spalanie benzyny w instalacji LPG

Data: 2018-04-10 07:28:19
Autor: Bolko
spalanie benzyny w instalacji LPG
Mam mazdę 6 z LPG. Mazda z 2002 roku, instalacja sprawdzana i regulowana miesiąc temu.
Zatankowałem wczoraj do pełna bak z LPG.
Dzisiaj rano pojechałem w okolice Wrocławia w 3h spalilem 35 litrów LPG
Spotkanie było burzliwe.
Wiec wróciłem w 2 godziny z kawałkiem i auto spalilo 24 litry LPG.
 Natomiast mam wrażenie że strzałka od paliwa trochę opadła.

WTF?

Data: 2018-04-10 16:56:03
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-10 o 16:28, Bolko pisze:
[...]
Masz wskaźnik gaz/benzyna? obserwuj jak długo od startu jedziesz na benzynie i kiedy się
przełącza, oczywiście jak masz sekwencję. Silnik jak jest zimny startuje na benzynie,
jak się trochę zagrzeje to komp przełącza na gaz, trzeba obserwować czy to się dzieje,
bo możesz jechać dłużej na benzynie niż myślisz, a i tak zużycie w lecie to około 1L/100km benzyny, przy częstych startach i długich przerwach, więcej, na trasie mniej.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-10 17:12:11
Autor: tck

Użytkownik "Janusz" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:paija3$oh$1node2.news.atman.pl...
[...]

w tym przypadku to nie to, tu była trasa.
Zapewne jak Bolko butował samochód to parownik nie wyrabiał (albo spadało ciśnienie gazu albo temperatura) i sterownik gazu posiłkował się dotryskami benzyny albo nawet chwilowo całkiem przełączał się na benzynę.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-10 10:02:43
Autor: Bolko
[...]
chyba masz racje
pytanie czy mam się martwić?
czy tylko wolniej jeździć

Data: 2018-04-10 19:30:32
Autor: tck

Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:06bb6c31-d696-4bd8-a8bc-972c0245e889googlegroups.com...
[...]

Martwić to raczej nie ma czym, a czy coś robić- to zależy jaka jest przyczyna- może np wystarczy wymienić filtr fazy ciekłej.
Trzeba by poobserwować wskaźnik ewentualnie podłączyć się kompem do sterownika i sprawdzić czy nie zapamiętał błędów albo zasymulować ten styl jazdy i zobaczyć co się dzieje z ciśnieniem i temperaturą- jaki sterownik instalacji?

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-10 12:29:38
Autor: Bolko
W dniu wtorek, 10 kwietnia 2018 19:30:35 UTC+2 użytkownik tck napisał:
> [...]

Martwić to raczej nie ma czym, a czy coś robić- to zależy jaka jest przyczyna- może np wystarczy wymienić filtr fazy ciekłej.
Trzeba by poobserwować wskaźnik ewentualnie podłączyć się kompem do sterownika i sprawdzić czy nie zapamiętał błędów albo m ten styl jazdy i zobaczyć co się dzieje z ciśnieniem i temperaturą- jaki sterownik instalacji?
instalacja KME
przegląd był robione trzy tygodnie temu
ale tak po zastanowieniu
przez jakiś czas  miałem 6000 obr/minute
i to chyba wtedy jechałem na Pb

Data: 2018-04-10 21:56:34
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-10 o 21:29, Bolko pisze:
[...]

Możesz tak mieć ustawione w sterowniku gazu, bo podobno szybciej wypalają się
zawory na wysokich obrotach i wtedy może być dotrysk benzyny aby obniżyć temp
w cylindrze, ja staram się nie przekraczać 3,5-4kobr.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-10 23:11:51
Autor: Grzegorz Tomczyk
W dniu 10.04.2018 o 21:29, Bolko pisze:
i to chyba wtedy jechałem na Pb

Na ołowiu nie pojedziesz. :)
MSPANC

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2018-04-11 08:45:16
Autor: J.F.

Użytkownik "Grzegorz Tomczyk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:paj9an$b6u$1@news.vectranet.pl...
W dniu 10.04.2018 o 21:29, Bolko pisze:
i to chyba wtedy jechałem na Pb

Na ołowiu nie pojedziesz. :)
MSPANC

Melexy daja rade :-P

J.

Data: 2018-04-10 19:32:51
Autor: tck

Użytkownik "tck" <tck@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:paisbp$9a8$1node2.news.atman.pl...

[...]

jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia- może górny próg pracy na gazie jest ustawiony poniżej odcięcia i przy maksymalnych obrotach silnik pracuje na benzynie

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-10 19:39:14
Autor: Janusz
W dniu 2018-04-10 o 17:12, tck pisze:

[...]

Dziwne, mam prince-a i jak brakuje gazu to wszczyna alarm, piszczy i przełącza na benzynę,
jak np parownik się zaolei i nie wyrabia z gazem.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-04-10 21:02:05
Autor: tck

Użytkownik "Janusz" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:paiss3$9fh$1node2.news.atman.pl...
[...]

np w STAGu można ustawić wspomaganie benzyną (domyślnie wyłączone) i w praktyce przy spadku ciśnienia część cylindrów pracuje na gazie a część na benzynie

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-10 21:47:27
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 10.04.2018 o 21:02, tck pisze:
np w STAGu można ustawić wspomaganie benzyną (domyślnie wyłączone) i w praktyce przy spadku ciśnienia część cylindrów pracuje na gazie a część na benzynie

No tak, ale spadek ciśnienia wynika z braku gazu w butli czy niedomagania układu? Bo jak to drugie, to system daje znać czy do następnego tankowania nie masz świadomości dlaczego benzyna szybciej schodzi?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-10 22:50:42
Autor: tck

Użytkownik "Mateusz Bogusz" <mabakay@o2.pl> napisał w wiadomości news:paj4ce$u7l$1node1.news.atman.pl...
[...]

sterownik nie jest w stanie stwierdzić dlaczego spada ciśnienie, ta funkcja jest po to, żeby chwilowe dociśnięcie gazu przy parowniku "na styk" nie powodowało trwałego przełączania na benzynę.

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-11 21:45:25
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 10 Apr 2018 07:28:19 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

[...]

A w jakich warunkach Ci się przełącza na gaz?
U mnie warunkiem przełączenia jest osiągnięcie temperatury, a samo
przełączenie dzieje się jak obroty spadają z powyżej 1400rpm na poniżej (w
zamyśle przy zmianie biegu).

Kiedyś po tankowaniu na autostradzie, samochów uruchomił się na gazie, ale
od razu po starcie pojechałem autostradowo i obroty w żadnym momencie nie
spadały poniżej 1400. No i się auto na gaz nie przełączyło.

Połapałem się jak zaczęła się kończyć benzyna, a nie gaz.

Data: 2018-04-11 22:07:58
Autor: Mateusz Bogusz
W dniu 11.04.2018 o 21:45, Tomasz Pyra pisze:
[...]

Jesteś pewny że warunek brzmiał "poniżej 1400" a nie "spada i jest więcej niż 1400"?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-12 09:11:12
Autor: miumiu

Użytkownik "Bolko" <suryga@gmail.com> napisał w wiadomości news:4965ff8e-aa8e-40be-9039-76ca09a387d1googlegroups.com...
[...]

Ja mam BRC24  i jak mi zdecho chlodzenie i parownik zamarzl to nie wyrabial z odparowywaniem gazu. Jednak nie było zadnego dotrysku benzyny, przy mocniejszym wcisnieciu gazu silnik po prostu szarpal i nie mial mocy.

Pzdr

spalanie benzyny w instalacji LPG