spadła moc silnika

Data: 2010-07-29 10:38:02
Autor: Chiron
spadła moc silnika

Użytkownik "Jerzys" <jerszafa@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i2m3jv$c2i$1@inews.gazeta.pl...
Byłbym wdzięczny za poradę kogoś, kto zna się dobrze na silnikach elektrycznych. Mój masażer - polskiej produkcji- , po 2 latach używania, bardzo osłabł. Przy malutkim naciągnięciu pasa - zatrzymuje się. Bez obciążenia chodzi normalnie. Czy to możliwe, aby wina leżała po stronie kondensatora? Bo szczotki i komutator raczej nie zdążyły się zużyć. Silnik pracował około godziny dziennie.?
Tak, jak pisał BartekK- jeśli był szczotkowy- to może ten kondensator był włączony np szeregowo- jako element filtra przeciwzakłóceniowego? Wtedy go po prostu omiń (zewrzyj cieńkim przewodem- jak co, to się przepali). Ja bym nie robił takiego masażera z silnikiem klatkowym- mają bardzo niskie obroty i praktyczny brak ich regulacji, więc zakładam, że to jednak silnik komutatorowy. Jednak od lat już produkuje się tego typu silniki jako jednorazówki- poza tym najczęstsza wada takich silników: "skróty" w wirniku.
Czyli: moim zdaniem- jeśli to filtr przeciwzakłóceniowy- to możesz go ominąć, a jak uszkodzony silnik- to chyba urządzenie zakończyło swoją pracę...

--
Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

Data: 2010-07-29 11:02:00

[...]