spalanie 'komputerowe'

Data: 2009-08-10 11:43:02
Autor: gosmo
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik "jureko" <jerys1@gmail.com> napisał w wiadomości news:cb51c42d-7f83-46d9-b0dd-5ad781b1341dz34g2000vbl.googlegroups.com...
witam,
na ile wiarygodne są wartości spalania podawane przez 'komputer
pokładowy' w samochodach?
Czy to jest dokładna wartość (taka całka po czasie  z chwilowego
spalania/dystans) czy tez trzeba do tego podchodzić z jakąś rezerwą?

Tylko powstaje pytanie, komputer źle wskazuje, czy dystrybutor ;) Może to nie jest wada komputerów pokładowych bazujących na czasach wtrysków, tylko "podrasowane" dystrybutory, które się nieco bardziej opłacają stacjom paliwowym ;) W końcu nie słyszałem aby komputer przekłamywał w inną stronę niż niższe spalanie od rzeczywistego.

Data: 2009-08-10 11:44:18
Autor: krzysiek82
spalanie 'komputerowe'
gosmo pisze:
[...]
Najlepiej zatankować z kanistra którego pojemność jest znana i wtedy sprawdzić. Miałem tak zrobić ostatnio ale jak zobaczyłem kanistry zakurzone w garażu to mi się odechciało do nich dochodzić.

--
krzysiek82

Data: 2009-08-10 11:50:53
Autor: sop3k
spalanie 'komputerowe'
> [...]

Tylko powstaje pytanie, komputer źle wskazuje, czy dystrybutor ;) Może to nie jest wada komputerów pokładowych bazujących na czasach wtrysków, tylko "podrasowane" dystrybutory, które się nieco bardziej opłacają stacjom paliwowym ;) W końcu nie słyszałem aby komputer przekłamywał w inną stronę niż niższe spalanie od rzeczywistego.

Mi dwa razy pokazało spalanie o 0.4l/100km wieksze niz po obliczaniu przy dystrybutorze. I to po przejechaniu każdrorazowo ok 1000km.

--

spalanie 'komputerowe'