spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

Data: 2015-10-29 18:05:49
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
h7...
zawsze lata艂em na hellach longlife odk膮d przejecha艂em si臋 na allegrowym chi艅skim badziewiu (nie do艣膰 ze przepala艂y si臋 szybko to jeszcze wypali艂y mi gniazda).

no i tak patrze no i dumam... czy zar贸wki +xxx% cos daj膮 naprawde czy to marketingowy be艂kot?
Zwrocilem uwag臋 na osram nightbreaker unlimited (bo偶e co za nazwa...). R贸偶nica pomi臋dzy zwyk艂膮 osram a t膮 dziwn膮 jest 3x - czy to naprawd臋 warte tej r贸偶nicy? jest lepiej aby uzasadnia艂o to cen臋 no i czy to +110% nie jest kosztem drastycznego spadku trwa艂o艣ci?

kto艣 u偶ywa?

Data: 2015-10-29 18:16:27
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
W dniu 29.10.2015 o 18:05, sirapacz pisze:
[...]

Je艣li chodzi o H7 to masz w Carrefourze pod mark膮 Carrefour, 偶ar贸wki robione przez Philipsa (made in germany) po 15 z艂 sztuka.
W tym aucie max 艂adowanie mam 14,2v i je偶d偶臋 na nich ju偶 2 lata

http://www.carrefour.pl/produkty/products/zarowka-samochodowa-philips-h7-12v-55w

Wszystkie te night co艣 tam co艣 tam zjaraja ci si臋 za 2-3 miesi膮ce a r贸偶nica jest niezauwazalna, moze 150lm wiecej przy 1500. Temp barwy jest zimniejsza i ludzie my艣l膮, 偶e swieci tak mocno jak HIDy:)

Data: 2015-10-29 20:38:08
Autor: Wiwo
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak" <kielbasa@wyborcza.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n0tk9l$g11$1node2.news.atman.pl...

Je艣li chodzi o H7 to masz w Carrefourze pod mark膮 Carrefour, 偶ar贸wki robione przez Philipsa (made in germany) po 15 z艂 sztuka.

Za podobne pieni膮dze mo偶na kupi膰 Tungsramy Megalight kt贸re naprawd臋 dobrze 艣wiec膮.

Wszystkie te night co艣 tam co艣 tam zjaraja ci si臋 za 2-3 miesi膮ce a r贸偶nica jest niezauwazalna, moze 150lm wiecej przy 1500. Temp barwy jest zimniejsza i ludzie my艣l膮, 偶e swieci tak mocno jak HIDy:)

Jak nie sprawdzi, to nie b臋dzie wiedzia艂 po jakim czasie mu si臋 przepal膮. Ja w jednym samochodzie zmieniam mniej wi臋cej dwa razy w roku (Osram NB), w drugim samochodzie Tungsramy ML je偶d偶膮 od dw贸ch lat. Prywatna statystyka prowadzona na znajomych r贸wnie偶 wykazuje du偶y rozrzut, jednak w 偶adnym przypadku (z jednym wyj膮tkiem opisanym ni偶ej) nie jest to 2-3 miesi膮ce, tylko sporo d艂u偶ej.

W jednym z samochod贸w s艂u偶bowych (starszy Peugeot Partner) 偶ar贸wki si臋 przepala艂y co kilka miesi臋cy (zdecydowanie cz臋艣ciej ni偶 co p贸艂 roku). Nigdy nie by艂y to 偶ar贸wki z serii +XXX%, ale zawsze markowe (tungsramy, philipsy, osramy). 艁adowanie by艂o prawid艂owe. Ten typ tak po prostu mia艂.

Co do jasno艣ci 艣wiecenia, to nie jest tylko kwestia barwy. Nie jest to oczywi艣cie +XXX%, nie mo偶na ich por贸wnywa膰 z HID, ale jednak 艣wiec膮 znacznie lepiej ni偶 standardowe modele tych samych producent贸w.
Du偶膮 rol臋 odgrywa te偶 stan samych reflektor贸w, przy mocno zu偶ytych cz臋sto trudno zauwa偶y膰 r贸偶nic臋, przy dobrych odb艂y艣nikach i szk艂ach r贸偶nica jest znaczna.

Wiwo

Data: 2015-10-29 21:28:57
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
W dniu 29.10.2015 o 20:38, Wiwo pisze:

[...]

Ale, 偶e co maj膮 by膰 niby jakie艣 wybitnie lepsze, 偶e je wymieni艂e艣?:)

[...]

Sporo d艂u偶ej? To chyba rzadko 艣wiat艂a w艂膮czaj膮:) Ale nawet wymiana 2x w roku to ja podzi臋kuj臋 no chyba, 偶e kto艣 ma za du偶o kasy i 艂atwe podej艣cie:)

[...]

Mimo wszystko jednak co艣 z elektryka musia艂 mie膰 spieprzone, albo 藕le zaprojektowane reflektory w kt贸rych 偶ar贸wka ma "ma艂o miejsca" i si臋 mocno nagrzewa.

[...]

Nie zauwa偶y艂em znacz膮cej r贸偶nicy, zw艂aszcza 偶e tym autem je偶d偶臋 praktycznie tylko po mie艣cie, 2x kiedy艣 w to wszed艂em i podzi臋kowa艂em:)

Data: 2015-10-29 22:00:14
Autor: Wiwo
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak" <kielbasa@wyborcza.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n0tvij$rfe$1node2.news.atman.pl...

Za podobne pieni膮dze mo偶na kupi膰 Tungsramy Megalight kt贸re naprawd臋
dobrze 艣wiec膮.

Ale, 偶e co maj膮 by膰 niby jakie艣 wybitnie lepsze, 偶e je wymieni艂e艣?:)

Z marketowych 偶ar贸wek wyleczy艂em si臋 dawno temu. By膰 mo偶e teraz rzeczywi艣cie poszli po rozum do g艂owy i zacz臋li sprzedawa膰 co艣 co mo偶na nazwa膰 偶ar贸wkami, ale nawet je艣li robi to fabryka Philipsa, to raczej jest to odpowiednik ich najs艂abszego modelu.
Z moich prywatnych por贸wna艅 (chocia偶 podobne wnioski wynikaj膮 z r贸偶nych test贸w i opinii innych u偶ytkownik贸w) markowe 偶ar贸wki +XXX% daj膮 wi臋cej 艣wiat艂a ni偶 podstawowe modele, wi臋c tak, uwa偶am 偶e te Tungsramy b臋d膮 lepsze od Carrefourowych...

Sporo d艂u偶ej? To chyba rzadko 艣wiat艂a w艂膮czaj膮:)

A偶 tak dok艂adnie moje statystyki nie s膮, dlatego napisa艂em, 偶e autor w膮tku musi sam sprawdzi膰.

Ale nawet wymiana 2x w
roku to ja podzi臋kuj臋 no chyba, 偶e kto艣 ma za du偶o kasy i 艂atwe podej艣cie:)

Posiadanie samochodu wi膮偶e si臋 z wydawaniem kasy. U mnie wymiana jest bardzo 艂atwa, ca艂a procedura dla obu 偶ar贸wek to 5 minut (zmierzone ;-).

Mimo wszystko jednak co艣 z elektryka musia艂 mie膰 spieprzone, albo 藕le zaprojektowane reflektory w kt贸rych 偶ar贸wka ma "ma艂o miejsca" i si臋 mocno nagrzewa.

Pewnie tak, chocia偶 wizyty w kolejnych warsztatach nic nie wykazywa艂y. 艢ledz膮c podobne w膮tki na p.m.s. mo偶na znale藕膰 wiele podobnych marudze艅, wszystko niby sprawne, a 偶ar贸wki si臋 cz臋sto pal膮...

Nie zauwa偶y艂em znacz膮cej r贸偶nicy, zw艂aszcza 偶e tym autem je偶d偶臋 praktycznie tylko po mie艣cie, 2x kiedy艣 w to wszed艂em i podzi臋kowa艂em:)

W mie艣cie na upartego mo偶na je藕dzi膰 bez 艣wiate艂 i te偶 b臋dzie co艣 wida膰. Poza miastem na nieo艣wietlonych drogach, naprawd臋 wida膰 r贸偶nic臋, ale tak jak zaznaczy艂em wcze艣niej: stan reflektor贸w ma bardzo du偶e znaczenie. Brudne albo zniszczone odb艂y艣niki, matowe szk艂a potrafi膮 znacz膮co ograniczy膰 ilo艣膰 艣wiat艂a. To te偶 sprawdzi艂em organoleptycznie...

Wiwo

Data: 2015-10-30 00:14:23
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

[...]

Ja te偶. Z tym , 偶e to nie jest chi艅szczyzna za 5z艂. Kupi艂em w艂a艣nie po przeczytaniu kiedy艣 jakich艣 test贸w w Auto艣wiecie czy czym艣 takim:
http://www.auto-swiat.pl/supertest-zarowek-h7-sprawdzamy-ktore-swieca-najlepiej/b4jn6
http://obrazki.elektroda.pl/5626688000_1321389923.jpg
http://obrazki.elektroda.pl/5136562000_1321389974.jpg
i to by艂 strza艂 w 10. Tanie markowe 偶ar贸wki philipsa za 15z艂 za sztuka, pewnie jakie艣 longlife bo d艂ugo si臋 trzymaj膮!

[...]

Co to znaczy najs艂abszego? Dla mnie najlepszy = najtrwalszy, cho膰by mia艂 10% mniej 艣wiat艂a bo na tym to polega. Wi臋cej 艣wiat艂a, kr贸tkie 偶ycie, tylko pytanie czy dla 10% wi臋cej warto?

[...]

Oczywi艣cie, ja odradzam.

Ale nawet wymiana 2x w
roku to ja podzi臋kuj臋 no chyba, 偶e kto艣 ma za du偶o kasy i 艂atwe
podej艣cie:)

Posiadanie samochodu wi膮偶e si臋 z wydawaniem kasy.

Ale nie bezsensownie.HiDy s膮 w drugim aucie, tam r贸偶nice wida膰:)

Data: 2015-10-30 09:20:52
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n0u98p$bdq$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Zalezy od gustu ... i samochodu.
Jesli zarowke wymienia sie dwie minuty, to lepsza ta, ktora lepiej swieci :-)

J.

Data: 2015-10-30 09:22:12
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
no prosze a w tym tescie hella jest jako jedna z najlepszych... no i znowu metlik w glowie:) zobacze te megalighty czy to cos warte

Data: 2015-10-30 09:42:11
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

no prosze a w tym tescie hella jest jako jedna z najlepszych... no i
znowu metlik w glowie:) zobacze te megalighty czy to cos warte

Nie chce niczego sugerowa膰;), ale ja bym kupowa艂 markowe standardowe w miar臋 tanie, czyli do 20z艂/szt.
Wszelkie te superhiperextrapowerlight to dla mnie 艣ciema marketingowa bo oczywi艣cie biznes musi si臋 toczy膰, a w tym wypadku to jeszcze jak!:)
Bo nie do艣膰, 偶e dro偶sze to znacznie kr贸cej 偶yj膮 daj膮c 10% wi臋cej, no mo偶e by膰 20% bo jakie艣 standardy mog膮 si臋 mie艣ci膰 w dolnej granicy, ale tak patrzy艂em po tych Carrefurowskich to nie odbiegaj膮 strumieniem od Osram NB.
Po prostu kup markowe nie przep艂acaj膮c. Tungsram te偶 firma z tradycjami, dawno temu wykupiona przez General Electric a oni te偶 robi膮 porz膮dne 偶ar贸wki.

Data: 2015-10-30 16:47:09
Autor: Yogi\(n\)
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak" <kielbasa@wyborcza.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n0vahd$58q$1node2.news.atman.pl...

[...]

Ja mam tungstramy od nowo艣ci, 艣wiec膮 niezmiennie od 6,5 roku. Jaki艣 rok temu wyja艂em jedn膮, 偶eby sprawdzi膰 mark臋. Made in USA, cho膰 samoch贸d produkowany w Japonii. Chyba nie megalight ani 偶adne takie inne wynalazki, ale 艣wiec膮 przyzwoicie.

--
Yogi(n)

Data: 2015-10-30 09:19:06
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "Czes艂aw Wi艣niak"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n0tvij$rfe$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Na pewno krocej swieca :-)

J.

Data: 2015-10-29 18:34:37
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "sirapacz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n0tjlb$r4e$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Nie moze byc +110%, bo homologacja dopuszcza +/- 15%  ... strumienia swietlnego.

Praktyka dowodzi jednak ze im "lepsze" zarowki, tym czesciej sie przepalaja.

Ale  ... wazne kto placi za badania ?
http://jfox.republika.pl/moto/

Zwroc uwage, ze ten ich strumien calkowity, to jest definicja wlasna laboratorium (Philips).
I zapewne zalezy od reflektora.

J.

Data: 2015-10-29 20:53:13
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

Nie moze byc +110%, bo homologacja dopuszcza +/- 15%  ... strumienia
swietlnego.

http://ocdn.eu/images/pulscms/MjQ7MDMsMmU0LDAsMSwx/69392a899b18c8ea1067b2e6accf0861.jpg

:P

Praktyka dowodzi jednak ze im "lepsze" zarowki, tym czesciej sie
przepalaja.

Ale  ... wazne kto placi za badania ?
http://jfox.republika.pl/moto/

dzieki - wlasnie okazalo sie ze helle ktore wg mnie swieca dobrze (nawet bardzo dobrze) sa przecietne (dostaly ocene 3)

Data: 2015-10-29 22:12:12
Autor: Irokez
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
W dniu 2015-10-29 o 20:53, sirapacz pisze:

Nie moze byc +110%, bo homologacja dopuszcza +/- 15%  ... strumienia
swietlnego.

http://ocdn.eu/images/pulscms/MjQ7MDMsMmU0LDAsMSwx/69392a899b18c8ea1067b2e6accf0861.jpg :P

I dobrze pisz膮, co chcesz.
Standard ma 100% strumienia homologacyjnego, te maj膮 110%, czyli 10% wi臋cej od standardu.
+ jest umowny, dodali 10%

--
Irokez

Data: 2015-10-30 09:23:40
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

I dobrze pisz膮, co chcesz.
Standard ma 100% strumienia homologacyjnego, te maj膮 110%, czyli 10%
wi臋cej od standardu.
+ jest umowny, dodali 10%

ale tam jest jeszcze znaczek "+"
czyli wychodzi ze nieco ponad dwukrotnie z z opisu:)))))
zreszta na wszystkich jest +50, +90 +120 itd

Data: 2015-10-30 09:18:01
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "sirapacz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n0ttf8$pgb$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Ja to wiem, ale ... spytaj ich jak to licza.

A swoja droga ... moze jakis maly donosik do uokiku :-)

Ale  ... wazne kto placi za badania ?
http://jfox.republika.pl/moto/

dzieki - wlasnie okazalo sie ze helle ktore wg mnie swieca dobrze (nawet bardzo dobrze) sa przecietne (dostaly ocene 3)

Przeczytaj dokladnie.
Oni sobie wybrali trzy punkty pomiarowe, z ktorych sumuja oswietlenie.
Pomysl moze i dobry, bo punkty rozsadnie wybrane, ale co to znaczy ?
Ze inne zarowki swoim swiatlem, ktorego daja podobna ilosc, swieca lepiej w inne miejsca.
A przeciez te zarowki prawie identyczne.
Zadnych roznic tam nie ma, co najwyzej precyzja wykonania lepsza.
No dobra - moze maja nierowny skok spirali i z niektorych miejsc swieca jasniej.

Ale to moze dzialac dobrze tylko z lampa, ktora projektowal ten sam producent :-)

J.

Data: 2015-10-29 20:46:34
Autor: Wiwo
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

U偶ytkownik "sirapacz" <newsy@sircomp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:n0tjlb$r4e$1portraits.wsisiz.edu.pl...

no i tak patrze no i dumam... czy zar贸wki +xxx% cos daj膮 naprawde czy to marketingowy be艂kot?

W niezniszczonych reflektorach (niewypalone odb艂y艣niki i nie zmatowiona szyba) daj膮.

[...]

U偶ywa. Spadek trwa艂o艣ci jest wliczony w cen臋 i trzeba to bra膰 pod uwag臋.

Osram NB jest ok., u偶ywam od kilku lat i jestem zadowolony. Je艣li chcesz przetestowa膰 偶ar贸wki +XXX% to przyjrzyj si臋 jeszcze Tungsram lub GE (ta sama fabryka) z serii Megalight. Sporo ta艅sze, w mojej ocenie por贸wnywalne z Osram. Co najwa偶niejsze to nie s膮 chi艅skie badziewia, tylko porz膮dne 偶ar贸wki, kt贸re 艣wiec膮 tam, gdzie maj膮 艣wieci膰.

Wiwo

Data: 2015-10-29 21:02:55
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

U偶ywa. Spadek trwa艂o艣ci jest wliczony w cen臋 i trzeba to bra膰 pod uwag臋.

raczej trzeba doliczyc do ceny:)

[...]

wezme te megalighty, faktycznie cena ok 20pln sztuka(w porownaniu do 37 za osrama nb). ciekawym czy bedzie jakas zauwazalna roznica...
dzieki

Data: 2015-10-29 21:31:51
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

[...]

Trwa艂o艣c sie liczy:)
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Test-zarowek-H7-ADAC-wylonilo-najlepsze,wid,16618443,wiadomosc.html?ticaid=115d93

Data: 2015-10-30 09:27:25
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

[...]

lol co test i co opinia to sprzecznosc:)
megalighty wychodz膮 wg testu pono膰 przeci臋tnie je艣li chodzi o trwa艂o艣膰. yntresting

Data: 2015-10-30 15:05:49
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
U偶ytkownik "sirapacz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n0v9lb$u9g$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Wiesz, nie wiadomo jak ADAC to testowal - jedna, czy 10.
A moze wazniejsze bylo ile kto zaplacil :-)

Moje doswiadczenie jest takie ze megalighty kupilem i potem musialem kupic nastepne.
Ile wytrzymywaly inne to nawet nie pamietam - tak dlugo :-)

J.

Data: 2015-11-08 17:58:28
Autor: huri_khan
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)
Dnia Thu, 29 Oct 2015 18:05:49 +0100, sirapacz napisa(a):

Zwrocilem uwag na osram nightbreaker unlimited (bo縠 co za nazwa...). R罂nica pomi阣zy zwyk潮 osram a t dziwn jest 3x - czy to naprawd warte tej r罂nicy? jest lepiej aby uzasadnia硂 to cen no i czy to +110% nie jest kosztem drastycznego spadku trwa硂禼i?

kto u縴wa?

Ja mam H4 (kt髍e mam wra縠nie 縠 s trwalsze od H7) Osram NB Unlimited.
Ostatnio uda硂 mi si kupi komplet za 50z.
Je縠li chodzi o por體nanie do zwyk硑ch 縜r體ek (Bosch bez 縜dnych + ile% )
to r罂nica jest zauwa縜lna go硑m okiem i mog je poleci. Osramy u mnie
wytrzymuj oko硂 9 miesiecy (czyli jakie 18-22 ty km), nie mam DRL wi阠
ca硑 czas je縟筷 na mijania.   --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2015-11-08 20:35:33
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

[...]

H4 Osram NB mo縠 mie 15% wi阠ej od jakiej standardowej.
Przy 秝iat砤ch mijania standard typowo ma oko硂 1000lm. Z tego co widz to te NB maj 1137lm:
http://img4.auto-motor-und-sport.de/H4-Gluehlampen-Test-Tabelle-19-fotoshowImageNew-3fb580b7-561950.jpg
Ja r罂nicy raczej bym nie zauwa縴:)

Data: 2015-11-18 20:29:45
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

[...]

By艂 temat, wi臋c troch臋 pospamuj臋;)
Sklep Agito rzuci艂 jak膮艣 ofert臋, mo偶e kogo艣 b臋dzie interesowa膰:
http://www.agito.pl/zarowki-i-bezpieczniki/sort-discountdesc/c?pc=60

Data: 2015-11-19 09:14:05
Autor: sirapacz
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;) podsumowaQ1|Bx炢
h7...

z racji ze wkurzalo mnie to, 偶e nie mam 艣wiat艂a podda艂em si臋 kobiecemu instynktowi i kupilem impulsem...w lidlu:)
lidlowska zarowka stoj膮膰 przy murze 艣wieci zauwa偶alnie ja艣niej/bielej (mimo ze to zwykla h7). Nie iem czy te helle 艣wiec膮 z czasem s艂abiej ale lidlowska wygl膮da lepiej. Na drodze r贸偶nicy w sumie nie widz臋(w ko艅cu lampy nachodz膮 strumieniem na siebie). 艢wieci dobrze.

za ca艂y zestaw 2xh7 plus jakie艣 艣mietnikowe inne 偶ar贸weczki do zestawu zaplacilem ze 28pln jak mnie pamiec nie myli.

mgut

Data: 2015-11-19 13:44:46
Autor: Axel
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;) podsumowanie:)

U偶ytkownik "sirapacz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n2k0cc$ncd$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

[...]

Pytanie, czy nie 艣wieci mocniej tylko w jednym punkcie, a reszta obszaru s艂abiej (takie przypadki te偶 widzia艂em).
I oby艣 dobrze trafi艂, bo ja kiedy艣, gdy si臋 okaza艂o, 偶e nie mam zapasowej 偶ar贸wki, kupi艂em 2 bezfirmowe w Carrefourze. Po 2 miesi膮cach pojecha艂em kupi膰 firmowe, bo ju偶 obie si臋 spali艂y (ka偶da wytrzyma艂a jaki艣 miesi膮c)...

--
Axel

Data: 2015-11-19 14:37:36
Autor: sirapacz
[...]

ca艂a po艣wiata jednej strony jest 'bielsza' (nie wiem jakie to ma prze艂o偶enie na si艂臋 strumienia). nie wiem ile przezyj膮 ale nie mam p贸ki co zastrze偶e艅:) jakby co to mam jeszcze drug膮 z kompletu;)

Data: 2015-11-19 14:38:27
Autor: Redi
W dniu 2015-11-19 o 09:14, sirapacz pisze:

za ca艂y zestaw 2xh7 plus jakie艣 艣mietnikowe inne 偶ar贸weczki do zestawu
zaplacilem ze 28pln jak mnie pamiec nie myli.

Te偶 u偶ywam tych 偶ar贸wek z Lidla. Trwa艂o艣膰 i o艣wietlenie drogi w moim subiektywnym odczuciu bdb, nie pami臋tam kiedy mi si臋 ostatnio przepali艂a. W moim przypadku po wyj臋ciu z pude艂ka okaza艂o si臋 偶e s膮 robione przez Narv臋 - Made in Germany.

pozdr.
Radek

Data: 2015-11-20 17:44:03
Autor: Axel
"Redi"  wrote in message news:n2kjc9$qlc$1node1.news.atman.pl...

[...]

                        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

No to to ju偶 jest jaka艣 rekomendacja...

--
Axel

Data: 2015-11-20 18:15:28
Autor: J.F.
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;) podsumowanie:)
U偶ytkownik "Axel"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n2nikf$23r$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Robiona przez Turkow i Polakow na wyeksploatowanych maszynach  ? :-)

J.

Data: 2015-11-20 08:04:44
Autor: Zenek Kapelinder
spali砤 mi si 縜r體ka;)
Mnie by pasowa硑 縜r體ki 30/35W. Po mie禼ie jezdze i liczy si 縠by cos si z przodu 秝ieci硂. Niby mo縩a sciemnic ale to dodatkowy koszt.

Data: 2015-11-20 17:12:25
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)

Mnie by pasowa硑 縜r體ki 30/35W. Po mie禼ie jezdze i liczy si 縠by cos si z przodu 秝ieci硂. Niby mo縩a sciemnic ale to dodatkowy koszt.

Ja przerobi砮m przeciwmgielne H3 55W na dzienne 20W. Z "halogenow" nigdy nie korzystalem a dzienne wiadomo :)

spali艂a mi si臋 偶ar贸wka;)