spalanie 'komputerowe'

Data: 2009-08-10 01:05:55
Autor: jureko
spalanie 'komputerowe'
witam,
na ile wiarygodne s± warto¶ci spalania podawane przez 'komputer
pokładowy' w samochodach?
Czy to jest dokładna warto¶ć (taka całka po czasie  z chwilowego
spalania/dystans) czy tez trzeba do tego podchodzić z jak±¶ rezerw±?
--
jureko

Data: 2009-08-10 10:09:23
Autor: krzysiek82
spalanie 'komputerowe'
jureko pisze:
[...]

trzeba podchodzić do tego z rezerw± bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)

--
krzysiek82

Data: 2009-08-10 10:15:00
Autor: sop3k
spalanie 'komputerowe'
jureko pisze:
> [...]
> jureko

trzeba podchodzić do tego z rezerw± bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)

Toyota Corolla 2.0D4D pokazuje ¶rednio o 0.3l/100km za mało spalania. Dwa razy pokazało mi o 0.4l/100km za duzo. Pali przy spokojnej jezdzie ok 5l/100km wiec ma odchyły o jakies 10%. W Renault Clio 1.5 dCi było podobnie. BMW 320d, któr± do¶c czesto podróżuje przekłamuje o ponad litr, tam gdzie pokazuje 5.2-5.3 wychodzi ok 6.5.

Data: 2009-08-10 01:55:56
Autor: jureko
spalanie 'komputerowe'
On 10 Sie, 10:15, "sop3k" <sop3kWYTNI...@o2.pl> wrote:

> trzeba podchodzić do tego z rezerw± bo inaczej można zatrzymać w polu
> bez wachy :)

Toyota Corolla 2.0D4D pokazuje ¶rednio o 0.3l/100km za mało spalania.

no wła¶nie w niej mnie to zastanowiło. Bo ¶rednie było chyba 5/100 a
zrobiłem tak z 750km na 40l
Dziwne to jest, bo przecież chyba jest wiadomo ile zostało podane do
spalania, wydaje mi się że mogłoby to być liczone prezycyjnie...
--
jureko

Data: 2009-08-10 11:23:16
Autor: ±ćęłń󶼿
spalanie 'komputerowe'
Oooops, miało być:  'nie zmieni się wskazanie komputera, a zmieni się spalanie'.
Lub inaczej:  w wyniku zmiany dawki będziesz inaczej operował pedałem gazu (np. większa dawka, mniej gazu), i przy takim samym spalaniu zmieni się wskazanie komputera.
JaC

-- -- -

Je¶li w warsztacie zmieni± dawkę wtrysku na pompie, to zmieni się wskazanie komputera.

Data: 2009-08-10 10:20:19
Autor: Gabriel'Varius'
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik krzysiek82 napisał:

jureko pisze:

[...]

A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)
Zreszta zarowno we wloskich jak i francuskich autach ktorymi jedzilem srednie sapalanie z komp rozni sie o okolo 0,1 max 0,3l w stosunku do tego wyliczonego wg tankowan na stacjach i przebiegu auta(tyle, ze nigdy nie wiesz ile dokladnie wlejesz do auta paliwa :-) )

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
Mówić prawdę i umieć prawd± żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
                Oskar Wilde

Data: 2009-08-10 08:34:36
Autor: Samotnik
spalanie 'komputerowe'
Dnia 10.08.2009 Gabriel'Varius' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał/a:
trzeba podchodzić do tego z rezerw± bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)
A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)

S± samochody, gdzie wskaĽnik pokazuje tyle, ile komputer obliczy, że
jeszcze zostało, na podstawie wyników spalania pomnożonych przez
przejechany dystans wła¶nie. :) Odczyty z pływaka s± z rzadka, np. po
uruchomieniu silnika, albo nawet co które¶ uruchomienie. Np. w Citroenie C5
tak jest - wskaĽnik odczytuje stan z pływaka po zatankowaniu i co które¶
uruchomienie silnika - jaka tym logika rz±dzi - nie wiem. A sprawa jest
zabawna, bo przy jeĽdzie na LPG 'ubywa' benzyny - już mi się zdarzało
jechać ze wskaĽnikiem poziomu benzyny 'poniżej zera'. :)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-08-10 10:28:13
Autor: Marcin J. Kowalczyk
spalanie 'komputerowe'
Gabriel'Varius' pisze:
trzeba podchodzić do tego z rezerw± bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)
A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)

Nie kazde auto ma wskaznik poziomu paliwa. Kolezanka ma Fabie SDI i wskaznika brak... Czy jest kontrolka - chyba tak, ale pewien nie jetem (bo sa auta bez kontrolki np. Swift poprzedniej generacji)

Data: 2009-08-10 19:43:16
Autor: JanuSz
spalanie 'komputerowe'
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Gabriel'Varius' pisze:
[...]

Nie ma wskaĽnika paliwa, a ma komputer??

Data: 2009-08-10 20:26:11
Autor: Marcin J. Kowalczyk
spalanie 'komputerowe'
JanuSz pisze:
[...]

Dokladnie tak jest. Sam nie wierzylem. Fabia I

Data: 2009-08-10 10:47:05
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
spalanie 'komputerowe'
Witam serdecznie.

na ile wiarygodne s± warto¶ci spalania podawane przez 'komputer
pokładowy' w samochodach?
W X-Trailu 2.0 dCi od nowo¶ci (pół roku) liczy ¶redni± i wy¶wietla j± obecnie na
poziomie 7,6l./100km.
Comiesięczne rozliczenie wykazuje 8,5l./100km.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

Data: 2009-08-10 10:59:17
Autor: Brzezi
spalanie 'komputerowe'
pon, 10 sie 2009 o 10:05 GMT, jureko napisał(a):

[...]

Nie ma konkretnej odpowiedzi, kazda marka, albo i kazdy model, a mozliwe ze
i kazdy egzemplarz moze miec rozne przeklamania, wiec taka odpowiedz na nic
Ci sie nie przyda, po prostu musisz sam empirycznie sprawdzic, to jedyne
wyjscie...

Z mojego doswiadczenia:
A3 1.8T przeklamanie 0.2-0.3 w dol
530D przeklamania 0.5-1 w dol

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2009-08-10 11:01:16
Autor: Jacek
spalanie 'komputerowe'
U mnie w Skodzie i we Fiacie zgadza się z tym, co wyliczę przy tankowaniu. Przy tankowaniu nigdy nie wiadomo ile to jest "do pełna", a i sam dystrybutor też ma pewn± niedokładno¶ć ( z reguły pokazuje nieco więcej) więc taka metoda też nie jest dokładna, no chyba, że by spisywać wszystkie tankowania i obliczać w dłuższym okresie.
Jacek __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4320 (20090809) __________

Data: 2009-08-10 11:14:27
Autor: Katanka
spalanie 'komputerowe'
jureko wrote:
[...]

Zadałem sobie to pytanie zaraz po kupnie autka. W fordzie Mondeo komputer pokazywał ¶rednie spalanie 13,4 l/100. wyjeĽdziłem cały bak, natankowałem do pełna i z proporcji policzyłem ile faktycznie spalił. wyszło mi 13,34 - wychodzi z tego, że jest dokładny.

--
Kacper Potocki | PlayStation3 Fanboy
katanka24@interia.pl | PSN: Katanka_PL

Data: 2009-08-10 11:43:02
Autor: gosmo
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik "jureko" <jerys1@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:cb51c42d-7f83-46d9-b0dd-5ad781b1341dz34g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Tylko powstaje pytanie, komputer Ľle wskazuje, czy dystrybutor ;) Może to nie jest wada komputerów pokładowych bazuj±cych na czasach wtrysków, tylko "podrasowane" dystrybutory, które się nieco bardziej opłacaj± stacjom paliwowym ;) W końcu nie słyszałem aby komputer przekłamywał w inn± stronę niż niższe spalanie od rzeczywistego.

Data: 2009-08-10 11:44:18
Autor: krzysiek82
spalanie 'komputerowe'
gosmo pisze:
[...]
Najlepiej zatankować z kanistra którego pojemno¶ć jest znana i wtedy sprawdzić. Miałem tak zrobić ostatnio ale jak zobaczyłem kanistry zakurzone w garażu to mi się odechciało do nich dochodzić.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-10 11:50:53
Autor: sop3k
spalanie 'komputerowe'
> [...]

Tylko powstaje pytanie, komputer Ľle wskazuje, czy dystrybutor ;) Może to nie jest wada komputerów pokładowych bazuj±cych na czasach wtrysków, tylko "podrasowane" dystrybutory, które się nieco bardziej opłacaj± stacjom paliwowym ;) W końcu nie słyszałem aby komputer przekłamywał w inn± stronę niż niższe spalanie od rzeczywistego.

Mi dwa razy pokazało spalanie o 0.4l/100km wieksze niz po obliczaniu przy dystrybutorze. I to po przejechaniu każdrorazowo ok 1000km.

Data: 2009-08-10 17:04:18
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
[...]

Ford Focus 2001r. -nigdy mnie nie zawiódł, a chyba z 5x byłem w sytuacji podbramkowej, gdzie na stacji byłem na warto¶ci zostało 20 km! :)
Zalecenie: stabilna i w miarę oszczędna jazda w takich przypadkach, gdy już prawie pusty bak

¦rednia dla całego zbiornik u mnie różni się ok. ?0.1 litra ze ¶redni± obliczon± z licznika.
Ostatnio 2500 km wyszło 6.8 L/100km i to było prawd±, więc ostrożnie z negatywnymi opinjami! -to działa!

Data: 2009-08-11 10:03:41
Autor: McMac
spalanie 'komputerowe'

"Adax" <Adax_TnijTo@op.pl> wrote in message news:h5pcte$ui3$1news.onet.pl...
[...]

Mnie moje mondeo 2001 też nie zawiodło, a nie raz już jechałem pod dystrybutor mając na komputerze wskazanie "pozostało 6km" :-)

Inna sprawa, że jeżdżąc wyłącznie po Wrocławiu komputer pokazuje średnie spalanie 11 l/100km, a rzeczywiste z tankowań wychodzi 9-9,5 l/100km... Nie wiem czemu tak strasznie zawyża; ma tak od początku odkąd go mam (od trzech lat)

Data: 2009-08-11 20:55:54
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik "McMac" <mcmacpl@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Ostatnio też miałem niski stan i zacząłem jechać b. oszczędnie...
Okazało się, że komputer co chwilę zwiększał limit kilometrów do przejechania i robił to dobrze, bo na stacji wylądowałem przy "pozostało 5" i z ilości zalania do pełna wynika, że rzeczywiście było prawie pusto, ale wskazanie OK :)

Data: 2009-08-11 20:57:17
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
[...]

skoro ci zawyża zużycie, to tym bardziej możesz zejść do zera ;)

spalanie 'komputerowe'