spalanie 'komputerowe'

Data: 2009-08-10 10:09:23
Autor: krzysiek82
spalanie 'komputerowe'
jureko pisze:
witam,
na ile wiarygodne są wartości spalania podawane przez 'komputer
pokładowy' w samochodach?
Czy to jest dokładna wartość (taka całka po czasie  z chwilowego
spalania/dystans) czy tez trzeba do tego podchodzić z jakąś rezerwą?
--
jureko

trzeba podchodzić do tego z rezerwą bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)

--
krzysiek82

Data: 2009-08-10 10:15:00
Autor: sop3k
spalanie 'komputerowe'
jureko pisze:
> [...]
> jureko

trzeba podchodzić do tego z rezerwą bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)

Toyota Corolla 2.0D4D pokazuje średnio o 0.3l/100km za mało spalania. Dwa razy pokazało mi o 0.4l/100km za duzo. Pali przy spokojnej jezdzie ok 5l/100km wiec ma odchyły o jakies 10%. W Renault Clio 1.5 dCi było podobnie. BMW 320d, którą dośc czesto podróżuje przekłamuje o ponad litr, tam gdzie pokazuje 5.2-5.3 wychodzi ok 6.5.

Data: 2009-08-10 01:55:56
Autor: jureko
spalanie 'komputerowe'
On 10 Sie, 10:15, "sop3k" <sop3kWYTNI...@o2.pl> wrote:

> trzeba podchodzić do tego z rezerwą bo inaczej można zatrzymać w polu
> bez wachy :)

Toyota Corolla 2.0D4D pokazuje średnio o 0.3l/100km za mało spalania.

no właśnie w niej mnie to zastanowiło. Bo średnie było chyba 5/100 a
zrobiłem tak z 750km na 40l
Dziwne to jest, bo przecież chyba jest wiadomo ile zostało podane do
spalania, wydaje mi się że mogłoby to być liczone prezycyjnie...
--
jureko

Data: 2009-08-10 11:23:16
Autor: ąćęłńóśźż
spalanie 'komputerowe'
Oooops, miało być:  'nie zmieni się wskazanie komputera, a zmieni się spalanie'.
Lub inaczej:  w wyniku zmiany dawki będziesz inaczej operował pedałem gazu (np. większa dawka, mniej gazu), i przy takim samym spalaniu zmieni się wskazanie komputera.
JaC

-- -- -

Jeśli w warsztacie zmienią dawkę wtrysku na pompie, to zmieni się wskazanie komputera.

Data: 2009-08-10 10:20:19
Autor: Gabriel'Varius'
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik krzysiek82 napisał:

jureko pisze:

[...]

A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)
Zreszta zarowno we wloskich jak i francuskich autach ktorymi jedzilem srednie sapalanie z komp rozni sie o okolo 0,1 max 0,3l w stosunku do tego wyliczonego wg tankowan na stacjach i przebiegu auta(tyle, ze nigdy nie wiesz ile dokladnie wlejesz do auta paliwa :-) )

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-08-10 08:34:36
Autor: Samotnik
spalanie 'komputerowe'
Dnia 10.08.2009 Gabriel'Varius' <gglab@USUN.TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl> napisał/a:
trzeba podchodzić do tego z rezerwą bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)
A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)

Są samochody, gdzie wskaźnik pokazuje tyle, ile komputer obliczy, że
jeszcze zostało, na podstawie wyników spalania pomnożonych przez
przejechany dystans właśnie. :) Odczyty z pływaka są z rzadka, np. po
uruchomieniu silnika, albo nawet co któreś uruchomienie. Np. w Citroenie C5
tak jest - wskaźnik odczytuje stan z pływaka po zatankowaniu i co któreś
uruchomienie silnika - jaka tym logika rządzi - nie wiem. A sprawa jest
zabawna, bo przy jeździe na LPG 'ubywa' benzyny - już mi się zdarzało
jechać ze wskaźnikiem poziomu benzyny 'poniżej zera'. :)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2009-08-10 10:28:13
Autor: Marcin J. Kowalczyk
spalanie 'komputerowe'
Gabriel'Varius' pisze:
trzeba podchodzić do tego z rezerwą bo inaczej można zatrzymać w polu bez wachy :)
A co ma spalanie do ilosci paliwa? Od tego masz wskaznik paliwa + kontrolke i pikacz :-)

Nie kazde auto ma wskaznik poziomu paliwa. Kolezanka ma Fabie SDI i wskaznika brak... Czy jest kontrolka - chyba tak, ale pewien nie jetem (bo sa auta bez kontrolki np. Swift poprzedniej generacji)

Data: 2009-08-10 19:43:16
Autor: JanuSz
spalanie 'komputerowe'
Marcin J. Kowalczyk pisze:
Gabriel'Varius' pisze:
[...]

Nie ma wskaźnika paliwa, a ma komputer??

Data: 2009-08-10 20:26:11
Autor: Marcin J. Kowalczyk
spalanie 'komputerowe'
JanuSz pisze:
[...]

Dokladnie tak jest. Sam nie wierzylem. Fabia I

spalanie 'komputerowe'