Data: 2009-08-04 22:26:18 | |
Autor: Jackare | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń.
-- Jackare |
|
Data: 2009-08-04 22:40:29 | |
Autor: żółta pięta | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń. zapomnij. kup migomat. |
|
Data: 2009-08-04 23:47:27 | |
Autor: wt | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
zapomnij. kup migomat.Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha, szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma. |
|
Data: 2009-08-05 08:43:02 | |
Autor: Jackare | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Migomat mam ale nie o to pytam.zapomnij. kup migomat. Lutowanie twarde palnikiem powinno wyjść nawet amatorowi. A jak nie to sprawdzona technologia. Wiertarka, małe śrubki albo nity zrywalne, blacha, szpachla. Wyjdzie jak nowy i na jakiś czas wytrzyma.Nie nie nie, żadne nity śrubki i przede wszystkim żadne szpachle. Chodzi mi o całkowicie klasyczną technologię naprawy i tu pytanie: lutowanie twarde czy spawanie. Lutowanie twarde to z mojej strony żaden problem, ale pytam o spawanie, takie klasyczne z przetopem materiału "na styk" krawędź do krawędzi. Na co uważać, jakiego drutu (grubość) użyć. Jak pracować palnikiem aby uniknąc pofałdowania blachy na skutek temperatury: - spawać szwem, czy punktować, jeżeli punktować to w jakiej kolejności a może w ogóle spawać przez punktowanie ? - grzać krótko (miejscowo) czy długo (szew) ? - chłodzić blachę czy nie ? - spawać w prawo czy w lewo ? - czy blacha (spaw) po spawaniu gazowym wymaga odpuszczania ? - wywijać krawędzie czy nie ( w przypadku jeżeli jest taka mozliwość)? - czym szlifować spawaną blachę: szlifierką prostą z kamieniem (ok 12 tys obr) czy kątówką z tarczą do szlifowania lub kamieniem ? - czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki) które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią, w ogóle znoszą pracę z palnikiem ? Wyrównanie powierzchni po spawaniu i szlifowaniu zamierzam wykonać także klasycznie przez lutowanie cyną. Szpachla jeżeli już to cieniutka warstwa fillera pod lakier. Wiem że teoria teorią i trzeba sobię tą umiejętność wypracować poprzez praktykę, ale chciałbym uniknąć odkrywania Ameryki przynajmniej w części teoretycznej. -- Jackare |
|
Data: 2009-08-05 11:16:03 | |
Autor: Agent 0700 | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Jak Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-( Popytaj ewentualnie na grupie "inżynieria". Pozdrawiam Jacek |
|
Data: 2009-08-05 18:25:19 | |
Autor: Jackare | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Użytkownik "Agent 0700" <komar69@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5bikn$cmp$1inews.gazeta.pl...
Jak jest crosspost na obydwie -- Jackare |
|
Data: 2009-08-08 15:41:48 | |
Autor: żółta pięta | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Abyś się czasem czegoś takiego tu nie dowiedział :-( no przeciez sie dowiedzial. odpowiedzialem mu. |
|
Data: 2009-08-05 21:50:37 | |
Autor: Piter | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
na ** p.m.s ** Jackare pisze tak:
Nie nie nie, żadne nity śrubki śrubki rulez widziałem majstersztyki i odpada koszt narzędzi oraz ryzyko pożaru. -- Piter vw golf mk2 |
|
Data: 2009-08-05 22:09:17 | |
Autor: Jackare | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
śrubki rulezMimo wszystko nie.Poza tym mam narzędzia i liczę na to że znajdę jakieś tipsy i triki :) -- Jackare |
|
Data: 2009-08-05 23:22:44 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Jackare pisze:
liczę na to że znajdę jakieś To u żony/dziewczyny/kochanki/córki. ;) i triki :) A to, może u syna, jeśli jeździ na czymś co je umożliwia. ;) NMSP :P -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL "W życiu liczą się tylko szybkie wozy, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi." |
|
Data: 2009-08-24 13:15:53 | |
Autor: GB | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
- czy "nowoczesne" blachy karoseryjne (mam trochę tego materiału na wstawki) które są bodajże molibdenowane, cynkowane i ogólnie traktowane jakąś chemią, w ogóle znoszą pracę z palnikiem ? Cynkowane słabo znoszą spawanie. Tzn. spawać nie jest specjalnie trudno, ale w miejscach gdzie spawałeś nie jest to już blacha ocynkowana, bo ten po prostu wyparuje. Co dodatkowo będzie niezdrowe. Cynk wrze przy ok. 900C, więc radziłbym jakiś lut twardy i potem dodatkowe zabezpieczenie miejsca lutowania. -- |
|
Data: 2009-08-23 20:53:43 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
Jackare pisze:
przymierzam się do samodzielnego wykonania kilku drobnych napraw tą technologią. Chętnie wysuchałbym jakichś porad, patentów i ostrzeżeń. A jaką przewagę ma ta technologia nad pospawaniem tego migomatem i potem wyrównaniem spawu na gładko? |
|
Data: 2009-08-25 01:08:46 | |
Autor: Jackare | |
spawanie blach karoseryjnych palnikiem "na styk" | |
prowadzi do zetknięcia się z rzadką umiejętnością nieocenioną np przy naprawach pojazdów zabytkowych, szczelnym spawaniu rur z blach cienkościennych itp. Mam samochód przy którym wygląd nie jest najważniejszym kryterium, chętnie więc nauczę się czegoś nowego :) -- Jackare |
|