spalony

Data: 2010-10-25 09:52:11
Autor: Marek W.
spalony
On 25 Paź, 17:46, gogi <goNOSP...@WYTNIJ.pl> wrote:
Witam,
z pozoru proste pytanie, jednak odpowiedz mnie troche zdziwila. Chodzi o
sytuacje 2 z obrazka (http://img130.imageshack.us/img130/664/spalonyy.jpg)
Czy moze mi ktos wyjasnic jak jest interpretowany przepis dotyczacy
spalonego? Ogolnie gol zostaje uznany i to nie na malym podworku a na ME
2008. Tu filmik (http://www.youtube.com/watch?v=Spx7HCLvmfM) akcja
zaczyna sie 5:56. Z tego co rozumiem to sedzia uznal, ze zawodnik, ktory
lezy poza boiskiem to ten drugi zawodnik, wobec tego spalony nie zostal
odgwizdany (ja to tak interpretuje).

Druga sytuacja to ta z obrazka 1. Dla mnie oczywisty spalony, ale moze
jest inaczej :) (tu zalozylem sie z kumplem).

Czy ktos moglby fachowo objasnic te dwie sytuacje?

PS.
Zielony ludzik to bramkarz.
Niebieski ludzik to obronca.
Czerwony ludzik to atakujacy).
Strzalki to kierunki podan pilki.

gogi

W pierwszej sytuacji linię spalonego wyznacza pozycja piłki w momencie
podania. Czyli napastnik znajdujący się bliżej bramki jest na spalonym
ponieważ jest bliżej bramki niż piłka.
W drugiej sytuacji spalonego nie ma ponieważ obrońca, nawet ten za
linią końcową, jest brany pod uwagę jako 'ten drugi' jak to
określiłeś. Gdy znajdzie się poza linią końcową z powodu sytuacji
wynikającej z gry po prostu gra toczy się dalej i nie ważne jest gdzie
'ten drugi' się znajduje. Gdyby natomiast obrońca specjalnie wybiegł
poza boisko żeby złapać napastnika na pozycji spalonej wówczas sędzie
ma obowiązek dać takiemu obrońcy żółtą kartkę. Oczywiście wówczas też
nie byłoby sytuacji spalonej.

Data: 2010-10-25 21:01:31
Autor: gogi
spalony
W dniu 2010-10-25 18:52, Marek W. pisze:
W pierwszej sytuacji linię spalonego wyznacza pozycja piłki w momencie

Czyli tak jak myslalem.

[...]

Wszystko jasne.

Teraz nie mam linku pod reka, ale kojarze sytuacje, kiedy napastnik wybiegajac z boiska nie wraca na nie, aby przypadkiem nie spalic (oczywiscie po akcji wraca - zeby nie bylo). Czy wtedy w tej sytuacji jest brana pod uwage sugestia, ze ten napastnik nie bierze udzialu w akcji i dlatego nie jest odgwizdywany spalony?

gogi

Data: 2010-10-25 12:08:41
Autor: Marek W.
spalony
On 25 Paź, 21:01, gogi <goNOSP...@WYTNIJ.pl> wrote:
> [...]

jest brana pod uwage sugestia, ze ten napastnik nie bierze udzialu w
akcji i dlatego nie jest odgwizdywany spalony?

Napastnik, w przeciwieństwie do obrońcy, może 'uciec' za linię końcową
żeby nie było sytuacji spalonej i wtedy wszystko jet w porządku. Nie
ma spalonego, napastnik jest jak gdyby poza grą.

Data: 2010-10-25 21:47:37
Autor: Cavallino
spalony
Użytkownik "Marek W." <lobo621@wp.pl> napisał w wiadomości news:

Napastnik, w przeciwieństwie do obrońcy, może 'uciec' za linię końcową
żeby nie było sytuacji spalonej i wtedy wszystko jet w porządku. Nie
ma spalonego, napastnik jest jak gdyby poza grą.

Jak stanie nieruchomo to jest identycznie, nawet uciekać nie musi.

Data: 2010-10-25 21:53:08
Autor: gogi
spalony
W dniu 2010-10-25 21:08, Marek W. pisze:
Napastnik, w przeciwieństwie do obrońcy, może 'uciec' za linię końcową
żeby nie było sytuacji spalonej i wtedy wszystko jet w porządku. Nie
ma spalonego, napastnik jest jak gdyby poza grą.

Dzieki za odpowiedzi.

gogi

spalony