do spłaty jest 20k PLN, od drugiej osoby która ma podobna kwotę
dowiedziała się, że urząd skarbowy wyraził zgodę na spłatę w ratach
ale chce wtedy dostać 50%  więcej. Nie wiem czy jej wierzyć, możliwe
to jest?
Liczyłem, że US będzie potrafił pójść na rękę i rozłożyc spłate w
miarę bez odsetkowo ale tak chyba jest dla niej lepiej wziąć kredyt w
banku...

Data: 2009-09-11 14:21:18
Autor: szczurwa
On 11 Wrz, 22:35, Krzysiek <k...@o2.pl> wrote:
[...]

Dołożyli tzw opłate prolongacyjną, tj. oprocentowanie w wysokości
połowy stawki odsetek dla zaległości podatkowych. Nie ma zmiłuj,
płemieł i vincent ci nie popuszczą, zwłaszcza teraz, kiedy zaczyna
brakowac dla nich samych.

Data: 2009-09-11 14:57:20
Autor: Krzysiek
On 11 Wrz, 23:21, szczurwa <szczu...@gmail.com> wrote:

[...]
Znaczy brać kredyt w banku na spłatę tego podatku i tyle?
Mam nadzieję, że jej dadzą jak nie to Provident pewnie i tak tańszy od
US.

Data: 2009-09-11 17:01:12
Autor: witek
Krzysiek wrote:
Znaczy brać kredyt w banku na spłatę tego podatku i tyle?

tak.

Data: 2009-09-12 12:05:03
Autor: MarekZ
"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:17d6fa9d-418c-4d0c-b62c-817f642cacc6r39g2000yqm.googlegroups.com...

Znaczy brać kredyt w banku na spłatę tego podatku i tyle?
Mam nadzieję, że jej dadzą jak nie to Provident pewnie i tak tańszy od
US.

Nie brać kredytu - nie opłaca się. Kredyt podatkowy (10% rocznie) to jedna z najlepszych ofert kredytowych na rynku. Ewentualne koszty dodatkowe też są znikome.

Data: 2009-09-12 05:55:39
Autor: Krzysiek
On 12 Wrz, 12:05, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:

Nie brać kredytu - nie opłaca się. Kredyt podatkowy (10% rocznie) to jedna z
najlepszych ofert kredytowych na rynku. Ewentualne koszty dodatkowe też są
znikome.
o to coś "kredyt podatkowy 10%" należy się pytać w US?

Data: 2009-09-12 15:19:27
Autor: MarekZ
"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:b7bb5c62-1d1a-45e1-9a72-f440dba30b17l13g2000yqb.googlegroups.com...

[...]

Pytać można o wszystko. Także w US.

Natomiast zamiast pytać, lepiej samodzielnie go sobie udzielić, nie wpłacając podatku.

Data: 2009-09-12 06:27:41
Autor: Krzysiek
On 12 Wrz, 15:19, "MarekZ" <b...@adresu.w.pl> wrote:
Natomiast zamiast pytać, lepiej samodzielnie go sobie udzielić, nie
wpłacając podatku.
Na pewno takie nie wpłacenie podatku, mimo narzuconego terminu
płatności (i to krótkiego)
to dobry pomysł?

Data: 2009-09-12 17:48:54
Autor: MarekZ
"Krzysiek" <kl1@o2.pl> wrote in message news:f6965844-d6ab-49c6-aed7-f868b6ae5227h13g2000yqk.googlegroups.com...

Na pewno takie nie wpłacenie podatku, mimo narzuconego terminu
płatności (i to krótkiego)
to dobry pomysł?

Czy jest to dobry pomysł, każdy musi sam zdecydować, akurat dla mnie nie ma tu żadnych wątpliwości, ale ludzie mają różne podejścia.

Na pewno jest on finansowo korzystniejszy od brania kredytu w celu zapłacenia jakiegoś podatku. Dodajmy, że odsetki od podatku nie opłaconego w terminie nie kapitalizują się, jest to oprocentowanie proste.

Data: 2009-09-12 18:16:38
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

Czy jest to dobry pomysł, każdy musi sam zdecydować, akurat dla mnie nie ma tu żadnych wątpliwości, ale ludzie mają różne podejścia.

moim zdaniem pomysł można polecić osobom pracującym na umowę o pracę, ale
pod poniższymi zastrzeżeniami.
 Przy DG jest to rozwiązanie kłopotliwe. Ja notorycznie występuję kilkanaście
razy w ciągu roku o zaświadczenia o niezaleganiu z podatkami. Jeżeli zaległość
bylaby nieujawniona i ja sam złożę czynny żal i obniżę sobie % z 10% do 7,5%
to fajnie. Gorzej jeżeli urząd wiedzialby o zobowiązaniu podatkowym, odmawiał
wydawania zaświadczeń o niezaleganiu czy zablokowałby konto firmowe w banku.

A niechyby banki sie dowiedziały o zaległości i wypowiedziały finansowanie...
To w ogóle nic tylko zbankrutować.

Inna kwestia, że podatniczka o której mowa, także naraża się na windykację
np. wynagrodzenia za pracę przez zajęcie rachunku bankowego.

To są istotne minusy proponowanego rozwiązania.

Data: 2009-09-12 08:28:30
Autor: witek
MarekZ wrote:
[...]

a to zależy. kredyt hipoteczny w walucie można i na 2% dostać. A złotówka akurat w gore idzie,

Data: 2009-09-12 17:45:59
Autor: MarekZ
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:h8g7m6$dir$1inews.gazeta.pl...

a to zależy. kredyt hipoteczny w walucie można i na 2% dostać. A złotówka akurat w gore idzie,

Ale perspektywa dla PLN jest wybitnie niekorzystna, no i zawsze powtarzam: jak ktoś ma ochotę grać na walutach są do tego wielokroć lepsze instrumenty niż kredyty walutowe.

Data: 2009-09-12 10:21:59
Autor: Michal Jankowski
szczurwa <szczurwa@gmail.com> writes:

[...]

Ale to jeszcze nie znaczy, ze bedzie do splacenia "o 50% wiecej".
Jesli te raty sa na pare miesiecy czy nawet dwa lata, to wiele tych
odsetek nie bedzie.

Odsetki od zaleglosci to obecnie oimw 10% rocznie, polowa z tego to
5%...

  MJ

Data: 2009-09-11 17:00:39
Autor: witek
Krzysiek wrote:
[...]

Jak przy każdym kredycie. Im dłuższy okres spłaty i niższe raty tym więcej do spłacenia.

Liczyłem, że US będzie potrafił pójść na rękę i rozłożyc spłate w
miarę bez odsetkowo

hmm, frajer. :)

Data: 2009-09-12 07:27:27
Autor: Pete
W dniu 11.09.09 22:35, Krzysiek pisze:
[...]

Drzewiej bywało i tak, że jak się dobrze umotywowało podanie, to i US potrafił zwolnić z podatku.

Ale raczej przy mniejszych kwotach.

--
Pete

Data: 2009-09-12 14:15:28
Autor: jureq
Dnia Fri, 11 Sep 2009 13:35:38 -0700, Krzysiek napisał(a):

[...]

Znajoma źle zrozumiała. Chcą dostać 50% odsetek ustawowych, czyli obecnie jeśli mnie pamięć nie myli, to 5% rocznie od tych odroczonych rat podatku.

Liczyłem, że US będzie potrafił pójść na rękę i rozłożyc spłate w miarę
bez odsetkowo ale tak chyba jest dla niej lepiej wziąć kredyt w banku...

A widziałeś w banku kredyt na 5% rocznie?

Data: 2009-09-12 14:18:19
Autor: jureq
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:15:28 +0000, jureq napisał(a):

Chcą dostać 50% odsetek ustawowych

Drobna poprawka: nie ustawowych, tylko podatkowych.

Data: 2009-09-12 17:08:06
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
spadek-podatek-spłata w ratach +50%?
Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:15:28 +0000, jureq napisaĹ&#65533;(a):

> ChcÄ&#65533; dostaÄ&#65533; 50% odsetek ustawowych

Drobna poprawka: nie ustawowych, tylko podatkowych.

czy te 50% to jest stopa procentowa? roczna?
a może organ podatkowy idzie na rękę i życzy sobie
tylko 50% w sensie 'połowy' odsetek podatkowych?

i czy podatniczka juz zaprzepaścila termin złożenia oświadczeń zwalniających z płacenia podatku spadkowego?

oraz czy ten termin jest zawity (nie dający się przywrócić)?

wyjaśniam, że większość spadkobierców (najczęściej najbliższa
rodzina zmarłego) ma prawo złożyć wniosek o całkowite zwolnienie
z podatku spadkowego do kwoty około miliona zł nie pamiętam jak bliskie musi to być pokrewieństwo ani czy termin
złożenia wniosku jest zawity (nie możliwy do przywrócenia)

niech ta pani dowie się czy termin minął a jeżeli minął to może
niech wnioskuje o przywrócenie terminu a wtedy naczelnik urzędu
skarbowego być może zgodzi się "przywrócić termin" i ta pani
nie będzie musiała płacić w ogole żadnego podatku.

No i co oznacza te 50%? połowę tego co musiałaby zapłacić bez
ugody? Całkowity wieloletni koszt odsetek rozłożonych na X lat?

Czy stopę roczną? W to ostatnie nie wierzę, bo chyba wtedy
opłaciłoby się jej płacić odsetki karne 10% czy 11% i nie bawić
sie w żadne ugody

Data: 2009-09-12 17:50:36
Autor: MarekZ
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl> wrote in message news:1c2d.0000004b.4aabb956newsgate.onet.pl...

No i co oznacza te 50%? połowę tego co musiałaby zapłacić bez
ugody?

Mniej więcej to.

Data: 2009-09-12 18:35:48
Autor: jureq
spadek-podatek-spłata w ratach +50%?
Dnia Sat, 12 Sep 2009 17:08:06 +0200, zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
napisał(a):

a moĹźe organ podatkowy
idzie na rękę i życzy sobie tylko 50% w sensie 'połowy' odsetek
podatkowych?

Jestem niemal pewien, że to o to chodzi. Jest to tzw. opłata prolongacyjna obowiązująca gdy Urząd zgodzi się rozłożyć podatek na raty. Wynosi ona dokładnie połowę normalnych odsetek podatkowych.

spadek-podatek-spłata w ratach +50%?