spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"

Data: 2009-08-04 22:26:18
Autor: Jackare
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.
--
Jackare

Data: 2009-08-04 22:40:29
Autor: żółta pięta
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.

zapomnij. kup migomat.

Data: 2009-08-04 23:47:27
Autor: wt
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
zapomnij. kup migomat.
Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha, szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.

Data: 2009-08-05 08:43:02
Autor: Jackare
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
zapomnij. kup migomat.
Migomat mam ale nie o to pytam.

Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha, szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.
Nie nie nie, żadne nity śrubki i przede wszystkim żadne szpachle. Chodzi mi o całkowicie klasyczną technologię naprawy i tu pytanie: lutowanie twarde czy spawanie. Lutowanie twarde to z mojej strony żaden problem, ale pytam o spawanie, takie klasyczne z przetopem materiału "na styk" krawędź do krawędzi. Na co uważać, jakiego drutu (grubość) użyć.
Jak pracować palnikiem aby uniknąc pofałdowania blachy na skutek temperatury:
- spawać szwem, czy punktować, jeżeli punktować to w jakiej kolejności a może w ogóle spawać przez punktowanie ?
- grzać krótko (miejscowo) czy długo (szew) ?
- chłodzić blachę czy nie ?
- spawać w prawo czy w lewo ?
- czy blacha (spaw) po spawaniu gazowym wymaga odpuszczania ?
- wywijać krawędzie czy nie ( w przypadku jeżeli jest taka mozliwość)?
- czym szlifować spawaną blachę: szlifierką prostą z kamieniem (ok 12 tys obr) czy kątówką z tarczą do szlifowania lub kamieniem ?
- czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki) które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią, w ogóle znoszą pracę z palnikiem ?

Wyrównanie powierzchni po spawaniu i szlifowaniu zamierzam wykonać także klasycznie przez lutowanie cyną. Szpachla jeżeli już to cieniutka warstwa fillera pod lakier.

Wiem że teoria teorią i trzeba sobię tą umiejętność wypracować poprzez praktykę, ale chciałbym uniknąć odkrywania Ameryki przynajmniej w części teoretycznej.
--
Jackare

Data: 2009-08-05 11:16:03
Autor: Agent 0700
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
Jak

Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(

Popytaj ewentualnie na grupie "inżynieria".

Pozdrawiam

Jacek

Data: 2009-08-05 18:25:19
Autor: Jackare
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5bikn$cmp$1inews.gazeta.pl...
Jak

Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(

Popytaj ewentualnie na grupie "inżynieria".

Pozdrawiam

Jacek

jest crosspost na obydwie
--
Jackare

Data: 2009-08-08 15:41:48
Autor: żółta pięta
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-(

no przeciez sie dowiedzial. odpowiedzialem mu.

Data: 2009-08-05 21:50:37
Autor: Piter
na  ** p.m.s **  Jackare pisze tak:

Nie nie nie, żadne nity śrubki

śrubki rulez

widziałem majstersztyki i odpada koszt narzędzi oraz ryzyko pożaru.

--
    Piter
    vw golf mk2

Data: 2009-08-05 22:09:17
Autor: Jackare
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"

śrubki rulez

widziałem majstersztyki i odpada koszt narzędzi oraz ryzyko pożaru.

Mimo wszystko nie.Poza tym mam narzędzia i liczę na to że znajdę jakieś tipsy i triki :)
--
Jackare

Data: 2009-08-05 23:22:44
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"
Jackare pisze:
liczę na to że znajdę jakieś
tipsy

To u żony/dziewczyny/kochanki/córki. ;)

i triki :)

A to, może u syna, jeśli jeździ na czymś co je umożliwia. ;)

NMSP :P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-08-24 13:15:53
Autor: GB
[...]

Cynkowane słabo znoszą spawanie. Tzn. spawać nie jest specjalnie trudno, ale w miejscach gdzie spawałeś nie jest to już blacha ocynkowana, bo ten po prostu wyparuje. Co dodatkowo będzie niezdrowe. Cynk wrze przy ok. 900C, więc radziłbym jakiś lut twardy i potem dodatkowe zabezpieczenie miejsca lutowania.

Data: 2009-08-23 20:53:43
Autor: Tomasz Pyra
Jackare pisze:
przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.

A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem wyrównaniem spawu na gładko?

Data: 2009-08-25 01:08:46
Autor: Jackare
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"

A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem wyrównaniem spawu na gładko?

prowadzi do zetknięcia się z rzadką umiejętnością nieocenioną np przy naprawach pojazdów zabytkowych, szczelnym spawaniu rur z blach cienkościennych itp.
Mam samochód przy którym wygląd nie jest najważniejszym kryterium, chętnie więc nauczę się czegoś nowego :)
--
Jackare

spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk"