spalanie 'komputerowe'

Data: 2009-08-10 17:04:18
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik "jureko" <jerys1@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci
witam,
na ile wiarygodne s± warto¶ci spalania podawane przez 'komputer
pokładowy' w samochodach?
Czy to jest dokładna warto¶ć (taka całka po czasie  z chwilowego
spalania/dystans) czy tez trzeba do tego podchodzić z jak±¶ rezerw±?

Ford Focus 2001r. -nigdy mnie nie zawiódł, a chyba z 5x byłem w sytuacji podbramkowej, gdzie na stacji byłem na warto¶ci zostało 20 km! :)
Zalecenie: stabilna i w miarę oszczędna jazda w takich przypadkach, gdy już prawie pusty bak

¦rednia dla całego zbiornik u mnie różni się ok. ?0.1 litra ze ¶redni± obliczon± z licznika.
Ostatnio 2500 km wyszło 6.8 L/100km i to było prawd±, więc ostrożnie z negatywnymi opinjami! -to działa!

Data: 2009-08-11 10:03:41
Autor: McMac
spalanie 'komputerowe'

"Adax" <Adax_TnijTo@op.pl> wrote in message news:h5pcte$ui3$1news.onet.pl...
[...]

Mnie moje mondeo 2001 też nie zawiodło, a nie raz już jechałem pod dystrybutor mając na komputerze wskazanie "pozostało 6km" :-)

Inna sprawa, że jeżdżąc wyłącznie po Wrocławiu komputer pokazuje średnie spalanie 11 l/100km, a rzeczywiste z tankowań wychodzi 9-9,5 l/100km... Nie wiem czemu tak strasznie zawyża; ma tak od początku odkąd go mam (od trzech lat)

Data: 2009-08-11 20:55:54
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
Użytkownik "McMac" <mcmacpl@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Ostatnio też miałem niski stan i zacząłem jechać b. oszczędnie...
Okazało się, że komputer co chwilę zwiększał limit kilometrów do przejechania i robił to dobrze, bo na stacji wylądowałem przy "pozostało 5" i z ilości zalania do pełna wynika, że rzeczywiście było prawie pusto, ale wskazanie OK :)

Data: 2009-08-11 20:57:17
Autor: Adax
spalanie 'komputerowe'
[...]

skoro ci zawyża zużycie, to tym bardziej możesz zejść do zera ;)

spalanie 'komputerowe'