Data: 2012-10-15 21:48:47 | |
Autor: Marek Dyjor | |
spartolony zjazd | |
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12674730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.html
No pewnie że za boga żywego sie nie przyznają do spartolonego zjazdu, przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK... jakiś debil zaprojektował zjazd z autostrady na którym ciężarówka jadąc szybciej niż 50km/h wylatuje przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z drogi na estakadzie. generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być zabronione. szczególnie gdy prędkość graniczna jest niebezpiecznie bliska ograniczeniu prędkości. Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza kierowcę w błąd wjeżdżasz z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne. |
|
Data: 2012-10-15 20:04:48 | |
Autor: tÎż | |
spartolony zjazd | |
Marek Dyjor wrote:
jakiĹ debil zaprojektowaĹ zjazd z autostrady na ktĂłrym ciÄĹźarĂłwka jadÄ c Ale system zadziaĹaĹ prawidĹowo i juĹź to poprawiajÄ : "Na feralnym zakrÄcie obowiÄ zuje ograniczenie prÄdkoĹci do 50 km na godz. - I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by siÄ nie dziaĹo." "Ĺťeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliĹmy siÄ jeszcze bardziej ograniczyÄ prÄdkoĹÄ - do 30 km na godz. Dodatkowo ustawimy teĹź znak: Uwaga, wypadki!<<" ChwaĹa dobrym policjantom! Jeszcze niech wskoczÄ w krzaki z suszarÄ i bÄdzie bezpiecznie jak u mamy pod spĂłdnicÄ ! -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-15 22:13:26 | |
Autor: LEPEK | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-15 21:48, Marek Dyjor pisze:
Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu wjeżdżasz +20-30 km/h - tak, to rzeczywiście nie jest bezpieczne. "Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na godz. - I gdyby kierowcy jechali zgodnie z przepisami, to nic by się nie działo." "Żeby zapobiec dalszym wypadkom, zdecydowaliśmy się jeszcze bardziej ograniczyć prędkość - do 30 km na godz." To tak po polsku - jest ograniczenie do 50, ale wszyscy zapier... 90, więc postawimy 30, to jak będą jechać 70, to nie będzie wypadków. A potem ITD ustawi jeszcze fotoradar... Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Corolla E11 4E-FE sedan '97 Avensis T22 1CD-FTV sedan '01 |
|
Data: 2012-10-16 09:14:36 | |
Autor: Miroo | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-15 22:13, LEPEK pisze:
"Na feralnym zakręcie obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km na Ciekawe co tam się będzie działo w zimie... Postawią ograniczenie do 10km/h? Pozdrawiam |
|
Data: 2012-10-18 14:09:41 | |
Autor: WildS | |
spartolony zjazd | |
On 2012-10-16, Miroo <miroo75@REMOVEIT.o2.pl> wrote:
"Na feralnym zakrÄcie obowiÄ zuje ograniczenie prÄdkoĹci do 50 km naCiekawe co tam siÄ bÄdzie dziaĹo w zimie... PostawiÄ ograniczenie do 10km/h? Nie trzeba bÄdzie. Przyjedzie tir, zahamuje na zakrÄcie, zĹoĹźy zestaw w scyzoryk na goĹoledzi i trzeba bÄdzie objeĹźdzaÄ. Ten zakrÄt to jakaĹ tragedia projektowa. ZacieĹnia siÄ i zaczyna gwaĹtowie wyrzucaÄ na zewnÄ trz. Podejrzewam, Ĺźe zimÄ bym tam nawet 50 nie jezdziĹ bo juz latem to niemal za szybko na ten zakrÄt. ZresztÄ , maĹo takich?... wyprofilowany na zewnÄ trz zakrÄt na dk15 w gnieznie (wlot od inowroclawia). Albo a4. Tam to dopiero jest zwyczaj budowy zjazdĂłw i wjazdĂłw... Jak otworzyli A8 to w pierwszym tygodniu sie ciezarowka wywrocila. Z kolei wjazdy na niÄ w wielu miejscach to po prostu zakrÄt 90' tak ciasny, Ĺźe Ĺźeby siÄ zmiescic ciezarowkÄ to trzeba wyjechaÄ kabinÄ na pas ruchu. -- WildS |
|
Data: 2012-10-16 10:28:09 | |
Autor: elmer radi radisson | |
spartolony zjazd | |
On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:
Przed zakrętem stoi ograniczenie, ale nie widząc całości zakrętu To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania czestokroc nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore w wielu przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki co do zagrozenia. A to jest prosta droga do ich ignorowania. I akurat ciezko o to winic kierowcow, bo taka patologia w znakowaniu wyrabia niemalze podswiadomy odruch. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2012-10-16 10:16:38 | |
Autor: tÎż | |
spartolony zjazd | |
elmer radi radisson wrote:
To jest wlasnie poklosie losowego i nieprzemyslanego stawiania notorycznie nieadekwatnych do rzeczywistosci ograniczen predkosci, ktore w przytĹaczajÄ cej wiÄkszoĹci przypadkach nie stanowia dla kierowcow zadnej realnej wskazowki Poza tym siÄ zgadzam. ;) -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ |
|
Data: 2012-10-16 13:59:38 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-16 12:16, tÎż pisze:
elmer radi radisson wrote: - Dyrektor: ... i tutaj: nie zgadza siÄ, kĹĂłci tak jakby - Marysia: koliduje - Dyrektor: Marysiu?!! -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ byÄ niepowaĹźne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaÄ w czÄĹci gts /kropka/ pl | lub caĹoĹci poglÄ dom ich Autora. |
|
Data: 2012-10-16 12:21:35 | |
Autor: T. | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-16 10:28, elmer radi radisson pisze:
On 2012-10-15 22:13, LEPEK wrote:Tym bardziej trzeba uważać. Mój kolega raz zlekceważył ograniczenie do 30, gdzieś na Mazurach. A tam był zakręt prawie 90 stopni. Dobrze że rowu nie było i pole gładkie za zakrętem :-) T. |
|
Data: 2012-10-16 14:51:39 | |
Autor: elmer radi radisson | |
spartolony zjazd | |
On 2012-10-16 12:21, T. wrote:
Tym bardziej trzeba uważać. Mój kolega raz zlekceważył ograniczenie do Uwazac zawsze trzeba, tylko zmus do tego czyjs mozg, ktory po raz x-dziesiat-krotny podczas kilkugodzinnej trasy widzi ze ktos stawiajacy znaki bawi sie z nim w kotka i myszke, albo jeszcze bardziej brzydko i seksualnie. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2012-10-16 16:14:10 | |
Autor: T. | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-16 14:51, elmer radi radisson pisze:
On 2012-10-16 12:21, T. wrote:Im więcej widzę tu absurdów, tym ostrożniej jeżdżę. Ps. Koło mnie wybudowano rondo - nie ma zakazu poruszania się po tej ulicy, ale trwają jakieś drobne prace wykończeniowe. Na razie nie ma oznaczenia, że na rondzie jest pierwszeństwo. Czekam na pierwszy dzwon :-) T. |
|
Data: 2012-10-15 22:50:28 | |
Autor: Maciek | |
spartolony zjazd | |
Dnia Mon, 15 Oct 2012 21:48:47 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
przypomnijmy ze takie samo gówno jest na wjeździe na autostradę w Mydlniczce jak sie rozpędzisz przy wjeździe na autostradę to masz szansę wylecieć z drogi na estakadzie. Zjazd na Skawine z obwodnicy Krakowa tez jest wesoly. I wiele, wiele innych. -- Maciek Karkulowsiał zwartusiał Ratuwsianku Maciuwsio |
|
Data: 2012-10-16 13:48:12 | |
Autor: J.F | |
spartolony zjazd | |
Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12674730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.html No pewnie że za boga żywego sie nie przyznają do spartolonego zjazdu, przecież jest ograniczenie prędkości więc wszystko OK... No, jesli kawalek dalej jest bramka ze szlabanem, a ciezarowka jadac 50 to przejezdza bez problemu ... to czy jest spierdolone ? generalnie projektowanie zacieśniających sie łuków powinno być zabronione. Ja tam nie wiem, ale projektowane zapewne zgodnie z rozporzadzeniem ministra. Minister ma zawsze racje :-) Zreszta luk drogowy chyba z definicji sie na poczatku zaciesnia. szczególnie gdy prędkość graniczna jest niebezpiecznie bliska ograniczeniu prędkości. Ponadto taka konstrukcja łuku wprowadza kierowcę w błąd wjeżdżasz z jakaś prędkością i widzisz że jest ok a po chwili zaczyn sie robić coraz ciaśniej i wypada hamować na zakręcie co też nie jest zbyt bezpieczne. Jak szybsza jazda jest niebezpieczna, to trzeba hamowac, chocby to na luku bylo. A jak ktos jezdzic nie umie, w tym i hamowac - to niech jezdzi przepisowo :-) J. |
|
Data: 2012-10-16 22:47:52 | |
Autor: Cavallino | |
spartolony zjazd | |
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:507d497f$0$1214$65785112@news.neostrada.pl... Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup Główny problemem jest tam rozmach tych bezsensownych wiaduktów w miejscu, gdzie w zupełności wystarczyłaby zwykła koniczynka na zjeździe. A w zamian skręcając w prawo zasuwasz z kilometr po wiaduktach, najpierw w lewo nad autostradą, potem w prawo, znowu nad autostradą i do tego wszystko z dziwną strukturą zakrętów. Po co to komu było w tym miejscu? |
|
Data: 2012-10-16 23:12:32 | |
Autor: J.F. | |
spartolony zjazd | |
Dnia Tue, 16 Oct 2012 22:47:52 +0200, Cavallino napisał(a):
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup Jesli sie nie myle, to "zwykle koniczynki" sa juz zabronione. Pan minister okreslil dopuszczalne wezly autostradowe i koniczynki sie nie lapia. Poza tym ... gdzies tam bramki musza sie zmiescic, jak nie teraz to w przyszlosci :-) J. |
|
Data: 2012-10-16 23:09:56 | |
Autor: Filip | |
spartolony zjazd | |
W dniu 2012-10-15 21:48, Marek Dyjor pisze:
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,12674730,Dlaczego_tiry_wypadaja_z_drogi_na_wezle_A2_.htmlPrawda jest taka, że większość jak widzi ograniczenie do 50 km/h, to wjeżdża w zjazd z prędkością minimum 80 km/h. Kiedy jest 30 km/h większość wjeżdża przy 50-60 km/h. Kiedyś można naprawdę się nieźle zdziwić. Ta 30 jest nieadekwatnie za niska w niektórych przypadkach. |